הוד גיבסו ושירן שלפרוק מבקשים (20.12.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי הם שותפים בחלקים שווים עם ציון גינת במיזם לפיתוח אפליקציה לזיהוי רכב בעת תדלוקו במסגרת השותפות Pairsonal.
בתביעה נאמר, כי גיבסו היה בין היתר יו"ר דלק אירופה, כיהן בתפקידים בכירים נוספים בתחום האנרגיה וכיום הוא יועץ עסקי בתחומי האנרגיה והקמעונאות. שלפרוק הוא טכנולוג שבבעלותו מספר חברות המפתחות פלטפורמות של מסחר אלקטרוני בארה"ב והוא גיסו של גיבסו. גינת כיהן כמנכ"ל דלק אירופה תחת הדירקטוריון שבראש עמד גיבסו.
לטענת גיבסו ושלפרוק, גינת פעל בצורה מתוכננת לנשל אותם מזכויותיהם במיזם שפיתחו שלושתם, ואשר נועד לתת פתרון לבעיה שכיחה בקרב חברות הדלק בנוגע לשימוש בכרטיסי תדלוק. הבעיה, אותה זיהה גיבסו, הייתה שנהגים שבידיהם רכב חברה וכרטיס תדלוק של החברה, עושים שימש בכרטיס זה לתדלוק רכבים שאינם של החברה, למשל רכבים של קרובי משפחה. גיבסו פיתח כרטיס תדלוק אשר יהיה פעיל אך ורק כאשר הרכב המורשה נמצא בתחנת הדלק.
בתביעה נאמר, כי השלושה פיתחו אפליקציה הפועלת באופן הבא. לפני תדלוק הרכב, בעליו שולח דרך האפליקציה נתונים באמצעות צילום של לוח המחוונים בפרט של מד המרחק. הנתונים נקלטים בשרת המעבד אותם ויודע לזהות באיזה רכב מדובר. לאחר זיהוי הרכב, השרת משווה בין קריאת מד המרחק שנקלטה לבין הקריאה הקודמת, קובע האם ההפרש מצדיק תדלוק ורק אז מאשר את הפעולה. לצורך קידום הרעיון הוקמה השותפות, כאשר לטענת התובעים היה ששלושתם שותפים זהים בה.
ואולם, לאחר שהמיזם תפס תאוצה ו
קבוצת דלק החלה להביע את התעניינותה בו, החל גינת לנשל את גיבסו ושלפרוק מזכויותיהם כאשר פתח חברה בשם פיול פיק, באותה הכתובת שממנה פעלה השותפות, אליה הבריח את פעילות המיזם. הוא המשיך בפיתוח המיזם באופן חד-צדדי ללא הסכמתם של גיבסו ושלפרוק, לרבות קידום פיילוט עם דלק, אותו יזם גיבסו. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד מיטל בן-בסט ואבי גולדהמר, וטרם הוגש כתב הגנה.