|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מנכ"ל קווים, אריק סיני. 6,000 נהגים חסרים [צילום: אלוני מור]

"80% מהאלימות תרד, אם לא יסעו לעבודה שעה באוטובוס"

מנכ"ל חברת אלקטרה אפיקים: "כשאוטובוס לא מגיע בזמן - הוא גורר אלימות. כדי לנסוע 25 ק"מ צריכים שעה ורבע. הנוסעים בורחים. אוטובוס שהיה מלא נוסעים נמצא היום ב-20% תפוסה" מנכ"ל קווים: "מתבייש בפני הנוסעים שלא קיבלו את השירות שמגיע להם. צריך להפחית תדירות"
10/12/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עידן יוסף
"באבל לא נועד להיות ספיישל במימון המדינה"

עידן יוסף
41% מנהגי האוטובוסים הותקפו

הכינוס לתחבורה הציבורית בישראל של ארגון נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית שהתקיים השבוע (יום ב', 5.12.22) באילת עמד בסימן האלימות בכבישים. "רק במודיעין עילית הגשנו 160 תלונות על תקיפת נהגים, ולא הוגש כתב אישום אחד", אמר מנכ"ל חברת קווים, אריק סיני. "רק אתמול כמה בני ישיבות יצאו וכילו זעמם בנהג. לאחר ירידה באלימות כנגד נהגים, יש שוב עלייה. עד שלא נייצר סביבת עבודה לנהגים לא יהיו נהגים".

מנכ"ל קווים אמר כי המחסור בענף, של כ-6,000 נהגים פוגע באמינות השירות. "אני מתבייש בפני הנוסעים שלא קיבלו את השירות שמגיע להם", אמר סיני. נסיעה עירונית בקריית אונו של שעה ורבע הפכה לנסיעה של שעתיים. הכבישים הפכו להיו בולענים של משאבים. משרד התחבורה משקיע המון, אבל בינתיים אוטובוסים ונהגים נטחנים עד דק. אי-אפשר לנסוע שעתיים בנסיעה אחת".

סיני גם הציע פתרונות - "ככל שיהיו יותר נהגים נוכל לפתור את העניין. בבקשה תסירו את החסם לאישור להיות נהג אוטובוס. אלפי אנשים ממתינים 8 חודשים כדי לקבל טופס אישור. אנחנו מוכנים לממן סטודנטים ולממן להם את שכר הלימוד, זה פתיר". עוד הציע להוסיף אוטובוסים מפרקיים לנסיעות עירוניות והציע למשרד התחבורה להפחית את התדירות.
המחסור בנהגים בשירות האוטובוסים בתחבורה הציבורית והשפעותיו על השירות ומעמד הנהג / מסמך
המסמך סוקר את הסיבות המרכזיות למחסור בנהגי אוטובוס בשירות התחבורה הציבוית, מציג נתונים וכלי מדיניות לטיפול בבעיית המחסור. בנוסף, המסמך מציג את השפעות המחסור בנהגים בשירות התחבורה הציבורית על איכות השירות ושיפורו
אלימות כלפי נהגים בתחבורה הציבורית- חומר רקע / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, לקראת דיון מהיר שביקשו חברי הכנסת אימאן ח'טיב יאסין ומיכאל מלכיאלי בנושא אלימות, תקיפות וגזענות כלפי נהגי אוטובוסים.(7 עמ')

טל כהן

טל כהן, מנכ"ל דן באר שבע ודן בדרום, אמר כי "לא סביר שנסיעות עירוניות של אוטובוסים בבאר שבע נמשכות שעה וחצי ובאופקים 45 דקות בגלל פקקים", והמליץ כי אוטובוסים יסעו בעיקר בצירים המרכזיים שזורמים ולהיות נסיעות ארוכות יותר בזמן, ולא 8 קווי אוטובוס יוצאים מכל השכונות. הוא הבהיר כי העצבים של הנוסעים כתוצאה מתנאי הנסיעה הם תורם מרכזי לאלימות: "80% מהאלימות תרד, אם נוסע לא יצטרך לנסוע 70-60 דקות באוטובוס עירוני לעבודה".

עם זאת ציין כהן כי "הייתה התקדמות בתחבורה הציבורית בפריפריה. התקדמנו בתנאי השכר ומעמד הנהג. אף שר תחבורה לא יקבל ציון 100 כי צריך להשלים חלק מהתהליכים. לא ניתן לממש.

