|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
שואו ובקר היום בבית הדין [צילום: פטריק פוסט, AP]

ישראל: טענותיה של דרום אפריקה אינן שונות מהרטוריקה של חמאס

הצוות הישראלי משיב בבית הדין הבינלאומי לצדק על טענותיה של דרום אפריקה ל"רצח עם בעזה" מזכיר את הטבח ופשעי המלחמה של חמאס ומאשים את דרום אפריקה בתמיכה בארגון ובשלילת זכותה של ישראל להתקיים יוצא נגד ציטוטים מעוותים של מי שאינם משקפים את מדיניותה של ישראל
12/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

צוות עורכי הדין מטעם ישראל משיב היום (12.1.24) לטענותיה של דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. דרום אפריקה טוענת, כי ישראל מבצעת במכוון רצח עם ברצועת עזה, וכי הדבר מוכח הן מאופי הפעולות הצבאיות והן מהצהרות של בכירים ישראלים. ישראל ביקשה מבית הדין להימנע מהוצאת צווי הביניים שביקשה דרום אפריקה ולדחות על הסף את תביעתה. בתום הדיון הודיעה נשיאת בית הדין, ג'ואן דונהיו, כי 17 השופטים יפרסמו בהקדם האפשרי את החלטתם בנוגע לצווי הביניים.

היועץ המשפטי של משרד החוץ, טל בקר, הזכיר בדברי הפתיחה את השואה וכי ישראל הייתה מן הראשונות בעולם לאמץ את האמנה למניעת רצח עם. "ישראל מגנה על עצמה מפני ארגוני טרור שאכזריותם אינה יודעת גבולות. כמו בכל מלחמה, הפגיעה באזרחים היא קורעת לב; האסטרטגיה של חמאס היא למקסם את סבלם של אזרחים, בעוד ישראל עושה הכל לצמצם אותו. כפי שקבע בית הדין, האמנה אינה עוסקת בסבלם של אזרחים במלחמה.

"כל הטענות של דרום אפריקה מבוססות על הוצאת דברים מהקשרם ועל התעלמות מן המציאות. היא שוללת את זכות קיומה של ישראל ומחויבותה הנטענת לאנושות הופכת לחלולה, בטענות שאינן שונות בהרבה מן הרטוריקה של חמאס. ההתעלמות ממעשי חמאס היא עיוות של האמנה". בקר תיאר את הזוועות והפשעים שביצע חמאס, ואשר מהם התעלמה דרום אפריקה, והדגיש, כי ישראל אינה מתעלמת מחובתה לקיים את החוק הבינלאומי בעוד היא מגנה על עצמה, אך לא ניתן להבין את ההקשר של המלחמה בלי 7 באוקטובר.

"אם היו מעשים של רצח עם מכוון – הם נעשו נגד ישראל", אמר, והזכיר שכבר באותו יום האשימה דרום אפריקה את ישראל באחריות לאירועים. עוד אמר בקר, כי לישראל יש זכות מלאה להשתמש בכל האמצעים להגן על עצמה ולשחרר את החטופים – זכות בה הכירו מדינות רבות, ואותה מבקשת דרום אפריקה לשלול אל מול ארגון המכריז על רצונו להשמיד את ישראל. "דרום אפריקה אינה מציעה לבית הדין משקפת אלא עיוורון", אמר.

בקר יצא נגד התעלמותה של דרום אפריקה מן החטופים והקרין תמונות של רבים מהם. הוא הזכיר, כי דרום אפריקה מקיימת קשרים קרובים עם חמאס, למרות שמדינות רבות הכריזו עליו כארגון טרור, וגם לאחר 7 באוקטובר. לדבריו, היא עצמה מפרה את האמנה למניעת רצח עם בכך שהיא מבטאת תמיכה בחמאס. עוד אמר בקר, כי יש להכיר במציאות הנוראה שיצר חמאס ברצועה והזכיר כיצד הארגון משתמש במכוון ובהרחבה בסביבה האזרחית כדי להגן על עצמו. לדבריו, דרום אפריקה מתעלמת מכך שרבים מן ההרוגים הם מחבלים, ואחרים נהרגו במסגרת תגובה מידתית ולגיטימית של ישראל, ומכך שחמאס גוזל חלק ניכר מהסיוע המועבר לרצועה.

