|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ראשי מועצות בקו התפר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הגנה מקומית: בקו התפר חוששים ודורשים כיתות כוננות

תמיכה ממשלתית: גורמים רשמיים מציעים המשך שימוש בכיתות הכוננות להגנה זמנית עד שיוחלפו במשטרה
חששות מימון: המשטרה מבקשת תקציב נוסף להדרכה, ציוד וכוח אדם
ויכוח על פתרון ארוך טווח: צה"ל מדגיש את תפקידו בהגנה על הגבולות תוך הכרה בערך הכיתות המקומיות
01/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוץ והביטחון התכנסה (31.1.24) לדיון בעקבות הצעה לדיון מהיר בנושא: "הקמת כיתות כוננות בעוטף יהודה ושומרון". את ההצעה הגישו חברי הכנסת מאיר כהן, אוהד טל, מתן כהנא, יצחק פינדרוס ואברהם בצלאל.

בדברי ההסבר כתבו המציעים: "מאז אירועי ה-7.10 תושבים בישובים רבים הצמודים לקו התפר, מעלים חשש כי יותקפו בדומה לאירועי ה-7.10. אנו עדים לכך שכיתות הכוננות הצילו חיים. לאחרונה מגיעות עדויות רבות של תושבים בעוטף הקו הירוק על רעשי חפירה, בחלק מהישובים, הצבא נמצא, אך יעזוב ב-18.1. ישנו חשש בין התושבים כי יישארו ללא הגנה ביום שישוחרר הצבא ששומר עליהם. בשאר הישובים שבהם אין נוכחות צבאית לא קיים רב"ש, לא קיימים גדרות בישובים ואין שום גורם ביטחוני המגן על אזרחיהם.

"כמו-כן, מתחילת המלחמה, כיתות הכוננות בעוטף עזה תוגברו בכוחות מילואים, ציוד שנתרם וציוד ממשרד הביטחון בנוסף לאימונים של צה"ל. בסיור שערך מבקר המדינה, מתניהו אגלמן, בתאריך 6.12.23 הצהיר כי 'חייבים לוודא כשירות מלאה של הגדר ולבחון את הקונספציה והאפקטיביות של המכשול', לבנתים אנו חייבים למצוא פתרון שיאפשר לתושבים לישון בשקט ובביטחון. על-מנת להביא לפתרון מיגון על ישובים אלו ולהסיר דאגה מלבם של תושבינו אשר נמצאים בסכנה, עלינו לספק להם מימון וציוד עבור כיתות כוננות שיישארו גם כאשר המילואימניקים ישוחררו".

אדלשטיין. הפגיעה ברבש"צים - טעות קשה שנתקן

יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין פתח: "כיתות הכוננות ויחידות ההגמ"ר הן חלק מהותי ובלתי נפרד ממערך ההגנה של יישובי ישראל. צה"ל פועל בצורה מצוינת וגם ביום שאחרי המלחמה - ייתן את ההגנה על ישראל וגבולותיה. עם זאת, אי-אפשר להמעיט בערך המבצעי של אדם המגן על ביתו. הוא מכיר כל שביל וכל שעל, הוא מכיר את היתרונות ואת נקודות התורפה של הישוב. הפגיעה במעמדם וביכולתם של הרבש"צים הייתה טעות קשה, ואנחנו נתקן אותה. מדינת ישראל צריכה להשקיע ולחזק את מערכי ההגנה האזרחיים והמקומיים על מדינת ישראל בכלל ויישובי קו התפר בפרט".

אמרי כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "כיתות הכוננות לא רק משרות ביטחון, הן מראות מחויבות למשימה ולמטרה. אנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה כיתות הכוננות נמצאות על אדי הדלק האחרונים ולקראת סיום ההפעלה שלהן. עם כל החוסרים בציוד והפערים בשיטת ההפעלה, אנחנו כאן כדי להגיד שזה נושא מהותי וטוב שיישאר תחת צה"ל. זה פתרון הרבה יותר טוב מהחלופות ולבטל את כיתות הכוננות זו תהיה טעות קשה".

