|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כינויים תעמולתיים, בלי קשר לעובדות [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
שישה בשישי / הרטוריקה והמציאות

המשמעות האמיתית

מחוללי ההפיכה המשטרית ותומכיהם משתמשים שוב ושוב בשורה של אמירות, ביטויים וכינויים - הן לגבי עצמם והן כלפי מתנגדיהם. הבה נראה מה באמת עומד מאחורי הדברים
14/07/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


"יש לנו רוב"
יש דברים שגם 120 לא יכולים לעשות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הנימוק המוביל של מחוללי ההפיכה המשטרית: ניצחנו בבחירות, יש לנו רוב של 64 חברי כנסת, מותר לנו להעביר מה שאנחנו רוצים בצורה דמוקרטית. נימוק-משנה: הבטחנו את זה לציבור הבוחרים שלנו וכעת עלינו לקיים את ההבטחה. אלא שהנימוק הראשון הוא מופרך מבחינת יסודות המשטר הדמוקרטי, והשני הוא מופרך מבחינה עובדתית.

נתחיל מן השני כדי להסיר אותו מעל דרכנו. את הקואליציה הנוכחית מרכיבות למעשה שבע מפלגות: הליכוד, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, ש"ס, אגודת ישראל, יהדות התורה ונועם. מבין השבע הללו, רק הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן הציגה תוכנית לרפורמה משפטית. לזכותם יש לומר, שהיא הייתה מפורטת מאוד ודומה מאוד למה שהם מנסים להוביל כיום. לסיעה זו יש שבעה מבין 64 חברי הכנסת בקואליציה. כל יתר הסיעות לא אמרו מילה וחצי מילה על רפורמה משפטית; בליכוד אף הורה בנימין נתניהו לסתום את הפה בנושא. אלו העובדות.

נעבור לנימוק הראשון שהוא העיקרי. מחוללי ההפיכה מערבבים – ולא בטעות – בין שלטון הרוב לבין עריצות הרוב. אכן, בדמוקרטיה הרוב הוא הקובע וזה מחייב את כולם כולל כולם. אבל בדמוקרטיה – דווקא בדמוקרטיה – יש דברים שהרוב לא יכול לעשות. הוא לא יכול לעקור עקרונות יסוד ולהתעלם מזכויות יסוד. אמרתי ואומר זאת שוב: 120 חברי כנסת לא יכולים לבטל את הבחירות או לקבוע שיתקיימו בכל חודש. 120 חברי כנסת לא יכולים לסגור את כל הכנסיות או את כל בתי הכנסת. 120 חברי כנסת אינם יכולים להעניק את כל המשרות בשירות הציבורי לגברים או לנשים.

120 חברי כנסת אינם יכולים לשנות את שיטת המשטר בישראל, וזו המשמעות האמיתית של הרפורמה המשפטית. הרפורמה הזאת מבקשת להעניק כוח בלתי מוגבל לממשלה ולהפוך את ישראל למדינה סמכותנית ואולי אפילו לרודנית. שום רוב שבעולם אינו רשאי לעשות זאת. כל עוד הקואליציה הנוכחית תמשיך במסלול זה לתהום, חייבים להיאבק בה בכל דרך חוקית אפשרית.

"אכיפה בררנית"
נעשה להם את מה שעשו לנו [צילום: פלאש 90]

מחוללי ההפיכה יוצאים בשצף-קצף נגד יחסן של רשויות האכיפה – המשטרה והפרקליטות – כלפי מתנגדיה והמפגינים נגדה. הטענה המרכזית היא לאכיפה בררנית: היחס למתנגדי ההינתקות ב-2005 היה הרבה יותר קשוח. לפעמים מעלים את אותה טענה בהשוואה למחאת יוצאי אתיופיה ב-2019.

אכן, חלק מן המחאה הוא בלתי חוקי וככזה יש להתייחס אליו. גם כאן אחזור על עצמי: אסור לחסום צמתים וצירי תנועה, תהא הסיבה אשר תהא. המשטרה אפשרה זאת לנכים לפני מספר שנים, מסיבות של יחסי ציבור, ומאז איבדה לחלוטין את היכולת למנוע מראש את החסימות וגם חלקית את היכולת לפזר את החוסמים. הבעיה היא, שבכל מקום בו תרצה המשטרה לחזור ולמלא את חובתה בהקשר הזה – תקום זעקה.