עודד כהן [צילום: אלוני מור]

החרה-החזיק אחריו עודד כהן, מנכ"ל חברת אלקטרה אפיקים, שקבע חד-משמעית: "כשאתה לא מגיע בזמן, אתה גורר אלימות. הבאתי לחברה 20 נהגים והם מיד נבלעו [במצבת כוח האדם], כי זמן הההגדרה [משך הנסיעה מנקודת המוצא לנקודת היעד, ע.י.] עלה משעה וארבעים דקות ליותר משעתיים. הלקוחות בורחים, כי כדי לנסוע 25 ק"מ צריכים שעה ורבע. אוטובוס שהיה מלא נוסעים נמצא היום ב-20% תפוסה". מנכ"ל אלקטרה אפיקים קרא "לפרוץ את הדרכים" לאוטובוסים, אך לא לעשות זאת באמצעות טכנולוגיה.

יוני קריספין

יוני קריספין, נהג ויו"ר ועד עובדי אלקטרה אפיקים אמר: "הממשלה מתעלמת מהאלימות בכבישים שיותר גרועה מאשר מה שיש בגבול עזה. לא יעלה על הדעת שהנהגים יהיו מותקפים כל הזמן ולא עושים עם זה כלום".

איתי חיים

איתי חיים מייסד עמותת הנוסעים תחבורה בדרך שלנו, קרא למשרד התחבורה להוציא את התחבורה הציבורית מהפוליטיקה ולקבוע יעדים לטוח ארוך. "כיום, הלקוח של מפעילי התחבורה הציבורית הוא משרד התחבורה, ולא הצרכים שלי כנוסע. צריך להפחית את הזמן בכביש ולאפשר עבודה היברידית. הוא פנה לאנשי המשרד והוסיף: "אם אתם מוסיפים תוספות שירות, תביאו נהגים! היום אני לא יכול לדעת אם האוטובוס מגיע".

עם זאת ציין חיים כי "רוב הנסיעות חיוביות. יש נהגים שקמים בבוקר עם חיוך, אבל באופן טבעי אנחנו רואים את מקרי הקיצון. אנחנו רוצים לראות פעילות אפקטיבית של משרד התחבורה. אם מבטיחים לנו שהתחבורה הציבורית תשתפר, אנחנו צריכים עוד נהגים ועוד תנאים עבורם. אנשים מוצאים את התסכולים שלהם על הנהגים".

שמעון סודאי

יו"ר ארגון קציני הבטיחות, שמעון סודאי, אמר כי "אם לנהגים אין זמן להפסקה, איך יהיה זמן להדרכה? נהגים מקבלים הדרכות בטלפון. איך אפשר לנהוג ברכב אם אין הדרכה עליו? חייבים להפוך את הנהגים לעובדי ציבור. אם יש אלימות - איש לא ישלח את בנו להיות נהג אוטובוס".

לדבריו, העיקר אינו תיקון תקנה 168 העוסקת במנוחת הנהגים, אלא הורדת העומס בכבישים. "חברות יצרניות באירופה משתמשות בשלושה מובילים להוסלת סחורה", אמר סודאי. "פה, לכל חברה יש מובילים משלה - לאסם, לשטראוס. במצרים, עבודת ההובלה של המשאיות מתחילה שעה אחרי שהורידו את הילדים בבתי הספר ובגנים, כמה עומס זה מוריד".

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים: "נהג האוטובוס הפך להיות המקצוע האזרחי המסוכן במדינת ישראל. נהגים קמים בבוקר לשרת את הציבור ומוצאים את עצמם חסרי אונים כי אין לנו גב. מדינת ישראל צריכה להכיר בנהגי האוטובוסים כמקצוע, דבר שיחסוך תאונות דרכים ויהפוך את הנהגים לנותני שירות טובים יותר". גנון הוסיף כי הכינוס עוסק בכשלי הענף וזאת על-מנת להאיר נקודות שאפשר לשפר.

רן שדמי [צילום: אלוני מור]

ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי אמר: "יש להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. אנחנו נעשה ככל יכולתנו כדי לקדם את מעמד הנהג ואת שכר הנהג. חשוב לנו שהנוסעים יראו שיש נהגים ברמה גבוהה. זה יעזור לנו להביא עוד תקציבים לנהגים". כמו-כן אמר כי המשרד פועל שיהיו יותר נדיפי העדפה לתחבורה ציבורית.

