|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
רוטמן. מגיעים לקו הסיום בחקיקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

משרד המשפטים: אין מדובר בריכוך, אלא בהחרפה של חקיקת הסבירות

בתגובה לדברי נציגת המשרד תהה יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן מהו המושג המשפטי והמקצועי "ריכוך", כיצד מודדים אותו ובאיזה חוק או פסק דין הוא מופיע יועמ"ש משרד האוצר אסי מסינג הציג לוועדת החוקה דוגמאות למקרים בהם היה צורך לעשות שימוש בעילת הסבירות, והיו"ר רוטמן האשים אותו בפוליטיזציה של השירות הציבורי
14/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

אחרי כשש שעות ננעל לפנות ערב (יום ה', 13.7.23) יום דיונים נוסף בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, לקראת הכנתה בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית. עו"ד אביטל שטרנברג ממשרד המשפטים אמרה בדיון כי עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה היא כי אין מדובר בריכוך, ולמעשה מדובר בהחרפה של הצעת החוק.

פסקי דין מהעשור האחרון בהם התקבלה עתירה לבג"ץ תוך שימוש בעילת הסבירות / סקירה
רשימת פסקי הדין במסגרתם התקבלה עתירה בבג"ץ (באופן מלא או חלקי( כנגד רשויות מנהליות בעשר השנים האחרונות, תוך שנעשה שימוש בעילת הסבירות באופן מפורש או משתמע, על-ידי שופט אחד בהרכב לפחות. בחלק גדול מן המקרים, לשימוש בעילת הסבירות נלוו עילות מנהליות נוספות

שטרנברג אמרה כי כפי שהובהר בדברי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, כל החלטה לא סבירה של הממשלה והשרים תקבל חסינות מפני ביקורת שיפוטית וכי מדובר בהחלטות החשובות והרגישות ביותר בנוגע לחיי אזרחי המדינה.

"השינוי הזה דווקא מדגיש את העובדה, שהצעת החוק תחול על מי שמחזיקים בכוח השלטוני הרב ביותר – הממשלה, ראש הממשלה והשרים. הנוסח העדכני קובע באופן מפורש, כי ההחלטות שעליהן תחול הצעת החוק כוללות גם החלטות על מינויים והחלטות להימנע מלהפעיל כל סמכות. בהקשר זה נציין, כי להבנתנו מדובר בהבהרה בלבד של הצעת החוק המקורית, ולא בשינוי כלשהו. בכל מקרה, גם ההבהרה הזו מחדדת שאין מדובר בהצעה שמטרתה לחסן מפני ביקורת שיפוטית רק החלטות של מדיניות רוחבית של הממשלה, אלא גם החלטות פרטניות ויישומיות", אמרה שטרנברג.

את דבריה חתמה עו"ד שטרנברג במילים: "סיכומם של דברים: 'ריכוך' ההצעה לא ריכוך הוא, ומשמעותו הוא שחרור הממשלה ושריה מהחובה לפעול בסבירות כלפי אזרחי המדינה בהחלטותיהם.

בתגובה לדברים, תהה יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן, "מהו המושג המשפטי והמקצועי 'ריכוך' וכיצד מודדים אותו? באיזה חוק או פסק דין זה מופיע?". ח"כ גלעד קריב אמר כי מדובר בריכוך ארטילרי.

בהמשך לדיונים קודמים ולפי שאלות הוועדה, השלים עו"ד אסי מסינג יועמ"ש משרד האוצר את דבריו מהדיון הקודם. תחילה השיב לשאלת היו"ר ח"כ רוטמן ששב ותהה את מי מייצג עו"ד מסינג במציאות חריגה לדבריו, של עובד מדינה המגיע לדבר על הצעת חוק שתמכו בה 64 ח"כים, ואמר: "אני משמש במשרד מזה 21 שנים בתפקידים שונים מרפרנט ועד יועמ"ש המשרד מזה שבע שנים וחצי. השאלה מעולם לא נשאלה. הוזמנתי על-ידי ועדות בכנסת בהקשרים רבים שונים בדיון בהצעות חקיקה שונות ועד הקשרים אחרים, ומעולם לא נשאלתי ברשות מי הגעתי לפה. תמיד הצגתי את עמדתי המקצועית בהתאם למיטב שיפוטי. בהקשר זה, אני מזכיר כי בעניינו אין עמדת ממשלה, ולמיטב ידיעתי הצעת החוק והיבטיה לא נדונה בשום פורום ממשלתי ומטבע הדברים גם במשרדנו לא נדונה כפי שמתקיים בעת שהצעת חוק עולה לדיון בוועדת השרים. אני מציג התייחסות להשפעת ההצעה על תפקוד משרד האוצר לפי מיטב שיקול דעתי המקצועי.

