בימים אלה החלה חברת חברת גפניט מערכות מידע (
www.gafnit.net) לשווק בישראל מערכת תקשורת חדשנית מתוצרת חברת Interactive Intelligence האמריקנית. בין השאר, מאפשרת המערכת להאזין דרך כל סוג של טלפון, בכל מקום, לפקסים ולדואר אלקטרוני כאשר קול ממוחשב מקריא למשתמש את הפקסים והדוא"ל שהוא מקבל. בנוסף לכך, יכול כל בעל טלפון להכתיב לטלפון תגובות שונות והמערכת שולחת אותם בדוא"ל.
כמו כן המערכת מסננת שיחות ("מזכירה חוסמת וירטואלית"), מנתבת אותן לטלפון שבו נמצא המשתמש ברגע נתון, ומקריאה בטלפון יומני פגישות, כתובות וטלפונים.
ירון רגב, מנכ"ל גפניט, מציין כי המערכת היא בעלת מנגנון זיהוי אופטי הקורא את המסמכים ומתרגם אותם לקול. בגמר הזיהוי המערכת מאתרת את הנמען בטלפון שבו הוא נמצא ברגע נתון, שואלת אותו אם הוא מעוניין לשמוע את הדוא"ל או הפקס, ולאחר שהוא מביע את הסכמתו בקולו, מקריאה לו המערכת את המסמכים.
לאחר שהמערכת הקריאה את המסמך, הנמען יכול באמצעות קולו להורות למערכת להעביר את המסמך למישהו אחר, לתייק את המסמך, או להכתיב למערכת תגובה הנשלחת למי ששלח את המסמך. המערכת שולחת את התגובה לנמען, כקובץ קול המצורף לדוא"ל.
לגבי פקסים, בנוסף להקראת הפקס בטלפון (באמצעות קול ממוחשב), המשתמש יכול להורות בקולו לתייק את הפקס, להעבירו למכשיר פקס הנמצא בסמוך ולהכתיב בקולו מסמך המומר לפקס כתוב. לא זו בלבד, המשתמש יכול להורות למערכת באמצעות קולו לדפדף בין הדוא"ל שלו, לאתר דוא"ל מסויים, להאזין לו (בעת שהמחשב מקריא אותו), להורות למחשב לענות, להורות להעביר דוא"ל לכתובת אחרת וכדומה.
כרגע המערכת מאפשרת להאזין למסמכים באנגלית. גפניט, בשיתוף עם חברת האם, מפתחת עתה גרסה עברית שתתאים לדרישות המשתמש הישראלי. בינתיים החל השיווק לחברות הייטק, חברות ישראליות שיש להן סניפים בחו"ל, ואנשי עסקים הנמצאים בקשר שוטף עם חו"ל.
המערכת היא חלק מפלטפורמה זוכת פרסים של Interactive Intelligent.
Interactive Intelligence, הנסחרת בנאסדאק, הוקמה ב-1994 ובשנה שעברה הסתכמו מכירותיה ב-47.8 מיליון דולר. החברה מעסיקה 450 עובדים ויש לה מעל ל-1,500 לקוחות ברחבי העולם ובהם מוטורולה, סוני, פיפלסופט וג'יי. פי. מורגן.