בקר הדגיש, כי מדיניותה של ישראל ויישומה בשטח שומרים על החוק הבינלאומי. הוא הזכיר את דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולפיהם ישראל נלחמת בחמאס ולא בתושבי הרצועה, היא אינה רוצה לכבוש את הרצועה ולגרש את תושביה, אלא להסיר את האיום של חמאס ולחיות בשלום. בקר הוסיף, כי דרום אפריקה מנצלת לרעה את האמנה ומנסה לנצל לרעה את בית הדין, ואימוץ טענותיה יעניק הגנה למי שמשתמש באזרחים כמגנים אנושיים, הזהיר בקר.

"לבית הדין אין סמכות לדון בתביעה"
שופטי בית הדין לצדק היום [צילום: פטריק פוסט, AP]

שואו אמר כי מעשיו של חמאס אינם מצדיקים פשעים ורצח עם, אך הם מחייבים לאפשר לישראל להגן על עצמה. עימותים צבאיים הם תמיד אכזריים ופוגעים באזרחים, במיוחד כאשר מדובר בארגון המשתמש בכוונה באזרחים; ישראל מכבדת בצורה מלאה את החוק הבינלאומי, הדגיש שואו. הוא הזכיר, כי רצח עם מחייב כוונה וכי לא כל פגיעה באזרחים מהווה פשע שכזה. בהמשך טען שואו, כי לבית הדין כלל אין סמכות לדון בתביעתה של דרום אפריקה, משום שזו לא פנתה כנדרש לישראל לפני הגשתה, ואף הטעתה את בית הדין בנוגע למגעים בין המדינות אותם טרפדה דרום אפריקה. היא מיהרה לפנות לבית הדין, תוך שהיא יוצרת בדיעבד מראית פנים של פנייה מקדימה לישראל. שואו האשים את דרום אפריקה עצמה בהפרת האמנה, שכן היא תומכת בחמאס אשר ביצע פשעי רצח עם.

שואו עסק גם בנטל ההוכחה של עבירת רצח העם ואמר כי דרום אפריקה לא עמדה בו אלא הציגה רק שורה של השערות. בשלב של צווי הביניים על בית הדין לקבוע רק שהמעשים הנטענים עשויים להוות רצח עם – אך גם כאן יש להוכיח את הכוונה לבצע פשע זה. אם נעשו עבירות על החוק הבינלאומי, מערכת המשפט העצמאית והחזקה של ישראל תטפל בהן, הדגיש שואו; זה איננו עניינו של בית הדין לצדק. ישראל הזהירה מראש את האוכלוסייה האזרחית ומאפשרת להכניס לה סיוע – מה שמוכיח את ההפך מכוונה לבצע רצח עם.

שואו התייחס להתבטאויותיהם של פוליטיקאים ישראלים אותן ציטטה דרום אפריקה, בהסבירו את מבנה השלטון בישראל בכלל ואת ניהול המלחמה בפרט. לא ניתן להסתמך על ציטטות אקראיות של מי שאינם נמנים על מקבלי ההחלטות אשר במקרה הטוב הוצאו מהקשרן, כמו זו של עמיחי אליהו, הדגיש. הוא הפנה את בית הדין לאין-ספור התבטאויות והנחיות של בכירי הדרג המדיני והדרג הצבאי, בראשות נתניהו, ואשר מציגות את עמדתה האמיתית ומלמדות על מחויבותה הברורה להפחתת הפגיעה באזרחים. התבטאויות אחרות, אמר, באו מיד לאחר 7 באוקטובר ושיקפו את הטראומה, אך לא היו המדיניות המחייבת.