"בין 1 ביוני 2018 עד ינואר 2019 לא היה כלכלן ראשי כלל. בד"כ כשאין מינוי קבוע - סעיף 23א לחוק שירות המדינה (מינויים) מאפשר למנות כל עובד מדינה לשתי תקופות של עד 3 חודשים, ולאחר מכן אפשר למנות כל מינוי בהסכמת נציב שירות המדינה והיועמ"שית. במשרד האוצר במהלך תקופת כהונתי היו מינויים רבים של 'הטלת תפקיד' ונשאלה שאלת הנכונות והסבירות של המינוי בשאלת מילוי התפקיד בו-זמנית של עובד המשרד. כך למשל, האם מנכ"ל המשרד יכול לכהן ככלכלן ראשי, חשב כללי, ממונה על התקציבים ועוד. בחלק מהמקרים לא נתבקשה בכלל בקשה למנות מינויים וכאמור לא היה מינוי של ממלא-מקום.

"לאחרונה פורסמו כוונות שונות למלא מילוי מקום של הסטטיסטיקאי הראשי, ובין אם היו נכונות או לא, נשאלת שאלת הכשירות למנות אדם שאינו קשור לתפקיד המקצועי אותו הוא אמור למלא.

"בשל התקופה שבה לא היה כלכלן ראשי נכתב דוח מבקר המדינה על קבלת החלטות במשרד האוצר, ותקציב המדינה לשנת 2019 היה חריג שאושר בחודש מרס 2018 על בסיס תחזיות. מחודש אוגוסט 18 היה ברור לגורמים המקצועיים במשרד שיש מגמת שינוי ביחס לתחזיות. לא היה כלכלן ראשי והתהליך של עידכון תחזיות לא בוצע", אמר יועמ"ש האוצר.

עו"ד מסינג קרא מדוח מבקר המדינה שפורסם בנושא ב-2020 ואמר: "למעשה הסיבה המרכזית בגללה לא קוים הנוהל שקיים שהצגתיו בהרחבה בדיון הקודם כי לא היה כלכלן ראשי והייתה השפעה על תחזית קביעת ההכנסות שהשפיעה על כך. כדי שהתחזיות יקוימו והמבקר קבע כי השר הציג את התחזיות למרות שאין תשתית מספקת. נדרשה מעורבות יועמ"ש המשרד על-מנת שיקוים הנוהל ותישמר עצמאות שיקול הדעת של אגף הכלכלן הראשי. ביצוע הנוהל, נשען על העובדה שבהתאם למקובל במשרד מציגים על בסיס שיקול הדעת המקצועי את התחזיות וזה כתשתית בפני המשרד והממשלה לצורך קבלת החלטות תקציביות עילת הסבירות היא היחידה שאפשר להשתמש בה כדי לבחון סטייה מהנוהל שהרחבתי לגביו בפעם הקודמת. היכולת של יועמ"ש במשרד האוצר להנחות את הצורך בשקילת מלוא התשתית המקצועית הקיימת לפי הנהלים הקבועים, היא בין היתר בשל כך".

רוטמן הגיב לדבריו: "אם באירוע מזעזע כמו שאתה מתאר, שהתרחש כשבמקומותינו נוהגת עילת הסבירות ובית משפט סופר-אקטיביסטי לא הצלחת למנוע זאת אז העילה לא רלוונטית? יש שפע עילות מינהליות שאני מזהה, לפחות 5 עילות שאפשר לעתור על בסיסן לפסול את ההחלטות שהתקבלו - ללא עילת הסבירות".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אם הממשלה ממנה רמטכ"ל והממשלה ממנה ועדה בלי ועדה - צריך את עילת הסבירות לפסול את זה? האם כדי להכריח יועמ"ש לפעול לפי הנוהל צריך עילת סבירות? יועמ"ש שרואה שהשר או המנכ"ל נוהג בניגוד לנהלים לא נזקק לסבירות. אגב, הדוגמה שהוצגה נפתרה בעת אישור התקציב הדו-שנתי שקבענו מנגנון פיקוח של הכנסת איך בדיוק למנוע שדבר כזה לא ישוב. אחד מחוקי ההסדרים נועד בדיוק לפתור את הדבר הזה".

