בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הסעית ימית [צילום: NYC FERRY]
|
|
|
תחבורה ציבורית ימית לחופי ישראל? נתיבי איילון שולחת מצוף
|
חברת נתיבי איילון בוחנת את האפשרות להפעיל מערך הסעות ימיות ציבוריות לאורך החופים כחלק מהתחבורה הציבורית ופנתה לחברות העוסקות בתחום ● ישנם אתגרים לא מעטים בדרך, כמו עלויות גבוהות וצורך בתשתיות מתאימות, אך החברה אופטימית לגבי הפוטנציאל של המיזם, ומאמינה כי ניתן להתגבר על האתגרים
|
חברת נתיבי איילון פרסמה קול קורא בבקשה לקבלת מידע (RFI) מחברות ספנות ישראליות ובינלאומיות העוסקות בתחום התחבורה הימית. מטרת הבקשה היא לבחון את האפשרות להפעיל מערך של הסעות ימיות ציבוריות לאורך חופי המדינה. המהלך, אם ייצא לפועל, עשוי לדבריה להביא למהפכה של ממש בתחבורה הציבורית, ולהציע חלופה אטרקטיבית לשימוש ברכב הפרטי בכבישים הפקוקים במיוחד עבור תושבים המתגוררים באזורי החוף ועובדים בערים הסמוכות. ה-RFI, שפורסם ביוני 2024, פונה לחברות בעלות ניסיון בהפעלת כלי שיט שונים, כגון קטמרן, טרימרן, ספינות כנף (Flipper) או רחפות (Hovercraft). הדרישות לכלי השיט כוללות מהירות הפלגה של לפחות 30 קשר, יכולת לשאת 100 נוסעים לפחות, ועמידה בתנאי ים עד דרגה 3 בסולם דאגלס וזמינות להפעלה בישראל על-פי כל התקנים. הדרישות הללו נועדו להבטיח שהשירות יהיה מהיר, אמין ונוח לנוסעים, גם בתנאי מזג אוויר משתנים. היתרונות הפוטנציאליים של מערכת הסעות ימיות ציבוריות הם רבים. ראשית, היא עשויה להקל על עומסי התנועה בכבישים, במיוחד באזור החוף, שבו האוכלוסייה צפופה והתנועה רבה. שנית, היא עשויה להציע חלופה מהירה ונוחה לשימוש בתחבורה ציבורית קיימת, כמו אוטובוסים ורכבות. שלישית, היא עשויה לתרום לצמצום זיהום האוויר ופליטת גזי החממה, שכן כלי שיט מודרניים הם לרוב יעילים יותר מבחינה אנרגטית מאשר כלי רכב פרטיים. בנוסף, הפעלת מערך הסעות ימיות עשוי לעודד תיירות ופיתוח כלכלי באזורי החוף. עם זאת, ישנם גם אתגרים לא מעטים בדרך להגשמת החזון הזה. אחד האתגרים המרכזיים הוא העלות הגבוהה של הקמה ותפעול של מערכת הסעות ימיות. אתגר נוסף הוא הצורך להקים תשתיות מתאימות, כגון רציפים, מסופים ומערכות ניהול ותפעול. כמו-כן, יש לקחת בחשבון את השפעתם האפשרית של כלי השיט על הסביבה הימית, ולפעול לצמצום השפעות שליליות ככל האפשר. למרות האתגרים, בחברת נתיבי איילון אופטימיים לגבי הפוטנציאל של המיזם. החברה מאמינה כי שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, תכנון קפדני ושיתוף פעולה עם גורמים רלוונטיים, יאפשר להתגבר על האתגרים ולהקים מערכת הסעות ימיות ציבוריות יעילה, בטוחה ובת קיימא.