עוד דיבר שואו על זכותה של ישראל, כמו כל מדינה, להגן על עצמה בצורה מידתית; דרום אפריקה טענה שלישראל אין זכות כזאת אחרי 7 באוקטובר, ציין. אין לה זכות להפר את החוק ולבצע רצח עם, והיא אינה עושה זאת. תגובתה של ישראל הייתה ונותרה לגיטימית, היא הייתה ונותרה בהתאם לחוק הבינלאומי, תוך מאמץ חסר תקדים להגן על אזרחים במחיר קשיים לצה"ל והשקעת משאבים רבים. "דרום אפריקה מספרת רק חצי מהסיפור", האשים.

70,000 שיחות טלפון ליעדים צפויים
משפחות חטופים מחוץ לבית הדין [פטריק פוסט, AP]

ד"ר גלית רג'ואן ממשרד המשפטים תיארה את האסטרטגיה והטקטיקה של חמאס, המבוססות על הסתרת אנשיו ונכסיו בקרב אוכלוסייה אזרחית; הארגון רוצה שיהיו נפגעים אזרחיים, הדגישה. היא ציינה, כי 2,000 טילים ששיגר חמאס לעבר ישראל נחתו ברצועה וגרמו לנפגעים, המנהרות שחפר חמאס הן אלו שגורמות לעיתים לקריסת מבנים, והארגון שיגר טילים גם מתוך האיזורים ההומניטריים. היא הזכירה את השימוש הנרחב שעושה חמאס במתקנים ציבוריים, דתיים והומניטריים; חמאס הפך כל בית חולים ברצועה לבסיס טרור, הדגישה.

עוד עמדה רג'ואן על מאמציה של ישראל למנוע פגיעות בקרב אזרחים, והדגישה שבנושא זה טיעוניה של דרום אפריקה הם שקריים ומהווים תפירה שלהם לדעה שנקבעה מראש. רג'ואן הזכירה את מיליוני העלונים שפיזר חמאס, הקריאות ברשתות החברתיות להתבדל מחמאס ו-70,000 שיחות טלפון לתושביהם של יעדים צפויים – צעדים שלשיטת דרום אפריקה "מוכיחים" דווקא את הכוונה לבצע רצח עם.

רג'ואן אמרה כי אין ספק שאזרחים רבים בעזה סובלים בשל המלחמה בה פתח חמאס. ישראל פועלת להפחתת הסבל, בעוד חמאס עושה הכל כדי להשתמש באזרחים למטרותיו ומגביר את הפגיעה בהם. היא תיארה את פעולותיה ההומניטריות של ישראל ואת העיוותים בטענותיה של דרום אפריקה גם בנושא זה. אפשר לעשות יותר וישנם אתגרים, ישראל מחויבת לפעול להגבת הסיוע. המצב ההומניטרי אינו מלמד על כוונה לרצח עם, במיוחד לנוכח העובדה שחמאס פוגע בסיוע וגונב ממנו לטובת אנשיו, הדגישה רג'ואן. מעשיה של ישראל הם ההפך הגמור מכוונה לבצע רצח עם.

ד"ר עמרי סנדר ממשרד ש.הורוביץ אמר כי מעשיו של חמאס הם שמסכנים את תושבי הרצועה וגורמים לסבלם, וכי ישראל ומדינות נוספות עושות מאמץ ניכר להקל את מצבם. עובדה זו לא רק שומטת את הקרקע מתחת לטענת רצח העם, אלא גם מבקשתה של דרום אפריקה לצווי ביניים, המחייבים להוכיח את קיומה של סכנה מיידית וברורה לאותו עם. עוד אמר סנדר, כי גם הפחתת עצימות הלחימה – פחות כוחות קרקע ופחות הפצצות - מלמדת שאין צורך בצווי ביניים.