אבל לא זו הנקודה העיקרית. כאשר טוענים כיום ל"אכיפה בררנית", ההשלכה המעשית היחידה היא דרישה לפעול כלפי מתנגדי המחאה כפי שפעלו כלפי מתנגדי ההינתקות. בואו נגיד (לצורך הדיון) שאותו יחס אכן היה אלים, ברוטלי, בלתי חוקי. אז מה אומרים לנו? בגלל שעשו את זה אז, צריך לעשות את זה גם היום. במילים אחרות: מה שהיה פסול כאשר נעשה לנו, הוא מחויב המציאות כלפי מתנגדינו. זו המשמעות האמיתית של הדברים, ואין בלתה. תשברו להם היום את העצמות, כי אנחנו טוענים ששברו לנו אז את העצמות. אנחנו רוצים נקמה, אנחנו רוצים אלימות, אנחנו רוצים דם.

"משילות"
ניסו להשתלט על הספרייה הלאומית [צילום: חגי אגמון-שניר]

לטענת מחוללי ההפיכה, זהו היעד האמיתי שלהם: לאפשר לממשלה הנבחרת למשול. בהחלט יעד ראוי, בלי אף גרם של ציניות. השאלות המכריעות הן מה המשמעות שלו וכיצד משיגים אותו. אם הכוונה היא ליכולת למשול ללא תנאי וללא מגבלות – כבר אמרתי שזהו ההפך הגמור של דמוקרטיה. אם הדרך להשיג אותו היא הרס הביקורת השיפוטית – זהו סופה של הדמוקרטיה, לא פחות.

אין דמוקרטיה בלי מערכת משפטית מקצועית ועצמאית, החייבת במידה רבה להיות לעומתית לרשויות האחרות: לשחרר חשודים, לזכות נאשמים, להעניק פיצויים, לבטל מכרזים, להגן על הקניין ועוד ועוד ועוד. וכן, גם להתערב בחקיקה הפוגעת בזכויות יסוד ולמנוע מן הממשלה לעשות ככל העולה על רוחה. הממשלה היא נאמן הציבור וממילא המשילות היא נאמנות לציבור. שימו לב: לציבור, לא לבוחריה. היא חייבת לנהוג בצורה תקינה ושקופה, בשוויון ובאחריות. כאשר הכנסת נמצאת בשליטת הממשלה, הדרך המעשית והמיידית היחידה למנוע עריצות היא בבתי המשפט.

זה כולל גם את עילת הסבירות המצויה כעת בראש כותרות. נכון שהיא בעייתית משום שאיננה מוגדרת. נכון שהיא יכולה להשתנות בהתאם לשופט הספציפי והנסיבות הנקודתיות. אבל החלופה לעילת הסבירות היא השתוללות של חוסר סבירות. מי שרוצה למנוע מבית המשפט ביקורת על סבירות החלטותיו, יודע היטב עד כמה הן בלתי סבירות ומכאן שגם בלתי ראויות.

ראו רק מקצת ממעלליה של הקואליציה הנוכחית: נסיונות להשתלטות פוליטית על הספרייה הלאומית והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כוונה למינויים-מטעם של מפכ"ל המשטרה ונגיד בנק ישראל, פעולות להשתלטות על תאגיד כאן וגלי צה"ל, הפיכת הרבנות הראשית לאחוזת משפחות יוסף ודרעי, חקיקה פרסונלית לטובת מקורב לאריה דרעי, כוונה להדיח מינויים מקצועיים כמו מנהלת רשות החברות והממונה על התחרות. בלי עילת הסבירות – זו תהיה רק ההתחלה. למעשה, זו תהיה רק התחלת הסוף של המשטר התקין בישראל.

"אמון הציבור"
הקונגרס במבט מבית המשפט העליון. 9% מול 25%

הנמקה נוספת לצורך ברפורמה משפטית היא הירידה באמון הציבור בבית המשפט העליון. לכאורה זהו נימוק רציני יותר, שכן הוא נשען על סקרים עקביים שיש להם לפחות איזושהי משמעות מדעית. אבל רק לכאורה, כי יש לראות את הדברים בהקשרם.

המדד האחרון של המכון לדמוקרטיה – מוסד ליברלי המתנגד בכל תוקף לרפורמה – הצביע (נתוני 2022) על שפל חסר תקדים של 42% באמון הציבור בבית המשפט העליון. אלא מאי? האמון בכנסת הוא 18%, ובמפלגות – 9% בלבד; ממוצע האמון במוסדות השלטון הוא 33% עם ירידה רצופה מאז 2013. אז אם הפוליטיקאים כל כך חרדים לאמון הציבור וכל כך חושבים שהוא עילה למהפכות, שיתחילו אצלם בבית ויתקנו את חוסר האמון הכמעט-מוחלט בהם עצמם. חוץ מזה, מעניין יהיה לבדוק ממה נובע חוסר האמון הזה, ועד כמה הוא מושפע ממסע השיסוי ולעיתים השקרים נגד בית המשפט.

