|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
יירוט בשמי שדרות גן ילדים בשדרות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
יירוט בשמי שדרות
לאחר תקיפת חה"א ברצועה

ירי הרקטות מתרחב לאופקים ולאשקלון

כיפת ברזל ירטה רקטות בשמי שדרות ומרכז הנגב צה"ל פינה מתרחצים מחוף זיקים נתניהו בתגובה: "ישראל תגבה מחיר כבד" משעות הבוקר נורו מעל 30 פצמ"רים מהרצועה
29/05/2018  |   מירב ארד   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ההסלמה בדרום: הירי לעבר ישובי עוטף עזה נמשך ומתרחב גם לאזור אשקלון ואופקים. אזעקות צבע אדום נוספות נשמעו ביישובים במועצה האזורית אשכול. קודם לכן נשמעו אזעקות בשדרות, וכיפת ברזל ירטה שתי רקטות שנורו לעבר העיר. מעיריית שדרות נמסר כי חלקי טיל נפלו בחצר בית ספר בעיר. אין נפגעים. במקביל פינה צה"ל את כל המתרחצים מחוף זיקים. דיווח לא מאומת על פצוע קל באזור חבל אשכול.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן מסר בתגובה: "היום בצהריים תקפנו תשתיות טרור, כולל מנהרה נוספת, ברחבי עזה בצורה מאסיבית ועוצמתית. חמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר משלמים מחיר כבד והחשבון רק הוגש להם. אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום או להכיל את האירוע."

רה"מ בנימין נתניהו התייחס בוועידת הגליל להסלמה בדרום ואמר כי "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות על יישובה על-ידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי מרצועת עזה. צה"ל יגיב בעוצמה רבה, וישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שינסה לפגוע בה".

נתניהו התייחס גם לגבי הגזרה הצפונית: "איננו שותפים להבנות כאילו הסכמנו לנוכחות אירנית בחלק מסוריה. אנחנו לא מסתפקים בהסתלקות אירנית רק מדרום סוריה. הטילים האירנים הם בעלי טווח שמסכן אותנו גם אם הם יהיו באזורים אחרים של סוריה. אירן צריכה לצאת מסוריה כולה. לא הסכמנו לפחות מזה".

הושמדה מנהרת טרור התקפית

צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס נוספים למעלה מ-35 יעדי טרור בשבעה מתחמי טרור השייכים לארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני בשטח רצועת עזה. אנשי הזרוע הצבאית של הארגון קיבלו הוראה להתרחק ממנהרות מחשש שיופצצו. במסגרת התקיפה נוטרלה מנהרת טרור התקפית של חמאס שחדרה לשטח ישראל. מדובר במנהרת טרור שיצאה מרצועת עזה, חדרה למצרים ומשם חצתה לשטח ישראל. המנהרה דו שימושית הייתה מיועדת לצורכי טרור ולהעברת אמצעי לחימה לשטח מצרים. המנהרה אותרה בשלבי חפירה בסמיכות למעבר כרם שלום, בו עוברות סחורות רבות לתושבי הרצועה. זוהי המנהרה השנייה המנוטרלת באזור מעבר כרם שלום, והעשירית מאז אוקטובר האחרון.

לפי הנחיות צה"ל, במרחב עוטף עזה יש להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים, בהתאם לזמני המיגון. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיתעדכנו ככל שיידרש.

משעות הבוקר נשמעו 28 התרעות צבע אדום ברחבי יישובי עוטף עזה, בעקבות מטח של פצצות מרגמה שנורו מעזה לישראל. כמה נפילות אותרו ביישובים ובשטחים פתוחים, אחת מהן ליד גן ילדים. לא היו נפגעים. מערכת כיפת ברזל הופעלה ויירטה כמה מהם. תושבים הונחו לחזור לשגרה כשההסעות לבתי הספר שבו לסדרם לאחר שהופסקו.

מצה"ל נמסר כי מרבית פצצות המרגמה שנורו יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים. בעזה דיווחו כי צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדה ברצועה. בעקבות המשך הירי לעבר ישובי העוטף במועצה האזורית אשכול, לא יתקיימו התכנסויות של מעל ל-500 איש ולכן בוטלה הצגה של אחד מבתי הספר בישוב.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כינס בצהריים בקריה בתל אביב דיון הערכת מצב מיוחד עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון.

אתמול נשמעה אזעקה בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב. זאת לאחר שמספר קליעים פגעו במבנים ובכלי רכב בשדרות. לא היו נפגעים.

