|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
גולדברג. הצדדים קיבלו את הצעתו [צילום: בוצ'צ'ו]
יממה לפני התפטרותה של רוזנבוים

ביה"ד אפשר להעביר את רשות החברות לאמסלם

דחה את בקשת ההסתדרות לצו זמני נגד המעבר מהאוצר למשרד לשיתוף פעולה איזורי שנקבע למחר; תנאי העובדים לא ישתנו לפחות עד הדיון הבא שיתקיים בעוד שבועיים
31/12/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים אפשר להעביר את רשות החברות הממשלתיות ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה איזורי, בראשותו של השר דודי אמסלם, ובמקביל הצדדים ימשיכו לדון בזכויותיהם של עובדי הרשות. התפטרותה של מנכ"ל הרשות, מיכל רוזנבוים, באה יממה לאחר החלטתו של בית הדין.

הסתדרות עובדי המדינה ביקשה למנוע את המעבר, המתבצע מחר (1.1.24), בטענה שזכויותיהם של 70 עובדי הרשות לא הובטחו. היא דרשה להבטיח את תנאי שכרם וקידומם, והביעה חשש שלא יוכלו לעמוד במשימותיהם בשל העדר הגיבוי המקצועי והטכני של משרד האוצר; במשרד לשת"פ איזורי מועסקים 45 עובדים בלבד. עם זאת, בדיון הבהירה ההסתדרות שהיא רק מבקשת דחייה קצרה כדי להגיע להסכמות, ולא לבטל את ההעברה עליה החליטה הממשלה לפני שנה.

המדינה טענה בדיון (29.12.23), כי הובהר שזכויות עובדי הרשות לא ייפגעו, וכי המחלוקות הן בעיקר על דרישת ההסתדרות לתשלום פיצוי חד-פעמי לעובדים (דרישה שהמדינה דוחה על הסף) ועל מספר נקודות שאינן מרכזיות, וכי ניתן להגיע להסכמות במהירות. לדבריה, מאז סוף חודש נובמבר היא פנתה שוב ושוב להסתדרות בניסיון להגיע להסכמות; ההסתדרות הכחישה ואף טענה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוטעה כאשר נמסר לו על קיומם של מגעים איתה.

סמנכ"ל המשרד לשת"פ, שרית מנור-פריד, ציינה, כי חלק מהיבטי ניהולה של הרשות יישארו במשרד האוצר. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי, אמר כי להערכתו בתוך חודש ניתן יהיה להגיע להסכמות ואמר שאין ברצונו להפעיל צעדים ארגוניים בעיצומה של מלחמה. בהמלצת השופט דניאל גולדברג הסכימו הצדדים, כי הדיון הבא יתקיים ב-14.1.24, וכי עד אז לא ייעשו שינויים במצבם של העובדים. כאמור, בית הדין נמנע מלהשהות את מעבר הרשות כגוף.
ס"ק 58324-12-23, הסתדרות עובדי המדינה נ' משרד האוצר ואח' / פרוטוקול והחלטה
דיון בהעברת רשות החברות הממשלתיות ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה איזורי

תאריך:  31/12/2023   |   עודכן:  31/12/2023
איתמר לוין
+דובר צה"ל בתדרוך: לא היה אף מקרה שבו טייסים סירבו לתקוף בעזה מטעמי מצפון
19:07 31/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תדרך הערב כתבים צבאיים, בעקבות שאלתה של השרה אורית סטרוק האם היו מקרים של טייסים שמטעמי מצפון סירבו לתקוף בעזה, ואמר להם: ״במקום שבו יורים על כוחותינו אש שמסכנת את חייהם - הפקודה היא להשיב באש על מנת לנטרל את מקורות האש. אין שינוי במדיניות הפעלת האש בכל הנוגע לביטחון כוחותינו״. הוא הדגיש שלא היה אף מקרה שבו טייסים סירבו לתקוף בעזה מטעמי מצפון.