יועמ"ש האוצר מסינג: "את היכולת למנוע גרעון בפועל צריך צעדים אקטיביים שעל הממשלה לנקוט. התחזיות עודכנו בסופו של דבר בהתערבות משפטית שלי על בסיס בין השאר עילת הסבירות. הרעיון פשוט מאוד - חלקים מאוד משמעותיים מעבודת הממשלה מבוססים על נהלים והתנהלות שלא ניתן לקבוע לגביה הוראות בחוק כמו קביעת תחזית ההכנסות. אפשר להתייחס בעניין לכל התפקידים במשרד והסיטואציה אותה אני מתאר היא כזו שלא מונה מינוי קבוע לתפקיד ועל כן לא התבצע הליך קבלת החלטות מקצועיות לא נעשתה והשיקוף לא נעשה".

היו"ר ח"כ רוטמן: "אני הגוף המבקר עליך ואומר שאתה עושה פוליטיזציה של השירות הציבורי".

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

ח"כ קריב: "אני מתנצל בשם חברי הוועדה על מה שקרה כאן. זה רגע מאוד מביש של הוועדה הזו. תודה שאתה לא נותן שיהלכו עליך אימים".

מסינג השיב לעניין התקציב ההמשכי ואמר: "אפשר להגיע לתקציב המשכי בתקופת בחירות ואפשר להגיע גם לאחר שממשלת מעבר מונתה. נעשה תיקון משמעותי לחוק יסוד משק המדינה בשנת 2020 ונקבעו שורה ארוכה של מגבלות ליישום התקציב ההמשכי. שנת 2020 כולה הייתה ללא תקציב והיה צורך לעשות שורה של תיקונים ובסופו של דבר מבחינת האיזונים יש לשקול שורה של שיקולים המנויים בחוק. כך מגבלת ההוצאה הקיימת ביחס למגבלה בחוק היסוד אשר נמוכה משמעותית ומחייבת הפעלת שיקול דעת ביישום.

"בהנחיית היועצים המשפטיים לממשלה, אגב כל יציאה למערכת בחירות בהתאם להלכה הפסוקה נקבעו האיזונים המתחייבים לפעילות הממשלה מחויבת לפעול לגביהם בדיוק בגלל מאחר שמדובר בממשלה יוצאת. כך גם בפעולת ממשלת מעבר. כל פעולה נבחנת לפי מתחם הסבירות ואיזון השיקולים השונים ביחס לפעולה הקונקרטית.

"בינואר 2021 פורסמה על-ידי ראש הממשלה ושר האוצר דאז תוכנית כלכלית למשק חודשיים לפני הבחירות והועברה לבחינה מה ניתן ליישם בזמן כזה בתקופת משבר הקורונה ואחרי תיקון חוק יסוד משק במדינה. פרטי התוכנית כללו שורה של מענקים וביניהם מענק לכל מי שנמצא בכל העשירונים עד העשירון השביעי בהיקף כולל של כ-5.5 מיליארד ש"ח. תוכנית כזו לא קודמה שכן היא לא עמדה בתוך מתחם הסבירות ובאיזון מכלול השיקולים.

"דוגמה נוספת שממחישה היא צווי הפיקוח על המחירים החולשים על שורה ארוכה של נושאים: חלב, לחם, מעונות יום, מוניות, משפחתונים, תחבורה ציבורית וכו'. הצווים מותקנים על-ידי שר האוצר ושר נוסף שהנושא בתחום סמכותו. התקנת הצו שמשליכה על גורמים שונים חלקם חזקים וחלקם חלשים מעלה סוגיות שונות בהקשר סבירות. כך לגבי התקנת הצו עצמו והחובה להתקין אותו, מועד ההתקנה, הנימוקים של הסטייה מההמלצה.

"דוגמה נוספת היא עצם הקצאת התקציבים שיש בהם סובסידיות לאזרחים וזאת על-ידי הפעלת סמכותה השיורית של הממשלה לפי סעיף 32 לחוק יסוד הממשלה, וללא הסדר ראשוני וללא קביעה בחוק

"בהקצאת התקציבים עולות מפעם לפעם שאלות של הקצאת תקציבים בהגרלות והאם סביר להשתמש בשיטה כזו שהיא לכאורה שוויונית אבל שרירותית. כך גם היה בכל הקשור לדוגמה שהצגתי בפעם הקודמת באשר לפתיחת עסקים בקורונה על בסיס הגרלה שנעשתה למשל באשר לפתיחת קניונים".