כדאי גם להעיף מבט לעבר ארה"ב, מושא החלומות של מחוללי ההפיכה ("שם הסנאט ממנה את השופטים, אז פה הכנסת תמנה אותם"). בסקר גאלופ בספטמבר שעבר, זכה בית המשפט העליון לאמון של 47% בלבד – צניחה של 20 נקודות בשנתיים והשיעור הנמוך ביותר מאז 1972. אבל סקר גאלופ מיולי אשתקד, שהשווה את כל המוסדות, נתן לבית המשפט העליון 25% מול 23% לנשיא ו-7% לקונגרס. כלומר: גם בארה"ב בית המשפט סובל מבעיית אמון, אך גם שם הוא גובר על המוסדות הפוליטיים.

ועוד נקודה: הטענות של מפלגות השלטון ותומכיהן אצלנו כלפי בית המשפט העליון הן שהוא שמאלני-ליברלי מדי. בארה"ב הטענות הן שהוא ימני-שמרני מדי. עם כל ההבדלים העצומים בין המדינות והשיטות, דומה שניתן להסיק שבקיטוב חסר התקדים הנוכחי, לא משנה מה יהיה כיוונו של בית המשפט העליון – תמיד לכמחצית מן הציבור יהיו טענות כלפיו.

"אנרכיסטים", "שמאלנים", "סרבנים"
מי באמת מחוללת שינוי משטר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

למחוללי ההפיכה יש מגוון של כינויי גנאי למתנגדיה. שניים מכוונים לכולם – "אנרכיסטים" ו"שמאלנים"; אחד מכוון לאנשי המילואים – "סרבנים". בואו ננתח אותם. רמז: זו תעמולה לשמה, בלי שום קשר למציאות ולעובדות (שכבר מזמן אינם משנים, במיוחד לא להם).

מילון ספיר של איתן אבניאון מגדיר "אנרכיה": "העדר שלטון וסדרים חברתיים במדינה, הנגרם בדרך כלל בזמן מהפכה מדינית ושינוי משטר; אי-סדר, תוהו ובוהו, הפקרות, איש הישר בעיניו יעשה". ומה זה "אנרכיזם"? "תנועה חברתית שאינה מכירה בשלטון המבוסס על כפייה של החוק, שוללת כל משטר ושלטון ובעד שוויון כללי והענקת רשות להתאגדות חופשית ללא כפייה". אכן, חלק ממראות המחאה עלולים להיחשב לאנרכיה. אך מה שעושים מחוללי ההפיכה – הוא האנרכיה האמיתית: מהפכה מדינית ושינוי משטר, מתוך רצון להגיע להפקרות בה כאשר עסקינן בממשלה – איש הישר בעיניו יעשה.

יותר קשה להגדיר מה זה "שמאלנים", כי המונח הפוליטי הזה עבר דרך ארוכה מאוד מאז הוגדר באסיפה הלאומית בימי המהפכה הצרפתית. אבל ברור לי שזהו שימוש מוטעה ומטעה במזיד, משום שלפי קואליציית הרודנות – גם אני איש שמאל, כי כזכור מי שמתנגד להפיכה הוא אוטומטית "שמאל". אז למען הסר ספק: אני התחלתי להצביע בעד מפלגות ימין כאשר יריב לוין היה בן 15, איתמר בן-גביר היה בן שמונה ובצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן היו בני ארבע. עשיתי את זה בכל הזדמנות אפשרית ב-40 השנים האחרונות, עד אשתקד; אז שלא יגידו לי מה זה "ימין". הם גנבו את המותגים של "ימין" בכלל ושל "ציונות דתית" בפרט, ומהפוזיציה הזאת מתייגים אותי – ועוד רבים-רבים כמוני – כ"שמאל". אין שום בושה.

לבסוף: "סרבנות". מילון אבן-שושן אומר שהשורש סר"ב משמעותו "מאן, לא רצה, לא הסכים, השיב פנים". לכאורה, איש מילואים המסרב להתייצב לשירות – הוא אכן "סרבן". אך מבחינה מוסרית, יש הבדל עצום בין מי שמסרב למלא פקודה לבין מי שמסרב להתנדב. גם במשטר דמוקרטי יש היררכיה, ובוודאי בכוחות הביטחון; פקודה חייבים לבצע כל עוד אין היא בלתי חוקית בעליל.