תאריך:  29/05/2018   |   עודכן:  29/05/2018
מירב ארד
+צבע אדום בעוטף עזה
22:11 29/05/18  |  

+אזעקות במרכז הנגב ובחבל אשכול
21:13 29/05/18  |  

+בוטלו הטיולים בעוטף עזה
20:08 29/05/18  |  
משרד החינוך הורה על ביטול כל הטיולים הבית ספריים בעוטף עזה.
+אזעקות נשמעו בחבל אשכול
20:05 29/05/18  |  
אשכול: אזעקות במספר ישובים במועצה אזורית אשכול. נפילות בשטחים פתוחים.
+רקטה שפגעה במתקני חשמל השביתה את הזרם למרכז הרצועה
18:46 29/05/18  |  
בשל פגיעה של רקטה במתקנים המזינים את רצועת עזה, נפגע ציוד ואי לכך הופסקו שלושה קווים המזינים את דרום הרצועה. מחברת החשמל נמסר כי בהערכה ראשונית שבוצעה במקום יידרשו מספר ימים לתיקון הציוד לצורך השבת אספקה סדירה. שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הנחה את חברת חשמל שלא לסכן את עובדיה, ולתקן את התקלה רק לאחר רגיעה.
+"אנחנו בחזית לחימה כפולה; זה לא יסתיים בטוב לשכנינו"
18:43 29/05/18  |  
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אירח בכנסת את יו"ר הראדה (הפרלמנט האוקראיני), אנדריי פארוביי וחברי פרלמנט נוספים. הוא אמר לאורחו: "ישראל מצויה ברגעים אלה בחזית לחימה כפולה; גם בדרום וגם בצפון הארץ. הניסיונות של שכנינו, גם אלה החדשים, לשנות את הסדר באזור, לא יסתיימו בטוב עבורם. רק בנס לא נרשמו הבוקר פגיעות מרקטה שנפלה בסמוך לגן ילדים. אני יודע שאוקראינה מבינה היטב את הצורך בהגנה בלתי מתפשרת על אזרחים הנמצאים תחת אש". יו"ר הכנסת הודה לעמיתו על עמדותיה של אוקראינה בפורום הבינלאומיים בהן התנגדויות להחלטות בעניין רמת הגולן וירושלים והימנעות בעניין ההתנחלויות במועצת זכויות האדם של האו"ם. בנוסף, ציין את עמידתה הנחרצת של אוקראינה אל מול גילויי אנטישמיות במדינה.
+שינויים בתנועת הרכבות עקב התראות לירי
18:10 29/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקו פוצל באשקלון וישנם שינויים בזמני הרכבות בין אשקלון לבאר שבע  ▪  3 חיילים נפצעו מהירי לדרום  ▪  כ-120 שיגורים מהרצועה לעבר ישראל  ▪  רה"מ כינס התייעצות ביטחונית  ▪  המצרים מבקשים מהג'יהאד להפסיק
עשן מיתמר מעזה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
כוחותינו בסמוך לגבול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל עצר ספינה פלשתינית שניסתה לפרוץ את הסגר
17:08 29/05/18  |  
כוח צה"ל עצר ספינה פלשתינית ועליה כ-17 מפליגים שהפרה את הסגר הימי. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים. לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, הספינה תיגרר לבסיס חיל-הים באשדוד. אם יהיה צורך, העמיד צה"ל כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון. לאחר המשך בירור יושבו הפלשתינים לעזה. בדובר צה"ל אומרים כי חמאס, שעומד מאחורי ניסיון הפרת הסגר הימי, מנסה להציג מצג ציני שבסופו של יום יכול ויפגע באזרחי עזה ובסיוע המוכנס לרצועת עזה על-ידי מדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם.
+אותיות עגולות ומילים חלולות
16:59 29/05/18  |  אסתר שניאורסון גרי   |   לרשימה המלאה
אצלנו, הם כבר הספיקו להכניס למכבסה שמות שונים ולהוציאם "מלוכלכים" וחלולים. לארץ ישראל קוראים שטחים כבושים, לגיבורי ישראל - צבא הכיבוש, לאוהבי הארץ - ימין קיצוני
(האויב - פרטנר [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+שלושה נפגעים קל בעוטף עזה
16:42 29/05/18  |  
למרכז הרפואי ברזילי הובאו שלושה נפגעים משדרות, נפגעת חרדה ושתיים מחבלות גוף קלות.
+ירי מקלעים לעבר ניר עם
16:38 29/05/18  |  

+אזעקה באופקים ובמועצות האזורית שדות נגב, אשכול ומרחבים
16:18 29/05/18  |  

+שר הביטחון: "אין לנו כוונה להכיל את האירוע"
15:37 29/05/18  |  
שר הביטחון, אביגדור ליברמן בתגובה לחידוש ירי הרקטות: "היום בצהריים תקפנו תשתיות טרור, כולל מנהרה נוספת, ברחבי עזה בצורה מאסיבית ועוצמתית. חמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר משלמים מחיר כבד והחשבון רק הוגש להם. אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום או להכיל את האירוע."

