יממה לאחר הדיון בוועדת הכלכלה, שבו איים יו"ר ועדת הכלכלה לארגן הפגנות של אזרחים ותיקים מול בתיהם של שרת האוצר ושר התחבורה, משיבה
מירי רגב ל
דוד ביטן, ומזמינה אותו להרתם להרחבת רפורמת "צדק תחבורתי" ולפעול להביא תקציב שיכלול גם את הנסיעה חינם לאזרחים ותיקים מגיל פרישה.
לאחר שאתמול האשים ביטן את רגב בכך שבלימת עליית התעריפים ב-12% באה על חשבון ביטול ההנחה המתוכננת לאוכלוסייה זו, מבהירה רגב כי התקציב הגיע ממקורות אחרים, וכי הסיבה לכך שבשלב זה לא תהיה הנחה נוספת לוותיקים נובעת מכך שבתקציב אושרה רק מחצית הסכום המיועד למימוש הרפורמה - 360 מיליון שקלים.
"ביטן לא בקיא בפרטים, בלשון המעטה, ואני בטוחה שאם היה מכיר לעומק את גזרת המדד שלשמחתי הצלחנו לבטל, אותה גזירה שהשיתה על משתמשי התחבורה הציבורית 12%, הוא היה נרתם לסייע למצוא פתרונות ולא עוד כותרות", תקפה רגב. "הטענה של ביטן כי נסיעות החינם שתוכננו במסגרת תוכנית צדק תחבורתי בוטלו בשל הצורך להשתמש בתקציב כמקור תקציבי לספיגת עליית מחירי התחבורה הציבורית היא לא נכונה ואין לה כל בסיס במציאות".
כיום מקבלים בני 75 ומעלה 100% הנחה. ברפורמה המקורית, אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל פרישה (65-62 לנשים לפי תאריך לידתן ו-67 לגברים) הזכאים כיום להנחה של 50% בכל אמצעי התחבורה הציבורית, היו אמורים לקבל הנחה של 100%, אולם כאמור לא נמצא תקציב לכך והם ימשיכו לשלם מחצית המחיר. כזכור, בפברואר 2021 קבעו משרדי האוצר והתחבורה כי בני 66-65 ובנות 61-60 לא ייהנו מן ההנחה וישלמו מחיר מלא.
רגב אמרה כי יו״ר ועדת הכלכלה ביטן לא בקיא בעובדות והנתונים שמסר בוועדה מטעים את הציבור באופן חסר תקדים, אך ציינה כאילו המשך ההטבה לנסיעה חינם לבני 75 ומעלה, שהיא חלק מרפורמת "דרך שווה" של הממשלה הקודמת.
עוד עקצה שרת התחבורה את ביטן ואמרה כי "חשוב לשמור על ועדות מקצועיות ולא להפוך אותן לוועדות תקשורתיות". אולם
עד לשעה זו לא פרסמה רגב אילו חלקים מהרפורמה המקורית אכן ייכנסו ואילו יושמטו ממנה או יידחו למועד לא ידוע.