|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ניצב אשד. עוזב בטריקת דלת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

התפטרות ניצב אשד: "כך נראית תחילת דיקטטורה"

השר לביטחון לאומי טען כי דברי עמי אשד הערב מוכיחים כי במשטרה שרת ניצב פוליטי על מדים מארגני ההפגנה קראו למתנגדי הרפורמה להגיע לקפלן לפיד: תגובת בן-גביר מבהירה - זו רק ההתחלה
05/07/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

בעקבות ההצהרה הלוחמנית שמסר המפקד היוצא של מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, שבה הודיע על התפטרותו מהמשטרה והאשים את השר לביטחון לאומי כי הדיח אותו על-רקע פוליטי קראו מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית למתנגדים לרפורמה להגיע הערב להפגנה בשדרות קפלן בתל אביב.

בהודעה שאליה צורפה מודעה שנשאה את הכותרת "מחריפים את המאבק" קראו מארגני המחאה להגיע לזירה המרכזית של ההפגנות נגד הרפורמה בשעה 20:00.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הגיב על ההאשמות שהשמיע אשד בציוץ קצר: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל", כתב.

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על הדברים ואמר כי ניצב עמי אשד, בן לניצולי שואה, לוחם צה״ל ומשרת במשטרת ישראל 33 שנה וכי שלושה עשורים הוא שרת, תחת ראשי ממשלות, שרים ומפכ״לים מעולם לא קראו לו פוליטי, מעולם לא זלזלו במקצועיות ובמסירות שלו.

"הוא הכשיר ופיקד על שוטרים רבים ואהוד מאוד על פקודיו לאורך השנים. אני מצדיע לו ומודה לו בשם עם ישראל על לילות ארוכים שהוא נשאר ער כדי שהאזרחים ישנו בשקט. תגובתו של בן-גביר מבהירה שזו רק ההתחלה, ככה נראית תחילתה של דיקטטורה. ככה נראה אובדן דרך. חרפה לאומית", אמר.

תאריך:  05/07/2023   |   עודכן:  05/07/2023
איציק וולף
+"שמח שאשד עוזב, צריכים להוציא את המוגלה הזה"
09:45 06/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר עמיחי אליהו תקף בחריפות את מפקד מחוז ת"א הפורש: "הוא פוליטיקאי"  ▪  הוסיף: "ציפו ממנו למלא פקודות - מי שיצא נגדו היה המפכ"ל"
השר עמיחי אליהו [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+המשטרה: כל עצורי המחאה אמש שוחררו
09:31 06/07/23  |  עידן יוסף
המשטרה עדכנה כי כלל המפגינים שנעצרו בתל אביב שוחררו, ובהם הנהג החשוד בדריסת מפגינים. תשעת המפגינים שנעצרו במחאה בירושלים יובאו היום לדיון בבית המשפט.

ממחאת קפלן נמסר: "אתמול הגיעו לבית החולים איכילוב 10 מפגינים, 7 שוחררו במהלך הלילה ו-3 מאושפזים בשל פגיעות בפנים ובעיניים בשל פגיעה ממכת"זית בכינון ישיר. אחד הפצועים נכנס ברגעים אלו לניתוח במטרה להציל את ראייתו בעין אחת".
+השר גולדקנופף: יש הבדל עצום בין המחאה בקפלן לבר-אילן
09:18 06/07/23  |  עידן יוסף
שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף אומר כי המחאות שהובלו על-ידי החרדים לא טופלו באותו האופן שבו טופלו המחאות באיילון. "החרדים לא יכלו להפגין הרבה זמן כי הפליקו בהם מכות, עצרו אותם והיו גם ילדים חריגים שתפסו וזרקו אותם לרצפה. אלו מראות שלא רואים בקפלן", אמר גולדקנופף בראיון לרשת ב'. "יש הבדל איך שעוצרים את ההפגנות של הפלג בבר-אילן לעומת קפלן. במחאות בירושלים אומרים להם 'אתם לא תפגינו גם אם יש לכם דעה אחרת'".

