|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית
קבוצת ירדן
ההיבטים המשפטיים של חוזה שכירות
מיכאלי. לא רוצה להיות שוב שרת התחבורה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

שרה להכעיס

פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים
07/10/2022  |   עידן יוסף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים לחנוכת אוטובוס קו 5א של המטרונית, שיפעל גם בשבת. הקו אומנם יחל לפעול ביום שישי אחר-הצהריים, אבל מיכאלי תגיע לחנוך אותו בשבת בצהריים, וזאת למרות שרק לפני שבועיים חנכה את הקו בטקס מתוקשר שהתקיים ביגור.

את הזימון שיגרה דוברות המפלגה ועובדי משרד התחבורה אינם נדרשים כמובן להשתתף, וכדי להעצים את מספר המשתתפים שיגרה המפלגה מסרונים לתושבי חיפה שיגיעו ולמעשה ישמשו ניצבים חינם בקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה. אירוע פוליטי לכל דבר ועניין. הסירו דאגה מלבכם, יאיר (יאיא) פינק לא יגיע למופע חילול השבת. הוא אפילו לא ימחה על הבחירה לקיים את הטקס בשבת. במקום שבת המלכה, הוא סוגד למיכאלי המלכה ולא יהין לצייץ מילה. ככה זה כשהיהדות שלך היא יהדות של עבד נרצע.

חבר הכנסת שלמה קרעי, שלא ראה את הדברים בעין יפה בלשון המעטה, השתלח כלפי מיכאלי בין היתר במילים "שחורים בגדייך ושחורה נשמתך", ובתגובה השיבה מיכאלי על שתיקתו כאשר ראש המפלגה שלו נתניהו "דוהר בכל שבת עם מכונית השרד במימון המדינה".

קרעי השיב מה שהשיב, אך מבלי לנתח את ההתנצחות ביניהם - מיכאלי, שבעצמה משתמשת במכונית שרד שקיבלה, אינה מדייקת. חוק שימנע מהשרים לנסוע בשבת במכוניותיהם תיטיב עימם משום שהם משלמים כ-9,000 שקלים לחודש עבור השימוש הפרטי לרכב בסופי-שבוע. קיזוז הסכום מהרכב השובת לא יילקח, וכך יוכלו שרינו באמת להרוויח הרבה כסף.

ההצגה שמתכננת מיכאלי בחיפה היא למעשה התגרות, ובלעז - פרובוקציה. רוב הסיכויים של מפלגת העבודה הם להגיע לאופוזיציה, וגם אם תגיע לקואליציה - היא כבר הצהירה שלא תהיה שוב שרת התחבורה.

כבר 30 שנה, אם לא למעלה מכך, מנופפות מפלגות השמאל בדגל התחבורה הציבורית בשבת, אך כשהן מגיעות לשלטון אינן פועלות דבר בנושא. גם מיכאלי לא שינתה דבר, וכפי שאמרה בטקס הראשון של חנוכת הקו: תחבורה ציבורית בשבת בחיפה זה לא חדשות. בתקופתה כשרה לא ניתנו היתרים לפעילות קווים בשבת במרכז הארץ ובדרומה, ולא בכדי.

מיכאלי מנכסת את הפעלת הקו לעצמה, תוך שהיא טוענת כי תחבורה ציבורית בשבת היא בעד, ולא נגד אף אחד. לא נגד אף אחד, ועוד איך שנגד - נגד מסורת ישראל, נגד דמותה היהודית של המדינה ואפילו נגד העובדים. יושב-ראש העבודה, המגדירה את עצמה מפלגה סוציאלית, לא מאפשרת אפילו לעיתונאים ולצלמי עיתונות לנוח בשבת עם משפחותיהם.

כאשר יאיר לפיד היה שר האוצר, הוא הזמין עיתונאים לתדרוך בשבת, ולאחר הביקורת הציבורית שהושמעה הודה שמדובר בטעות. אבל למפלגת העבודה, שכבר מזמן איבדה את הדר הממלכתיות יש דת חדשה - לתקוע אצבע בעין. זה קרה עם אוטובוס השבת בראשון לציון שביקש להפעיל אבי גבאי ב-2019 ונמשך כעת בהבטחות השווא שמוכרת מיכאלי, ולצערי יש מי שקונים את הבלוף. המשותף לשניהם, אחרי הבחירות העבודה מוותרת על דרישתה לאוטובוסים בשבת, כדי "לשמור על יציבות הקואליציה".

