הרווח הנקי של קבוצת שטראוס נחתך בשיעור חד של 73.2% ברבעון הראשון של שנת 2022 ועמד על 60 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 224 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ועל אף שהמכירות של שטראוס עלו ברבעון ב-10.2%.
הסיבה העיקרית לצניחה ברווחיות היא במשבר ריקול הסלמונלה והסגירה הזמנית של מפעל שטראוס-עלית בנצרת. הנתונים שהציגה שטראוס הבוקר (יום ד', 25.5.22) כוללים פגיעה במכירות בסך של 64 מיליון שקל, פגיעה ברווח התפעולי בסך של 154 מיליון שקל ופגיעה ברווח הנקי של 119 מיליון שקל.
ההשפעה של המשבר על מגזר תענוג והנאה מתבטאת בפגיעה במכירות בסך של 60 מיליון שקל, ופגיעה ברווח התפעולי בסך של 153 מיליון שקל. סכומים אלה כוללים אומדנים בגין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות ומהחנויות, אומדן היקף השמדת המלאי, עלויות פיצוי לפי קביעת החברה לצרכנים, עלויות נלוות נוספות והשפעת מס.
המכירות של שטראוס ברבעון הראשון של השנה עמדו על 2.27 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 2.06 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2021. הרווח הגולמי ירד ב-18.5% ועמד על 662 מיליון שקל, לעומת 812 מיליון שקל אשתקד. מדובר בירידה בשיעור הרווח הגולמי מתוך המכירות מ-39.4% אשתקד ל-29.1% ברבעון הראשון השנה. הרווח התפעולי צנח ב-64.7% ועמד על 102 מיליון שקל, לעומת 289 מיליון שקל אשתקד.