חריגה בלוח הזמנים של עבודות הרכבת. ההפסקה הזמנית בתנועת הרכבות במקטע המסילה שבין תל אביב ההגנה לתחנות נתב"ג ומודיעין, שאמורה הייתה להסתיים ב-28 ביוני תוארך בכשבוע, עד ל-6 ביולי בשעה 00:01 (אור ליום שישי). זאת במסגרת העבודות להקמת התשתית להנעה חשמלית בקו המהיר לירושלים.
כידוע, לוחות הזמנים של עבודות הרכבת מתוכננים חודשי רבים מראש. אולם במקרה החישמול אין מדובר בתכנון לא נכון אלא בקצב התקדמות אחר של העבודות הנתון לשינויים, בהתאם לעבודות שמבצע הקבלן המבצע. העבודות באזורים הלא פעילים של המסילה הסתיימו, והפסקה זמנית זו תאפשר את ביצוע העבודות כנדרש.
בימים אלה, הרכבות בקו נהריה-נתב"ג-מודיעין תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה.
רכבת ישראל מפעילה שירות הסעיות, ללא עלות, בין תחנת מודיעין מרכז לתחנת נתב"ג, בכל ימי העבודות. אל היסעים אלה יתוסף מערך היסעיות בין תחנת תל אביב סבידור מרכז לתחנת נתב"ג, בשני הכיוונים, 24 שעות ביממה, עד תום ימי העבודות במקטע. נוסעים שנחתו בנתב"ג מדווחים על עומסים כבדים על שירות זה. חלקם העדיפו לנסוע במוניות מיוחדות.
נזכיר כי בשל עבודות חשמול רשת המסילות במקטע מודיעין-נתב"ג-תל אביב, חלו בחודשים האחרונים שינויים מסוימים בתנועת הרכבות במקטע זה במהלך ימי שישי ומוצאי שבת. רכבת ישראל מפעילה היסעים, ללא תשלום, בין תחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת נתב"ג, בשני הכיוונים, וכן בין תחנת מודיעין מרכז לתחנת נתב"ג, בשני הכיוונים.
לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהם בתוקף במהלך סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, זכאים לפיצוי. הפיצוי ניתן הארכת תקופת כרטיס הנסיעה הקיים בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. את הפיצוי יש להטעין במכונות האוטומטיות ובקופות עד יום לאחר תום תקופת הכרטיס.