|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
בלי נהג, עם נוסעים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

בקרוב: ניסויים באוטובוסים ללא נהג

ארבע קבוצות יבצעו ניסויים בהפעלת אוטובוסים "אוטונומיים" בארץ עם השלמת התוכניות צפויים מפעילי התחבורה הציבורית להפעיל את קווי השירות ללא נהג באופן מסחרי בהדגמות שיבוצעו במסגרת הקול הקורא יושקעו כ-61 מיליון שקלים
06/11/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
סופית: הסדרה בחוק שתאפשר עריכת ניסויים ברכב ללא נהג
עידן יוסף
לרשימה המלאה

מקדמים תחבורה ציבורית ללא נהג ("אוטונומית"). משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רשות החדשנות וחברת נתיבי איילון, הודיעו (יום א', 6.11.22) על ארבע קבוצות שיבצעו ניסויים בהפעלת אוטובוסים ללא נהג, במסגרת המיזם הלאומי לתחבורה ציבורית ללא נהג.

הקבוצות הזוכות צפויות להתחיל בחודשים הקרובים תוכניות ניסוי להפעלת אוטובוסים ללא נהג שתימשך כשנתיים, כאשר עם השלמת התוכניות צפויים מפעילי התחבורה הציבורית להפעיל את קווי השירות לל נהג באופן מסחרי. בהדגמות שיבוצעו במסגרת הקול הקורא יושקעו כ-61 מיליון שקלים, כמחציתם מתקציב המדינה.


כלי רכב אוטונומיים – מדיניות ממשלתית, אתגרים והזדמנויות / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי והוא מציג מידע בנושא כלי רכב אוטונומיים, השלכות אפשריות של תחבורה אוטונומית על החברה והכלכלה וסוגיות ברגולציה ובקידום תחום התחבורה האוטונומית בישראל ובמדינות נבחרות. המסמך עושה שימוש רב בדוח מקיף שנכתב בנושא במועצה הלאומית לכלכלה (36 עמ')

הקבוצות הזוכות הן:

  • חברת מטרופולין, חברת B.G. Motors, חברת Karsan (טורקיה), חברת Adastec (מישיגן, ארה"ב), חברת Applied Autonomy (נורווגיה) וחברת Ottopia (ישראל) - חברת מטרופולין היא אחת ממפעילות התחבורה הציבורית הגדולות בארץ. לקבוצה ניסיון רב בכל שלבי מיזם החלוץ, החל באספקת הרכב ללא נהג, ועד זיוודו עם חליפה אוטונומית, רישיונו, ותפעולו השוטף. לחברות הטכנולוגיה החברות בקבוצה ניסיון במיזמים של תחבורה ציבורית ללא נהג ברחבי העולם, לרבות במישיגן שבארה"ב ובנורבגיה.

  • חברת אגד וחברת טכנולוגיה צרפתית מובילה - חברת אגד, מפעילת התחבורה הציבורית הכי גדולה בארץ ואחת המפעילות הגדולות בעולם, רתמה את מלוא הידע והניסיון שצברה בעשרות שנות פעילותה, לשם גיבוש פתרון מלא וכוללני להפעלה של תחבורה ציבורית ללא נהג. לקבוצה יכולות משמעותיות להתמודד עם אתגרי ההפעלה של אוטובוס ללא נהג, לרבות יכולת טכנולוגית, יכולת כלכלית ומסחרית, שכן הכלי המוצע על-ידי החברה הטכנולוגית פועל במגוון תרחישים בלמעלה מ-20 מדינות שונות.

  • חברת דן, חברת Via (ישראל), חברת EasyMile (צרפת), חברת Enigmatos (ישראל) וחברת Ottopia (ישראל) - חברת דן היא חברה ותיקה ומהמובילות בארץ בתחום התחבורה הציבורית בעלת מוכוונות טכנולוגית וקידום חדשנות באמצעות חברות Bubble Dan ו-Via. חברת הטכנולוגיה Easy Mile שתספק את כלי התחבורה ללא נהג היא בעלת ניסיון עולמי מוכח בהפעלת שירותי מיניבוס ללא נהג בשטחים עירוניים.

  • חברת נתיב אקספרס וחברת Imagry (ישראל) - חברת נתיב אקספרס מקבוצת עפיפי היא בעלת ניסיון רב ומוכח בהפעלת שירותי תחבורה ציבורית. חברת Imagry היא חברת הזנק ישראלית המפתחת פלטפורמת תוכנה עבור נהיגה ללא נהג, המיועדת לשימוש במגוון רחב של יישומים ושווקים. החברה מפעילה מספר מיזמים שונים ברחבי העולם ואף זכתה לאחרונה במימון מרשות החדשנות לצורך תוכנית-חלוץ חדשנית להפעלת הסעית ללא נהג בבית חולים שיבא.

