|
700 נבחנים השיבו על הסקר [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
|
מועצת התלמידים והנוער הארצית פנתה אל שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון בטענה כי בחינת הבגרות במתמטיקה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר לא הייתה הוגנת ולא תאמה את המציאות של הבידודים ושיבושי הלימודים שאיתה נאלצו התלמידים להתמודד.
יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצי, עומר שחר, ביקש משרת החינוך לאשר קיום מועד ב' לבחינת הבגרות במתמטיקה ולקיים חשיבה מחודשת על מתן הקלות נוספות בבגרויות הקיץ.
לפני כחודשיים, עם תחילת גל האומיקרון וההבנה כי שגרת הלימודים בתקופת בגרויות החורף לא תהיה כסדרה, נשלחה בקשה אלייך ואל הגורמים הרלוונטיים במשרד, על-מנת לשקול ולהחזיר את המיקוד שהיה בבחינות קיץ 2021 במתמטיקה. במכתב התרענו על הקושי שעלה מתלמידים רבים ושיתפנו בחששות, שלצערנו, הוכחו כמוצדקים. בימים האחרונים, אנו מקבלים מאות פניות בנוגע לקשיים בבחינה. לכן, הפצנו אמש סקר מיפוי על-מנת לשמוע את התחושות בשטח. עד כה, על הסקר השיבו כ-700 נבחנים. המגמה המשתקפת מהסקר היא שנבחנים רבים יצאו מבחינת הבגרות בתחושה כי היא לא הייתה הוגנת ומותאמת לתקופה המורכבת והמאתגרת בה אנו נמצאים", ציין.
לדבריו התלונות המרכזיות שהגיעו אל מועצת התלמידים הארצית הן:
- ביטול המיקוד מבגרויות הקיץ - הוספת שאלה וקיצור משך הבחינה, הקשה על הנבחנים לפתרון המבחן כפי שתרגלו.
- השאלות היו ארוכות מהרגיל ודרשו הבנה וצורת חשיבה שלא נלמדת בבתי הספר.
- נוסח השאלות היה שונה מבעבר - ותלמידים רבים הרגישו שמנסים שאלות ״על גבם״.
- תרגום הבגרויות לערבית היה עם שגיאות. ואף היו תלמידים שנאלצו במהלך הבחינה
לבקש טופס בשפה העברית על-מנת להבין את השאלות.
- ההנחיות למענה על השאלות בשאלון 582 שהיו רשומות בטופס הבחינה, לא תאמו את ההקלות שניתנו בסוף חודש דצמבר, מה שגרם להטעיה ולבלבול בקרב הנבחנים, שחלקם לא היו מודעים להקלה.
- תלמידים חשו כי הבחינה איננה משקפת את המאמץ, היכולת וההשקעה שלהם.
"אנו מאמינים כי תפקידה של בגרות הוא להוות כלי הערכה ומדידה למערכת ולא סיוט עבור התלמידים. לכן, אנו מבקשים לשקול מתן מועד ב' כבשנה שעברה, נוסף לחשיבה מחודשת על מתווה ההיבחנות בבגרויות הקיץ", לשון המכתב.