תאריך:  14/07/2023   |   עודכן:  14/07/2023
עידן יוסף
+'1933'? לא רק טיפשות אלא גם נבזות
13:47 14/07/23  |  עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה
גם אם הייתה קיימת בגרמניה של שנות השלושים מקבילה משפטית לאסתר חיות ולכל שופטי בג"ץ לא ניתן היה לעצור את חיסול הדמוקרטיה בגרמניה  ▪  הדמוקרטיה הגרמנית קרסה בגלל רפיון מארג המפלגות הדמוקרטיות שהתנגדו לנאצים וללא קשר לחוזק או לחולשה של בית המשפט הגרמני
סגידה לעיקרון הכוח הברוטלי [צילום: AP]
+נאום השבטים 2.0: אנטי ציונים מול ציונים
12:30 14/07/23  |  יועז הנדל   |   לרשימה המלאה
נדרש אתחול של החזון: יש יותר מידי אנשים שלא רוצים שנחייה פה אחד לצד השני  ▪  רובם התייאשו מלתקן. אחרים בוחרים בציניות פוליטית לקדם הפרדה  ▪  מי שמזלזל במה שעבר עלינו השבוע, במה שקורה כאן בחצי שנה האחרונה, מי שלא מודאג - לא אוהב מספיק את המדינה הזאת
ממשלה שלא מטפלת בבעיות אינה ממשלה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+עמוס ידלין: הטייסים המסרבים להתנדב - חלוצים לפני המחנה
09:03 14/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש אמ"ן לשעבר ומי שהיה בתפקידי פיקוד בכירים בחיל-האוויר מביע הבנה לאיום שמשמיעים טייסי המילואים במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית  ▪  "מתנגד לכך שהמחאה תזלוג לצבא הסדיר, כי זה כבר פירוק של המערכת"
"הטייסים הרימו דגל במאמץ לעצירת ההפיכה" [צילום: עופר צידון/פלאש 90]
+המשמעות האמיתית
08:02 14/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחוללי ההפיכה המשטרית ותומכיהם משתמשים שוב ושוב בשורה של אמירות, ביטויים וכינויים - הן לגבי עצמם והן כלפי מתנגדיהם. הבה נראה מה באמת עומד מאחורי הדברים
כינויים תעמולתיים, בלי קשר לעובדות [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הצפונבון אלוף משנה (מיל') - אודי אורי
07:52 14/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הבה נכיר את הצפונבון, כפי שהוא מוצג בגיליון של חיל-האוויר המתאר טקס בו צוינו עשרים שנות קיומה של טייסת "הקוברות השנייה"
אמסלם. בוטות לשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: הדיון ביום ראשון על עילת הסבירות - האחרון לפני ההפצה להסתייגויות
23:21 13/07/23  |  איציק וולף
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע לחברי הוועדה כי הדיון ביום ראשון יהיה האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות. לדבריו, מייד בתום הדיון יופץ הנוסח להסתייגויות וניתן יהיה להגיש את ההסתייגויות עד לשעה 7 בבוקר ביום שני.
+ראשי הקואליציה: מזועזעים מההחלטה לדון בעתירה להדחת ראש הממשלה, לא נאפשר זאת
19:27 13/07/23  |  איציק וולף
ראשי הקואליציה פרסמו (יום ה', 13.7.23) הודעה ובה גינו את החלטת השופטת רות רונן לדון בעתירה שהוגשה נגד המשך כהונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס. אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת", טענו.
+חשש בבנק ישראל: החקיקה תביא למימוש סיכוני התחזית
18:46 13/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חטיבת המחקר בבנק ישראל חוששת שההתפתחויות בתחום החקיקה המשפטית תביא להתממשות הסיכונים שהוצגו בתחזית בחודש אפריל אשר צופה פגיעה בהיקף של בין 0.8% ל-2.8% מהתוצר בממוצע בכל שנה בשלוש השנים הקרובות
התוצר עלול להיפגע ב-47.6 מיליארד שקל בשנה בממוצע [צילום: איל מרגולין, פלאש 90]
+הכניסה לקיבוץ יקום נחסמה במסגרת מחאת-נגד למתנגדי הרפורמה
17:59 13/07/23  |  עידן יוסף
אחרי החסימות השבוע בכפר גלעדי, בקיבוץ עמיר ובגן שמואל, אזרחים חוסמים את הכניסה לקיבוץ יקום. הם מוחים על חסימת כבישים בידי פעילי המחאה נגד הממשלה.