ששי שדה [צילום: אלוני מור]

ששי שדה, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית אמר: "האוטובוסים נתפסים כסמל שלטון. המשטרה המשטרה חוקרת ומתערבת רק אחרי הגשת תלונה, ולא עושה מארבים יזומים. אם ניישם את התוכנית לתחבורה ציבורית - נוכל להציל את הענף". הוא בישר לנוכחים כי בחודש ינואר תקים ההסתדרות הלאומית ועדה בנושא האלימות.

יאיר שלם [צילום: אלוני מור]

יאיר שלם, מנכ"ל ההסתדרות הלאומית, אמר כי יש לדאוג ששעות הנסיעות של הנהגים יהיו הוגנות. לדבריו, "כל אזרח במדינת ישראל יודע כי יעילות התחבורה הציבורית היא צורך קיומי כדי לנהל את שגרת היום יום. אנו מקווים שהכנס הבא לא יהיה בסימן קטסטרופה אלא בסימן צמיחה של התחבורה הציבורית", סיכם.

[צילום: אלוני מור]
תאריך:  10/12/2022   |   עודכן:  11/12/2022
עידן יוסף
+חברי אגד לשעבר מבקשים לתבוע ממנה מיליארדי שקלים
09:40 11/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענים שיש לשלם לכל אחד מהם מיליוני שקלים תמורת מניותיהם באגודה שקדמה לחברה  ▪  הסכום המשוער כפול מזה שקיבלה אגד תמורת השליטה בה
תובעים 4.2 מיליון שקל לאיש [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+גניבת הכבלים לא תשפיע על תנועת הרכבות
17:40 10/12/22  |  עידן יוסף
אנשי רכבת ישראל התגברו על הנזק שנגרם כתוצאה מגניבת כבלי התקשורת באזור להבים, וסיימו את התיקונים הנדרשים. תנועת הרכבות תחודש במוצאי השבת בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן.

אור ליום שבת, נחתכו ונגנבו מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות של רכבת ישראל באזור להבים. הדבר גרם לנזק גדול והשבית את מערכות האיתות וניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום.

משטרת ישראל וגורמי הביטחון חוקרים את הגניבה. צוותי רכבת ישראל, טכנאים ומהנדסים עבדו כל השבת במרץ לתקן את הנזקים שנגרמו.
[צילום: רכבת ישראל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"80% מהאלימות תרד, אם לא יסעו לעבודה שעה באוטובוס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה הורה לעצור את מחטף מוניות השירות של שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי. מיכאלי ניסתה לקדם רפורמה חדשה ומהפכנית במוניות השירות, באמצעות קול קורא בלבד, מעל ראשה של ועדת הכלכלה - מבלי להביא את הנושא לדיון בוועדה. המטרה המוצהרת של מיכאלי היייתה קידום שיתוף הרשויות המקומיות בהפעלת מוניות שירות
07/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מ-15 בדצמבר 2022, יוכלו חיילים בסדיר לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם בלי מדים. זאת, בעקבות סיכום שהושג בין משרד התחבורה, משרד הביטחון וצה"ל.
06/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שביתת פתע ללא התראה פרצה הבוקר (יום ג', 6.12.22) בקווי המטרונית בחיפה ובצפון. ועד העובדים מסר כי מזה זמן רב מתריעים הנהגים על שרשרת התעמרויות מצד מנהל הסניף.
06/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת תבל מטרו, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן, מבקשת (2.12.22) מבקשת מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב למנוע את שביתת נהגי הרכבות עם הפעלתה בחודש הבא. ההסתדרות טוענת בתגובה, כי צעד זה מתוכנן לאחר שהמו"מ בין הצדדים לא הניב תוצאות.
05/12/2022  |  יצחק דנון  |   חדשות
ביום שישי האחרון נפתח מקטע נתיב התחבורה הציבורית בכביש מספר 1. בדיקה שנערכה הבוקר (יום א', 4.12.22) מצאה כי משך הנסיעה הממוצע מלטרון לחמד בנתיב פלוס עמד על כ-21 דקות וחצי, לעומת כ-29 דקות ברכב בנתיבים הרגילים. מהירות הנסיעה בנתיב פלוס עמדה על 78 קמ"ש ובנתיבים הרגילים על 66 קמ"ש בממוצע.
04/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il