|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
מיכאלי. הבטחת בחירות שלא תוכל להתממש [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]

הבטחה על הקרח: מיכאלי מתחייבת שהרכבת הקלה תפעל בשבת

לדבריה על-פי חוות הדעת שקיבלה מיו"ר נת"ע ניתן להפעיל את הרכבת הקלה בשבת חוות הדעת עוסקת בהבטים כלכליים אך לא בהבטים משפטיים חוקיים לנוכח וטו גורף מצד המפלגות החרדיות והדתיות ההיתכנות למהלך אפסית
01/10/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות
סחריר השבת של מרב מיכאלי
עידן יוסף
קריאתה של מרב מיכאלי לראש הממשלה יאיר לפיד להפסיק לנסות לחבר בין העבודה ומרצ ולנצל "שעת כושר" כביכול להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בזמן שמהלך כזה אינו אפשרי ללא שינוי חקיקה ובתקופת ממשלת מעבר המחויבת במידתיות, רק מעידה כי מדובר בהצהרה חסרת מימוש
לרשימה המלאה

תחזית ההפסד מאי-הפעלת הרכבת הקלה בשבת מופרכת ואינה מציאותית
עידן יוסף
האם באמת תפסיד המדינה 800 מיליון שקל בשנה כתוצאה מאי-הפעלת הרכבת הקלה בשבתות ומועדי ישראל, או שמדובר במניפולציה כלכלית לניפוח ביקוש מלאכותי כאשר בפועל מקדם המילוי יהיה פחות מרבע ודווקא יגרום הפסדים למדינה? News1 עושה סדר בנתונים
לרשימה המלאה

מיכאלי חושפת: משרד המשפטים בולם תחבורה ציבורית בשבת
עידן יוסף
שרת התחבורה טוענת בשיחה עם News1 כי אינה יכולה לתת היתר לקווי תחבורה ציבורית בשבת במרכז הארץ ובדרומה בשל תקופת הבחירות * מגלה: הסרנו את המניעות ההסכמיות להפעלת הרכבלית בשבת
לרשימה המלאה

מיכאלי הורתה לבחון כלכלית הפעלת הקו האדום בשבת
עידן יוסף
קמפיין בחירות? שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה כי היא מקדמת הפעלת הרכבת הקלה בגוש-דן בשבת * ההפעלה בשבת עשויה להביא להפרת חוזים, לייקור משמעותי ואף להיות מורכב משפטית
לרשימה המלאה

שרת התחבורה ומרב מיכאלי אומרת כי החליטה שהרכבת הקלה בגוש-דן תפעל גם בשבת בתוך שנה. מדובר בהחלטה שנכתבה על הקרח, מאחר שמיכאלי אינה צפויה לכהן כשרת התחבורה בממשלה הבאה - ככל שתיכנס אליה, וגם אם תיכנס - יטילו המפלגות החרדיות וטו ולא יאפשרו את העניין. למעשה, מיכאלי אומרת את הדברים יותר כיושבת-ראש מפלגת העבודה כחלק מקמפיין בחירות ופחות כשרת התחבורה.

בראיון לפגוש את העיתונות (יום ו', 30.9.22), אמרה מיכאלי: "אני ביקשתי וקיבלתי מנת"ע את המשמעויות להפעלת הרכבת הקלה בשבת, ואני שמחה להודיע שהחל מעוד שנה, הרכבת הקלה בתל אביב והסביבה תפעל גם בשבת. זאת החלטה שלי, קיבלתי אותה בעקבות כל המשמעויות שהובאו לפני וככה זה הולך להיות". מיכאלי הזמינה חוות דעת כלכלית בנושא מיו"ר נת"ע. העבודה הוכנה בחיפזון, ואינה כוללת שורה של משמעויות קריטיות, כגון המשמעויות המשפטיות והחוקית של המהלך.

משמעות דבריה של מיכאלי היא שלא ניתן יהיה להפעיל את הרכבת הקלה בעוד כחודשיים, עם תחילת הפעלתה, ושיש צורך בתיקונים חוזיים ואולי אף חוקיים שיימשכו חודשים ארוכים, כך שלמעשה מדובר בהבטחה על הקרח.

עד עתה, תלתה מיכאלי את העיכוב במקלות בגלגלים מצד יש עתיד: "תחבורה ציבורית בשבת זה דבר שנמצא בהסכם הקואליציוני שלי מול יאיר לפיד, זה נמצא בעבודה שעשיתי במשרד התחבורה כל השנה, זה נמצא בכל ישיבת סיעה כל שבוע, כשנשאלתי ואמרתי שאני עובדת על זה, אתם יודעים בדיוק מה מנע את זה, ועכשיו זה לא מונע את זה. זאת החלטה שלי כשרת התחבורה".

