במסגרת ההליך המכרזי להפעלת האשכול בעשור הקרוב, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ישובי האזור האשכול (גבעת זאב ומבשרת שציו) וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, מירושלים לערי המרכז - בני ברק, פתח תקוה, ראש העין וליעדים נוספים.
אשכול עוטף ירושלים בעל כ-15.2 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס, המהווים תוספת של כ-8% לק"מ שירות המופעלים על-ידי אגד היום בכלל האשכולות. האוטובוסים של האשכול צפויים לשרת כ-5.5 מיליון נוסעים בשנת הפעלה מלאה ראשונה של כלל האשכול.
בשלב הראשון, שאמור להסתיים עד אמצע מרס 2024, יופעלו 400 קווי השירות הבין-עירוניים המופעלים ע"י המפעיל היוצא באותה מתכונת שהם פועלים היום. בשלב השני, שצפוי להסתיים עד מרס 2024, יופעלו הקווים העירוניים, לרבות תוספות שירות עבורם ועבור הקווים הבין-עירוניים.
להערכת אגד, עלות הקמת האשכול, לרבות רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ותמלוגים למדינה, צפויה לעמוד על כ-340 מיליון ש"ח, והיא תמומן ברובה בהלוואה בלתי חוזרת (Non-Recourse) וכן בדרך של הזרמות הון עצמי על-ידי אגד.
הכנסות אגד מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על ממוצע של כ-220 מיליון ש"ח בשנה, כאשר ההכנסות צמודות לסל מדדים בהתאם לתנאי המכרז.
במשרד התחבורה אומרים כי חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, נוחה יותר ופחות מזהמת. בחברה אומרים כי אגד התחייבה להעמיד לטובת האשכול מצבת מינימלית של 200 אוטובוסים, מתוכם כ-110 אוטובוסים עירוניים הממונעים בגז טבעי דחוס, כאשר המצבת תגדל בהתאם לתנאי המכרז
ולהצעה של אגד.
האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עלייה מכל הדלתות, ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הניהוג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.
ההכרזה על זכיית החברה נעשית בתקופה שבה שרת התחבורה לא מצאה עדיין מנהל לרשות הארצית לתחבורה ציבורית. "בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף", אמרה
מירי רגב. "לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים בוחנים את הביקוש ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש".
מחברת קיסטון ריט, המחזיקה בעקיפין ב-48% ממניות אגד החזקות, נמסר כי "הזכייה במכרז כפופה למספר תנאים שלמועד זה טרם התקיימו, ובכלל כך העמדת ערבות וחתימה על הסכם הפעלה על-ידי הממשלה, ולפיכך למועד זה אין ודאות כי התנאים יתקיימו".