|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מצמצמים בהוצאות

ועדת החוקה דנה במיזוג יחידות הסמך והחברות הממשלתיות

רשות החברות תומכת בהצעת דן אילוז ומשה סולומון להקים ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך לנוכח הגירעון התקציבי פורום קהלת: הממשלה צריכה להתמקד בראש ובראשונה בצמצום הוצאותיה הפנימיות, לפני שהיא פונה לחברות ממשלתיות ויחידות סמך חשש מפני פגיעה בשירותים הציבוריים חיוניים במקרה של צמצום משמעותי או מיזוג
02/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה, חוק ומשפט התכנסה (יום ג', 2.1.23) לדיון מהיר בנושא: "הקמת ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך", שיזמו הח"כים דן אילוז ומשה סולומון.

ח"כ דן אילוז: "אני מצטער על כך שחלק מהח"כים השותפים לדיון משכו את חתימתם. תקציב 2024 מחייב אותנו לצמצם את ההוצאות כמה שאפשר לפני שהולכים ישר להגדלת הגירעון. פניתי תחילה לגורמים באוצר, ולא קיבלתי תשובה. צריך לעשות בדיקה יסודית לכל סעיף בתקציב ולהגיד מה נחוץ ומה לא. לדוגמה - המכון הביולוגי או ארכיון הסרטים שלא עבר דיגיטציה והשאלה למה משלמים על VHS כזה שלא קיים באף בית. לצערי, אני שומע מהתקשורת והאוצר שהולכים למקומות הקלים. בעבודה סיזיפית דרך ועדה חיצונית היינו יכולים להגיע עם הרבה מאוד הצעות. אני גם בעד האמירה של צמצום משרדי ממשלה, אבל העיתונות הכלכלית מתעוררת רק כשזה נגד חרדים או פוגע בממשלה. במקום לדבר על או-או, או לצמצם משרדי ממשלה או לחתום כספים קואליציוניים או לעשות עבודה סיזיפית שהצענו אפשר גם וגם".

ח"כ משה סלומון: "לקראת דיוני תקציב 2024 נכון ליצור תיעדוף שונה כשברור שהנושא הכלכלי יהיה מרכזי, נוסף על הביטחוני. הדיון הזה הוא עוד סעיף מתוך סל פעולות שצריך לעשות כדי לייצר תעדוף מחודש ולכן עלינו לבדוק את סוגיית יחידות הסמך והיחידות הממשלתיות. ברור לכולנו שגם במשרדי הממשלה יש מקום לשינויים משמעותיים, אבל יש להבין כי המשרדים הללו כרגע נותנים שירות. אני מקווה שוועדה בלתי תלויה שתוקם ותבחן את כל הגופים הרלוונטיים תוכל ליצור חיסכון של מיליארד או שניים שיאפשרו לצלוח את השנה הבאה. ייתכן שנגלה שיש הרבה מה לקצץ, או דווקא להפך".

ח"כ גלעד קריב: "זה אחד מרגעי השיא בכנסת. שני חברי קואליציה שהצביעו רק לפני שבוע בעד תקציב מוטרף, שהוא חוסר אחריות תקציבית של הממשלה, מזילים דמעות תנין על הגירעון שיצרתם בתיקון תקציב שערורייתי. אם אתם מוטרדים, תתחילו בביטול משרדי ממשלה מומצאים, ואחרי זה נעבור דרך 3 מיליארד שקל כספים קואליציוניים ואז נוכל להמשיך הלאה. כמו-כן, למה ועדה חיצונית? אם אתם רוצים תעשו עבודת מטה ממשלתית. תביאו את התוכניות בתקציב 2024, אבל אתם יודעים שהשר אמסלם לא ייתן לכם לעשות דבר".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הד"ר אייל צור, פורום קהלת: "לא הייתי שולל שתקום ועדת משנה של ועדה בכנסת שתבחן את הנושא, במקום או במקביל לוועדה חיצונית עם מסקנות אופרטיביות. אין בהכרח סתירה בין צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך לבין צמצום בחלקים אחרים של הרשות המבצעת. ניתן לקדם מיזוג של משרדי ממשלה ובמקביל צמצום חברות ממשלתיות, במיוחד לנוכח אירועי המלחמה, ראוי לשמש דוגמה ולפעול בצורה משולבת. אני מאמין שזה יגביר את אמון הציבור".

קריב: "לפורום קהלת יש אג'נדה רבת שנים של ממשלה מורעבת. המדינה הרעיבה שורה ארוכה של שירותים ציבוריים חיוניים והשאירה אותם רק למי שכיסיו מלאים ואם כבר, צריך לקיים דיון להשקעה בתשתיות של השירותים הללו".