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "האירוע של ה-7.10 היכה אותנו בצורה דרמטית. המרחק בין כפר סבא לקלקיליה הוא בין 600 מטר לקילומטר. זה אומר שאם ב-7.10 הם היו מחליטים לתקוף אותנו, לא היה אף אחד שיכול לעצור אותם. התפיסה צריכה להיות שכיתות הכוננות צריכות להישאר מעכשיו ואילך. האיומים מקלקיליה, משכם, ג'נין ומטולכרם יישארו וביום שהצבא ייצא החוצה מהגזרה, מה שנותר הן כיתות הכוננות. המשמעות של כיתות הכוננות, הרחבתן וקיבוען חשובה מאוד".

יובל ארד, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל: "הרגע שבו יוחלט להפנות את הקנים אלינו יכול להיות מהיר מאוד. אנחנו הבטן הרכה של מדינת ישראל. אם יעברו אותנו, שום דבר לא יעצור אותם בדרך ללב מדינת ישראל".

תא"ל (מיל') איציק בר, סגן ראש המל"ל ללוט"ר: "מה-7.10, מדינת ישראל הייתה בהתרעה מחשש לחוליות רדומות בתוך שטח מדינת ישראל ולכן הייתה התארגנות מהירה בהקשרים של כיתות כוננות במיזם שנקרא בני המקום. הוא לקח אנשי מילואים שלא גויסו והקים את כיתות הכוננות בכלל שטחי הבט"פ. במקביל סוכם על הקמה של כיתות כוננות ע"י משטרת ישראל כמענה לשגרה.

"כיתות כוננות שמבוססות על בני המקום זה על בסיס הערכות מצב של שר הביטחון והם אמורים להתחלף על-ידי משטרת ישראל. בני המקום זה מענה זמני. שר הביטחון סיכם שהמנגנון של בני המקום שהוקם, יהיה חלק מהיערכות צה"ל ליום פקודה במצב של מלחמה עתידית. נדרשת דיפרנציאליות, אי-אפשר לתת לכולם אותו דבר. לא דומה יישוב א' ליישוב ב'. מבחינת תחומי האחריות, יש גבולות גזרה ברורים בין צה"ל למשטרת ישראל. אפשר לעשות דיון על לפתוח את גבולות הגזרה. היישובים היו מכוונים בעיקר לאיום של ירי תמ"ס שעדיין קיים. נעשו הרבה דברים בעניין הזה וזה איום ממשי. הסיפור של פשיטה וחדירה הוא לפתחנו וצריכה להיעשות עבודת מטה יחד עם השלטון המקומי ומשרד הפנים ולעשות הסטות תקציב במקומות שיש פערים".

שרית נסים מהמשרד לביטחון לאומי: "המשרד בנה אחרי ה-7.10 מודל להקמת כיתות כוננות לפי תבחינים ברורים. הוקמו 900 כיתות כוננות, רק ביישובי קו התפר הוקמו למעלה מ-200 כיתות כוננות והיד עוד נטויה. כחלק מהעבודה המשותפת אנחנו מקיימים תהליכי שיתוף ציבור, וזה היה גם עם היישובים שבהם הוקמו כיתות הכוננות כדי לבחון את הפערים".

סנ"צ ניר כרמלי, ראש מנהלת כיתות הכוננות במשטרת ישראל: "טוב שהדיון מתקיים כי זה מאפס אותנו ומדייק אותנו. משטרת ישראל בהגדרה הייתה שיטור קלאסי שמתמודד בעיקר עם פשיעה ועכשיו אנחנו במציאות שאנחנו בוחנים את כל תרחישי הייחוס. פיקוד המשטרה קיבל החלטה להקים כיתות כוננות, זה תהליך שהיה כמו חומה ומגדל. היו 70 כיתות והקמנו 860 כיתות נוספות, כאשר אנחנו רוצים להגיע ללמעלה מ-1,200.

"בלי עבודת מטה אי-אפשר כי צריך להחזיק את הדבר הזה, כולל תקציבים לדבר הזה. קיבלנו 60 מיליון ואנחנו צריכים 200 מיליון למרכיבי ביטחון. תהליכי רכש הם ארוכים. אין אחד שמקבל נשק שהוא ללא הכשרה וללא שרשרת פיקוד כדי שלא יהיו פה מליציות".