המאמצים להקלת הסבל נמשכים, מתרחבים ונושאים פירות, אמר סנדר, והציג מספר דוגמאות. לפני המלחמה נכנסו לרצועה 70 משאיות מזון ביום; כעת המספר הוא 109. אין מגבלה על אספקת מים לרצועה, ישראל מספקת מים משלה ומתקנת את הנזקים למערכת המים המקומית. בתי חולים נפתחו וחולים יוצאים מן הרצועה לטיפול בישראל ובירדן. כמות גז הבישול הנכנסת לרצועה היא זו שקבע האו"ם כנחוצה.

עורך הדין הבריטי כריסטופר סטייקר, מומחה מוביל למשפט בינלאומי, הסביר גם הוא מדוע אין מקום להוצאת צווי הביניים. הוא אמר כי לשיטתה של דרום אפריקה – מדינות הציר במלחמת העולם השנייה היו יכולות לקבל צווים שיפסיקו את פעולותיהן של בעלות הברית. סטייקר הדגיש, כי ישראל מחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת להגברת הסיוע, ולכן אין מקום לצווים אלו. לא ניתן יהיה לכפות צווים על חמאס, בעוד שהם ימנעו מישראל להגן על עצמה מפני מעשי זוועה נוספים, יסכלו את המאמצים לשחרר את החטופים ויעניקו לחמאס יתרון על פניה.

מתן מחסה למבצעי פשעים
נציגי דרום אפריקה היום [צילום: פטריק פוסט, AP]

המשנה ליועצת המשפטית למשפט בינלאומי, גיל-עד נועם, סיכם בשמה של ישראל: "לבית המשפט אין סמכות, כי דרום אפריקה לא הראתה מחלוקת בינה לבין ישראל וניסתה להטעות את בית המשפט כאשר טענה שיש מחלוקת. היא לא הוכיחה שיש הצדקה לצווי ביניים. האירועים מתחוללים במלחמה שיזם חמאס, הם כפופים לחוקי המלחמה הבינלאומיים ולא לאמנה למניעת רצח עם. ישראל נוקטת בצעדים מעשיים לטיפול במצב ההומניטרי בעזה.

"דרום אפריקה מנסה לתאר את ישראל כמדינה פורעת חוק, שכל מרכיביה עוסקים בהשמדת אוכלוסייה שלמה; אני יכול להעיד מכלי ראשון שזה לא נכון. כאשר התותחים רועמים בעזה, החוק אינו שותק – וזה המצב מאז הקמת המדינה". נועם תיאר את הייעוץ המשפטי והאכיפה בצה"ל, לצד הבקרה מצד מערך היועצת המשפטית, אשר נהנים מעצמאות מלאה; ובית המשפט העליון דן בעתירות בנוגע לניהול המלחמה.

נועם הזהיר, שקבלת בקשותיה של דרום אפריקה יחליש את המאבק ברצח עם, ויהפוך את האמנה למגן שמאחוריו יסתתרו ארגוני טרור שישתמשו במגנים אנושיים. "הם יקבלו איתות שביכולתם לבצע פשעי מלחמה ורצח עם, ולקבל את הגנת בית הדין" ויעודד את חמאס להאמין שביכולתו להמשיך לרצוח יהודים. מדובר בניסיון ציני להשתמש במונח "רצח עם" עצמו, הוסיף נועם.

תאריך:  12/01/2024   |   עודכן:  12/01/2024
איתמר לוין
+הרהורים בעת מצוקה (18)
23:18 12/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
המלחמה נמשכת ועימה מתחדדות הדאגות  ▪  ראש הממשלה הפלשתיני ממשיך להעליל על ישראל  ▪  הרבה צעירים אינם מגויסים ומסתובבים ברחובות כאילו אין מלחמה  ▪  ודן חלוץ ממשיך לדלג מאולפן לאולפן ולטנף על נתניהו
מפגינים בהאג, למען ישראל [צילום: פטריק פוסט, AP]
+ביידן: נמשיך לתקוף את החות'ים, כל עוד האיום יימשך
22:48 12/01/24  |  יואב יצחק
"אנו נגיב לחות'ים אם הם ימשיכו בהתנהגותם השערורייתית". כך אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והבהיר: ארה"ב תמשיך לתקוף בתימן, כל עוד האיום החות'י ימשיך.

