הכנסותיה ורווחיה של רשת המרכולים ויקטורי עלו ברבעון הראשון של השנה, אם כי החברה טוענת (29.5.23) שלא העלתה את מחירי מוצריה אלא הצליחה לספוג את עליית התשומות באמצעות התייעלות וגידול במכירות. ההכנסות עלו ב-11% ל-597 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי זינק ב-69% ל-10.3 מיליון שקל.
ויקטורי נסחרת בשווי של 556 מיליון שקל ונמצאת בשליטת
אייל רביד (33%) ואבי רביד (31%). המשפט הראשון בחזון החברה הוא "רשת דיסקאונט עם סל מוצרים בין הזולים ללקוחות החברה". הרשת כוללת 67 סניפים ברחבי הארץ ומספרם צפוי לגדול ב-10% השנה ובשנה הבאה.
הרשת מציינת בדוח הרבעוני, כי העליות באינפלציה ובריבית באות לידי ביטוי בהתייקרות החשמל והמוצרים שהיא רוכשת מן הספקים, ולהערכתה ברבעון היוצא הן הורידו את הרווח התפעולי שלה ב-0.4%. "נכון לתאריך הדוח [31.3.23] החברה סופגת את ההתייקרויות בתשומות כתוצאה מהאינפלציה ומתמודדת עם ההתייקרויות בדרך של התייעלות בהוצאות תפעוליות אחרות וכן בדרך של מאמץ תמידי להגדלת המכירות. נכון לתאריך הדוח החברה עושה מאמצים גדולים לבלום או להקטין העלאות מחירים על ידי הספקים וזאת בהתחשב בקצב האינפלציה הנוכחי אולם אין ביכולתה של החברה להעריך האם תצליח לעשות כן לאורך זמן".
עם זאת, עיון בדוח מעלה, כי נרשמות עליות גם בהוצאות. הוצאות מכירה ושיווק עלו ב-9% ל-129.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו ב-8% ל-9.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי מן המכירות עלה קלות ל-25.7%, הפדיון למ"ר ב-6%, בעוד הוצאות המימון נטו ירדו (למרות עליית הריבית) ב-7%.