|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
סגן שר הפנים משה ארבל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

רשות האוכלוסין וההגירה תציג תוכנית לקיצור משך הנפקת דרכונים

יו"ר ועדת הפנים: "מצפה שרשות האוכלוסין וההגירה תציג לוועדת הפנים תוכנית ליציאה ממשבר הדרכונים. לא ייתכן שאנשים יחכו חצי שנה להנפקת דרכון סגן שר הפנים: אזרחי ישראל זכאים כזכות יסוד לחופש תנועה. שר הפנים ידרוש בדיקה של התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה מנהל מינהל האוכלוסין: בכוח האדם הקיים כיום אין מספיק עובדים על-מנת לקיים שתי משמרות בכל יום
10/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה התייחס לסוגיית התורים הארוכים לקבלת דרכון. בדיון שקיימה (יום ב', 10.1.23) הוועדה, אמר ח"כ יעקב אשר כי הוא מצפה מרשות האוכלוסין וההגירה להציג לוועדת הפנים בתוך שבועיים תוכנית שתצמצם את זמני ההמתנה הארוכים להנפקת דרכונים. "תביאו פתרונות משוגעים ופרקטיים ואם צריך נגייס גם את שר האוצר. לא יכול להיות שאנשים יחכו מעל לחצי שנה כדי להנפיק דרכון", אמר אשר.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ משה ארבל, סגן שר הפנים וסגן שר הבריאות, אמר בדיון כי בימים הקרובים שר הפנים יצרף ממונים (פרויקטורים) שיעסקו בייעול שירות הלקוחות. "אזרחי ישראל זכאים כזכות יסוד לחופש תנועה, ואזרח שמנוע ממנו לצאת מהארץ כי התור שלו בעוד חצי שנה זה מצב בלתי נסבל שפוגע בזכויות יסוד של אזרחים. המצב שצריך לשלם הרבה כסף פוגע בתכלית החוק הביומטרי כי הפצת דרכונים זמניים פוגעת באינטרסים הלאומיים והביטחוניים של המדינה. בזכות הדיון היום התקיימו מספר דיונים בלשכת השר ואני רוצה להביא לידיעת הוועדה כי הבוקר הוציא שר הפנים מכתב למנכ"ל משרד הפנים שדורש בדיקה של התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה. "אבקשך לבצע בדיקה מקיפה של התנהלותה של רשות האוכלוסין וההגירה, ולבחון את הכשלים הנוגעים למילוי תפקידיה הבסיסיים ביותר של הרשות בנוגע להנפקת תעודות זהות וחידוש והנפקת דרכונים לאזרחים ישראלים".

יואל ליפובצקי, מנהל מינהל האוכלוסין, הסביר כי ברשות האוכלוסין עובדים חמישה ימים בשבוע ובכמה לשכות עובדים גם בימי שישי. הוא תלה את הבעיה בהסטת עובדים לטיפול ב-70,000 העולים שעלו לישראל השנה. "בעבר העולים הגיעו לארץ לרוב עם אשרת עולה בדרכון ולא הגיעו בכלל ללשכות. מה שקרה בעלייה הזאת הוא שהרוב מגיעים כתיירים לכן הבדיקות שלהם ארוכות הרבה יותר ודורשות יותר משאבים. בין 50 ל-60 עובדים מטפלים בעולים שמגיעים ארצה". עוד אמר כי יש בעיה בגיוס עובדים: "מתוך 100 עובדים שהובטחו, נכנסו רק 46 והם עוברים תהליך חפיפה". לדבריו, יש צורך בתיקון חקיקה על-מנת שלא על כל חידוש דרכון ביומטרי יצטרכו להגיע ללשכות וכן להוסיף כוח אדם שייתן שירות ותקציב נוסף לעוד לשכות שמנפיקות דרכונים ביומטריים. עוד אמר כי הצטבר פער משמעותי כי אנשים לא חידשו דרכונים בתקופת הקורונה וכי מדובר במאות אלפי תורים שחסרים. "בכוח האדם הקיים כיום אין מספיק עובדים על-מנת לקיים שתי משמרות בכל יום".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מוטי רפואה, מנהל תחום בכיר ייצור במדפיס הממשלתי, סיפר כי המדפיס הממשלתי נותן מענה לכלל משרדי הממשלה מהפקת ספח תעודות זהות, תעודות כשרות, פנקסי חיסונים וכלה בהדפסת תעודות בגרות, ומעסיק 70 עובדים שמספקים את כל הצרכים של משרד הממשלה, לרבות הדפסת מפות מסווגות לצה"ל. עוד הסבירו נציגי המדפיס הממשלתי כי בעבר קיבלו תגבור והצליחו לצמצם את הפער אך בחודש נובמבר הופסק התגבור, ובימים אלה יש מכרז לגיוס עובדים נוספים.