[צילום: איציק שאג]
+נעצר שכן של השר אקוניס בחשד שבלש אחריו באמצעות מצלמה
17:29 13/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השכן התל אביבי טוען כי המצלמה המשקיפה למרפסתו של שר החדשנות נועדה כדי לדעת על מהלכיו של השר כדי לתזמן הפגנות נגדו וכי אחד המפגינים הוא שביקש ממנו לתצפת  ▪  החשדות: עבירה על החוק להגנה על הפרטיות והאזנת סתר
אקוניס. מעקב צמוד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נאמנים פצעי אויב
17:14 13/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אלך כדי להעביר לביידן את המסר ש"נאמנים פצעי אוהב", ואנו מבינים כי הוא מנסה למנוע את התפרקותה של ישראל בזירה הבינלאומית ובעיקר באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג
השגרירות האמריקאית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים: אין מדובר בריכוך, אלא בהחרפה של חקיקת הסבירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
חטיבת המחקר בבנק ישראל מעריכה כי ההתפתחויות בתחום החקיקה המשפטית יביאו להתממשות הסיכונים שהוצגו בתחזית אפריל. ביטוי בולט של סיכון זה הוא באמצעות השפעת ההתפתחויות הפוליטיות והעמקת הקונפליקט בישראל בעניין הרפורמה המשפטית על ערכו של השקל. עוד היא מציגה חשש להאטה במגזר ההייטק - הן בשל האטה המורגשת בענף בעולם, והן בשל השפעות משבר הרפורמה המשפטית בישראל.
13/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
תושב תל אביב בשנות ה-50 לחייו נעצר (יום ה', 13.7.23) בחשד שהתקין מצלמה שהשקיפה על ביתו של שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס בצפון העיר והתריע למפגינים נגד הרפורמה המשפטית על שובו הביתה כדי שילכו להפגין מולו.
13/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחר בערב אלך להפגין מול השגרירות האמריקנית כדי להביע את הוקרתי לנשיא ג'ו ביידן, שהוא אוהד גדול של ישראל ואוהב העם היהודי; וכדי להתנצל על שבנימין נתניהו - עדיין ראש ממשלתי הבלתי לגיטימי - שיקר לו בעניין ההתנחלויות; ובעניין ההפיכה המשפטית; ושיקר לו בעניין נכונותו לכבד את זכויות הפלשתינים ביהוה ובשומרון;
13/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ברקע האיומים מצד ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעתור לבג"ץ בעוד שבועיים בדרישה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, אומר ח"כ שמחה רוטמן כי יריב לוין אינו חייב לכנס את הוועדה. בראיון (יום ה', 13.7.23) לגלי צה"ל, אמר: גם אם לא יעבור שום תיקון בכנסת, שר המשפטים לא חייב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, ולבג"ץ אסור להורות לו לכנס את הוועדה. נכון, אומנם יש לשופטים וטו. אבל גם לשר המשפטים יש וטו - הוא יכול לא לכנס את הוועדה".
13/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
גילוי נאות: אינני מכיר את הגב' גלי בהרב מעבר לקריאת ושמיעת החדשות בַּמֶּדְיָה, העולם לא פגשתי בה ולא החלפתי עמה מילה בעל-פה או בכתב. אפילו איני מתיימר לקבוע שהיא הצודקת בכל העימותים בינה לבין תוקפיה, הגם שאני נוטה לקבל את פירושיה לחוק ואת עמדותיה המשפטיות. אני מתפעל מעוז רוחה לעמוד על האמת שלה מול גלי ההתקפות הגסות ושלוחות הרסן של שרים וח"כ גסי רוח, בחלקם - בורים גמורים במשפט, ולא רק במשפט; תוך סיכון שתפוטר מהתפקיד הרם וְהַכֹּה אחראי בו היא נושאת בעוז ובחוכמה ולמרבה הצער אף מתוך סיכון לשלומה הפיזי מצד שטופי מח ושנאה, דבר שמצריך לספק לה אבטחה צמודה.
13/07/2023  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il