|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מחפשים כיצד לייעל את בית העסק? בחנו את מערך האריזה שלכם
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית
הסעית ימית [צילום: NYC FERRY]

תחבורה ציבורית ימית לחופי ישראל? נתיבי איילון שולחת מצוף

חברת נתיבי איילון בוחנת את האפשרות להפעיל מערך הסעות ימיות ציבוריות לאורך החופים כחלק מהתחבורה הציבורית ופנתה לחברות העוסקות בתחום ישנם אתגרים לא מעטים בדרך, כמו עלויות גבוהות וצורך בתשתיות מתאימות, אך החברה אופטימית לגבי הפוטנציאל של המיזם, ומאמינה כי ניתן להתגבר על האתגרים
01/07/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

חברת נתיבי איילון פרסמה קול קורא בבקשה לקבלת מידע (RFI) מחברות ספנות ישראליות ובינלאומיות העוסקות בתחום התחבורה הימית. מטרת הבקשה היא לבחון את האפשרות להפעיל מערך של הסעות ימיות ציבוריות לאורך חופי המדינה. המהלך, אם ייצא לפועל, עשוי לדבריה להביא למהפכה של ממש בתחבורה הציבורית, ולהציע חלופה אטרקטיבית לשימוש ברכב הפרטי בכבישים הפקוקים במיוחד עבור תושבים המתגוררים באזורי החוף ועובדים בערים הסמוכות.

ה-RFI, שפורסם ביוני 2024, פונה לחברות בעלות ניסיון בהפעלת כלי שיט שונים, כגון קטמרן, טרימרן, ספינות כנף (Flipper) או רחפות (Hovercraft). הדרישות לכלי השיט כוללות מהירות הפלגה של לפחות 30 קשר, יכולת לשאת 100 נוסעים לפחות, ועמידה בתנאי ים עד דרגה 3 בסולם דאגלס וזמינות להפעלה בישראל על-פי כל התקנים. הדרישות הללו נועדו להבטיח שהשירות יהיה מהיר, אמין ונוח לנוסעים, גם בתנאי מזג אוויר משתנים.

היתרונות הפוטנציאליים של מערכת הסעות ימיות ציבוריות הם רבים. ראשית, היא עשויה להקל על עומסי התנועה בכבישים, במיוחד באזור החוף, שבו האוכלוסייה צפופה והתנועה רבה. שנית, היא עשויה להציע חלופה מהירה ונוחה לשימוש בתחבורה ציבורית קיימת, כמו אוטובוסים ורכבות. שלישית, היא עשויה לתרום לצמצום זיהום האוויר ופליטת גזי החממה, שכן כלי שיט מודרניים הם לרוב יעילים יותר מבחינה אנרגטית מאשר כלי רכב פרטיים. בנוסף, הפעלת מערך הסעות ימיות עשוי לעודד תיירות ופיתוח כלכלי באזורי החוף.

עם זאת, ישנם גם אתגרים לא מעטים בדרך להגשמת החזון הזה. אחד האתגרים המרכזיים הוא העלות הגבוהה של הקמה ותפעול של מערכת הסעות ימיות. אתגר נוסף הוא הצורך להקים תשתיות מתאימות, כגון רציפים, מסופים ומערכות ניהול ותפעול. כמו-כן, יש לקחת בחשבון את השפעתם האפשרית של כלי השיט על הסביבה הימית, ולפעול לצמצום השפעות שליליות ככל האפשר.

למרות האתגרים, בחברת נתיבי איילון אופטימיים לגבי הפוטנציאל של המיזם. החברה מאמינה כי שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, תכנון קפדני ושיתוף פעולה עם גורמים רלוונטיים, יאפשר להתגבר על האתגרים ולהקים מערכת הסעות ימיות ציבוריות יעילה, בטוחה ובת קיימא.
Request for Information (RFI) Public Maritime Shuttles in Israel / קול קורא
חברת נתיבי איילון בוחנת את האפשרות להפעיל מערך הסעות ימיות ציבוריות לאורך חופי ישראל. מטרת הבקשה: לבחון את האפשרות של הפעלת שירות הסעות ימי ציבורי בישראל. דרישות מהמציעים: לספק מידע מפורט על כלי שיט מתאימים, כולל מפרטים טכניים ויכולות. (9 עמ')

המשיבים נדרשים לספק מידע מפורט על כלי השיט, כולל שם, סוג, שנת בנייה, דגל, חברת סיווג, נמל בית, מידות, מהירות מרבית, צריכת דלק, סוג דלק, מיקום נוכחי, זמן הגעה משוער לישראל, תקופת חכירה מינימלית, דרישות צוות מינימליות, בעלים רשום ומנהל כלי השיט.