כחלק מהניסוי, הקבוצות הזוכות עתידות להפעיל שירות תחבורה ציבורית-עצמאית בדרכים ציבוריות, לרבות הסעת נוסעים, במסגרת הרישיון שניתן להם מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. זאת, לאחר שיבצעו שורה של ניסויים בשדה ניסויים ובשטחים תפעוליים ויגיעו להיתכנות טכנולוגית ביצועית ובטיחותית.

מיזם דו-שלבי

מדובר במיזם דו-שלבי שמטרתו לבחון את ההיתכנות לשילוב כלי רכב ללא נהג במערך התחבורה הציבורית בארץ. המיזם כולל בחינת מודלים שונים של הפעלה ושל יעילותם הכלכלית והתפעולית, ומחבר בין מפעילי תחבורה ציבורית לבין חברות טכנולוגיה חדשניות בארץ ובעולם. המיזם גם יגביר את היכרות הציבור עם כלי רכב ללא נהג ומאפייניהם: בטיחות, חוויית נסיעה ויתרונות סביבתיים.

התועלות הצפויות מהמיזם מכוונות להתמודד עם אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני מדינת ישראל - הגודש בדרכים - על-ידי ייעול מערך התחבורה הציבורית, שיפור השירות וחוויית הנוסע ושיפור רמת הבטיחות. כמו-כן, המיזם צפוי לסייע למדינה ולענף התחבורה להתמודד עם בעיית כוח האדם והמחסור החמור בנהגים, על-ידי מעבר לציי רכב של אוטובוסים ללא נהג בטיחות (SAE J3016 L4) בתוך שנים ספורות.

באמצעות המיזם ניתן יהיה גם למפות את התשתיות הדרושות להפעלת מערך תחבורה ציבורית ללא נהג, ולבחון את יכולת ההתארגנות העסקית של מפעילי התחבורה ציבורית, מתוך כוונה שחברות שיעברו בהצלחה את תוכנית-החלוץ יוכלו להמשיך ולהרחיב את הפעלת שירותי תחבורה ציבורית ללא נהג לציבור בקווי השירות בישראל.

בשלב הראשון של המיזם, החברות הזוכות תבצענה ניסויים באוטובוסים ללא נהג בשטח ניסויים סגור ובאזורים תפעוליים, במטרה להוכיח היתכנות טכנולוגית, בטיחותית, אסדרתית ועסקית. בשלב השני של המיזם החברות יפעילו קו שירות ללא נהג בכבישים ציבוריים בהיקף שילך ויגדל במהלך תוכנית הניסוי שאורכה כשנתיים.

תוכנית הניסויים של המיזם היא בין המובילות והייחודיות בעולם (בהשוואה למקבילותיה במישיגן ארה"ב, בסקוטלנד ובגרמניה), שכן היא משלבת מספר מפעילי אוטובוסים וחברות טכנולוגיה שונות והיא עתידה להתקיים באתרי הרצה שונים ומגוונים לאורך זמן רב, עד להטמעת הטכנולוגיה בקנה מידה מסחרי.

תאגידים שלא זכו בהשקעה או שלא הגישו בקשה במסגרת הקול הקורא יכולים להשתתף במיזם במימון עצמי, כפוף לעמידתם בכל התנאים המפורטים בקול הקורא ובנספח לקול הקורא. לפניות בנושא ניתן לשלוח מייל להנהלת המיזם הלאומי לתחבורה ציבורית אוטונומית בכתובת: APTI@innovationisrael.org.il

רן שדמי, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "אנחנו שמחים על ההיענות המרשימה של מפעילי תחבורה ציבורית שהגישו הצעה במסגרת הקול הקורא שהפצנו במשותף עם שותפינו ברשות החדשנות ובנתיבי איילון. בחרנו את ארבע ההצעות הבשלות ביותר ואנחנו שמחים להיות מהראשונים בעולם שמחברים בין הטכנולוגיה של הרכב ללא נהג לבין התחבורה הציבורית. לפנינו עוד כברת דרך לעבור אולם אין לנו ספק שקיים במיזם פוטנציאל לשיפור השירות וחוויית הנוסע בתחבורה הציבורית ולשיפור רמת הבטיחות. כמו-כן, המיזם צפוי לסייע למדינה ולענף התחבורה להתמודד עם בעיית כוח האדם והמחסור החמור בנהגים. נמשיך להתמקד בנושאים אלו גם במסגרת המיזם הזה וגם בעבודתנו היומיומית".

