|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
הסמפכ"ל אבשלום פלד והיו"ר צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בכיר במשטרה על השלכות המחאה: "פחות 180 ניידות בשטח"

הוועדה לביטחון לאומי קיימה דיון בהתנהלות גורמי האכיפה בהפגנות המשטרה: נוהגים איפוק בהפעלת כוח, רובן המכריע של ההפגנות מתקיימות בשקט מוחלט מפגינים טענו כי היו נתונים לאלימות מצד המשטרה יו"ר הוועדה: "יש להחזיר את אמון הציבור במשטרה"
02/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה לביטחון לאומי המשיכה לדון (יום א', 2.7.23) התנהלות גורמי האכיפה בהפגנות ובבקשה לדיון בנושא "מעצרים אלימים של מפגינים" לבקשת חברי האופוזיציה אפרת רייטן, מירב בן ארי, נאור שירי ושרן השכל. יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, אמר בפתח הדיון כי מטרת הדיון לבדוק את דרך ההערכות וההתנהגות והתחקירים בכל מה שנוגע להפגנות במדינת ישראל והחלק השני כהמשך לדיון בבקשת חברי הכנסת. "ננסה להבין את ההתנהלות הכוללת ונמליץ את המלצותינו. אנחנו רוצים ללמוד איך המשטרה נערכת להפגנה, איזה אמצעים מחליטים להביא, איזה אישורים נותנים, מתי יש שימוש בכוח והאם יש הבדל בהערכות והאמצעים בין ההפגנות השונות. האם חס וחלילה אנו צפויים לראות בישראל מה שקורה היום בצרפת, ואם כן - איך אנחנו יכולים למנוע את זה".
מידע על שימוש משטרתי בכוח ועל נוהלי משטרה הנוגעים לעיכוב, מעצר ושחרור עצורים ולטיפול רפואי בהם – חומר רקע לדיון בוועדה לביטחון לאומי / סקירה
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדה לביטחון לאומי, בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל. הדיון יתקיים בעקבות פנייתם של כמה מחברי הוועדה בדרישה לקיים דיון, על התנהלות המשטרה במחאה שהייתה ב2- ביוני .2023 הפנייה באה על רקע טענות כנגד המשטרה על שימוש בכוח שאינו סביר וללא הצדקה ועל טיפול לא תקין של שלה בעצורים ובעצורים שהובהלו לבתי חולים (6 עמ')

תנ"צ שמעון נחמני, סגן ראש אגף המבצעים במשטרה, הסביר כי אין שוטר שמגיע להפגנה ואינו מוסמך ועובר הכשרה. "אנו גם מרסנים את השימוש באמצעים. כמו בכל ארגון יש טעויות ואנו לומדים ונתונים לביקורת. המשטרה לא מאבדת שליטה על ההפגנה. מי שמאבד שליטה על האירוע הם מארגני ההפגנה". הוא פירט את סוגי המחאות שרובן מסתיימות בשקט ובאפס תקלות ואמר כי "רוב המפגינים בקפלן נורמטיביים ואנשים טובים. חלק קטן בוחר לאתגר את המשטרה על-מנת לקחת כותרות מהאירועים הללו. אנו נותנים הנחיה למשוך ולסבול אבל כשזה יוצא משליטה אנו נתערב. צריך להבין ששוטרים עוזבים את משימתם העיקרית כדי ללכת לשמר את הזכות להפגין. ו"המשימה המרכזית היא לאפשר את קיום ההפגנה בכל מחיר".

הוא הבהיר כי היערכות המשטרה מול ההפגנות פוגעת במאבק בפשיעה ואמר: "פחות 180 ניידות בשטח, פחות ניידות שמגיבות לאירועים. תארו לכם אם אנחנו עובדים על תיקי פשיעה אלימה, זה פחות שוטרים עובדים, הולכים למשימה, כדי לשמר את הזכות, והארגון לא עוצם עיניים".

נחמני הוסיף, כי כל הנהלים מופיעים בפרסום לציבור. "אנו המשטרה היחידה בעולם שלא שמה את האלה באפוד השוטר, אלא רק במדרג מתקדם מאוד. כך גם השימוש ברימון הלם שיש לו נוהל סדור, והפעלת מכת"זית שהייתה במדרג ב' והעלינו את זה למדרג ג' כאשר יש אלימות ופגיעה ברכוש ובציבור". לשאלה האם האירועים בצרפת יכולים להיות גם בישראל? השיב "אנחנו שוקדים על בניין הכוח ונבנה איום ייחוס בתוכניות. אירוע מסוג זה נמצא בתרחיש הייחוס ואנחנו נערכים גם לזה".

סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, אמר על התנהלות גורמי האכיפה בהפגנות, כי תפקיד המשטרה לאפשר את חופש הביטוי במרחב הציבורי, אך עם זאת לאפשר מרקם חיים תוך שמירה על שלום הציבור ולאזן בין שני הערכים. אנו פועלים לפי מדיניות ברורה ואחידה ועל-פי נהלים. כולם שווים בפני המשטרה והאכיפה היא שוויונית לחלוטין. זה נראה פשוט אבל זה תפקיד מורכב והמציאות מורכבת. באחריות גדולה אני אומר, אף שוטר לא יוצא מהבית בבוקר כדי לפגוע במישהו". הוא הוסיף, כי הטיפול במפגינים בחצי שנה אחרונה התבצע באופן מכיל, מקצועי תוך שמירה על ביטחונם, עד שהיו שבאו בטענות שהשתמשנו בכפפות של משי. "על האזרח חובה להישמע להנחיות והוראות המשטרה. מרבית מהאירועים בהם מופעלת סמכות הם במקומות בהם אזרחים מפרים את עקרונות המחאה". בעניין ההפעלה של אמצעים לפיזור הפגנות, ציין כי היא נקבעת על-ידי הקצין הבכיר בשטח ועל-פי מדרג, לאחר קיום תהליך שלם שכל תכליתו לראות איך מאפשרים את ההפגנה ולמנוע פגיעה בחפים מפשע. "הפגנה זה לא תנאי מעבדה. זהו מקום מורכב ומלא אמוציות. כשיש חריגה מנהלים ונורמות התנהגות במישור המקצועי, המשמעתי והפלילי המקרים נלמדים לעומק. יש מדור נקיטת צעדים מנהליים ומשעתיים כנגד שוטרים במקרים לא פליליים. הטיפול כמעט תמיד הוא לחומרה".

עטאונה ורייטן [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ צבי סוכות: "הייתי בלא מעט הפגנות בהן הופעלו אמצעים שאפילו לא מתקרבים למה שקורה בהפגנות של השמאל. אני שומע ששינו את ההנחיות להפעלת מכת"זיות בבלפור ובאיילון. יש כאן איפה ואיפה. מי שמתווה את הדרך היא היועמ"ש לממשלה והיא צריכה להיות כאן ולהתייחס לדברים". ח"כ אפרת רייטן מרום: "אנו מדברים על דריסת זכויות עצורים בניגוד להנחיות. אנו נמצאים בתקופה סוערת ומורכבת בחצי שנה האחרונה שצפויה להימשך אנשים מודאגים מההכבדה בשטח וחציית קווים אדומים והפעלת הכוח. אנו מוקירים את עבודת המשטרה אך מנגד חובה עלינו להרים את הדגלים הללו". ח"כ יוסף עטאונה: "כמיעוט לאומי במדינה לאורך שנים ההפגנה היא חלק מהכלים שלנו להביע את המחאה על פגיעה באוכלוסייה הערבית. אין לנו אמון במח"ש שתבדוק את הכוח והברוטליות של השוטרים בהפגנות. הגיע הזמן שהמשטרה תאפשר מחאה לגיטימית לכל קבוצה ללא התייחסות למוצאו".

במהלך הדיון נשמעו מפגינים שטענו על אלימות שננקטה כלפיהם מצד המשטרה. אסף אגמון המשתתף במחאות אמר כי "במשטרת ישראל, בניגוד למה שהכרתי מצה"ל, אין אווירה של פקודה בלתי חוקית בעליל שיש מעליה דגל שחור, שאסור לך למלא אחריה. במשטרה שאין לה את זה אנו נגיע למה שאנו רואים בפריז ולמה שהיה בארה"ב". שחר מור, נפגע על-ידי רימון הלם: "המציאות שמתארת כאן המשטרה לא דומה למה שיש בשטח. המשטרה באה מתוך רצון לתפוס ולהרביץ להם ולתפוס אותם בצורה אלימה. אתם יודעים שאין מורא חוק עליכם ואתם לא תענשו. אתם מציגים כאילו אתם בשווייץ". יהודה, שנעצר בחדרה: "התחושה שיש משהו לא טוב בתרבות הארגונית של משטרת ישראל וזה לא צריך להיות במדינה דמוקרטית". תנ"צ אלעזר כהנא, יועמ"ש המשטרה השיב כי רובם ככולם של האירועים שנשמעו כאן הם כאלה שהידרדרו להפרת חוק ולהפעלת כוח, בהם לא נשמעו להוראות המשטרה והפרת החוק. "לא מקל ראש באף אחד מהאירועים והם ייבדקו. רובן המוחלט של ההפגנות עוברות בשקט מוחלט ורצוננו לאפשר אותן". יו"ר הוועדה פוגל אמר לסיכום כי בין האיזון של משרתי ציבור בין הזכות להפגין ושמירה על שלום הציבור יש את אלמנט הלחץ של השוטרים בו הם נמצאים. אם מישהו יוצא מהפגנה פגוע אז קרה משהו שלא צריך לקרות. יכול להיות שזה בגלל התנהגות חריגה של מפגין, אבל בדיוק שם השוטר צריך לדעת לסבול. "המשימה המשותפת שלנו היא להחזיר את האמון של הציבור במשטרה". וביקש מהמשטרה להעביר נתונים.