+פצוע מפיגוע ירי באזור הר חברון; 3 מחבלים חוסלו
20:23 12/01/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
 ▪  כוחות גדולים הוזעקו למקום וביחד עם כיתת הכוננות ביצעו סריקות במהלכן התגלו המחבלים
 ▪  התושבים הונחו להסתגר בבתים עד לסיום הסריקות וטיהור השטח
 ▪  שלושת המחבלים פרצו לישוב לאחר שפערו חור בגדר הביטחון
תיעוד. חדירת המחבלים לישוב מתחת לגדר הבטחון
מצוד אחרי המחבלים [צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
אמבולנסים הגיעו לאזור אדורה [צילום: תיעוד מבצעי מד"א]
+מועצת הביטחון תתכנס הערב לבקשת אלג'יריה נגד ישראל
19:17 12/01/24  |  יואב יצחק
מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בשעה 22:00 לבקשת אלג'יריה לדיון דחוף בבקשתה לכפות על ישראל להפסיק את המלחמה. אלג'יריה מאשימה את ישראל ב"עקירה בכפייה" של פלשתינים מהרצועה. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודיע כי הוא ינאם בשעה 23:00. יהא זה הדיון ה-21 של מועצת הביטחון מאז 7 באוקטובר בענייני המלחמה שנכפתה על ישראל.
+לשכת ראש הממשלה: בימים הקרובים - העברת תרופות לחוטפים
18:56 12/01/24  |  יואב יצחק
לשכת ראש הממשלה מסרה, כי בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוביל ראש המוסד דדי ברנע מהלך מול קטר להכנסת תרופות לחטופים המוחזקים על-ידי ארגון חמאס. העברת התרופות נעשית כחלק ממערך הסיוע ההומניטרי של ישראל לרצועה. העברת התרופות תתבצע בימים הקרובים.
+ארדואן: טורקיה סיפקה מסמכים לתביעה בהאג נגד ישראל
14:33 12/01/24  |  עידן יוסף
ארדואן חשף כי טורקיה סיפקה מסמכים לתביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג. בשיחה עם עיתונאים באיסטנבול, אמר ארדואן כי טורקיה תמשיך לספק חומרים, בעיקר ויזואליים, על התקפות ישראל על עזה. "אני מאמין שישראל תורשע, אנחנו מאמינים בצדקתו של בית הדין הבינלאומי לצדק", דבריו.
+גבורתן של תצפיתניות וסמב"ציות עוטף עזה במהלך אירועי ה-7 באוקטובר
13:45 12/01/24  |     |   לרשימה המלאה
כנס שנערך בכנסת ב-9.1.24
+ארדואן: התקיפות בתימן אינן פרופורציונליות
13:29 12/01/24  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה ארדואן: התקיפות נגד החות'ים בתימן "לא פרופורציונלית" - ארה"ב ובריטניה מנסות להפוך את ים סוף ל"ים של דם".
+רוסיה קראה לחות'ים לחדול מתקיפות הספינות בים סוף
13:15 12/01/24  |  עידן יוסף
דובר הקרמלין גינה את התקיפה האמריקנית המשולבת בתימן וכינה אותה "לא חוקית על-פי הדין הבינלאומי", אך קרא במקביל לחות'ים להפסיק את ההתקפות על נתיבי הסחר בים סוף.
+תיעוד מעזה: קדיש על קבר של חייל יהודי
13:10 12/01/24  |  עידן יוסף
לוחמי צה"ל ברצועה פרסמו תיעוד מבית הקברות של עזה, שבו נקברו חיילים בריטים ממלחמת העולם הראשונה. בין החללים מצאו החיילים של גדוד 74 מחטיבה 188 חלל יהודי, ומתן מרק מהעיר מעלות אמר קדיש על קברו. העתקת קברו לבית עלמין יהודי יכולה להתאפשר רק באישור משפחתו.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+זו הסיבה שעזה במפת הטיסה ולא אשדוד ואשקלון
12:40 12/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נוסעים במטוסי אל על הופתעו לגלות במפת הארץ כי עזה מופיעה, אך לא אשדוד או אשקלון. הסיבה לכך, מתברר, אינה פוליטית אלא טכנית
מפת האזור כפי שהיא מוצגת במטוס
+ראש ממשלת לבנון מסרב להסכם רגיעה שלא יכלול את עזה
12:13 12/01/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי: ״הודענו לשליחים [השליח האמריקני עמוס הוכשטיין] כי דיון בסוגיית רגיעה בזירה הלבנונית בלבד אינו הגיוני ואנו דורשים הפסקת אש בעזה לשם כך. לא נסכים לכך שאחינו יעברו רצח עם בזמן שאנחנו עושים הסכם מיוחד רק עבורנו״.
+תנועת הביטחוניסטים אחרי הפגישה עם נתניהו: "בטוחים בנחישותו למוטט את החמאס"
11:43 12/01/24  |  עידן יוסף
ראשי תנועת הביטחוניסטים נפגשו (ה') עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודנו עימו בהמשך הלחימה בדרום והמתיחות בגבול הצפון. הנוכחים חיזקו חברי התנועה את פעילות הדרג המדיני והממשלה למען השלמת מטרת העל - מיטוט שלטון החמאס. כמו-כן, הציבו חברי התנועה כתנאי עליון להמשך המלחמה את המשך חופש הפעולה הצבאי והצורך לביסוס השליטה בגבול המצרי לפיקוח על מעבר הסחורות ומניעת ההשתלטות הפלשתינית ברצועת עזה.

