|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
הפגנה באשדוד בעד הרפורמה [צילום: פלאש 90]

השרים לוין, סמוטריץ' ובן-גביר ישתתפו ב"עצרת המיליון"

המארגנים ביקשו מהמשטרה אישור ל-100 אלף מפגינים, אך מעריכים שבפועל יגיעו יותר המסר של אנשי הנשיא: ללא התקדמות במו"מ ניאלץ להציב דד-ליין
27/04/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

מארגני "עצרת המיליון" מצפים להגעתם הערב (יום ה', 27.4.23) לירושלים של המונים ולהשתתף בהפגנה תחת הקריאה "לא יגנבו לנו את הבחירות". בבקשה לאישור הפגנה מהמשטרה הם ציינו שהם מעריכים כי יגיעו 100 אלף איש, אך אומרים כי הם מצפים להרבה יותר.

מארגני העצרת דיווחו על כאלף אוטובוסים שיגיעו לעצרת בירושלים ממאות נקודות איסוף ברחבי הארץ. המפגינים ידרשו מהממשלה לאשר את הרפורמה המשפטית כבר בכנס הקיץ של הכנסת שיפתח בקרוב, ולהבהיר לנבחרי הציבור שהעם מאחוריהם.

בעצרת צפויים להשתתף שרים, חברי כנסת ואישי ציבור מהימין. שר המשפטים יריב לוין ישתתף בעצרת וצפוי לנאום בה. "נעלה כולנו לירושלים כדי להתייצב בין משכן הכנסת לבניין בית המשפט העליון ולומר בעוצמה שלא הייתה כמוה: העם דורש רפורמה משפטית. הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש. אני אהיה שם, ואני קורא לכל אחת ואחד לא להישאר בבית. מגיעים. מפגינים. משפיעים. משנים", אמר השר לקראת האירוע.

גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ישתתף בעצרת התמיכה ברפורמה ויישא דברים כמו גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן.

הבוקר קרא יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כ"ץ, לפעילי הליכוד להשתתף בעצרת, וכתב: "חברות וחברים יקרים, אני פונה לכולכם להשתתף היום בעצרת הימין לתמיכה ברפורמה המשפטית - כדי לאפשר הידברות מתוך עוצמה שתוביל לגיבוש רפורמה משפטית בהסכמה, תוך שמירה על עמדותינו ועקרונותינו. רוב הציבור תומך בשינויים הנדרשים במערכת המשפט, שכוללים בית משפט עליון מאוזן בהרכבו ובעמדותיו ומתן אפשרות לדרג הנבחר לייצג את עמדות כלל הציבור, בכל הקשור לנושאים אידיאולוגים וערכיים. אני מצפה מהאופוזיציה להידברות אמיתית, כדי לגבש את ההסכמות הנדרשות, בהתאם לפניית ראש הממשלה".

ח"כ אביחי בוארון (ליכוד) הוא מיוזמי ההפגנה אמר הבוקר: "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה - זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב'.

"נמאס לנו שכל החלטה שהממשלה מקבלת והיא לטובת החיילים או המתנחלים או תושבי דרום תל אביב - בג"ץ הוא זה שיחליט אם ההחלטה סבירה או לא ובדרך יפסול אותה או את החוק שמטיב עם האוכלוסיות הללו. אנחנו לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם עד לעצרת המיליון שבה נבהיר לנשיא, לבית המשפט ולאופזיציה. לא עוד. אחרי 75 שנה להקמת מדינת ישראל, עם ישראל יצא לחרות וישראל תצא לדרך חדשה. הגיע הזמן", דבריו.

השיחות בחסות הנשיא

היום התחדשו שיחות ההידברות. נציגי בית הנשיא לשיחות הבהירו לאחרונה לשני הצדדים שאם השיחות לא יקבלו כיוון של סיום ולא יתכנסו לכדי תוצאות בתוך זמן סביר, הם ייאלצו לקבוע דד ליין ותאריך סיום לשיחות. כך פורסם בכאן חדשות.