תא"ל (מיל') רלי מרגלית, סגן ראש אמ"צ: "צה"ל אחראי על הישובים שבגבולות הגזרה שלו והמענה להגנת הישובים הוא באמצעות גדודי ההגמ"ר והכוחות המרחביים. אנחנו עושים עבודה משמעותית ביותר במסגרת תוכנית ׳משיב הרוח׳ תוך הפקה ומימוש לקחים רבים מהתקופה האחרונה. צה"ל פועל במספר חזיתות בהפעלת מספר רב של כוחות סדירים ומילואים ובמגוון רחב של משימות חשובות".

יו"ר הוועדה אדלשטיין אמר בסיכום הדיון כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא ותקיים דיונים נוספים בין אם במליאת הוועדה ובין אם בוועדות המשנה.

חשש לתרחיש היפוך קנים מהרש"פ
[צילום: בני הראל]
ועמ"ש חוץ וביטחון לענייני יו"ש בראשות ח"כ צבי סוכות התכנסה לדון בתרחיש חדירת מחבלים ליישובים ביו"ש תושבת בנימין זעקה: "אני ישנה עם סכין מתחת לכרית כדי להגן על הילדים שלי. המצב לא נורמלי"
▪ ▪ ▪

יממה קודם, תרחיש חדירת מחבלים ליישובי יהודה והשומרון ו'היפוך קנים' בו שוטרי הרשות מצטרפים לאירועי הטרור הוצג בדיון בוועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יו"ש.


בפתח הדיון הציג מנהל מכון המחקר 'מבט לתקשורת הפלשתינית' יונתן מרקוס סֶקר לפיו 98% מהפלשתינים ביו"ש ובעזה הרגישו גאווה אחרי טבח השבעה באוקטובר. מרקוס הדגיש: "הנתונים מדברים בעד עצמם, זה לא חמאס, זו הרשות".

במהלך הדיון התייחסו נציגי ההתיישבות לתחושת הביטחון ביישובי יו"ש, נוכח המציאות הביטחונית הנוכחית כשרבים מתושבי האזור גויסו לשירות מילואים. הדיון כלל חלק חסוי שבו דנו הנוכחים בפירוט תפיסת הביטחון של פיקוד מרכז על יישובי יו"ש, בדגש על תקופת המלחמה, ובמרכיבי ביטחון ביישובים, וכן בהיערכות ביטחונית של פיקוד המרכז לצמצום המערך או לסגירתו.

יו"ר הוועדה, ח"כ צבי סוכות, אמר בפתח הדיון: "המצב ביהודה ושומרון בוער עוד לפני המלחמה. הסכנות ברורות ומיידיות, הטרור נוהג לשכפל את עצמו, והחשש של השתלטות על יישוב הוא אמיתי ומסוכן, גם סוגיית היפוך הקנים מטרידה ביותר. בעזה גילינו שעובדי אונרא פועלים נגדנו בכל הכוח, שבתי הספר ובתי המחסה שלהם הם קיני טרור. קשה להאמין שיש מי שסובר היום שאפשר לסמוך עליהם - הם טרוריסטים במסווה, או בלי מסווה - זה עלול להיות מסוכן ביותר".

"היום ביקשנו לשמוע פה, בוועדה, את ארגוני החברה האזרחית, אנשי השטח, ואת נציגי התושבים בכל רחבי יו"ש - כדי לוודא שהפעם לא נפספס חלילה את הסכנות, לא נתעלם מההתרעות ולא נמצא את עצמנו, חלילה במשבר נוסף".

לדברי סוכות, "בשביל לוודא שהמשפט 'מה שהיה הוא לא מה שיהיה' לא יהפןך לסתם עוד מטבע לשון אלא למציאות אמיתית, הזמנו היום גם את המתריעים בשער, וגם את אנשי הצבא וכוחות הביטחון שעובדים קשה כדי להגן עלינו, המתיישבים. לצד התודה הגדולה שלנו על המסירות לכוחות הביטחון, יש לנו גם שאלות קשות ודחופות. אנחנו מקווים שהדיון הזה יהיה דיון פורה בו נקבל תשובות טובות, מלאות ומשמעותיות שירגיעו אותנו".