+משרד התחבורה מבקש לתת פטור מבדיקות רפואיות לבני 74 ומטה לצורך חידוש רישיון
18:39 31/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתזכיר חוק שפרסם הוסבר כי הצעת המשרד מבוססת על ממצאים המראים כי אין הבדל משמעותי בשיעור המעורבות בתאונות דרכים בין בני 74-70 לנהגים מבוגרים יותר  ▪  תיקון לחוק צפוי להקל על נהגים, וכן להפחית את העומס על מערכת הרפואה
שיעור התאונות בגיל המבוגר נמצא במגמת ירידה [בינג AI]
+לפיד: "ההסתה של סטרוק - הוכחה שהממשלה צריכה לסיים את כהונתה"
15:59 31/12/23  |  מירב ארד
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "ההסתה המחפירה של סטרוק נגד בכירי צה״ל והשתיקה של נתניהו היא עוד הוכחה שהממשלה הזאת צריכה לסיים את כהונתה מה שיותר מהר. לצה״ל ולאזרחי ישראל מגיעה ממשלה אחרת".
+השר קיש על דברי סטרוק: "כל השיח הזה מיותר"
15:40 31/12/23  |  מירב ארד
שר החינוך קיש על העימות עם השרה סטרוק בממשלה: "אמרתי בישיבת הממשלה לשרה אורית סטרוק. אין שום מצב בו טייסי חיל האוויר עצרו תקיפת סיוע משיקולים שאינם מבצעיים. שיתוף הפעולה האווירי והיבשתי שאנו עדים לו במלחמה זו הוא חסר תקדים.
טייסי חיל האויר שותפים מלאים ללחימה ועושים מעל ומעבר. כל השיח הזה מיותר."
+אירועי ה-76 של מדינת ישראל יהיו בסימן: "גבורה ישראלית"
15:17 31/12/23  |  מירב ארד
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מונתה בממשלה לממונה על אירועי ה-76 של מדינת ישראל שיהיו השנה בסימן: "גבורה ישראלית".

בנימוקים להחלטה: "בשבעה באוקטובר התרחש אירוע הטרור הגדול בתולדותיה של מדינת ישראל, שבעקבותיו יצאה מדינת ישראל למלחמה שאין צודקת ממנה. מאז התוודענו לאין ספור מעשי גבורה שיבואו בין השאר בע״ה לידי ביטוי בטקס המשואות".
+הממשלה אישרה מתן תעדוף ליצרני חלב ביישובי עוטף עזה
15:15 31/12/23  |  מירב ארד
הממשלה אישרה היום (א׳), את הצעת שר החקלאות אבי דיכטר למתן תעדוף ליצרני חלב ביישובי עוטף עזה נוכח המלחמת בעזה. במסגרת ההחלטה ובמטרה לשקם את ענף ייצור החלב בעוטף עזה, יקבע שר החקלאות תוספת מכסת חלב גבוהה יותר ליצרני החלב מיישובי העוטף לשנת 2024, לעומת יצרנים מאזורים אחרים, ומעבר לזו הנהוגה כיום.
כמו כן, התוספת תינתן לכל היצרנים מיישובי עוטף עזה, ללא תלות במיקום הרפת וזאת במטרה לחזק את תושבי עוטף עזה.


+לשכת רה"מ פרסמה את דו"ח הבריאות של נתניהו: "מצב בריאותו תקין לחלוטין"
13:30 31/12/23  |  מירב ארד
לשכת ראש הממשלה פירסמה (יום א') את דו"ח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדו"ח קבע כי "מצבו הבריאותי תקין לחלוטין". עוד נמסר כי במהלך השנה שעברה עבר בדיקות שגרתיות שנתיות, בלא כל ממצא חריג. המאורע הלבבי שהתרחש השנה, ידון בנפרד ע"י פרופ' רועי בינרט. רה"מ שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה".
+נתניהו: עשרות מחבלים מחוסלים מדי יום - עם הרוח הזאת אנחנו נחסל את חמאס
11:23 31/12/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "עשרות מחבלים מחוסלים מדי יום, לעתים למעלה מזה. עם הרוח הזאת אנחנו נחסל את חמאס, נחזיר את חטופינו, ננצח במלחמה." באשר לבחירות לרשויות המקומיות לחודש פברואר, חזר נתניהו על המלצות לדחות את זה בסוף פברואר - "כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף בבחירות. זו זכות אלמנטרית וחשובה". נתניהו התייחס גם לפניית דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג,ואמר: "אני מבקש לומר לדרום אפריקה - זה לא אנחנו שמנסים לבצע רצח עם, זה חמאס. איפה הייתם כשמיליונים נעקרו מבתיהם בסוריה ובתימן? אנחנו נמשיך במלאכת המגן שלנו שאין מוסרית כמוה".