על איומי ח"כ משה גפני לממשלה בנוגע להקפאת קידום פסקת ההתגברות אמר: "ראשית כל, גפני לא אומר את זה מעצמו. יש הנחיה של מועצת גדולי התורה והדברים האלה נכתבו בהסכמה הקואליציונית. אפילו הנשיא כתב שנושא גיוס בני ישיבות זה לא שפיט". הוא הוסיף: "כשדיברנו על פסקת ההתגברות הלכנו עם הממשלה הזו בתום לב. גם על מערכת השפיטה, בנושא הזה לא היינו כל כך מעורבים, אבל אם הממשלה החליטה והליכוד החליט שהולכים על מערכת השפיטה, עילת הסבירות - לא נלך נגד".
+המשטרה עצרה 4 מפגינים בנתיבי איילון
23:47 05/07/23  |  איציק וולף
כוחות משטרה ממשיכים לפנות מפגינים מאיילון צפון. עד עתה נעצרו ארבעה מפגינים בחשד להפרת הסדר.
+המשטרה: פועלים לפינוי המפגינים באמצעות מכתזית ופרשים
23:33 05/07/23  |  איציק וולף
מן המשטרה נמסר כי מפגינים חוסמים את איילון צפון בין מחלף השלום למחלף ההלכה תוך הבערת מדורות וחסימה עם סלעים וברזלים. "כוח משטרה ממשיך בפינוי המפגינים מכביש איילון באמצעות מכת"ז ופרשים", לשון הודעת המשטרה.
[צילום: דוברות המשטרה]
+ניצב אשד העביר לסגנו את סמכות ניהול המשטרה בהפגנה באיילון
22:36 05/07/23  |  איציק וולף
מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, שהודיע מוקדם יותר על התפטרותו מן המשטרה, העביר את הסמכות לניהול פעילות השוטרים בהפגנה המתקיימת בנתיבי איילון בעקבות ההתפטרות לסגנו, תת ניצב דוד פילו.
+המשטרה מפעילה מכתזית בניסיון לפזר ההפגנה באיילון
22:33 05/07/23  |  איציק וולף
המשטרה החלה להפעיל מכתזית בניסיון לפזר את ההפגנה של מאות המפגינים בנתיבי איילון.
+שר האוצר: האחריות לכאוס בנתיבי איילון - על המשטרה שאיבדה שליטה
22:25 05/07/23  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התייחס לחסימות הכבישים הערב וטען כי האחריות לכאוס בנתיבי איילון היא על מערכת אכיפת החוק והמשטרה שאיבדו שליטה מול האנרכיסטים שחוסמים את איילון שוב ושוב ושוב.

"אין שום סיבה שמצדיקה את האכיפה הבררנית שמתבטאת בהפעלת כוחות גדולים ומעצרים בהפגנות ימין, חרדים, מתנחלים או של העדה האתיופית לעומת הפגנות השמאל שכוללות הצתת מדורות וחסימת נתיבים מרכזיים ללא שום מענה. זו לא דמוקרטיה.
וזו בדיוק הסיבה שאנחנו מקדמים את ביצורן של זכויות וחירויות ובראשון את הזכות לשוויון, כי זו הדרך לחזק את הדמוקרטיה הישראלית", טען.
+נהג דרס מפגין בנתיבי איילון שנחסמו בהפגנה
22:17 05/07/23  |  איציק וולף
נהג רכב פרטי דרס לפחות מפגין אחד בחסימת הכביש בנתיבי איילון. התקרית אירעה מול המצלמות של כאן 11 ושודרה בשידור חי. המשטרה עיכבה את הנהג הדורס.
+מפגינים חוסמים כבישים בעקבות התפטרות אשד
21:39 05/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מתנגדי הרפורמה המשפטית יצאו להפגנות ספונטניות בתל אביב, בחיפה ובמקומות נוספים בארץ במחאה על האופן שבו הודח מפקד מחוז תל אביב במשטרה מתפקידו
מפגינים הבעירו מדורות על נתיב הנסיעה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+700 מפגינים בצומת כרכור בעקבות התפטרות ניצב אשד
21:28 05/07/23  |  איציק וולף
כ-700 מפגינים החלו במחאה בצומת כרכור שעל כביש מספר 4, בעקבות התפטרות ניצב עמי אשד מן המשטרה. ההפגנה מתקיימת במקביל להפגנות גדולות המתקיימות בתל אביב ובחיפה תוך חסימת כבישים.
+עשרות מפגינים חוסמים את נתיבי איילון
20:45 05/07/23  |  איציק וולף
עשרות רבות של מפגינים חסמו את נתיבי איילון במסגרת המחאה שהחלה בעקבות התפטרות מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד.
+בן-גביר: דברי אשד מוכיחים שבמשטרה שירת ניצב פוליטי על מדים
18:55 05/07/23  |  עידן יוסף
השר איתמר בן-גביר: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

עמיתו לעוצמה יהודית, השר יצחק וסרלאוף, מסר: "עמי אשד יצר מציאות של משטרה מיוחדת לאנשים פרווילגים שהם מעל החוק, יצר מציאות בלתי נסבלת של אכיפה בררנית, איפשר לראשונה חסימות באיילון, החניף למפגינים וללא בושה הכניס את דעותיו הפוליטיות במרכז קבלת החלטותיו המוטות. הוא יצטרך לתת את הדין".