לדברי גורמים שמעורבים בשיחות, המטרה היא למנוע בזבוז זמן ומשיכה של התהליך לתקופה ארוכה מדי. עוד אמרו הגורמים כי הזמן שצפויים בבית הנשיא לתת לצדדים עומד על שבועות ספורים.

אולם בבית הנשיא מבהירים כי "הדיווח מנוגד למסרים שלנו שאומרים שאנחנו מסייעים לצדדים, בונים את המסגרת. הדבר היחיד שנאמר לצדדים זה שצריך לוודא שהשיחות רציניות וענייניות ומקדמות הסכמה, תוך התחשבות בלוחות הזמנים הפוליטיים. בית הנשיא לא הציב שום דד-ליין וחזר רק על הכלל הבסיסי של משא-ומתן רציני וענייני".

ביום רביעי הגיעו צוותי המשא-ומתן של הקואליציה והאופוזיציה להסכמה ראשונה - לפיה, חוקי יסוד יעברו בקריאה רביעית, ברוב גדול, שמספרו עדיין לא נקבע. אפשרות אחרת שהועלתה היא לקיים את הקריאה הרביעית לחוקי היסוד בכנסת הבאה, שאחרי זו שהעבירה את החוק בשלוש הקריאות הראשונות.

בתוך כך, מאמר מערכת בביטאון דגל התורה "יתד נאמן" תוקף את השתתפות החרדים בהפגנת הימין וכותב: "חרדי שיוצא להפגין - לא משלנו". ברחובות בני ברק קורא כרוז: "בהוראת מרנן ורבנן, אין לבטל תורה וליצור חילול השם למען הפגנות שמתנהלות בפריצות שלא לפי דרך התורה. והיה מחנך קדוש".

תאריך:  27/04/2023   |   עודכן:  27/04/2023
עידן יוסף
+נתניהו: מתרגש עמוקות מתמיכת המחנה הלאומי
23:27 27/04/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה למפגיני הימין שהגיעו היום לירושלים. בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות כתב כי הוא מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו.

"כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א'. חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם", כתב.
+לפיד: נאומי ההסתה של השרים וח"כים ממשיכים לקרוע את העם
23:08 27/04/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס אל נאומי ראשי מפלגות הימין בהפגנה הערב בירושלים וכינה אותם "נאומי הסתה" תוך שהוא טוען שבנאומים הופצו שקרים.

"נאומי ההסתה של השרים והח"כים רק ממשיכים לקרוע את העם ולפרק את החברה הישראלית. שוב שקרים ופייק רק בשביל עוד כותרות. לאן הממשלה הזו רוצה להוביל אותנו? מה עוד הם יעוללו למדינת ישראל ועם ישראל לפני שיעצרו?".
+ח"כ סער: השר לוין הוכיח שאינו כשיר לשאת בתפקידו
21:09 27/04/23  |  איציק וולף
שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער, הגיב על נאומו של שר המשפטים, יריב לוין, בהפגנת הימין בירושלים וטען כי זה היה מנאומי ההסתה החמורים ביותר נגד מערכת המשפט.

"נאומו של שר המשפטים הערב היה מנאומי ההסתה החמורים ביותר שנשמעו נגד מערכת המשפט, שבראשה הוא עומד. מטרתו כפולה: חבלה מכוונת ומתוכננת בשיחות שמתקיימות בחסות הנשיא והמשך דה-לגיטימציה למערכת המשפט במטרה לפרקה כרשות עצמאית ולהכפיפה לשלטון ולגחמותיו. הוא הוכיח שאינו כשיר לשאת בתפקידו", אמר.
+ח"כ רוטמן: תיקון מערכת המשפט זו משימת חיי
20:50 27/04/23  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, אמר בהפגנת הימין בירושלים כי עם ישראל משווע לתיקון עומק במערכת המשפט שיבוא רק עם נחישות ואומץ לב לצד אורך רוח.