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר בדיון: "הרשות היא גוף נאצי ותומך טרור גם אם הם עוד לא הפכו קנים. המציאות הזו זועקת לשמיים. מדובר בשאלה של 'האם' ולא 'מתי'. לצערי אנחנו בתפיסה של ה-6 באוקטובר בנוגע לרשות הפלשתינית. מדברים על אינטרסים ומתעלמים מכוונות ויכולות הם מדברים על זה במפורש ומאדירים רוצחים. הרשות נמצאת סנטימטרים מאיתנו, מתמרצת ומחנכת לטרור, גוף נאצי שמחנך לאנטישמיות".

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) הוסיפה: "האויב שלנו מעוניין לרצוח אותנו ואנחנו צריכים ליצור הרתעה. אם הייתה הרתעה, לא היינו צריכים את הדיון היום. ההרתעה צריכה להיות לא באמצעות התגוננות אלא באמצעות מבצע יזום נגד הרש״פ. נפעל ונדרוש תשובות ותוכניות אופרטיביות כדי שהקונספציה תשתנה, אחרת כל יום הוא פוטנציאלי להיפוך קנים ואז חלילה יהיה כבר מאוחר מדי.

אסתר הילמן, תושבת בנימין ומראשות פורום שומרים על הבית אמרה בדיון: "הגעתי לכאן היום כדי לדבר על הסכנות הקיומיות שאנחנו עוברים כל דקה ודקה באזור שבו אנו גרים. מה אני מבקשת? די להתגונן! די להוריד את הראש, ודי לרצח של העם היושב בציון. אנחנו רוצים לחיות כאן בביטחון".

הילמן התחננה בפני הנוכחים: "תנו גב לרבש"צים שלנו, תנו להם תחמושת, ותנו להם אור ירוק כדי להרתיע את התושבים בכפרים הערביים. השיטה הזו של התמגנות והסתתרות רק גרמה לנו להוריד את הראש ולסתום את הפה. לא אתן שיהיה עוד שם של נרצח או נרצחת בגלל רפיון ואוזלת יד, והתייפייפות נפש הזויה, בבוקר ה-7.10 בעלי גויס בצו 8, הוא הצטרף ליחידה שלו כדי להילחם, וכל הזמן הזה אני ישנה עם סכין מתחת לכרית כדי להגן על הילדים שלי, זה נראה לכם נורמלי?.

תאריך:  01/02/2024   |   עודכן:  01/02/2024
עידן יוסף
+יו"ר הקואליציה מקפיא הצעות חוק לח"כים נפקדים
17:20 01/02/24  |  עידן יוסף
יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ אופיר כץ, מקשיח את המדיניות כלפי שרים וחברי כנסת מטעם המפלגה, שהמרו את המשמעת הסיעתית והמשמעת הקואליציונית ונפקדו מהצבעות, ולהטיל עיצומים על המפרים.

"אירועי המליאה מאתמול, בהם רבים מכם בחרו לא להגיע להצבעות, לא יחזרו על עצמם", כתב כץ בקבוצת וטסאפ פנימית. הוא ציין כי שוב השרה גילה גמליאל וח"כ דני דנון לא הגיעו לרוב ההצבעות, בלי אישור מראש ובלי קיזוז, אך לא ציין מה עונשם.

עם זאת עדכן שהצעות חוק של חברי הכנסת מכל סיעות הקואליציה שלא הגיעו אתמול להצבעה, הוסרו מוועדת שרים לחקיקה בשבוע הקרוב. כמו כן, חוקיהם של ראשי ועדות שלא הגיעו לא יעלו למליאה בשבוע הבא.