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
עידן יוסף
+עתירה: אתר הדרכת-הצבעה ברוסית מופעל בידי ישראל ביתנו
14:35 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפלגתה של סטלה וינשטיין עתרה לוועדת הבחירות בטענה לתעמולה אסורה מצד ישראל ביתנו  ▪  מבקשת צו המורה לחדול מיד מהפעלת אתר אינטרנט המציג מצג שווא ומוליך שולל דוברי רוסית, ובפועל אוסף נתונים על המצביעים

סטלה וינשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מעוז: להעביר חקירת ההצתה במחולה לשב"כ
13:37 07/10/22  |  עידן יוסף
ח"כ אבי מעוז (נעם) שיגר מכתב בהול לראש הממשלה יאיר לפיד, בבקשה שיורה כי חקירת הצתת 'משק דור' במחולה וחקירת הצתות נוספות יעברו לידי השב"כ. לדבריו, "נדרשת בדיקה מקצועית לגבי מעורבות של מניעים לאומניים ומעשי טרור באירועים האחרונים".
+החוב שביבי השאיר
13:34 07/10/22  |  אלכס קושניר   |   לרשימה המלאה
קחו את ה-43 מיליארד שקל ריבית מהחוב של ביבי ותחלקו ב-4 מיליון, תקבלו כעשרת אלפים שקלים בשנה, שכל אחד מכם משלם מכספי המיסים
נתניהו. 32% הולך לכיסוי החוב שלו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: גוש נתניהו חוזר להוביל עם 61
11:28 07/10/22  |  עידן יוסף
24 ימים לבחירות, סקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור מעריב מעלה את גוש נתניהו ל־61 מושבים. לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 23; הציונות הדתית־עוצמה יהודית 14; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; חד"ש־תע"ל, רע"ם 4.

לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.4%, בל"ד 1.2%.
+גלאון: להסכים עם החרדים על שמירת הסטטוס-קוו
10:22 07/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ זהבה גלאון: "צריך ואפשר לשבת עם החרדים בממשלה, הציבור צריך לדעת שכדי להקים ממשלה צריך להסכים על שמירת הסטטוס-קוו עם החרדים בענייני דת ומדינה" (ישראל היום).
+זיהוי עמית טורף
09:31 07/10/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
האם הטרוניות על החלטתו של השופט עמית בעניין שיקלי מוצדקות?  ▪  מי שהצהיר על פרישתו, הצביע נגד סיעתו, התבטא נגד חברי סיעתו ונגד דרכה של סיעתו הרי זה פורש
שיקלי. קלפים טובים ביד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+השאיפה של מחנה נתניהו: רודנות
09:17 07/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שורה של הצהרות מלמדות, שהמחנה הזה אינו מדבר "רק" על שלילת עצמאות בתי המשפט, אלא מוכן להתעלם מכללים משפטיים ומינהליים
דה-גול. שרידים לתקופתו [צילום: ז'אן-ז'ק לוי, AP]
+סקר פנימי במרצ: הנושא המדיני - חמישי בסדר החשיבות
08:43 07/10/22  |  עידן יוסף
סקר פנימי של מרצ: הבוחרים והמתלבטים קבעו שחוק הנאשם הוא הדרישה הכי חשובה שמרצ צריכה להציב כתנאי לכניסה לממשלה. אחר כך בסדר יורד: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירויות, חידוש המו"מ המדיני לשלום, העלאת שכר המינימום. זהבה גלאון חשפה את הסקר בראיון לישראל היום.
+ההכרעה בנושא שיקלי: האם התפטר במועד
21:54 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות  ▪  הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות
שיקלי בדיון בביהמ"ש העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+שקד: אנחנו לא בכיס של נתניהו
20:25 06/10/22  |  עידן יוסף
השרה איילת שקד תוקפת את יו"ר הליכוד בראיון לתקשורת הרוסית: "נתניהו היה צריך לפנות את כסאו. הבית היהודי לא בכיס שלו" (בחדרי חרדים).
+דרעי על נאום התפילין של לפיד: זו לא טעות דפוס, זו בורות מוחלטת
19:33 06/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר שס, אריה דרעי: ״כשלפיד דיבר היום על תפילין ביום כיפור, זה מראה על בורות מוחלטת. זו לא טעות דפוס. ללפיד יש דת חילונית משלו!". הוא התייחס ברדיו קול חי לדברי ראש הממשלה בעצרת זיכרון, שבה אמר: "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה", למרות בכיפור לא מניחים תפילין.