"אנחנו עומדים בפני הזדמנות בלתי חוזרת. הזדמנות של פעם בארבע שנים. המיליונים שהצביעו לימין אומרים היום אסור לנו לוותר. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אבל במקרה הזה אני חייב לומר לכם בנימה אישית, הדרך לא כל כך ארוכה", טען. עוד הוסיף כי אם מישהו היה מספר לו לפני כמה שנים שבשנת 2023 יהיה קונצנזוס כל כך רחב בחברה הישראלית שחייבים לתקן את מערכת המשפט ושהמצב היום לא דמוקרטי, היה חושב שמדובר בהזיה.

"אם מישהו היה אומר לי שאפילו הקיצוניים ביותר באופוזיציה יחתמו על כך שחייבים לבטל את הווטו לשופטים בוועדה, הייתי חושב שאנחנו חולמים. זה לא סוד שתיקון מערכת המשפט זו משימה שאני עוסק בה כבר למעלה מעשור. זו משימת חיי, ואני אמשיך לקדם אותה בכל דרך", אמר.
+השר לוין: אעשה כל שביכולתי כדי להביא שינוי במערכת המשפט
20:21 27/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+השר סמוטריץ': אנחנו לא נוותר
20:09 27/04/23  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', טען כי רוב העם מסכים שהרפורמה במערכת המשפט היא דבר נכון ונחוץ לעם ישראל והצהיר כי הימין לא יוותר.

כל אחת ואחד מכם הגיע לפה כי הוא אוהב את מדינת ישראל ורוצה לתקן. שלחתם אותנו כשליחים שלכם כדי לתקן. ואני מבטיח – אנחנו נתקן. תעמדו זקופים, תשמחו, יחד נתגאה כולנו במדינת ישראל. יחד נחזיר את הכח לעם – יחד ננצח", אמר.
+כ-200 אלף מפגינים בהפגנת הימין בירושלים
19:25 27/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רבים מבכירי הליכוד בחרו שלא להגיע אל ההפגנה שארגנה הקואליציה לתמיכה ברפורמה המשפטית  ▪  המשטרה חסמה כבישים בקריית הממשלה בירושלים ורכבת ישראל תגברה את הרכבות אל הבירה
[צילום: חיים גוטסדינר]
מחאה על השהיית הרפורמה [צילום: אוהד צוויגנברג, AP]
+המשטרה חסמה כבישים בקריית הממשלה בי-ם לקראת הפגנת הקואליציה
18:37 27/04/23  |  איציק וולף
משטרת ישראל חסמה לתנועה בירושלים את הרחובות אליעזר קפלן ויואל זוסמן, בקטע שבין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שדרות רבין). זאת, לקראת ההפגנה ההמונית שמארגנת הקואליציה לתמיכה ברפורמה המשפטית.

