רשת השיווק שופרסל תכניס 2,000 עגלות קניה חכמות, של חברת שופיק, ל-30 מסניפי הרשת, עד לסוף הרבעון הראשון של השנה.
מדןבר במערכת שהיא למעשה תוסף (clip-on device) לעגלות הקנייה הקיימות. זהו פתרון מהיר ונוח, המייתר את הצורך של הרשת לשדרג את תשתיות החנויות. התוסף של שופיק מבוסס בינה מלאכותית (AI) ואלגוריתמים של ראייה ממוחשבת (Computer Vision), מזהה כל פריט שמונח בעגלה. המערכת של שופיק מזהה מתי פריט הוכנס או הוצא מעגלת הקניות עם דיוק של 99.4%.
מסך התוסף מציג לקונה את מחירי המוצרים בזמן אמת, כך שהקונים יכולים לעקוב אחר סכום הרכישה. בנוסף, הוא מאפשר תשלום בשירות עצמי ללא צורך בהמתנה בתור לקופה. המערכת מאפשרת לקונים לבקש מנציגי שירות הלקוחות עזרה בניווט בחנות ומציאת מוצרים. כמו כן, רשתות המזון יכולות לרתום את המערכת לקידום מכירות, להציג על המסך פרסומות, הצעות למוצרים, ותוכן ממומן בהתאם להרגלי הקנייה של הלקוח.
הנתונים שנאספים באנונימיות מהמערכת של שופיק אמורים לעזור לרשתות המזון לייעל את ניהול המלאי שלהם ואת פריסות החנויות וכוח האדם וכן לזהות העדפות צרכנים. בנוסף, המערכת מסייעת לחזק את קשרי הלקוחות על ידי שיפור חווית הקנייה ובידול ממתחרים. המערכת אמורה גם להפוך את תהליך התשלום למהיר יותר.
מנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן, ציין כי שופיק נותנת פתרון טכנולוגי מצוין שמאפשר את כל היתרונות של קנייה אונליין בחנויות הפיזיות, באופן מותאם אישית, יעיל ובשקיפות מלאה, ללא צורך להמתין בתור לקופה. "הבינה המלאכותית המוטמעת בטכנולוגיה מאפשרת לנו לשפר בכל עת את החוויה על פי הרגלי הצריכה של הלקוחות שלנו"ף אמר.
רז גולן, מנכ"ל ומייסד שותף של שופיק , אמר כי שיתוף הפעולה בין שופרסל לבין החברה מסמן אבן דרך משמעותית בתעשיית עגלות הקניה החכמות העולמית. "נכון להיום, אף חברה אחרת לא דיווחה על פריסה של עגלות חכמות בקנה מידה מסחרי. הפריסה המהירה של המערכת שלנו בשופרסל מציבה את שופיק כמובילה בתחום עגלות הקניה החכמות. זוהי פריסה בקנה מידה חסר תקדים, שמגשימה את החזון שלנו לגבי עתיד חווית הקניות", אמר.
Shopic מציעה