+הממשלה אישרה: השר ישראל כ"ץ ימונה לתפקיד שר החוץ
10:54 31/12/23  |  מירב ארד
הממשלה אישרה כעת למנות את השר ישראל כ"ץ לתפקיד שר החוץ, במקום השר אלי כהן. השר אלי כהן ימונה לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות, במקום השר ישראל כ"ץ. המינויים כפופים באישור הכנסת.
+הוכרזו 13 מתחמי פינוי-בינוי חדשים ברחבי הארץ
09:58 31/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בירושלים הוכרזו 5 פרויקטים: מתחם לב הכרם, מתחם פסח חברוני 120, מתחם הבית בשומר, מתחם מקסיקו 6, מתחם רבנו גרשום  ▪  ראשון לצון: מתחם ביאליק, מתחם האמנים  ▪  רמלה: מתחם דוד רזיאל/בן גוריון  ▪  רחובות: מתחם הצנחנים  ▪  נתניה: מתחם הרב קוק 2  ▪  חדרה: מתחם סלע בית"ר  ▪  בת ים: מתחם שנידלר  ▪  יבנה: מתחם הכרצל
[צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר אלקלעי / Ofir Elkalai   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד אפשר להעביר את רשות החברות לאמסלם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מתפטרת. במכתב נגד השר הממונה עליה דוד אמסלם, ששלחה (שבת, 30.12.23) לראש הממשלה, כתבה מיכל רוזנבוים: "כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי".
30/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
צה"ל הודיע (יום ו', 29.12.12) לממשלה כי לא יוכל "בסבירות גבוהה" לשחרר 688 משרתי מילואים הכרחיים המעורבים ב-144 רשויות מקומיות, שבהן אמורות להתקיים הבחירות בינואר. לפי נתוני הצבא, מתוך רשימת המועמדים שכוללת 3,778 משרתי מילואים - 1,829 הם בשירות מילואים פעיל. בצבא הבהירו כי יוכלו לשחרר 1,141 משרתים כדי לאפשר להם להתמודד בבחירות.
29/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שאתמול נקלעה למבוי סתום הפגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר בני נגץ ולשר איתמר בן-גביר בנוגע להחלפת נציבת השב"ס, הודיע בן-גביר (28.12.23), כי מועמדו לתפקיד ממלא-מקום נציב שירות בתי הסוהר הוא ניצב קובי יעקובי, המזכיר הביטחוני במשרדו. עם זאת, המשבר טרם הסתיים, גנץ עומד על כיבוד ההסכם הקואליציוני לפיו המינויים הבכירים יוארכו לפחות עד תום המלחמה, ונתניהו טרם גיבש את עמדתו.
הממשלה החליטה (28.12.23) לאשר נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לבני משפחותיהם של החטופים, הנעדרים והשבים, במטרה לסייע להם ככל הניתן בתקופה קשה זו להתנייד ברחבי הארץ בתחבורה הציבורית. ההטבה לנסיעה באוטובוסים וברכבות תתאפשר באמצעות אפשרות לטעון הסדר נסיעה "חופשי ארצי" למשך חודש אחד. לעניין זה, ייחשבו כ"בני משפחה" בני זוג, הורים, הורי הורים (סבא וסבתא), אחים, ילדים ונכדים.
28/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה דחתה (27.12.23) לשבוע הבא את ההכרעה בנוגע למועד קיום הבחירות המקומיות. הנושא יעלה לדיון בישיבתה השבועית (30.12.23), לאחר שצה"ל יעביר את עמדתו בנוגע לאפשרות לשחרר 2,189 מועמדים הנמצאים כיום בשירות מילואים פעיל.
27/12/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il