תאריך:  02/07/2023   |   עודכן:  02/07/2023
עידן יוסף
+ועדת החינוך אישרה: צלילת היכרות ספורטיבית - החל מגיל 8
12:41 03/07/23  |  מירב ארד
ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה (יום ב') לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הצלילה הספורטיבית (תיקון מס' 4) (צלילת היכרות), התשפ"ג-2023 (מ/1603). לפי הצעת החוק, תתאפשר צלילת היכרות, שאינה נערכת לשם קבלת תעודת צלילה, למי שמלאו לו 8 שנים, בכפוף להגבלות, ובכללן עומק צלילה רדוד וליווי צמוד של מדריך צלילה, עד לעומק קרקעית של 6 מטרים, למשך זמן שלא יעלה על 45 דקות. הילד הצולל יידרש לבדיקת כשירות רפואית ותפקודית, אישור הורים חתום, ציוד המותאם לו ועוד. לבקשת יו"ר הוועדה, הוגבלה צלילת היכרות לפעמיים ביום, לטובת בריאותו של הילד הצולל.

+"הובטחו לי תפקידים אם לא אתמודד על ראשות העירייה״
11:27 03/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עו"ד אילוז הוסיפה: "שחיתות מול העיניים שלנו. מבקשים עצירת חקיקה עד לבירור האירוע"  ▪  הוועדה מקיימת הצבעות על הסתייגויות להצעת חוק של ח"כ עמית הלוי
עו"ד שני אילוז בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הצעות האוצר לא יעלו לדיון עד לפתרון בעיית הדבש, שמן הזית והשום
09:30 03/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה זעם על גרירת הרגליים של האוצר בנושא המכסות הפטורות ממכס  ▪  "אתם עובדים עלינו בעיניים. נראה מי ינצח בזה, לא האוצר - זה בטוח"
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חוק הליטר וחצי הביא לכך שרק 25% מהבקבוקים ייאספו
00:56 03/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרחבת חוק הפיקדון בדצמבר 2021, שכללה גם בקבוקי 1.5 ליטר ומעלה, הביאה גם לפינוי 24,000 מכלי איסוף מהמרחב הציבורי  ▪  נסיונות להחזרת דמי פיקדון על מיכלי משקה נתקלים בקשיי ישום, מה שהוביל לירידה באיסוף מכלי משקה
הכסף לא חוזר לתיבור [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+נתניהו הבטיח סעיף התגברות מיוחד לחוק הגיוס
23:38 02/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במקביל דרש מהחרדים לוותר על פסקת התגברות כללית  ▪  שס ואגודת ישראל הסכימו להצעה, אך דגל התורה והציונות הדתית דרשו לקיים את ההסכם הקואליציוני כלשונו  ▪  הקואליציה צפויה לקדם חוק יסוד שיקשה על בג"ץ לפסול את חוק הגיוס
נתניהו וגולדקנופף [צילום: תקשורת השר]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש הביטוי   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בכיר במשטרה על השלכות המחאה: "פחות 180 ניידות בשטח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בדיון דחוף שהתקיים השבוע (28.6.23) בשעת ערב מאוחרת, אישרה ועדת הבריאות צו להקפאת תשלומי ההשתתפות העצמית עבור תרופות מרשם לתקופה של חצי שנה. הצו, שייכנס לתוקף ב-9 ביולי 2023, נועד להקל על עליית המחירים הצפויה כתוצאה מעליית שער האירו. ההקפאה תישאר בתוקף עד סוף השנה, לטובת מבוטחי ביטוחי הבריאות ברחבי הארץ.
01/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיבלה (יום ד', 28.5.23) דיווח מפי שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ח"כ יצחק וסרלאוף, על פעילות משרדו. בפתח הישיבה ביקש היו"ר דוד ביטן ביטן את התייחסותו של השר לדיווח הבוקר בתקשורת, על העברת סמכות חלוקת קרקעות למשרדו והעיכוב בחלוקת נחלות חקלאיות - נושא שעלה בעבר גם בדיווח שקיבלה הוועדה משרד החקלאות.
28/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת האתיקה של הכנסת לא מצאה לנכון לקבוע שחבר הכנסת שימחה רוטמן ביצע הפרה אתית בניהול ישיבות ועדת החוקה, חוק ומשפט בראשותו. זאת בהתחשב במורכבות הדיונים, המחלוקת הציבורית הרחבה שהתבטאה גם בישיבות עצמן וההתנהלות של חלק מחברי הוועדה.
28/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה המשיכה (יום ג', 27.6.23) להכין לקריאה ראשונה את התיקון לעילת הסבירות בהצעת חוק יסוד: השפיטה. את מקומו של היו"ר הקבוע מילא ח"כ יצחק פינדרוס, כאשר חלק גדול מהדיון לא נגע ישירות להצעת החוק אלא לוויכוחים פוליטיים.
28/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר סמוטריץ' צפוי לקיים מחר (28.6.23) דיון עם נגיד בנק ישראל, ונציגי רשות המיסים וצמרת האוצר. בחדשות 12 פורסם כי סמוטריץ' מקדם חקיקה נגד הבנקים, ובדיון יוצגו רעיונות שונים, בהם: העלאת מס החברות או גיבוש נוסחה שתמסה רק את הרווח היחסי שנובע מהעלאת הריבית.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il