חברי התנועה עמדו על הצורך בהסרת תכני החינוך וההסתה ממערכת החינוך הפלשתינית כתנאי להסרת ההתבססות של הלגיטימציה הפלשתינית. בפגישה נכחו בכיר השב״כ לשעבר משה פוזיילוב ומפקד זרוע היבשה, אלוף (מיל׳) יפתח רון טל.. יו״ר הביטחוניסטים, תא״ל (מיל׳) אמיר אביבי, אמר לאחר הפפגישה: "עם תחילת שנת 2024 מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים של שנת לחימה משמעותית ומתיחות ביטחונית בכלל הגזרות. אנו סמוכים ובטוחים בנחישות ראש הממשלה להשלמת המשימה - מיטוט שלטון החמאס, כתנאי להמשך קיום האתוס הציוני בארץ ישראל ומדינת היהודים".
+משוחררי מילואים הפגינו מול ביתו של גלנט
11:29 12/01/24  |  עידן יוסף
מילואימניקים שהשתחררו השבוע הפגינו הבוקר (ו') מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במוששב עמיקם, במסר: "החמאס זה הנאציזם, לא להפוגות הומניטריות, לא למשאיות אספקה. את הנאצזים מנצחים עד הסוף".
[צילום: מילואימניקים עד הניצחון]
+דובר החות'ים: המתקפה הלילה לא תישאר ללא תגובה
11:17 12/01/24  |  עידן יוסף
דובר החות'ים: ארצות הברית ובריטניה תקפו הלילה 73 תקיפות בתימן, בתקיפות נהרגו חמישה פעילים ונפצעו שישה נוספים. המתקפה הלילה לא תישאר ללא תגובה. נמשיך למנוע מספינות ישראליות או ספינות המגיעות לישראל את המעבר דרך ים סוף.
+צה"ל מתכנן הקמת מוצבים ביהודה והשומרון
11:11 12/01/24  |  עידן יוסף
בשל הטרור הגובר והפקת לקחים, לראשונה מזה שנים בצה"ל מתכננים הקמת מוצבים ביישובי יהודה ושומרון. משמחת תורה 65 מחבלים חוסלו בתקיפות אוויריות במרחב יהודה והשומרון (ישראל היום).