יועמ"ש ועדת הפנים והגנת הסביבה, עו"ד תומר רוזנר, הציע לנתב את עובדי הרשויות המקומיות לטפל בפעולות שאינן ביומטריות, וכך יתפנו עובדי רשות האוכלוסין לטפל רק בדרכונים ביומטרים, זאת בהתאם לחוק. עוד אמר כי בעבר התקבלה החלטה שלטונית על-ידי שרת הפנים לשעבר על פיה יוחזרו אגרות למי שנאלץ להנפיק דרכון זמני משום שהרשות לא עמדה בלוח הזמנים של שישה שבועות כדי להנפיק להם דרכון קבוע. ממשרד האוצר נמסר כי בשנת 2017 נעשה החזר אגרות ונעשה גם תיקון תקנות בעניין. "רצינו לצאת למהלך דומה לגבי ההחזר לשא מצריך תיקון תקנות אך משרד האוצר מעלה קשיים. "אנחנו עומדים בפני הצגת תקנות לשר החדש וברגע שיאושר נצא למהלך", אמרה רבקה לפינר, נציגת האוצר.

יו"ר הוועדה ח"כ אשר ביקש לבדוק את גובה האגרה ה"מופרכת" כלשונו. עוד הודיע כי יקבע ישיבה נוספת בעוד שבועיים שבה תציג רשות האוכלוסין וההגירה תוכנית כוללת לקיצור זמני ההמתנה להנפקת דרכונים.

היו"ר אשר: "מצפה שרשות האוכלוסין וההגירה תציג לוועדת הפנים תוכנית ליציאה ממשבר הדרכונים. לא ייתכן שאנשים יחכו חצי שנה להנפקת דרכון".

תאריך:  10/01/2023   |   עודכן:  10/01/2023
עידן יוסף
+ועדת הכספים אישרה את מינוי משה אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת

14:11 10/01/23  |  מירב ארד
ועדת הכספים אישרה את מינויו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת. אדרי היה מנכ"ל המשרד לבט"פ בתקופתו של אוחנה כשר. יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה: "אני חושב שאני מביא מועמד שיכול להצעיד את הכנסת הרבה מאוד קדימה, ראיתי את היכולות של צ'יקו כשר, ממש בולדוזר, יודע להתניע תהליכים, מכיר היטב את המטריה הממשלתית, ואני שלם מאוד עם ההצעה הזו. גם המשטרה כמו הכנסת מאוד נטולה לפיקוח ובקרה, גם משרד הבט"פ כך, הדברים לגבי צ'יקו ידועים, כל אחד יכול לראות אותם".


[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את "החוק הנורבגי" המורחב
13:05 10/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי הסביר את שינויי הנוסח המוצעים מטעם היו"ר ואמר כי "בתקופות בהן יש פעילות נמוכה יחסית בכנסת - התקופה שעד להשבעת ממשלה אח אחרי התפזרות הכנסת, אין מה להוסיף ח"כים נורבגים כי אלו תקופות בהן הוועדות מתכנסות בצורה מועטה וגם בממשלה השרים פנויים יותר לעבודתם"
+יישקלו מנגנוני השהיה להבטחת עצמאות הח"כים הנורבגים
00:05 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודיע יו"ר ועדת החוקה בדיון על החוק הנורווגי המורחב  ▪  חברי הוועדה הציעו צעדים להגברת נוכחות השרים בכנסת בעקבות הרחבת "החוק הנורבגי" והחשש מהחלשת כוחה של הכנסת אל מול הממשלה  ▪  ח"כ גלעד קריב הציע שבדיון בו יש חובת התייצבות של רה"מ במליאה החובה תהיה גם על שריו, או לפחות על המתפטרים  ▪  ח"כ מנסור עבאס: "לחייב את השרים לנוכחות בכנסת"
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+30% ירידה בעלייה מהמערב בשל יוקר המחיה ומשבר הדיור
00:03 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחודש מרס אשתקד ועד לתחילת חודש ינואר 2023 עלו לארץ 57,223 עולים מרוסיה, מאוקראינה ומבלרוס  ▪  פי חמישה עולים ממדינות אלה בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2021  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה: מדינת ישראל עמדה בשנה האחרונה בפני אתגר לא סטנדרטי
דב ליפמן, רינה דביר, דסי צנגן, עובדיה בן נון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+השר שיקלי התפטר מהכנסת; עמית הלוי יכהן כח"כ
23:08 09/01/23  |  איציק וולף
השר עמיחי שיקלי התפטר מהכנסת. במקומו ייכנס אל הכנסת עו"ד עמית הלוי.
+אושר בכנסת: בן גביר יכהן גם כשר לחיזוק ולקידום קהילתי עד ביטול המשרד
21:59 09/01/23  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31 א לחוק-יסוד: הממשלה, לשנות את חלוקת התפקידים בממשלה כך שהשר איתמר בן גביר יכהן גם בתפקיד השר לחיזוק וקידום קהילתי וזאת עד למועד שבו ייכנס לתוקף ביטול המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. 62 חברי כנסת תמכו בהודעת הממשלה לעומת 47 שהתנגדו.
+הנורווגים החדשים: 3 מהליכוד ואחד מיהדות התורה
18:31 09/01/23  |  
ארבעה חברי כנסת חדשים, שנכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי לאחר התפטרותם מהכנסת של שרים מסיעתם, הצהירו אמונים במליאת הכנסת.