+עמי אשד מתפטר ומאשים: "הודחתי על-רקע פוליטי"
18:12 05/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד מחוז תל אביב הודיע: "איני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי"  ▪  על היד הרכה שהפגין כלפי מפגיני המחאה: ״יכולנו לפתוח את איילון בתוך דקות אבל, במחיר נורא של ריסוק איברים"
אשד. הסיר כפפות לפני שפשט מדיו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ועדת החוקה תתכנס גם מחר בעקבות חוסר הסכמות עם האופוזיציה
16:23 05/07/23  |  עידן יוסף
בעקבות חוסר ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה והצפי להמשך ישיבת מליאת הכנסת עד השעות הקטנות של הלילה החליט יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, לקיים גם מחר, צום י"ז בתמוז, דיונים בוועדה בנושאים שונים שנקבעו מראש לשבוע הבא, ובכך לנקות שולחן ולאפשר לוועדת חוקה להתמקד בשבוע הבא רק ברפורמה המשפטית (INN).
+לפיד: עדיין אפשר להגיע להסכמות בהידברות בבית הנשיא
13:37 05/07/23  |  מירב ארד
"עדיין ניתן להגיע להסכמות על המהפכה המשפטית בהידברות בבית הנשיא. אפשר להגיע לתוצאה ראויה, אני לא אהיה מאושר ממנה", אמר ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד בריאיון באולפן וואלה!.
+לוין בכנסת: "הרכב הוועדה לבחירת שופטים מעוות ומחייב תיקון"

12:08 05/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר במענה שאילתה של ח"כ אלהרר: "לצערי הרב סיעות האופוזיציה החליטו לפרוש מן השיחות ובכך הביאו לפיצוצן. בנסיבות האלו נדרש תיקון בנושא הוועדה והדבר הזה בסופו של עניין, אני מקווה, גם יתבצע"
לוין. "הרכב שאין לו אח ורע בעולם" [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התפטרות ניצב אשד: "כך נראית תחילת דיקטטורה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
נאום פרישה פוליטי על מדים של מפקד מחוז תל אביב. מפקד מחוז תל אביב היוצא המיועד למפקד בית הספר לשוטרים טוען בהצהרה שנשא: "הודחתי על-רקע פוליטי במסווה של סבב מינויים. אני משלם מחיר כבד מנשוא על הבחירה למנוע מלחמת אחים״.
05/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר המשפטים, יריב לוין, התייחס (יום ד', 5.7.23) במליאת הכנסת לכינוס הוועדה לבחירת שופטים במסגרת שאילתה של ח"כ אלהרר בנושא "התמודדות משרד המשפטים עם תקני השופטים והרשמים שאינם מאויישים כיום במערכת המשפט".
05/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ברקע המחאה הפוליטית הרחבה בימים אלה, מבהירה רכבת ישראל כי חל איסור על קיום הפגנה או על הפרת הסדר הציבורי בתחומי תחנת הרכבת או ברכבת עצמה. בהנחיות שפרסמה, נכתב כי האיסור כולל הנפת שלטים, השמעת סיסמאות, התקהלות או שימוש ברמקולים וכיו"ב.
05/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי ההצבעה בוועדת החוקה, שבה אושרה הצעת חוק יסוד: השפיטה (צמצום עילת הסבירות) לקריאה ראשונה, נשא דברים בוועדה השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית. "ביקשתי לבוא לכאן היום, קודם כל כדי לומר תודה אדוני היו״ר, אתה מוביל עכשיו תיקון מאוד חשוב במערכת המשפט הישראלית, בדמוקרטיה הישראלית. תיקון שיביא לחיזוק המוסדות הדמוקרטיים. זה צעד ראשון שיבואו אחריו צעדים נוספים באחריות ובשיקול דעת. בשיח עם כל מי שרוצה להיות שותף בשיח הזה".
04/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 4.7.23) לקריאה ראשונה את הצ"ח יסוד: השפיטה - עילת הסבירות. 9 ח"כים תמכו בהצעה, 5 התנגדו ושניים (הח"כים קריב ואלהרר) נכחו באולם ולא השתתפו בהצבעה.
04/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il