בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
מתחילים ב-22 בפברואר
|
|
|
|
פעימת התחבורה הציבורית תבוצע בשני שלבים
|
תכלול גם תעריפי חופשי-חודשי ● המפסידים העיקריים - תושבי הפריפריה הצפונית החיים מחוץ למטרופולין חיפה ● מסתמן: חופשי-יומי לשישי יכלול גם את מוצ"ש
|
|
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה כנראה חושבים שאנחנו חמורים. אולי זה מה שגורם להם פעם אחר פעם לעשות חצי עבודה. ראו למשל את רפורמת התעריפים. תחילה עשו רפורמה למטרופולינים הגדולות, ורק בלחץ הציבור הרחיבו אותה לישובים העוטפים אותן. אבל גם אז שוב חצי עבודה - אזורים סמוכים בעוטף סבלו מפערים גבוהים. במרס הקרוב יתקנו גם את זה, ושוב - באופן חלקי. חלקי, כי לא יצרו תעריף נוסף למטרופולין גוש-דן ממקומות כמו קריית שמונה ומצפה רמון, אפילו במחיר שיהיה איפהשהו בין 40 ל-50 שקלים. חלקי, כי לבירת ישראל לא נקבע תעריף מיוחד מצפון הארץ, למרות דיבורים גבוהה-גבוהה בדבר חשיבותה של ירושלים והצורך לאפשר נגישות תחבורתית אליה מכל מקום בארץ. ומה לגבי עיוותי התעריפים במחירי הנסיעה הבודדת? כבר יותר מ-15 שנה שמספרים לנו שאוטוטו זה הולך להשתנות. אבל לא: מצפצפים על הכנסת, על מבקר המדינה, על מבקרת הפנים במשרד, על בג"ץ ואפילו על ההבטחות שנתן המשרד עצמו. ספק אם למשרד התחבורה יהיה מה לומר לבית המשפט במקרה בו תוגש נגדו תובענה יצוגית בנושא. כל שנדרש הוא לקבל החלטה אמיצה, ללא עלות כספית, לפיה בחלק מהנסיעות יהיו תעריפים זולים מאשר היום ובאחרים יקרים יותר.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
הפעימה השלישית בתעריפי התחבורה הציבורית צפויה להתרחש בשני שלבים - כך עולה מתוך נתונים פנימיים שהגיעו לידי News1. השלב הראשון, שיושלם עד ל-22 בפברואר, יכלול מעברים בין מטרופולינים שונות ברחבי הארץ. השלב השני, שיושלם עד 8 במרס, יאפשר מעברים בין אזורים סמוכים. התעריפים החדשים יכללו לא רק מינויים יומיים, אלא גם מינויים חודשיים וכן מינויים שנתיים וסמסטריאליים לסטודנטים, אך לא יהיו מינויים שבועיים - שנוחלים כישלון במכירות יחסית ליתר החוזים המוצעים למכירה בתחבורה הציבורית. הפעימה תוכננה באופן המפלה לרעה את תושבי צפון הארץ לעומת תושבי הדרום. הדבר מתבטא בכמה אופנים: - מטרופולין באר שבע תיהנה מקישור בין-מטרופוליני לשתי מטרופולינים - מטרופולין ירושלים ומטרופולין גוש-דן;
- תעריף הנסיעה היומי למטרופולין גוש-דן ממטרופולין חיפה יעלה 40 שקל, לעומת 37.50 שקל בלבד ממטרופולין באר שבע. ההפרש האמור יוצר עיוות כך שהתשלום עבור נסיעה קצרה יהיה גבוה מאשר נסיעה ארוכה. כך למשל, נסיעה למרכז ת"א מעתלית, שקצרה ביותר מ-40 ק"מ מאשר נסיעה מירוחם תעלה שני שקלים וחצי יותר! יתרה מכך, גם מינוי חופשי-חודשי ישתלם יותר לדרומיים: על-מנת לנצל את המינוי כראוי יצטרכו הצפוניים לנסוע לפחות 17 ימים בחודש, בעוד שעמיתיהם מהדרום יוכלו להסתפק ב-16.
- עוד מסתמן כי הפעימה לא תכלול את האזורים הסמוכים למטרופולין חיפה - רמת הגולן, הגליל העליון והמזרחי, סובב כינרת, בקעת הירדן ואזור עפולה. גם כאן נוצר עיוות כך שנסיעה למטרופולין גוש-דן מערים רחוקות כמו נהריה, עכו וחיפה תיכלל ברפורמה אך לא נסיעה מעפולה שקרובה יותר למרכז הארץ.
- מפסידים נוספים הם תושבים המתגוררים בקרבת תחנות הרכבת החדשות בכרמיאל ובאחיהוד. לתושבים אלה, שכיום נהנים מ-50% הנחה, לא ישתלם ברוב המקרים לנצל את הזכאות במעבר בין מטרופולינים. ההנחה לא תחול על מינויים בפעימה, דבר המאיין בפועל את הזכאות.
