|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
ישיבת ההיערכות

בן-גביר בישיבת היערכות לל"ג בעומר: "נשחרר כמה שאפשר"

השר פרוש: את שטח ההר יאבטחו סדרנים מהציבור החרדי. הדבר ימנע חיכוך מיותר ויאפשר להפנות את כוחות המשטרה למשימות הנוספות במבצע מירון"
24/04/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות

במשרד לביטחון לאומי נערכה אמש (יום א', 23.4.23) ישיבת עבודה מורחבת להצגת היערכות משטרת ישראל ושירותי הכבאות וההצלה להילולת רשב"י במירון בל"ג בעומר. השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ביקש לוודא כי לצד ההיערכות האבטחתית מושם דגש על הדאגה לשירות לציבור העולים למירון, שעושים אליו דרך ארוכה.

בישיבה השתתפו שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז הצפון במשטרה ניצב שועאע שוקי תחאוכה, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, ממונה ההילולה יוסי דייטש, נציגי מד"א, משרדי המשפטים, משרד התחבורה, ואחרים.

"ל"ג בעומר הוא חג של שמחה גדולה", סיפר השר בן-גביר. "בשנה שעברה הייתי שם. ראיתי בעיני את הסבל שעברו אנשים - חרדים, דתיים ואנשים שאינם חובשי כיפה - ראיתי את ההגבלות הגדולות, את מעט החוגגים, את האנשים שנתקעו בחניונים שעות ארוכות". לדבריו, "המדיניות שלנו השנה, יחד עם המפכ"ל והפיקוד הבכיר - לתת לחוגגים לחגוג ולשמוח בשמחה גדולה, לשחרר כמה שאפשר, כמובן, מעל הכל שמירה על חיי אדם".

נציגי המשטרה הדגישו בישיבה את שיתוף הפעולה החיובי עם צוות השר פרוש והממונה דייטש, שנושאים באחריות מלאה על ההילולה ונערכים לדבריהם בצורה מיטבית ובאופן חסר תקדים. דייטש הציג את מתווה ההילולה, במסגרתו הוכשרו מתחמי התכנסות נוספים שיאפשרו הגדלה משמעותית של מספר העולים להר, ואמר כי הוא סומך על המפכ"ל ונציב כב"ה כי יעשו הכל לרווחת ציבור החוגגים עם שמירה על חיי אדם. "אני בטוח כי השנה עולי רשב"י יקבלו יחס שונה לחלוטין מהשנה שעברה".

השר פרוש אמר כי "בזכות השר בן-גביר, המפכ"ל שבתאי, ניצב תחאוכה וניצב בן עטר, אנו זוכים לשיתוף פעולה מבורך והדוק בהיערכות להילולה. רוח המפקד מעבירה את המסר לשטח כי לכולנו מטרה משותפת, הילולה בשמחה ובבטחה. המתווה במסגרתו את שטח הר מירון יאבטחו סדרנים מהציבור החרדי ימנע חיכוך מיותר ויאפשר להפנות את כוחות המשטרה למשימות הנוספות במבצע מירון".

תאריך:  24/04/2023   |   עודכן:  24/04/2023
עידן יוסף
+יותר מעשרת אלפים משתתפים בטקס הזיכרון הישראלי-פלשתיני
22:12 24/04/23  |  איציק וולף
ותר מעשרת אלפים בני אדם משתתפים הערב בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלשתיני בגני יהושע בתל אביב. הטקס התקיים בהשתתפות משפחות פלשתיניות שכניסתן לישראל הותרה לאחר שבית המשפט העליון הורה לשר הביטחון להעניק להן את ההיתר.
+הרמטכ"ל: נניח את ענייני השעה מחוץ לבתי העלמין
20:45 24/04/23  |  איציק וולף
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קרא שלא להכניס את המחלוקת הפוליטית לאזכרות לחללי מערכות ישראל ואמר כי יום הזיכרון הוא "מעל לכל זמן ומעבר לכל מחלוקת", כלשונו.