חבר הכנסת דן אילוז יכהן בסיעת הליכוד במקומו של מיקי זוהר. חברת הכנסת חוה אתי עטייה תכהן בסיעת הליכוד במקומה של עידית סילמן. חבר הכנסת אריאל קלנר יכהן בסיעת הליכוד במקומו של חיים כץ. חבר הכנסת יצחק פינדרוס יכהן בסיעת יהדות התורה במקום יצחק גולדקנופ.
+סמוטריץ' יתפטר בעצמו מהכנסת
17:36 09/01/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריע: הוא עצמו יתפטר בנורבגי בקרוב מאוד ויכניס את צבי סוכות לכנסת (גלי צה"ל).
+סמוטריץ' יתפטר בעצמו מהכנסת
17:36 09/01/23  |  
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריע: הוא עצמו יתפטר בנורבגי בקרוב מאוד ויכניס את צבי סוכות לכנסת (גלי צה"ל).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel   תומר רוזנר / Tomer Rozner 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות האוכלוסין וההגירה תציג תוכנית לקיצור משך הנפקת דרכונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוקה המשיכה (יום ב', 9.1.23) להכין לקריאה ראשונה הצעת חוק מטעמה - הצעת חוק יסוד: הכנסת (תיקון- הפסקת חברות בכנסת של שר או סגן שר). לפי הצעת החוק, יורחב השימוש בהסדר המכונה "החוק הנורבגי" בעבור סיעות גדולות יחסית, כך שה"תקרה" לא תהיה עוד 5 ח"כים, ובמקום זאת, בסיעות שמספר חבריהן הוא 18 ומעלה - יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה.
10/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה (יום ב', 9.1.23) בפעילות משרד העלייה והקליטה בשנת 2022. מנתוני המשרד עולה כי בעשור האחרון עלו ארצה כ-350 אלף עולים. כאשר בשנה שעברה נרשם שיא של 74,370 עולים. מנתוני המשרד, ברוב מדינות המערב חלה ירידה של 30% בהשוואה לשנת 2021. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, "מדינת ישראל עמדה בפני אתגר לא סטנדרטי. אפנה לשרי האוצר והקליטה, להחיל ולהאריך את מענק ההסתגלות לשנה זו, ולהוסיף תקציב לעובדים נוספים לרשות האוכלוסין ולנתיב. בשבוע הבא יתקיים דיון משותף עם ועדת החינוך בנושא מורי האולפנים לעברית".
10/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, על ביטול הנוהג של השר הקודם לביטחון פנים, עמר בר לב, ושל יו"ר הכנסת הקודמת, מיקי לוי, שעל פיו יוכל כל חבר כנסת לבקר אסירים ביטחוניים.
08/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון אינו בסכנה, ואיש אינו מאיים להרוס אותו, או לפגוע בדמוקרטיה, כפי שטוענים סוכני ההפחדה למיניהם. ההפך הוא הנכון: המהפכה המשפטית מלפני כ-30 שנים היא שפגעה בדמוקרטיה, על-ידי הפרת מערכת הבלמים והאיזונים החיונית בין שלוש הרשויות.
07/01/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
אחרי שאמש תקף את רפורמת האיזונים של שר המשפטים יריב לבין ואמר כי זו אינה רפורמה אלא הפיכה משטרית, קורא יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות חוצה מפלגות שידון ברפורמה ובחקיקת חוק יסוד חקיקה בהסכמה.
05/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il