על השאלה מדוע נמנעה עד כה מלעשות זאת וחיכתה עד תקופת הבחירות, השיבה: "עד היום רציתי לשמור על הקואליציה ואכן שמרתי על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה, ויש חובה אזרחית לציבור הישראלי שהיא כל כך גדולה. אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כי זה פוגע בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל. אני לא נזכרתי בזה עכשיו, זאת עבודת מטה שנעשתה ויש הרבה דברים עוד שנמצאים במשרד המשפטים", רמזה מיכאלי לקשיים המשפטיים שמערימה עליה היועצת המשפטית לממשלה.

לשאלה האם ההחלטה אינה טעונה החלטת ממשלה ענתה: "ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, הוא לא יהפוך את זה משום שזה הדבר הנכון לעשות".

בהתייחסות פוליטית לטענת שס על פגיעה בעובדים מוחלשים, אמרה מיכאלי: "אם אריה דרעי כל כך מודאג מחילול שבת, אז למה צריך לכפות את אי-חילול שבת רק על השכבות המוחלשות והמוחלשים ביותר? למה אריה דרעי לא דרש מאף אחת מהממשלות, שכל צי הרכב הממשלתי, של השרים, והמנכ"לים והסמנכ"לים וכו' וכו' וכו' לא יסעו בשבת? למה רק הפריוולגיות והפריוולגים יסעו בשבת? אני קיבלתי החלטה ודואגת שבעוד שנה הרכבת הקלה תסע בשבת ואין ממשלה שתקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת לכם את זה בוודאות".

יו״ר שס, אריה דרעי, מסר בתגובה: "מרב מיכאלי, שדרדרה את מפלגת מפא״י ההיסטורית לגבולות אחוז החסימה ומהווה סמל הכישלון בכל נושאי התחבורה ומכת הפקקים בישראל, מנסה להיאחז בקרונות הרכבת הקלה כדי שזו תעביר אותה את אחוז החסימה, תוך כדי דריסת השבת והזהות היהודית של המדינה. בושה. כדאי שתדע, שכל מי שניסה לפגוע בשבת נחל כישלון חרוץ. בקרוב ובעזרת ה׳ נחזור לממשלה ונשליך את כל ההחלטות המקוממות של השרה מיכאלי לפח האשפה של ההיסטוריה. אנחנו נשמור על הסטטוס-קוו של המדינה וכבוד השבת, כפי שרוב הציבור בישראל רוצה.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדברי השרה: "במקום לטפל בקטסטרופה בתחבורה שכל אזרחי ישראל סובלים ממנה, מעדיפה מרב מיכאלי לפזר סיסמאות ריקות. בממשלת הימין שנקים בעז"ה אנחנו נדאג לבטל כל החלטה שפוגעת בצביון היהודי של המדינה ונשמור על השבת וקדושתה כיום המנוחה הלאומי". שותפו לרשימה, יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז, אמר: "את שרת התחבורה מרב מיכאלי לא מעניינים הפקקים מהם סובלים מיליוני אזרחים בכל יום. את שרת התחבורה מיכאלי גם לא מעניין שמאות אלפי אזרחים ויתרו על אופציית התחבורה הציבורית במשמרת שלה. יש דבר אחד שמאוד מעניין אותה. להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. זאת מטרתה היחידה עליה היא מוכנה להילחם גם במחיר סבלם של אזרחי מדינת ישראל. מרב, רגע לפני סיום המשמרת שלך הגיע הזמן שתפסיקי לפגוע בזהותה היהודית של המדינה ותדאגי לדברים שמפריעים באמת לאזרחי ישראל".

ח״כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) לא ציין האם הוא בעד או נגד תחבורה ציבורית בשבת, ורק אמר: "הסטטוס-קוו הוא ממש לא קדוש, אבל את ענייני דת ומדינה אסור לקדם במחטפים אלא רק בהסכמות רחבות. אסור לתת לגורמים קיצוניים משני הצדדים לנהל את בסיס ההסכמות הלאומיות".