עוד הוסיף דרעי: "הבן של לפיד מתחתן לפני שבוע בחתונה חילונית לגמרי. יש כדת משה וישראל ויש כדת יאיר לפיד. יאיר לפיד הוא זה שהפך את מדינת ישראל בשנה האחרונה למדינה חילונית, בגללו היום מרב מיכאלי מתגאה על חנוכת קווים בשבת״.
+בג"ץ מאפשר לסילמן להתמודד ברשימת הליכוד
18:57 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה
סילמן. "הליכוד מתנגד לכלנתריזם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיכאלי תחנוך בשבת קו שכבר חנכה; קרעי: שחורים בגדייך ושחורה נשמתך
17:42 06/10/22  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים וצלמים, כדי לסקר שנית את חנוכת קו המטרונית בחיפה, לאחר שקו זה כבר נחנך על ידה ב-20 בספטמבר. קו 5א אמור לפעול גם בשבת, ומדובר בחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה לתחבורה ציבורית בשבת.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מסר בתגובה: ‏"ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: העושה עבירות ביד רמה בפרהסיה (רמב"ם הלכות תשובה). תתביישי מיכאלי, את קונה לך מקום בשורה הראשונה עם גדולי עוכרי ישראל מאז ומעולם. שחורים בגדייך ושחורה נשמתך. לכי!".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara   אגד   אגד תעבורה   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אסרף / Amir Asraf   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   דן / Dan   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטרופולין /  Metropoline   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
החלטתו של בית המשפט העליון בנוגע להתמודדותו של עמיחי שיקלי ברשימת הליכוד, תתבסס על השאלה האם הוא התפטר מן הכנסת בסמוך להכרזה של ועדת הכנסת עליו כפורש מסיעת ימינה. כך אמרה (6.10.22) הנשיאה אסתר חיות לאחר דיון בן מספר שעות בפסילתו בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית.
06/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ח"כ עידית סילמן תתמודד ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25. עתירת מרצ נגד שיבוצה בליכוד, לאחר שעזבה את סיעת ימינה, נמחקה (6.;10.22) בהמלצת שופטי בית המשפט העליון, והם הבהירו שידחו את זו שהגישה התנועה לאיכות השלטון.
06/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
מפלגתו של אביגדור ליברמן טוענת בפרסום (יום ה', 6.10.22) מטעמה, כי הליכוד הוא מפלגה סקטוריאלית של יוצאי עדות ערב, וכי ראשיה לא עונים ״לקודים התרבותיים והפסיכולוגיים של עדות אלה״. כך פורסם לראשונה בחדשות 12.
06/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הבקשה לפסילת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25, אותה קיבלה ועדת בחירות המרכזית, דלה מאוד בראיות והיא חוזרת על טענות שכבר נדחו בידי בית המשפט העליון. כך אומרים (6.10.22) שופטי העליון בדיון בערעורה של בל"ד על פסילתה. לצד זאת, הם מותחים ביקורת על כך שהמפלגה מדברת בשני קולות – במצע שלה ובבית המשפט – ושבים ואומרים שהיא מצויה כל העת על סף הפסילה. הדיונים בערעורי הבחירות מתקייצחם בפני הרכב של תשעה שופטים ו-News1 מעביר אותם בשידור חי. פסקי הדין חייבים להינתן לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב, כך שייתכן שהם יפורסמו בשלב הראשון ללא נימוקים.
06/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בעוד כחודש יבחרו מאות אלפי אזרחים ביאיר לפיד, מנהיג מפלגת "יש עתיד", כמועמד המועדף עליהם לראשות הממשלה. ישראל היא אולי המדינה המאוימת ביותר בעולם וראש ממשלתה נחשב ובצדק, לאחד התפקידים הקשים והתובעניים שישנם. מאז היווסדה, ישראל מתמודדת כמעט בלי הרף עם מלחמות, מתקפות טרור, לחצים מדיניים, חרמות ובשנים האחרונות גם עם איום השמדה מצד אירן. אומנם ראש ממשלה אינו פועל בחלל ריק ועומדים לצידו כוורת של עוזרים ויועצים ולמרות זאת, בנושאים רבים ההכרעה הסופית היא שלו ועל כתפיו מוטלת אחריות עצומה לשלום המדינה ואזרחיה. לכן, בישראל יותר מבכול מקום אחר, בחירה של אדם לא מתאים לראשות הממשלה עלולה לגרום תוך פרק זמן קצר לנזק בלתי הפיך ולהתברר כבכייה לדורות. מטבע הדברים תפקיד קשה ואחראי כזה מחייב ניסיון וכישורים שיש רק למעטים.
06/10/2022  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
לפיד שחיזר אחר קולותיהם של ערביי ישראל, למעשה מצהיר בפומבי, בלי שמץ של בושה, שהם כולם אויביה של מדינת ישראל וסכנה לביטחונה
1,000 שקל אגרה על כל פועל למינימום 350 פועלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
איציק וולף
מדינת ישראל חייבה תאגידי בניין לשלם אגרה של 350,000 שקל עבור 350 עובדים זרים, אך לא הצליחה להביא את הכמות המובטחת    רבים מהפועלים שהגיעו מהודו ומסרי לנקה לא היו פועלי בניין בהכשרתם...
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
א"א מזהה בני אדם מורמים מעם, אנשים אחרים    א"א מאתר אנשים שקוראים לסרבנות וקובע שהם פטריוטים, א"א מזהה אנשים שתוקפים שוטרים וקובע בנחרצות כי השוטרים אלימים
שיר טורם הספרי
שיר טורם הספרי
המלחמה האחרונה הביאה את הרשויות בפריפריה, ובמיוחד בגליל, לחוסר אונים מוחלט, כולל תמונות רקע של חורבן פיזי מוחלט שלא לדבר על נטישה המונית של תושביהן, ומצב משפיל של תחינה חסרת תוחלת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il