"מתוך אחריותנו להגן על זכר הנופלים, מחר נניח את ענייני השעה מחוץ לבתי העלמין", אמר בטקס הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי. "אני מייחל כי ביום הזה נהיה נאמנים למורשתנו ונתמסר אך ורק להתייחדות עם זיכרון הנופלים ועם כאבנו על לכתם", דברי הרמטכ"ל
+"בימי מחלוקת - קול הצפירה חזק וכואב מתמיד"
19:49 24/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל מתכנסת בזיכרון הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה  ▪  בכותל המערבי מתקיים כבכל שנה הטקס הממלכתי הפותח את אירועי יום הזיכרון  ▪  נשיא המדינה קרא לאזרחי ישראל להתאחד סביב זיכרון הנופלים במיוחד בימי המחלוקת הפוליטית העזה
דגלי הלאום ברחבת הכנסת, הערב [צילום: נועם מושקוביץ, דני שם טוב, דוברות הכנסת]
נשיא המדינה, יצחק הרצוג ברחבת הכותל, הערב [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+יו"ר הכנסת הציע מצע לנוסח נאום אחיד ביום הזיכרון
18:58 24/04/23  |  עידן יוסף
יו״ר הכנסת, אמיר אוחנה, פנה לחברי הכנסת והציע נוסח שיוכל לשמש כבסיס לנאום ביום הזיכרון. במייל ששלח הדגיש שזה לא נוסח מחייב וחברי הכנסת רשאים להיעזר בו כדי להכניס את סגנונם האישי.
+נתניהו: הבריח התיכון של המעבר מיחידים לעם הוא ערבות הדדית
18:37 24/04/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס יום הזיכרון בבית יד לבנים: "השנה, אחרי שאיבדנו זוגות של אחים ואחיות נפלאים, תחושת היותנו אחים צריכה להתחדד ביתר שאת. כן, אחים. לפעמים מתווכחים, לפעמים מתרגזים, לפעמים קצת מתרחקים. אבל תמיד, בכל מצב, תלויים זה בזה.

"הבריח התיכון של המעבר מיחידים לעם הוא ערבות הדדית, אחריות ואחווה. בזכות האחווה הסתערו הנופלים קדימה כתף-אל-כתף. בזכות האחווה חיפו הנופלים זה על זה, תחת אש. בזכות האחווה אימצו הנופלים אל גופם רימון-יד כדי שחבריהם לא ייפגעו, גם במחיר חייהם שלהם.

"בחשכת השכול, ברגעי הקושי והדכדוך מושטת אלינו ידו של העם. העם נותן כוח עצום. אבל כשהעם מושיט לנו יד, הם איתנו ביתר שאת. כך היה לאורך כל שנותיה של המדינה, וכך קורה גם היום".
+הכיסא של יאיר לפיד תמיד ריק
14:58 24/04/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
ח"כ יאיר לפיד, החליט שלא לכבד את עם ישראל בנוכחותו בטקס הדלקת המשואות  ▪  נישט געפערלאך  ▪  לא נרגיש בחסרונו  ▪  הוא ענה לשרה רגב, כי הכיסא שלו יוותר ריק  ▪  תכל'ס לא נרגיש
לפיד. לא יורגש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בג"ץ פגע במשפחות השכולות
14:51 24/04/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
משפחה שכולה שמתנגדת לטקס האלטרנטיבי לא תקבל את העמדת הפנים הגובלת בפיקציה, שלפיה חשוב שבית המשפט "ידבר בקול אחד". בית המשפט איננו רשאי להקריב את הרגשות העמוקים ביותר של המשפחות השכולות
השופטת יעל וילנר. עמדת מיעוט [צילום: לע"מ]
+ערב יום העצמאות ה-75: אוכלוסיית ישראל מונה 9.727 מיליון
13:26 24/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מיום העצמאות שעבר גדלה אוכלוסיית ישראל ב-216 אלף איש, בתקופה זו נולדו כ-183 אלף תינוקות, הגיעו כ-79 אלף עולים, ונפטרו כ-51 אלף איש
ישראל חוגגת 75 [צילום: מיכל זיו]
+מתייחדים עם הנופלים: אירועי יום הזיכרון התשפ"ג
10:26 24/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יום הזיכרון ייפתח בצפירה באורך דקה בשעה 20:00, ולאחריה יתקיים הטקס הממלכתי ברחבת הכותל בירושלים  ▪  למחרת ב-11:00 תישמע צפירת זיכרון באורך שתי דקות  ▪  במהלך השנה החולפת נוספו 59 חללים למניין הנופלים במערכות ישראל
יום הזכרון בהר הרצל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שלושה צביקה
08:09 24/04/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
צביקה ש', צביקה ל', צביקה ר' - אני רואה את פניהם לנגד עיני. פנים שקפאו ולא השתנו ולא ישתנו. אני מהרהר, לאן כל אחד מהם היה מגיע בחייו האישים, אלמלא נפל. דעותיהם הפוליטיות היו אולי שונות, אבל הם היו מאוחדים במשימתם, לשרת בצבא ישראל. היש גאווה גדולה מזו?
[צילום: פלאש 90]
+החרדים, ההר והזיכרון
07:28 24/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
"הציבור החרדי", בניגוד לנרטיב השנאה והבדלנות המבקשים להדביק להם, פוקדים בהמוניהם את בתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי צה"ל, עומדים בצפירת הזיכרון, מרכינים ראשם, ממלמלים פרקי תהילים או סתם תחינה, חלק מהזיכרון הלאומי, גם אם חלקם הגדול עדיין בוחר בלימוד התורה על פני השירות הצבאי
יום קדוש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו נפגש עם בני משפחות שכולות לקראת יום הזיכרון
01:06 24/04/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגש (א') עם אלמנות, יתומים ואחים שכולים של חללי צה"ל לקראת יום הזיכרון. המפגש נערך בירושלים, שם כל ילד שיתף בזיכרונות מאביו. נתניהו אמר לילדים שאבותיהם הם גיבורים גדולים ויש להם זכות אמיתית. הוא דיבר גם על מחיר המלחמה ואיך הוא תמיד חושב על המשפחות שישלמו את המחיר, לפני שהוא שולח אנשים לקרב.