ה-RFI הוא צעד ראשון בתהליך. הוא נועד לאסוף מידע מחברות מובילות בתחום, על-מנת להבין את האפשרויות הטכנולוגיות והתפעוליות הקיימות, וכן את העלויות והסיכונים הכרוכים במיזם. לאחר ניתוח המידע, חברת נתיבי איילון תוכל להחליט האם להמשיך לשלב הבא, הכולל בחינה מעמיקה יותר של ההיתכנות הכלכלית והסביבתית של המיזם, ובמידת הצורך, פרסום מכרז לבחירת מפעיל למערכת ההסעות הימיות.

מערך השיט הציבורי הוצע על-ידי שרת התחבורה מירי רגב, ארה"ב, יוון וקפריסין, מתוך הנחה שהתנאים הנוחים להפעלתו במשך כ-300 ימים בשנה, עשויים לאפשר את קידומו. כעת נותר להמתין ולראות האם הבחירות יאפשרו למיזם לשוט או לטבוע במצולות קודם שיווולד.

תאריך:  01/07/2024   |   עודכן:  01/07/2024
עידן יוסף
+מוקד המידע של רכבת ישראל יהיה זמין בקיץ בכל שעות היממה
10:37 01/07/24  |  עידן יוסף
עם תחילתו של הקיץ והגידול במספר הנסיעות בשעות הלילה המאוחרות המאפיין את חודשי הקיץ, רכבת ישראל מאריכה את שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות, שיהיה זמין מעתה בשעות הלילה. עד היום החל המוקד את פעילותו ב-6 בבוקר וסיים בחצות.

המוקד יפעל 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. בתקופה הקרובה, עם הפעלת המוקד הטלפוני בשעות הלילה, תבחן רכבת ישראל את נתוני הביקוש ולאחר מכן ייקבעו זמני מתן השירות בהתאם. המוקד נותן מענה בתחומי מידע כללי (לוחות זמנים, תעריפים ושאלות כלליות נוספות), תיאום נסיעה לנוסעים עם מוגבלות וכן מתן מענה בשעת חרום.
[צילום: רכבת ישראל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחבורה ציבורית ימית לחופי ישראל? נתיבי איילון שולחת מצוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בשבוע שעבר אישרו ועדת ארגון ואסטרטגיה של דירקטוריון הרכבת וועדת השמות של רכבת ישראל לקרוא לתחנת בית שאן על שם השר לשעבר דוד לוי. ההחלטה התקבלה, בין היתר, בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עימה היה מזוהה לחלוטין.
30/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביום שני הקרוב, 1 ביולי 2024, תיפתח בירושלים מרכזית הארזים. מדובר במסוף תחבורה ציבורית, קטן יחסית לתחנות מרכזיות, שעיקר ייעודו יהיה לקווי שירות המשמשים את הציבור החרדי באזור צומת רמות בבירה. המסוף מקושר גם אל מתחם התעסוקה בהר חוצבים ולשכונת רמות.
28/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה מעלה את מחירי תחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של 5%. ההתייקרות נובעת כתוצאה מהחלטה אוטומטית של ועדת המחירים כתוצאה מהצמדה לנוסחה מוסכמת. מחיר נסיעה עירונית, לדוגמה, עולה מ-5.50 שקלים ל-6 שקלים.
26/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
היקף חסר תקדים של תלונות הציבור בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוגשו אל משרד מבקר המדינה. בדוח שפורסם השבוע והוצג (25.6.24) בוועדה לביקורת המדינה עולה כי שיא במספר התלונות מאז הקמת הנציבות שקיבלה בשנת 2023 22,356 מכתבי תלונה על גופים ציבוריים - גידול של 57% במספר התלונות מאז 2019.
26/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נציבות תלונות הציבור, הפועלת במשרד מבקר המדינה, קיבלה בחודשים אוקטובר-דצמבר אשתקד 1,627 תלונות בנוגע למלחמת חרבות ברזל. 55% מאלו שבסמכות הנציבות באו על תיקונן - מוסר (24.6.24) המבקר מתניהו אנגלמן בדוח השנתי של הנציבות.
24/06/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
1,000 שקל אגרה על כל פועל למינימום 350 פועלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
איציק וולף
מדינת ישראל חייבה תאגידי בניין לשלם אגרה של 350,000 שקל עבור 350 עובדים זרים, אך לא הצליחה להביא את הכמות המובטחת    רבים מהפועלים שהגיעו מהודו ומסרי לנקה לא היו פועלי בניין בהכשרתם...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה משקל ההפגנות? ההגדרה שניסחתי לעצמי היא זו: ההפגנות לא יפילו את נתניהו אך בלעדיהן נתניהו לא ייפול    הן אינן תנאי מספיק אך הן תנאי הכרחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il