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה: "כל חילולי השבת הציבורית של מרב מיכאלי על הידיים של מי שמסרו לה את משרד התחבורה כשהם מסתתרים מאחורי הסכם הכולל זכות וטו נגד צעדים כאלה - זכות שמעולם לא טרחו להשתמש בה, כי זה פשוט לא מעניין אותם. נפתלי, איילת, ומתן כהנא - איתם הציבור צריך לבוא חשבון".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "מסתבר שהחזון הסוציאליסטי של מפלגת העבודה הומר ב'צדק חלוקתי' מזן חדש. מיכאלי מנהלת קמפיין דמגוגי על תחבורה ציבורית בשבת ומבקשת לסבסד חילול שבת מיותר ויקר לקבוצה פריבילגית בשעה שמתבצע שוד של תושבי הפריפריה החלשים, ייקור התחב"צ עבורם וסגירת הרכבת לעוטף עזה ב-8 בערב בימי חול. מפלגת העבודה איבדה את דרכם של האבות המייסדים שלה ואת זכות קיומה".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "מאחורי כל ההכרזות הפופוליסטיות המנסות להציל את מפלגתה המדשדשת סביב אחוז החסימה, היא יודעת היטב את המשתקף בסקרים הפנימיים שלנו בהם היא אינה עוברת את סף הכניסה לכנסת. היה עדיף שתענה קודם תשובות על הכשלים שלה בניהול משרדה, נהגים שוהים שעות רבות בפקקי ענק, וחוסר התפקוד בתחבורה הציבורית, הפגיעה בפריפריה ועליית מחירים בכל הארץ, העיכובים בעבודות בכל תחומי המשרד. לצערנו כאשר המשרד אינו מתפקד בוחרת שרת התחבורה להסיט את השיח מהמשבר בכבישים על-ידי הפגיעה בשבת. כאשר הרכבת מעכבת את פתיחתה מהמועד המתוכנן דבר שיביא להפסדים כספים אדירים לקופת המדינה בוחרת שרת התחבורה להשתלח בשבת קודש".

יו״ר יהדות התורה' יצחק גולדקנופף: "הדבר הנכון היה להתעלם מדבריה חסרי התוחלת, מכיוון שאין שום היתכנות שהדבר ייצא לפועל וברור לכל בר-דעת שההצהרה היא ניסיון נואש שלה לצלוח את אחוז החסימה. בכל זאת, אני מביע מחאה על הדברים מפני שעצם אמירתם היא פגיעה בכבוד השבת וקדושתה. יהדות התורה לא תאפשר חילולי שבת במדינה יהודית".


השרה מיכאלי מסרה בתגובה: "דרעי, גפני, סמוטריץ', פרוש ושות', כל אלו תקפו הערב בחריפות את ההחלטה שלי להפעיל את הרכבת הקלה בגוש-דן בשבת. כולכם יחד לא מפחידים אותי. אם זה יהיה תלוי בכם, גם נתב"ג ייסגר בשבת. אמשיך להילחם על האמת והערכים שלי ושל רוב העם במדינת ישראל".

תאריך:  01/10/2022   |   עודכן:  01/10/2022
עידן יוסף
+לפיד נטול המסיכה וגנץ טרוט-העיניים
09:01 02/10/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הימים האחרונים העמידונו במספר מבחנים פוליטיים והמסקנות אינן מעודדות. לפיד חדל משיח-אמת לכאורה ועבר למניפולציות פוליטיות גלויות ובראשן נאומו באו"ם  ▪  גנץ מגלה סימני שבירה על מצבו האלקטורלי ואת תסכולו משקיע בליבוי השנאה העיוורת לנתניהו והחרם על "הימין" בניגוד לרצון רוב הציבור. אם לא יחול שינוי בימים הקרובים, יהיה על הציבור להכריע הכרעה דמוקרטית ברורה: "מפלגות הימין" לשלטון שמשמעותה בחירת נתניהו לראשות הממשלה  ▪  מי שאינו שלם עם כך, שימנע בהצבעה
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+גוש נתניהו נחלש, לפיד וליברמן מתחזקים
22:25 01/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+נתניהו נגד שקד: מדברת ימין ועושה שמאל
22:11 01/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד נתניהו תוקף את שקד בבית כנסת במודיעין: "אומרת שלא תלך לממשלת שמאל ועכשיו יושבת בממשלת שמאל. מדברת ימין ועושה שמאל. שמרה על הממשלה הזאת. במשרד המשפטים לא עשתה כלום" (ישראל היום).