דורית סוקולוב, יזמית עסקית ודירקטורית בחברות הייטק: "יש להתחיל ראשית מביטול כספים קואליציוניים שאינם הכרחיים, לסגור משרדי ממשלה ולמשוך מחברות ממשלתיות דיבידנדים ובטח לא להקים ועדה חיצונית שעלותה מיליונים על קופת המדינה ומסקנותיה לא יחייבו איש".

חכ"ל אלכס מילר, סגן יו"ר לשכת הקשר עם הכנסת והממשלה בהסתדרות החדשה: "צר לי שאנו נמצאים כאן בדיון בזמן לחימה. דווקא בגופים האלו שנמצאים בחזית מול אויבי ישראל, כמו התעשיה האוירית, רפאל, עובדי חברת חשמל שנהרגים בצפון, אותם האנשים צריכים לשבת ולראות את הדיון הזה שבא בעקבות הבקשות ההזויות שיוצאות מפורום קהלת? גופי סמך כמו מערך סייבר הלאומי, המטה לביטחון לאומי, הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה - אלו הגופים שרוצים לסגור? יש את מבקר המדינה והוועדה לביקורת המדינה, ככל שיש בעיה עם תפקוד של גוף כלשהו, היא יכולה להיבדק שם, ורמיזה לסגירת המכון הביולוגי עלולה לפגוע בביטחון המדינה".

דור חרל"פ: "נבקש שתלחצו על קיצוץ רוחבי של 30% תקני כוח אדם שיא בכל יחידות הסמך והחברות למעט מי שנותנים שירות ישיר כמו מורות ומורים, אחיות ועוד. אפשר לסגור למשל את האגודה לתרבות הדיור שיש בה מעל 20 עובדים שלא נותנים שום שירות לציבור. מי שנותן את השירות הם עובדי הרשות המקומית ואנחנו האזרחים משלמים".

עו"ד זוהר אלטמן רפאל מלובי 99: "הממשלות לדורותיהן מינו מינויים פוליטיים וכשיש מפעל ג'ובים אי-אפשר לבחון יעילות. לא חוכמה למנות פוליטית, לייבש את החברות ואז לקבוע שהן לא יעילות. אם הקואליציה רוצה להוביל מהלך להתמודדות עם הגירעון, יש לעשות בדק-בית פנימה לפני שהולכים להתמקד בחברות הממשלתיות ויחידות הסמך. הנושא ראוי לדיון, אך לא בחסות המלחמה".

בועז גור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בועז גור, פורום ארלוזרוב: "ב-20 השנים האחרונות צומצמו השירותים החברתיים בישראל דרמטית. הגענו למצב שהפער בין ישראל לממוצע ה-OECD עומד על 170 מיליארד שקלים. הפער הוא תוצאה של הקטנת המגזר הציבורי והשירותים האזרחיים. בתקציב 2024, צריכה להיות בחירה אם מגדילים את ההוצאות האזרחיות או מקטינים אותן כמו ב-20 השנים האחרונות. להבנתנו יש להגדילן".

שגיא כהן, רשות החברות הממשלתיות: "המדיניות של רשות החברות היא לצמצם חברות ממשלתיות לא נחוצות. יש כאלו שהצביעו עליהן ושהתקבלו החלטות לסגירתן בפירוק או מיזוג אך יש קושי בביצוע כי חסרים כלים ותקנים של כוח אדם, אך יש דברים שניתן לקדם עכשיו. לא ברור אם יש צורך בוועדה שתוקם אך חשוב לנו להיות חלק בכל פורום שיוקם".

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, סיכם את הדיון: "קשה לדבר נגד הקריאה לבחון איזה גופים ממשלתיים יש לשמר ומאיזה יש להיפטר, בין אם מדובר ביחידות סמך, חברות ממשלתיות או משרדים. לנושא המינויים יש נגיעה רחוקה לדיון. בתקופת המלחמה גילינו שלפעמים עצם ריבוי המשרדים והגופים מייצר כפילויות והתנגשויות וביורוקרטיה ממשלתית, ולא בהכרח צמצום או התייעלות יהיו אלו הפוגעים בסך הכסף המגיע למטרה חברתית נדרשת. בהמשך לדיונים בחוק לדחיית מועדים שחוקקנו בתקופת המלחמה, אקבע בימים הקרובים דיון בנושא החברות הממשלתיות, מצבת מינוי הדירקטורים וכן אחד הנושאים שיעלו שם הוא איזה גוף, מלבד ועדת השרים לענייני הפרטה, בוחן את פעולת החברות הממשלתיות. חברות שמשך שנים לא מונו בהן דירקטורים או הפועלות בקוורום חסר זמן רב הוא פקטור שיש לבחון".