"אמשיך לפרסם באופן קבוע את שמות חברי הכנסת שמסיבה לא ברורה סבורים שהמשמעת הליכודית והקואליציונית לא חלה עליהם, יהיו סיבותיהם אשר יהיו", הבהיר.
+"אם יאשרו חיבור חשמל לדרוזים, בג"ץ יפסוק לחבר גם את טייבה"
02:18 01/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ אחמד טיבי העלה את טענת השוויון בדיון בהצעת החוק לאספקת חשמל למבני מגורים ללא היתר בישובים הדרוזים  ▪  חברת החשמל: "החוק יישאר אות מתה. נסו לחבר איתו בית אחד"  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: "לפצל את החוק כך שהחיבור יהיה מיידי; אתם צריכים לדאוג לתושבים שלכם ולא להאשים כל הזמן את הממשלה"
השייח טריף. היינו מעדיפים היתרי בנייה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אנטישמיות / Antisemitism   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל ארד / Yuval Arad   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגנה מקומית: בקו התפר חוששים ודורשים כיתות כוננות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה קיימה (31.1.24) דיון בנושא הצעת חוק אספקת החשמל (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. לפי הצעת החוק, המובאת כהוראת שעה לפרק זמן של שנתיים, יוכל שר האנרגיה להתיר אספקת חשמל עבור מבני מגורים ללא היתר ביישובים דרוזים או צ'רקסיים.
01/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (31.1.24) כצפוי את הצעת החוק הפרטית תיקון חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו (שוויון בפני החוק ואיסור הפליה), שהגיש ח"כ גלעד קריב (העבודה) ברוב של 45 מול 36. אולי מה שפחות היה צפוי היה הוויכוח הסוער שחוללה הצעת החוק בין שר המשפטים ליוזם.
31/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים התכנסה דנה (30.1.24) בנושא בחינת העסקת עובדים זרים בענף הניקיון ובפרט במוסדות מערכת הבריאות. לפי נתוני שירות התעסוקה הישראלי, בענף הניקיון, מספר דורשי העבודה הרשומים עומד על 30,250, מתוכם 8,210 נמצאים בחל"ת. נכון ליום 29.1.24, מספר הדרושים שהתבקשו משירות התעסוקה על-ידי מעסיקים שונים בענף הניקיון עמד על 1,791.
31/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים החלה (30.1.24) לדון בהצעת חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (הוראת שעה- חרבות ברזל) (דייר ממשיך מיוחד), התשפ"ד-2024. מטרת הצעת החוק שגיבשה הממשלה היא לאפשר לבן משפחה של מי שנהרג כתוצאה מפעולות האיבה או המלחמה שאירעו בשבעה ושמונה באוקטובר 2023, או של מי שנקבע כחטוף או כנעדר בשל אותם אירועים, זכאות בתנאים מסוימים להמשיך ולהתגורר בדיור ציבורי. הזכאות, לפי הצעת החוק, תינתן לבן משפחה כאמור שהוא קרוב משפחה והתגורר עם מי שזכאי לדיור ציבורי, והזכאי נפטר או עבר להתגורר במוסד סיעודי. לפי המוצע הזכאות להמשיך ולגור בדירה הציבורית תינתן לכל היותר למשך שש שנים, בהתאם לכללים שייקבעו ע"י משרד השיכון ובשים לב למצבו הסוציאלי, הכלכלי או הרפואי של המבקש. הצעת החוק נועדה להקל על בני משפחה שנפגעו מאירועי מתקפת הטרור, ולאפשר להם תקופת התארגנות והתאוששות בלא חשש מאובדן מקום מגורים בתקופה מורכבת זו.
31/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (30.1.24) בנושא שיעור הריבית על הלוואות לדיור והריבית המשתלמת על-ידי הבנקים על כספים המופקדים בחשבונות עו"ש ובפקדונות. טלי קיסר סטויה, סגנית המפקח על הבנקים, הציגה בפתח הדיון את נתוני התמסורת של עליית ריבית בנק ישראל לפיקדונות הציבור: "בכל מה שקשור להסטה של כספי ציבור מעו"ש לפיקודנות נושאי ריבית ולהעלאת הריבית על הפיקדונות, זה אחד היעדים שבנק ישראל שם, והנגיד ציין שאנחנו משתמשים בכל הכלים ומגוון רב של כלים. הכלים בין אם במכתבים, בין אם במפגשים, ואם זימון של כל בכירי המערכת הבנקאית, גם אם זה להנגיש לציבור ברמת הבנק הבודד את המחירים שהוא יכול לקבל בכל פיקדון, בכל תקופת זמן, זה כלי שמאפשר ללקוח להתמקח. אנחנו עוקבים ברמה הדוקה מאוד.
30/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il