משעות הערב ייחסמו לתנועת כלי רכב שדרות יצחק רבין בירושלים, בין צומת הכוכב לשדרות בן צבי, ייחסם רחוב הנשיא השישי - מרחוב שזר ועד לשדרות רבין, ועל פי הצורך עשויים להיחסם כבישים נוספים ברחובות סמוכים.
+רכבת ישראל מתגברת את הקו לירושלים
18:04 27/04/23  |  עידן יוסף
רכבת ישראל מתגברת את הקו לירושלים בשל עומס של מפגיני ימין בדרך לבירה (חדשות 12).
+"בהוראה מגבוה": ח"כ מיש עתיד מחק ציוץ בעד זכות הימין להפגין
16:48 27/04/23  |  עידן יוסף
חבר הכנסת משה קינלי טור-פז (יש עתיד) פרסם אתמול בטוויטר ציוץ תמיכה במפגיני הימין שיוצאים היום למחות בדרישה לחוקק את הרפורמה המשפטית ומחק את הציוץ הבוקר. מחיקת הציוץ הייתה ב"הוראה מגבוה" (וואלה).
הציוץ שנמחק
+הרצוג: אעשה כל שביכולתי כדי שנצא מהמשבר הזה חזקים יותר
11:21 27/04/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג בכינוס הג'רוזלם פוסט במוזאון הסובלנות: "אנו בעיצומו של ויכוח והמטרה שלי היא שכל הקולות וההשקפות יישמעו, תוך כיבוד המערכת הדמוקרטית. אעשה כל שביכולתי כדי שנצא מהמשבר הזה חזקים יותר".
+שינויים במסלולי התחבורה הציבורית בירושלים בעקבות ההפגנה בעד הרפורמה
10:35 27/04/23  |  עידן יוסף
בשל חסימות כבישים כהיערכות ל"הפגנת המיליון" שיקיימו הערב בירושלים תומכי הרפורמה המשפטית, יחולו שינויים במסלולי קווי התחבורה הציבורית, מהשעה 15:00 ועד גמר השירות, באזור קריית הממשלה בירושלים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ממליץ לנוסעים להיערך בהתאם.
+כל מה שלא תשמעו בעצרת העם
08:35 27/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אל מול המחאה האנטי עממית בעליל, אשר חלק ממנהיגיה המופקרים וחסרי האחריות, קוראים ומעודדים למלחמת אחים, ולביטול תוצאות הבחירות הדמוקרטיות, יתייצבו ביום חמישי מאות אלפי ישראלים המבקשים להגן על הדמוקרטיה מפני מבקשי רעתה
[צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השרים לוין, סמוטריץ' ובן-גביר ישתתפו ב"עצרת המיליון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרצל באזל
27/04/23 15:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
זר לו היה נוחת בסתם יום של חול באחד משלושת החודשים האחרונים במדינת ישראל, מציץ בטלוויזיה, מקשיב לרדיו, מסתובב ברחובה של עיר היה בטוח כי מדינת ישראל לפני קריסה מוחלטת, רגע לפני התפרקות. זר לו היה נוחת במדינת ישראל היה מביט בכותרות העיתונים ואתרי החדשות היה בטוח שהשמאל הקיצוני מנהל את המדינה וקיבל את קולו של הבוחר הישראלי.
פרופ' אמנון שעשוע, שקיבל הערב (יום ד', 26.4.23) את פרס ישראל על מפעל חיים נאם בשם מקבלי הפרס והתייחס למשבר הפוליטי בישראל.
26/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הכינוס השנתי של מנהיגי יהדות צפון אמריקה זו הזדמנות נאה של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל לנאום בפני הנאספים. זו הזדמנות שבכל שנות כהונותיו הוא לא החמיץ אף לא פעם אחת. הפעם הראשונה הגיעה בימים אלו. במפתיע (?). ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, מחליט לבטל פעם ראשונה את הופעתו בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אפריקה.
במוצ"ש ניצבתי בקהל רב עטור בדגלי כחול-לבן בכיכר קפלן להאזין בהפגנת המחאה לדבריה של שילה כץ, שהגיעה לכנס הפדרציות היהודיות באמריקה הנערך בארץ. דיווחתי בפוסט על ההפגנה הייחודית. כץ דיברה במשפטים קצובים. הופתעתי באהדה. בדרך כלל הפדרציות הן ענף מרכזי עליו נשענת ישראל בכל פעם שנדרשת התערבות לטובתה בבית הלבן ועל גבעת הקפיטול המאכלסת את הסנאט ובית הנבחרים. הנה, דווקא משם הגיעה נציגה להסתייג מן המגמות הדיקטטוריות של הממשלה שבראשה בנימין נתניהו. עוד רגע וביבי יכריז עליה שהיא אנרכיסטית.
24/04/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
יאיר לפיד ברוגז, צ'ילבה, הוא לא יבוא לטקס הדלקת המשואות, והוא בישר לשרה רגב כי הכיסא שלו יישאר ריק. לא נורא, נישט געפערלאך, אתם יודעים מה, אם הוא לא היה מספר לנו לא היינו יודעים, כי גם אם היה מגיע, והיה יושב על כיסאו, הכיסא שלו היה נותר ריק. הכיסא של לפיד בכנסת ריק, הכיסא שלו באופוזיציה, ברכב, בסלון ביתו, ריק, הכיסא שלו כאשר היה חבר הממשלה היה ריק, הכיסא של לפיד תמיד ריק, כי לפיד הוא ריקה אחד גדול.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il