תאריך:  02/01/2024   |   עודכן:  02/01/2024
עידן יוסף
+רשות שוק ההון מסרבת למסור את היקף הגירעון בביטוח הסיעודי
12:27 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ לזימי: מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה  ▪  חברי הכנסת שוקלים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: על הרשות להעביר לוועדה בתוך שבועיים את כל הנתונים  ▪  נציגת מחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון: הסירוב נובע מחובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. לדבריה הקרן כיום מאוזנת
ח"כ משריקי. ליצור מתווה חדש לביטוחים הסיעודיים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הוארכה ההגנה מפני פיטורים עבור מפונים, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם ובני זוג של משרתי המילואים
17:55 02/01/24  |  עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה אישרה את הארכת תוקף צו הגנה על עובדים בשעת חרום עד ה-1 במרס 2024. הצו מגן בין היתר על מפונים, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם וכן על בני ובנות זוג של משרתי מילואים מפני פיטורין, בתקווה שעד אז הלחימה תסתיים.

שבות רענן, פורום נשות המילואמינקים: "התיקון הזה עזר לשמור על לא מעט משרות של נשות מילואמיניקים, אך יש צורך בהגנות נוספות - הסיכון למקומות העבודה הופך משמעותי יותר וההוראה הקיימת לא נותנת הגנה בכל המקרים. בין היתר אנחנו רואים את תופעת החל"תים, שהיא השוק השחור של ההוראה הזאת".
+קיצוצים: הקואליציה שוקלת לוותר על שלושה ח"כים נורווגים
17:19 02/01/24  |  עידן יוסף
תקציב 2024 - בקואליציה שוקלים להחזיר לפחות שלושה שרים לכנסת כדי לוותר על חברי כנסת נורבגים שיש להם עלויות וגם דרישות תקציביות. אם המהלך ייצא לפועל, השלושה שייאלצו להיפרד מהמשכן הם ששון גואטה, מושיקו פסל וקטי שטרית - כולם מהליכוד. מדובר בכסף קטן מאוד במונחי תקציב מדינה, ובעיקר מהלך סמלי לקראת הלחץ בעניין סדרי עדיפות (חדשות 12).
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ונגיד בנק ישראל פרופ׳ אמיר ירון בישיבת עבודה כחלק מעבודת ההכנה לתקציב 2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלכס מילר   אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עופר עיני   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת החוקה דנה במיזוג יחידות הסמך והחברות הממשלתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הוועדה המשותפת של ועדת המדע והטכנולוגיה וועדת החוקה לפי סימן ג'1 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996 מעצר בפיקוח אלקטרוני, אישרה (יום ב', 1.1.24) את הצעת צו סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (מכסת מפוקחים בפיקוח אלקטרוני) (תיקון), התשפ"ג-2023. על-פי חוק המעצרים, המספר המרבי של מכסת המפוקחים שניתן לפקח עליהם בעת ובעונה אחת בפיקוח אלקטרוני יקבע בצו של השר לביטחון הפנים (כיום השר לביטחון לאומי), בהסכמת שר האוצר, בהתייעצות עם שר המשפטים ובאישור ועדה משותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה ולוועדת החוקה.
01/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (1.1.24) את המלצת ועדת הפנים והגנת הסביבה בעניין החלטת הממשלה בצו לדחות את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ליום י"ח באדר התשפ"ד - 27.02.2024. 15 חברי כנסת הצביעו בעד אישור המלצת הוועדה כאמור, ללא מתנגדים. שני חברי כנסת נמנעו.
01/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנחנו לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה להעסיק פלשתינים" - כך הצהיר (יום ב', 1.1.24) אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות, בדיון בוועדת הכלכלה בנושא סיוע לענפי המלונאות, החקלאות והתעשיה על-רקע המחסור בכוח אדם בעקבות המלחמה. כהן הוסיף: "הפלשתינים הם עובדים יותר זולים בשבילנו מאשר עובדים זרים, אנחנו מבקשים להחליף אותם בעובדים זרים עכשיו. מדובר ב-2000 איש".
01/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עדת החוקה אישרה היום (ב') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20) (הצהרת אמונים למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולארית), התשפ"ג-2023.
01/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה סיירה בסוף השבוע (28.12.23) במפקדת פיקוד העורף, במשל"ט מהלב, המטפל במשפחות החטופים, הנעדרים, השבים ארצה ומשפחותיהם, וקיבלה סקירות מגל הירש, הממונה על הטיפול בנושא החטופים והנעדרים, יוסי שלי, מנכ״ל משרד רה״מ וממפקד המשל״ט, תא״ל שלומי בן מוחה ומפקדי המכלולים במשל"ט. כמו-כן, נפגשה הוועדה עם מתאמי הקשר עם משפחות החטופים והנעדרים ושמעה אודות אתגרי השירות שלהם.
31/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il