חברה שלא עמדה בתנאים שקבע
משרד התחבורה במכרזים להקמת תחנות אוטובוסים, זכתה בהם למרות זאת בשל היכרותו של אחד מבעליה, אלון בהרי, עם "גורמים רבים במשרד התחבורה". כך טוען בהרי בתביעה נגד שותפו, איתן ישראלי, אותה הגיש (18.5.23) לבית המשפט המחוזי בירושלים.
עוד טוען בהרי, כי בחברה היה שותף גם ראזי עמורי, אשר גם מונה למנהל הייצור שלה - למרות שבשנת 2019 נשלח למאסר. לדבריו, מחזור החברה בשנם 2022-2019 היה 50 מיליון שקל והרווח עמד על 30% - דהיינו 15 מיליון שקל - שאמור היה להתחלק בשווה בין השותפים. News1 מעיר, כי משמעות הדבר לכאורה היא שהחברה זכתה במכרזים במחירים שלא היו מיטביים מבחינת הקופה הציבורית.
בהרי אומר כי עסק בתמרורים ושילוט בשלוחה הישראלית של קונצרן ויאוליה הצרפתי (חברת האוטובוסים קונקס), שם הכיר את ישראלי והשניים החלו לשתף פעולה כאשר עזב את ויאוליה ב-2015. שנה לאחר מכן הקימו את חברת אי.בי.אי.איי שיווק וסחר בינלאומי, במטרה להתמודד במכרזים של משרד התחבורה להקמת תחנות אוטובוס (אותן תכננו לייצר בסין).
בשנת 2018 התברר לשניים, כי החברה אינה עומדת בתנאי הסף של המשרד, ולכן החליטו לגשת למכרזים באמצעות חברת א.י (איתן ישראלי) עבודות ציבוריות. חברה זו עמדה בתנאי הסף רק מבחינת הוותק אך לא מבחינת המחזור הכספי, "אך בזכות מעורבותו של התובע 1 [בהרי], אשר הכיר גורמים רבים במשרד התחבורה, החברה זכתה". לדבריו, החברה זכתה במכרז ב-2019 למרות שהייתה נטולת כל יכולת לייצר את התחנות.
בסופו של דבר, אומר בהרי, הייצור נעשה בעיר טירה ולאחר מכן בשטחי הרשות הפלשתינית, תוך שימוש ברכיבים רבים אותם ייבאו מסין ואשר הוזילו משמעותית את עלויות הייצור. לגבי עמורי אומר בהרי, כי הוא מונה למנהל הייצור בסוף 2019, למרות שביוני של אותה שנה נכנס למאסר. עוד הוא אומר כי בשנת 2020 קיבל כל שותף שכר של 10,000 שקל לחודש, אך ב-2021 הפעילות הייתה כה מוצלחת - עד שהשכר הוקפץ ל-35,000 שקל בחודש.
בהרי טוען, כי לאורך הדרך הסתיר ממנו ישראלי נתונים כספיים מהותיים ובראשם יתרת הרווחים הראויים לחלוקה, וכי הלה אף איים עליו אם יתבע אותו. לדבריו, למרות רווחיה הניכרים של החברה - היא חילקה לכל שותף רק 360,000 שקל, ולכן הוא תובע כעת את חלקו המשוער ברווחים בסך 2.9 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יוסף בן-דור ואלעד גז, וטרם הוגש כתב הגנה.