+מצב שברירי ברצועת עזה
15:29 29/05/18  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגוני הטרור ברצועה מנסים לכפות על ישראל כללי עימות חדשים בגבול הדרום. חמאס איננה מעוניינת במלחמה כוללת אך מוכנה להיכנס לסבב עימות צבאי מוגבל בזמן עם ישראל
([צילום: AP])
+לשנות את הפקודות
13:28 29/05/18  |  אסתר שניאורסון גרי   |   לרשימה המלאה
ישראל גזרה על עצמה כללי משחק חד-צדדיים, המחייבים רק אותנו: למתפרעים בקסבות ובכפרים של יו"ש מותר להטיל בחיילנו אבנים, סלעים, ברזלים, גרזנים, מאכלות ובקבוקי תבערה, שתכלית כולם לפצוע ולהרוג את בנינו, כי הם יהודים
(הלוויתו של רונן לוברסקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אזרח אויב, תערובת נפיצה
11:34 29/05/18  |  אליקים העצני   |   לרשימה המלאה
הדיבורים והמעשים הללו, לרבות הנפת דגל אש"ף, אינם בהכרח פליליים, ועדיין מתבקשת השאלה: כיצד יכולים האנשים האלה להיות אזרחי מדינת ישראל?!
(מגדירים עצמם פלשתינים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+שר הביטחון מכנס דיון הערכת מצב בקריה בת"א
10:25 29/05/18  |  
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מכנס בשעה זו בקריה בתל-אביב דיון הערכת מצב מיוחד עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון.
+נשיא המדינה שוחח עם ילדי הגן אשר ספג נפילה ממטח הטילים
10:09 29/05/18  |  
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקש לשוחח עם ילדי הגן אשר ספג הבוקר (יום ג') נפילה ממטח הטילים. הגננת טובה ישבה בין הילדים במהלך ארוחת הבוקר והשמיעה את דברי הנשיא לילדים יחד: ״בוקר טוב לכל הילדים, מדבר הנשיא רובי מירושלים,״ אמר הנשיא. ״אני מאחל לכם יום שקט ונעים, עם משחקים, עם סיפורים עם הגננת הנפלאה, עם כל הצעצועים שיש לכם וגם עם הלימודים שאתם לומדים. נחמה ואני ממתינים לכם שתבואו לירושלים לבקר אותנו בבית הנשיא. שיהיה לכם בוקר נפלא ילדים!״.
+שבירת המצור הימי
08:35 29/05/18  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
תנועת חמאס מארגנת שני משטים כדי לנסות ולפרוץ את המצור הימי על הרצועה. הסרת המצור הימי או בניית נמל בעזה יאפשרו לחמאס לקבל אמצעי לחימה מתקדמים מאירן דרך הים
(חוף הים בעזה [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ירי הרקטות מתרחב לאופקים ולאשקלון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
חונטת מדינת כל אזרחיה לא תניח לאיש מבין חבריה לנטוש את הספינה הטובעת של השמאל, בוודאי ללא קרב. מה לא עושים שם בשמאל כדי לשמור בחיים את האשליה האופפת אותם כמעט שנות דור. אופפת אותם ורוצחת בנו....
28/05/2018  |  בעז שפירא  |   מאמרים
נשיא הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס שוחרר מבית החולים אל-אסתשארי ברמאללה. עם שחרורו אמר כי הוא "מרגיש טוב" וכי הוא "יתייצב מחר לעבודה". "העיקר שהמולדת תהיה בריאה והפלשתינים יגשימו את חלומם בהקמת מדינה עצמאית ובירתה ירושלים המזרחית".
28/05/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
מייסד תנועת החמאס, השיח' אחמד יאסין שחוסל ע"י ישראל ב-2004, הוא הראשון מבין מנהיגי חמאס שהגה את רעיון ההודנה עם ישראל. הרעיון שלו היה להסכים להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל לתקופה של 10 או 20 שנה בתמורה לנסיגה ישראלית לקווי 67, פינוי כל ההתנחלויות ושחרור כל האסירים הפלשתינים מבתי הכלא בישראל. אולם, על-פי תפיסתו,בתום ההודנה יתחדש המאבק מול ישראל עד להשמדתה והחלפתה במדינה פלשתינית מוסלמית שתבוא במקומה.
28/05/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הסופר הסעודי משעל אלסודרי, לועג למנהיגי ערב שמתחבטים זה 70 שנים בסבך הסוגיה הפלשתינית ואינם מצליחים להגיע לפתרון כלשהו.
28/05/2018  |  שאול מנשה  |   מאמרים
האירועים האחרונים על גבול רצועת עזה, חיזקו את תחושתי: אולי טוב שהייתה הינתקות. טוב שאיננו נמצאים בתוך הרצועה. אולי היה שווה לבצע את המהלך הקשה הזה, ולו רק מסיבה אחת: עכשיו אין אחד שלא ברור לו כי לא חזרתנו לקווי 67 מעניינת את הפלשתינים.
28/05/2018  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il