יצוין, כי אילת והערבה אומנם לא ייכללו בפעימות האמורות, אולם הדבר נוסע כתוצאה מריחוקן הגאוגרפי ומדלילות האוכלוסייה באזורים אלה. הקלה בסופי-שבוע ל-News1 נודע כי ב משרד התחבורה שוקלים בחיוב כי מינוי חופשי-חודשי בכל הארץ בסופי-שבוע יחושב כך שיכלול גם את מוצאי השבת. הדבר נועד לשרת בעיקר משפחות וסטודנטים הנוסעים בערבי שבת לבקר את יקיריהן וחוזרים לבתיהם במוצאי השבת. הדבר נפוץ בעיקר בציבור החרדי, שבו מדי סוף-שבוע נוסעים כ-80 אלף נוסעים. ככל הידוע, ההחלטה בעניין טרם התקבלה סופית ולכן עדיין לא נקבע לה מועד. בדוברות משרד התחבורה הגיבו רק על נושא הזכאות של המתגוררים בקרבת תחנות הרכבת החדשות, ובחרו להתעלם מיתר הנושאים: "השינוי בתעריפים הבין-עירוניים חל על כרטיסי "חופשי יומי", כך שניתן יהיה לקנות כרטיסים משולבים לאוטובוס ולרכבת בנסיעה בין מטרופולינים. בתעריפי הנסיעה הבודדת לא יחול שינוי. חשוב לציין שההנחה בתחנות החדשות ניתנת רק לנסיעה ברכבת. לא יינתן כפל הנחות, וציבור הנוסעים בישובים שבהם ניתנת הנחה לנסיעה ברכבת, יוכל לבחור את המסלול המשתלם לו".
|
תעריפי חופשי-יומי וחופשי-חודשי בין מטרופולינים |
מוצא
|
יעד
|
תעריף יומי (בשקלים)
|
תעריף חודשי (בשקלים)
|
הערות
|
מטרופולין חיפה
|
מטרופולין גוש-דן
|
40
|
684
|
כולל אזור חדרה ונחל עירון, אך לא כולל את ישובי הגולן והבקעה
|
מטרופולין באר שבע
|
מטרופולין גוש-דן
|
37.50
|
624
|
כולל אזור אשקלון וקרית גת
|
מטרופולין באר שבע
|
מטרופולין ירושלים
|
40
|
684
|
כולל אזור אשקלון וקרית גת
|
מטרופולין ירושלים
|
מטרופולין גוש-דן
|
32.50
|
540
|
|
כלל ארצי
|
|
60
|
900
|
למעט אילת והערבה
|
תעריפי חופשי-יומי וחופשי-חודשי בין אזורים סמוכים |
אזור נסיעה
|
תעריף יומי (בשקלים)
|
תעריף חודשי (בשקלים)
|
עפולה, בית שאן, דרום הכולן, כינרת
|
21.50
|
213
|
עפולה, בית שאן, נחל עירון, חדרה
|
21.50
|
213
|
עפולה, זכרון יעקב, כרמיאל, נצרת
|
21.50
|
213
|
נהריה, כרמיאל, נצרת, גליל מזרחי, כינרת, גולן
|
21.50
|
213
|
נחל עירון, חדרה, נצרת, זכרון יעקב
|
21.50
|
213
|
אשקלון, נתיבות ושדרות
|
18
|
200
|
קרית גת, נתיבות, שדרות ועתניאל
|
18
|
200
|
אשקלון, קרית גת, גדרה, אשדוד
|
21.50
|
213
|
קרית גת, בית שמש
|
21.50
|
213
|
תאריך:
|
05/02/2018
|
|
|
עודכן:
|
07/02/2018
|
|
עידן יוסף
|
פעימת התחבורה הציבורית תבוצע בשני שלבים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
רון ה.
|
5/02/18 12:03
|
|
2
|
|
נהריינית
|
5/02/18 22:34
|
|
3
|
|
222levy
|
23/02/18 09:49
|
|
חברת סופרבוס ניכתה לכאורה שלא כדין משכר נהגיה קנסות שהטיל עליה משרד התחבורה - קובע שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אורן שגב. הוא אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד החברה בעילה זאת.
|
|
|
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פתח בשבוע שעבר בהליך שימוע ציבורי נרחב לבחינת תפקוד התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהליך ראשון מסוגו באשר לטיפול בסוגיה. הכוונה היא לאגד בחמישה דיונים את כל הכוחות המרכזיים העוסקים בתחום ולשים את הנושא על סדר היום, כשהמטרה היא לרכז פתרונות לטווח הזמן הקצר והבינוני.
|
|
|
מחסני האבדות של רכבת ישראל גדושים בתעודות שונות, חפצים, בגדים, תיקים ואף כלי נגינה. הרכבת יוצאת במבצע להגברת מודעות הנוסעים להחזרת מציאות וקוראת לנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת, להגיע ולקבלם בחזרה.
|
|
|
חברת רכבת ישראל מזהה מוטיבציה רבה לפגוע בתשתית הרכבתית, במידה רבה יותר בהשוואה לחברות מקבילות בעולם. להערכת גורמי המקצוע ברכבת, "נחסמים מדי חודש כ-10 מיליון ניסיונות חדירה לרשת הרכבתית. בין היתר במטרה לבצע איסוף מידע חיוני, והחדרת וירוסים ותוכנות זדוניות.
|
|
|
מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 30.1.18) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 120), התשע"ח-2018, ובקרוב ייצאו לדרך המכרזים הראשונים.
|
|
|
|
|
|
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
|
|
|
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
|
|
|
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר רק, לכאורה, לפי שעה
|
|
|
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
|
|
|
שירה אדרי
מקרים בהיסטוריה שהאויב הערבי השתמש באונס כנשק מלחמה - הרבה לפני מתקפת ה-7 באוקטובר
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|