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות: "בעידן המתהווה של ניידות-מבוססת-תכנה (Software-driven mobility) ישראל רכשה עמדה מובילה וייחודית בתחום הניידות החכמה והאוטונומית. מספר ההזנקים הישראלים בתחום התחבורה החכמה גדל מ-400 ב-2016 ליותר מ-600 ב-2020. הצמיחה המשמעותית ביותר הייתה במספר ההזנקים שהוקמו בתחום הרכב האוטונומי עם גידול שנתי ממוצע של 26% בתקופה זו. כמו-כן, מאז 2008, מעל 20 יצרני רכב מהגדולים בעולם וספקיהם פתחו מרכזי פיתוח בישראל, בהם GM, הונדה, פולקסוואגן, פורד ועוד. התחום גם מייצר פעילות עסקית משמעותית שכן חברות בתחום גייסו כמיליארד דולר ב-2021. רשות החדשנות ושותפיה במגזר הפרטי והממשלתי מחויבים לאיתור הזדמנויות שוקיות, טכנולוגיות ותפעוליות להשגת הצמיחה הנדרשת בכמות המשתמשים ובהיקף שירותי הניידות החכמה בישראל. עם יצירתה של תשתית אסדרתית מתקדמת המאפשרת הפעלת כלי רכב ללא נהג, ובהמשך לזכייתן של ארבע קבוצות מצוינות במסגרת הקול הקורא, מדינת ישראל רותמת את הרכב האוטונומי לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל מה שבתורו יהפוך את ישראל למובילה בניסויים בתחבורה ציבורית אוטונומית ויאפשר לחברות הישראליות להפוך לשחקניות בינלאומיות מובילות בתחום".

תאריך:  06/11/2022   |   עודכן:  06/11/2022
עידן יוסף
+הסכמה בין כוח לעובדים לבין אגד על סניף תלפיות
19:52 06/11/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

+מקורות תובעת 5.8 מיליון שקל מחברת יפה נוף של עיריית חיפה
07:52 06/11/22  |  איתמר לוין, יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
טוענת שיפה נוף מסרבת לשלם לה תמורת עבודות במסגרת מטרונית נשר, לאחר שהפרויקט הועבר לאחריות נתיבי ישראל - ולמרות הנחיית משרד האוצר
קו 5 של המטרונית [צילום: עידן יוסף]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: ניסויים באוטובוסים ללא נהג
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת מקורות תובעת מחברת יפה נוף תחבורה, תשתיות ובנייה - שבבעלות עיריית חיפה - 5.8 מיליון שקל תמורת עבודות בפרויקט המטרונית בעיר נשר (קו 5, אשר נחנך לפני חודשיים). התביעה הוגשה (3.11.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
מחוץ לכותל המערבי בירושלים תועד (יום ד', 2.11.22) אדם שהשתולל ונעצר מחוץ לאוטובוס של סופרבוס בכיכר הגורן. פקח תחבורה ציבורית דיווח למשטרה על גבר שגורם לאוטובוס נזק בזדון.
02/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן שנדחתה מסוף 2022 וצפויה להיפתח רק ביוני 2023 תביא לשדרוג תחבורתי משמעותי שאותו לא ידענו מעולם. הקו האדום ישתרע לאורך 24 קילומטרים מפתח תקוה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו בואכה בת ים ויכלול 34 תחנות, כולל מקטעים שיעברו במנהרות מתחת לפני האדמה.
מחדל המידע בתחבורה הציבורית נמשך. מהערב (יום ב', 31.10.22) בשעה 20:00 ועד למחרת יום הבחירות לכנסת ה-25 (יום ד', 2.11.22) בשעה 03:59 לפנות בוקר, יהיו כל הנסיעות בתחבורה הציבורית העולות על מרחק אווירי של 15 ק"מ ללא תשלום. על נסיעות עירוניות בטווח שבין 0 ק"מ ל-15 ק"מ (התעריף הצהוב) תידרשו לשלם. חישוב זה חל באוטובוסים, ברכבלית, בכרמלית, ברכבת ישראל וברכבת הקלה.
31/10/2022  |  עידן יוסף  |   תחקירים
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לאשר את התוכנית ב"מתחם בניין" במרכז העיר המשלבת, מגורים, מלונאות, מסחר ותעסוקה. התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-14 דונם, והיא נמצאת במתחם הרחובות יפו, הנביאים, וולנברג, בצמוד למפגש של שני קווי רכבת קלה (האדום והירוק).
30/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il