+צה"ל חיסל שני מפקדים בכוח נוח'בה
09:00 12/01/24  |  
צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 36 חיסלו ביממה האחרונה 20 מחבלים, בהם מפקד בכוח נוח'בה, במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז רצועת עזה ואיתרו אמצעי לחימה רבים - מסר דובר צה"ל (12.1.24). מטוס קרב תקף מבנה צבאי של חמאס בח'אן יונס וחיסל שבעה מחבלים, ביניהם מפקד בכוח הנוח'בה אשר לקח חלק במתקפת 7 באוקטובר.



+אסון ושמו נתניהו
06:28 12/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו נכשל בענק במשימה מספר אחת: ביטחון המדינה  ▪  האם המדינה תתארך משיקולים פוליטיים?  ▪  שרים מיותרים וח"כים נורבגיים בעיצומה של המלחמה  ▪  סמוטריץ' גורם נזקים עצומים  ▪  בלי שאלות ובלי יועצים  ▪  כמה נתונים על בג"ץ
נתניהו השבוע בכנסת. ההישרדות מעל הכל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ארה"ב, בריטניה ובעלות בריתן תקפו יעדים צבאיים של החות'ים בתימן
06:25 12/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההתקפות כוונו לעבר אתרי כטב"מים, טילים בליסטיים, טילים שיוט, תחנות מכ"ם ימי ומתקני בקרה אווירית  ▪  ביידן: לא אהסס להורות על צעדים נוספים ככל שיידרש כדי להגן על אנשינו ועל הזרימה החופשית של הסחר העולמי  ▪  החות'ים: ארה"ב ובריטניה ישלמו מחיר כבד
מטוסים שיגרו פצצות מונחות [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל: טענותיה של דרום אפריקה אינן שונות מהרטוריקה של חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
נתניהו נכשל בענק במשימה מספר אחת: ביטחון המדינה האם המדינה תתארך משיקולים פוליטיים? שרים מיותרים וח"כים נורבגיים בעיצומה של המלחמה סמוטריץ' גורם נזקים עצומים בלי שאלות ובלי יועצים כמה נתונים על בג"ץ
12/01/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
ארה"ב ובריטניה תקפו הלילה (12.1.24) עשרות יעדים של החות'ים בתימן, בתגובה על ההתקפות החוזרות ונשנות על השיט בים סוף ובמיצרי באב אל-מנדב מצד המורדים הנתמכים בידי אירן. התקפות אלו החלו עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, במקביל לנסיונות הכושלים של החות'ים לפגוע בישראל במישרין באמצעות טילים וכטב"מים. אוסטרליה, קנדה, הולנד ובחריין סייעו למתקפה האמריקנית-בריטית.
12/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, מלווים הרופאים והמטפלים של חיל-הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, את הכוחות הלוחמים.
11/01/2024  |  עידן יוסף  |   כתבות
צבאות בריטניה וארה"ב פתחו במתקפה יזומה משותפת הלילה (12.1.24) נגד החות'ים בתימן. הם תוקפים לפחות תריסר מטרות בתימן, כולל מתקני אימונים ומתקני לאחסנת כטב"מים של החות'ים. במקביל דיווחים ערביים על תקיפות בערים חודידה, צנעא, תעז וסעדה.
11/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי הודיע כי מעתה לא תהיה הצהרה יומית שלו, והוא יעדכן כל יומיים, שלושה. המשמעות היא שבליל שבת הקרוב לא תימסר הצהרה. כזכור, בשבועות הראשונים של המלחמה מסר הדובר הצהרה בתדירות גבוהה יותר, כאשר מלבד הצהרת הערב נמסרה הצהרה גם לפני הצהריים.
11/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il