שקד בתגובה: "אני זו שבניתי מחנה שמרני בבית המשפט העליון, הקמתי 14 יישובים בנגב, הצלתי את היישוב מצפה כרמים, שללתי אזרחות למחבלים ולראשונה פעלתי לגרש את המשפחות שלהם, הוצאתי מספר שיא של מסתננים מרצון, הגדלתי משמעותית את התקציבים ביו"ש, מנעתי את חוק הנאשם והרשימה עוד ארוכה. זה נקרא יותר ימין מימין. נתניהו, השנאה האישית שלך מסכנת את גוש הימין. האם 5 מערכות בחירות לא מספיקות לך כדי להבין?".
+בקבוק תבערה הושלך על לשכת בן-גביר בשמעון הצדיק
22:10 01/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ בן-גביר: "ההסתה הפרועה של גנץ ולפיד מתירה את דמי"  ▪  ח"כ יאיר גולן פוסל את בן-גביר אך לא את בל"ד: "מטפחים בתוכנו מפלגה שהמצע שלה הוא גזעני שדורש שחוקי הפרדה בין יהודים ללא יהודים. זה דבר מטורף. 12 מנדטים!"
הבקבוק שהתלכח בלשכה המאולתרת [צילום: מצלמת אבטחה]
+סער: גוש נתניהו יחריב את מערכת המשפט
21:54 01/10/22  |  עידן יוסף
שר המשפטים גדעון סער בטוויטר: ״גם אריה דרעי מבהיר הערב - למי שעוד היה לו ספק - שעל הפרק לא תיקון מערכת המשפט, אלא החרבתה. 61 לגוש מפלגות נתניהו וסיוט נובמבר יתממש. לא חילופי שלטון יהיו בישראל - אלא שינוי המשטר ופירוק כל האיזונים והבלמים".
+הליכוד צפוי להעלות את הלחץ לפרישת שקד מהמרוץ לכנסת
21:42 01/10/22  |  עידן יוסף
הליכוד מתכוון להעלות השבוע את הלחץ לפרישת יו"ר בית יהודי איילת שקד הן בקמפיין ישיר והן בלחץ עקיף על מספר 2 ברשימתה, יוסי ברודני, ולפיו ישלם מחיר אם בגלל מפלגתו לא תקום ממשלת ימין. אם יבקש ברודני להתמודד שוב לראשות עיריית גבעת שמואל הוצעה לו תמיכת הליכוד אם יפרוש.

גורמים בליכוד בביקורת על היו"ר: ״נתניהו עושה טעויות בניהול הקמפיין ואחת מהן היא ההתנהלות סביב שקד. היא הסיכוי היחיד שלו להגיע ל-61 והוא נותן ללחץ המשפחתי להכריע״.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבטחה על הקרח: מיכאלי מתחייבת שהרכבת הקלה תפעל בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
החלטתו של יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית לפסול את מועמדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25 היא מוזרה מצד אחד ותמוהה מצד שני. אולם, התעמקות בהנמקות של עמית מגלה כי אין פה שום מוזרות אלא החלטה פוליטית מובהקת. מסתבר שהשופט הנכבד החליט לא להגביל עצמו לגבולות הדין אלא לשלוח ידו גם בביקורת פוליטית.
01/10/2022  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
מפלגת הליכוד נחלשת בשני מנדטים וגוש הימין כולו נחלש במנדט אחד ויורד ל-59. כך, על-פי סקר מנדטים שפורסם (יום ו', 30.9.22) כחודש לפני הבחירות לכנסת ה-25. גוש השמאל-מרכז בהנהגת ראש הממשלה, יאיר לפיד, מתחזק בסקר ל-57 מנדטים בשל מנדט שעובר מן הליכוד למפלגת המחנה הממלכתי בראשות שר הביטחון, בני גנץ.
30/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, תוקף את יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, וטוען כי ההחלטה לפסול את התמודדות ח"כ לשעבר עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד היא ניסיון להפלת שלטון הימין עוד לפני הבחירות.
29/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, נפגש (יום ה', 29.9.22) עם נציגי המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-25 שייערכו בעוד כחודש. מטרת המפגש הייתה צמצום העבירות של המפלגות על חוקי הבחירות באמצעות העלאת המודעות לחוקי המפלגות ולהנחיות המבקר ולליקויים שעלו בדוחות ביקורת קודמים.
29/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הבחירות המרכזית פסלה (29.9.22) את רשימת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25, אך ההכרעה הסופית תהיה בידי בית המשפט העליון - אשר דן אוטומטית, בהרכב בן תשעה שופטים, בכל החלטה על פסילת מועמדים לכנסת.
29/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
שוב: הליכוד הגיש עתירה נגד תנועת דרכנו  /  עידן יוסף
מיארה: אין עילה לפסול את בל"ד ורע"ם בבחירות  /  איתמר לוין
המפלגות החרדיות פתחו בחרם פוליטי על בני גנץ  /  עידן יוסף
ראש המכשלה יאיר לפיד  /  אפרים הלפרין
לעצור את המרוץ ולחשוב על שינוי  /  מיכאל מירו
ומה אחר כך  /  מרדכי ליפמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il