|
|
|
המשיבים נדרשים לספק מידע מפורט על כלי השיט, כולל שם, סוג, שנת בנייה, דגל, חברת סיווג, נמל בית, מידות, מהירות מרבית, צריכת דלק, סוג דלק, מיקום נוכחי, זמן הגעה משוער לישראל, תקופת חכירה מינימלית, דרישות צוות מינימליות, בעלים רשום ומנהל כלי השיט. ה-RFI הוא צעד ראשון בתהליך. הוא נועד לאסוף מידע מחברות מובילות בתחום, על-מנת להבין את האפשרויות הטכנולוגיות והתפעוליות הקיימות, וכן את העלויות והסיכונים הכרוכים במיזם. לאחר ניתוח המידע, חברת נתיבי איילון תוכל להחליט האם להמשיך לשלב הבא, הכולל בחינה מעמיקה יותר של ההיתכנות הכלכלית והסביבתית של המיזם, ובמידת הצורך, פרסום מכרז לבחירת מפעיל למערכת ההסעות הימיות. מערך השיט הציבורי הוצע על-ידי שרת התחבורה מירי רגב, ארה"ב, יוון וקפריסין, מתוך הנחה שהתנאים הנוחים להפעלתו במשך כ-300 ימים בשנה, עשויים לאפשר את קידומו. כעת נותר להמתין ולראות האם הבחירות יאפשרו למיזם לשוט או לטבוע במצולות קודם שיווולד.
|
|
תאריך:
|
01/07/2024
|
|
|
עודכן:
|
01/07/2024
|
|
עידן יוסף
|
+מוקד המידע של רכבת ישראל יהיה זמין בקיץ בכל שעות היממה
|
10:37 01/07/24 | עידן יוסף |
עם תחילתו של הקיץ והגידול במספר הנסיעות בשעות הלילה המאוחרות המאפיין את חודשי הקיץ, רכבת ישראל מאריכה את שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות, שיהיה זמין מעתה בשעות הלילה. עד היום החל המוקד את פעילותו ב-6 בבוקר וסיים בחצות. המוקד יפעל 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. בתקופה הקרובה, עם הפעלת המוקד הטלפוני בשעות הלילה, תבחן רכבת ישראל את נתוני הביקוש ולאחר מכן ייקבעו זמני מתן השירות בהתאם. המוקד נותן מענה בתחומי מידע כללי (לוחות זמנים, תעריפים ושאלות כלליות נוספות), תיאום נסיעה לנוסעים עם מוגבלות וכן מתן מענה בשעת חרום.
|
|
|
|
[צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
תחבורה ציבורית ימית לחופי ישראל? נתיבי איילון שולחת מצוף
|
|
בשבוע שעבר אישרו ועדת ארגון ואסטרטגיה של דירקטוריון הרכבת וועדת השמות של רכבת ישראל לקרוא לתחנת בית שאן על שם השר לשעבר דוד לוי. ההחלטה התקבלה, בין היתר, בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עימה היה מזוהה לחלוטין.
|
|
|
ביום שני הקרוב, 1 ביולי 2024, תיפתח בירושלים מרכזית הארזים. מדובר במסוף תחבורה ציבורית, קטן יחסית לתחנות מרכזיות, שעיקר ייעודו יהיה לקווי שירות המשמשים את הציבור החרדי באזור צומת רמות בבירה. המסוף מקושר גם אל מתחם התעסוקה בהר חוצבים ולשכונת רמות.
|
|
|
משרד התחבורה מעלה את מחירי תחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של 5%. ההתייקרות נובעת כתוצאה מהחלטה אוטומטית של ועדת המחירים כתוצאה מהצמדה לנוסחה מוסכמת. מחיר נסיעה עירונית, לדוגמה, עולה מ-5.50 שקלים ל-6 שקלים.
|
|
|
היקף חסר תקדים של תלונות הציבור בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוגשו אל משרד מבקר המדינה. בדוח שפורסם השבוע והוצג (25.6.24) בוועדה לביקורת המדינה עולה כי שיא במספר התלונות מאז הקמת הנציבות שקיבלה בשנת 2023 22,356 מכתבי תלונה על גופים ציבוריים - גידול של 57% במספר התלונות מאז 2019.
|
|
|
נציבות תלונות הציבור, הפועלת במשרד מבקר המדינה, קיבלה בחודשים אוקטובר-דצמבר אשתקד 1,627 תלונות בנוגע למלחמת חרבות ברזל. 55% מאלו שבסמכות הנציבות באו על תיקונן - מוסר (24.6.24) המבקר מתניהו אנגלמן בדוח השנתי של הנציבות.
|
|
|
|