לעומת זאת, אי-אפשר להכריח אדם להתנדב, גם אם הוא הסכים לעשות זאת שנים על שנים וגם אם הצד השני בנה על כך שהוא ימשיך להתנדב. סירוב של טייסים, אנשי מודיעין ואנשי יחידות מיוחדות להתנדב – לעיתים על בסיס שבועי, לעיתים מהרגע להרגע, לעיתים לזמן בלתי מוגבל – הוא בעייתי ביותר, הוא מדאיג ביותר. אבל האנשים הללו, עמוד השדרה של ביטחון המדינה במשך עשרות שנים, הם לא סרבנים.

"גיבוי לשוטרים"
הכי צבוע והכי מסוכן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ההתבטאויות הצבועות ביותר והמסוכנות ביותר שייכות, איך לא, לאיתמר בן-גביר. השר לביטחון לאומי מעניק "גיבוי לשוטרים" ו"גיבוי ללוחמים" – בתנאי שהם פוגעים בערבים או במפגינים נגד ההפיכה. אם הם מפזרים מפגיני ימין ומתנחלים מחוללי פוגרומים, בן-גביר יתן על הראש למפקדיהם וידרוש למצות איתם את הדין. שוטרת שהיכתה פלשתינית היא גיבורה; שוטרים שרדפו אחרי אהוביה סנדק הם פושעים. וזה בכלל לא קשור למעשיהם, אלא אך ורק לזהותו של מי שניצב מולם.

בן-גביר עושה את זה בצורה הכי גלויה, בלי שום בושה, בלי שום היסוס, בלי שום גמגום. הוא עושה את זה תוך ניסיון להלך אימים לא רק על השוטרים ומפקדיהם, לא רק על הפרקליטות, אלא גם על בתי המשפט. שופט שיעז לפסוק היום נגד שוטר שיפגע בערבי או במפגין "שמאל" – יודע בוודאות כמעט מוחלטת שהוא יחטוף מיד שיימינג ציבורי מפיו של שר בכיר. ואיך הוא יודע? כי זה בדיוק מה שכבר קרה.

זו ממשלה מסוכנת ביותר ההורסת כל חלקה טובה בחברה ובכלכלה ומסכנת את בטחוננו ועתידנו. זו קואליציה מסוכנת ביותר המציבה איום קיומי אמיתי לישראל כדמוקרטיה וכמדינה. אפילו בתוך החבורה ההזויה והמוטרפת הזאת, בן-גביר בולט בחוסר המעצורים שלו, בהפקרות שלו, בסכנה הברורה והמיידית שהוא מציב לשלום הציבור ולשלום המדינה. וכל עוד בנימין נתניהו ממשיך להחזיק אותו בממשלתו, האחריות הישירה והמלאה – לכל אסון שבן-גביר יחולל יום אחד, וזה רק עניין של זמן – היא עליו.