בפגישה השתתפו בני משפחה שונים של חללי צה"ל, בהם נהאד, אלמנתו של סא"ל מוחמד ח'יר אלדין ז"ל, שנהרג בהתנגשות במהלך מבצע מיוחד בחאן יונס ב-2018. היא סיפרה על כמה קשה היה לבנה לשמוע את המונח "יתומים" בהתחלה, אבל כעת הוא מצפה לפגישות שתורמות לו רבות.

המפגש אורגן על-ידי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, ומנכ"ל צה"ל, שלומי נחומסון, הביע את תודתו לראש הממשלה על קיום האירוע. לדבריו, הפגישה הייתה מסר חשוב למשפחות הנופלים שראש הממשלה חושב לא רק על ההשלכות של פעולות צבאיות אלא גם על המחיר האנושי של המלחמה.
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בן-גביר בישיבת היערכות לל"ג בעומר: "נשחרר כמה שאפשר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
צביקה א', צביקה ג', צביקה ב' - מי אינו זוכר את השיר העצוב הזה של שלושה צביקה, שחיבר דידי מנוסי? שיר שמשמיעים לרוב ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל? ואני רוצה לספר על שלושה צביקה אחרים - צביקה ש', צביקה ל' וצביקה ר'. את שלושתם הכרתי, שלושתם היו רמת-גנים. שלושתם נפלו במילוי תפקידם.
אני נרגש ונפעם בכל פעם בו אני פוגש את הסיפור על תלמידי ישיבה ירושלמים שהגיעו לבית בשכונת בית וגן, אל גדול הדור, ראש ישיבת "קול תורה", הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל. בני הישיבה ביקשו לנסוע לצפון הארץ כדי לשאת תפילה ולהשתטח על קברות צדיקים. הביט הגאון על בני התורה ותהה בקול, מדוע תרחיקו עד הצפון כאשר כאן, בהר הרצל, טמונים כל כך הרבה צדיקים אמיתיים, חללי צה"ל. השתטחו על קבריהם.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם (יום א', 23.4.23) להערות הציבור תיקון לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (מס רכישה) תשל"ה-1974, המרחיב את זכאותם של בני משפחות שכולות להטבת מס ברכישת דירת מגורים. בהתאם לתיקון, ילדים של חיילים שנספו במערכות ישראל וקורבנות פעולות איבה, יוכלו לממש את זכאותם לשיעור מס רכישה מופחת בעת רכישת דירת מגורים עד גיל 50, ולא עד גיל 40 כפי שנקבע עד כה.
23/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישנן תופעות סביבנו, אשר אינן זוכות לתשומת ליבנו, אולם מרגע שהבחנו בהן, שוב לא נצליח להתעלם מהן. כך קרה לי עם תופעת דגלי ישראל קרועים במרחב הציבורי בארץ. תופעה שנדמה, כי הייתה קיימת מאז ומעולם, אך משום מה, היא לא תפסה את תשומת ליבי.
23/04/2023  |  יגאל לוי  |   יומני בלוגרים
לפני 75 שנים השתחררנו משעבוד מלכויות שליווה את עם ישראל במאות השנים האחרונות. היו אלו המשטרים העותומני והאנגלי. העצמאות שניתנה לנו אפשרה ליצור בארצנו חברה יהודית עצמאית המהווה אור לגויים.
23/04/2023  |  חניאל פרבר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il