תאריך:  14/07/2023   |   עודכן:  14/07/2023
איתמר לוין
+האקדמיה מתיישרת לימין הכנסייה
15:44 14/07/23  |  שחר קוטינסקי   |   לרשימה המלאה
הקול בקלפי של נשיא הטכניון לא שווה יותר מהקול של כל אזרח אחר. הדעה של המשנה הבכיר בנושאים שאינם קשורים להנדסה אזרחית או לניהול אקדמי לא חשובה יותר מהדעה של סטודנט שנה א'
מפגין נגד הממשלה בכניסה לחיפה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+'1933'? לא רק טיפשות אלא גם נבזות
13:47 14/07/23  |  עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה
גם אם הייתה קיימת בגרמניה של שנות השלושים מקבילה משפטית לאסתר חיות ולכל שופטי בג"ץ לא ניתן היה לעצור את חיסול הדמוקרטיה בגרמניה  ▪  הדמוקרטיה הגרמנית קרסה בגלל רפיון מארג המפלגות הדמוקרטיות שהתנגדו לנאצים וללא קשר לחוזק או לחולשה של בית המשפט הגרמני
סגידה לעיקרון הכוח הברוטלי [צילום: AP]
+נאום השבטים 2.0: אנטי ציונים מול ציונים
12:30 14/07/23  |  יועז הנדל   |   לרשימה המלאה
נדרש אתחול של החזון: יש יותר מידי אנשים שלא רוצים שנחייה פה אחד לצד השני  ▪  רובם התייאשו מלתקן. אחרים בוחרים בציניות פוליטית לקדם הפרדה  ▪  מי שמזלזל במה שעבר עלינו השבוע, במה שקורה כאן בחצי שנה האחרונה, מי שלא מודאג - לא אוהב מספיק את המדינה הזאת
ממשלה שלא מטפלת בבעיות אינה ממשלה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+עמוס ידלין: הטייסים המסרבים להתנדב - חלוצים לפני המחנה
09:03 14/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש אמ"ן לשעבר ומי שהיה בתפקידי פיקוד בכירים בחיל-האוויר מביע הבנה לאיום שמשמיעים טייסי המילואים במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית  ▪  "מתנגד לכך שהמחאה תזלוג לצבא הסדיר, כי זה כבר פירוק של המערכת"
"הטייסים הרימו דגל במאמץ לעצירת ההפיכה" [צילום: עופר צידון/פלאש 90]
+הצפונבון אלוף משנה (מיל') - אודי אורי
07:52 14/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הבה נכיר את הצפונבון, כפי שהוא מוצג בגיליון של חיל-האוויר המתאר טקס בו צוינו עשרים שנות קיומה של טייסת "הקוברות השנייה"
אמסלם. בוטות לשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+משרד המשפטים: אין מדובר בריכוך, אלא בהחרפה של חקיקת הסבירות
01:30 14/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתגובה לדברי נציגת המשרד תהה יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן מהו המושג המשפטי והמקצועי "ריכוך", כיצד מודדים אותו ובאיזה חוק או פסק דין הוא מופיע יועמ"ש משרד האוצר אסי מסינג הציג לוועדת החוקה דוגמאות למקרים בהם היה צורך לעשות שימוש בעילת הסבירות, והיו"ר רוטמן האשים אותו בפוליטיזציה של השירות הציבורי
רוטמן. מגיעים לקו הסיום בחקיקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשמעות האמיתית
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אודי5410
14/07/23 09:17
2
סתם אחד
14/07/23 09:51
3
סיירוס
14/07/23 10:24
4
שלמה
14/07/23 10:33
5
mozer
14/07/23 12:40
6
עובד 1
14/07/23 13:11
7
ביביסט
14/07/23 15:12
8
elim
14/07/23 16:54
9
ינקה
15/07/23 11:41
10
ישי
17/07/23 07:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
היחס הפוגעני המזלזל ומתן התואר "צפונבון" נשלפו ממלתעות לשונו של השר וחבר הכנסת דודו אמסלם לגבי אדם, שלטעמו של דודו אמסלם רק נשרט קלות בעינו. מצער, שחבר הכנסת לא עיין בגיליון חיל-האוויר, בו מסופר על הצפונבון, שהוא במקרה אלוף משנה במילואים, שביצע עשרות רבות של טיסות קרב.
אחרי כשש שעות ננעל לפנות ערב (יום ה', 13.7.23) יום דיונים נוסף בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, לקראת הכנתה בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית. עו"ד אביטל שטרנברג ממשרד המשפטים אמרה בדיון כי עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה היא כי אין מדובר בריכוך, ולמעשה מדובר בהחרפה של הצעת החוק.
14/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חטיבת המחקר בבנק ישראל מעריכה כי ההתפתחויות בתחום החקיקה המשפטית יביאו להתממשות הסיכונים שהוצגו בתחזית אפריל. ביטוי בולט של סיכון זה הוא באמצעות השפעת ההתפתחויות הפוליטיות והעמקת הקונפליקט בישראל בעניין הרפורמה המשפטית על ערכו של השקל. עוד היא מציגה חשש להאטה במגזר ההייטק - הן בשל האטה המורגשת בענף בעולם, והן בשל השפעות משבר הרפורמה המשפטית בישראל.
13/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
תושב תל אביב בשנות ה-50 לחייו נעצר (יום ה', 13.7.23) בחשד שהתקין מצלמה שהשקיפה על ביתו של שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס בצפון העיר והתריע למפגינים נגד הרפורמה המשפטית על שובו הביתה כדי שילכו להפגין מולו.
13/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחר בערב אלך להפגין מול השגרירות האמריקנית כדי להביע את הוקרתי לנשיא ג'ו ביידן, שהוא אוהד גדול של ישראל ואוהב העם היהודי; וכדי להתנצל על שבנימין נתניהו - עדיין ראש ממשלתי הבלתי לגיטימי - שיקר לו בעניין ההתנחלויות; ובעניין ההפיכה המשפטית; ושיקר לו בעניין נכונותו לכבד את זכויות הפלשתינים ביהוה ובשומרון;
13/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il