|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
רינה ננדה וקסמן מתאות את האלימות המשטרתית שחוותה [צילום: ערוץ כנסת]

"שוטרים הטיחו אותי ליד הזינזנה, עשיתי פיפי במכנסיים"

מפגינים מקיסריה טוענים לאלימות משטרתית: "תחנת חדרה פועלת באופן קיצוני ביחס לאחרות" המשטרה: "חופש הביטוי נגמר במקום שבו מתחילות עבירות פליליות" קריב: "מאחורי הפעולות של המשטרה בקיסריה יש גם תפיסת עולם פוליטית" יו"ר הוועדה לביטחון לאומי יקיים דיון נוסף בעניין בהשתתפות נציגות בכירה של המשטרה: "איפה שצריך לתקן - נתקן"
07/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

לבקשת מספר חברי כנסת, כונסה (יום ג', 7.5.24) הוועדה לביטחון לאומי לדון בהתנהלות משטרת חדרה בהפגנות בקיסריה. במהלך הדיון, נשמעו עדויות מצד מפגינים על אלימות של שוטרים שהופנתה נגדם במהלך ההפגנות ועל הפרה כביכול של חוק המעצרים.

בהמשך נשמעו עדויות של מפגינים שספגו לדבריהם אלימות מצד שוטרים ממשטרת חדרה. אמיר השכל, מהפעילים הבולטים של המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "הפגנות הן לא דבר נחמד או נעים, אבל זו זכות יסוד בדמוקרטיה והכלי היחיד שיש לאזרח להביע תרעומת או אי-נחת. תפקיד המשטרה הוא למצוא את האיזון בין הזכות להפגנה לבין הזכות לתנועה והזכות לחיים סבירים לציבור עצמו. ראיתי תחנות משטרות שונות בפעולה ואני חייב לומר שמשטרת חדרה פועלת באופן קיצוני ביחס לתחנות אחרות, היא נוקטת מדיניות של אפס סובלנות כלפי המפגינים וזה בדרך כלל נגמר באלימות". השכל תיאר את שלושת מעצריו בפרק זמן של חודש ואמר כי באחת הפעמים נעצר באלימות, נשלח להעביר לילה בבית המעצר ולמחרת שוחרר בתנאים מגבילים מינוריים. הוא ציטט את דבריו של השר לביטחון לאומי שאמר לפני כשנתיים כי בדמוקרטיה ניתן לחסום כבישים. השכל סיים את דבריו ואמר: "אני לא ידע מה עומד מאחורי ההתנהגות של משטרת חדרה, אבל אם היא חושבת שכך תרתיע אותנו - זה בדיוק להפך, זה רק מצית את השטח".

רינה ננדה וקסמן סיפרה בדמעות: "עמדתי בקיסריה עם שלט ומבלי שעשיתי שום דבר שעט לעברי קצין בכיר מאוד, ששמו כבר הוזכר, סטר לי ושנייה אחר כך הוא אחז בי וניסה להעלות אותי מעל המחסום, ויש הקלטה של כל הסיפור הזה שהוא אומר לי 'בואי, אני אראה לך מה זה'. המוחים הצליחו לסייע לי ואז הוא עבר ליולנדה. אחר כך כשעמדתי מאחורה ורעדתי מפחד, יותר מעשרה שוטרים הקיפו אותי, הפילו אותי ועוד אישה על הרצפה והתוצאות של כל זה הן על הגוף שלי. לקחו אותי והטיחו אותי ליד הזינזנה ושם, אני לא מתביישת לספר, עשיתי פיפי במכנסיים. אישה בת 55 שלא נתנו לה ללכת לשירותים. אני יכולה להיות אימא של כמה מהשוטרים שדיברו אלי מאוד לא יפה. חיכיתי שלוש שעות וחצי בתחנה ואותו קצין בכיר הגיע, צעק עליי, השתמש כלפי בשפה לא יפה ועשה ממני משוגעת שממציאה דברים. אני זאת שהוכיתי, אבל בכתב האישום אומרים שאני פצעתי והיכיתי את הקצין ושאני זאת שהפכתי את המחסומים בכוח. בצילומים רואים בדיוק את ההפך - שהרימו אותי ואת יולנדה מעל המחסומים. במעצר חוויתי אירועים שבהם פחדתי על הכבוד הנשי שלי. שוטרת שיכלה להיות הבת שלי הכריזה עלי בתור 'סחורה' לאנשים של השב"ס. אלו דברים שלא יכולים להתקיים במדינה דמוקרטית".

אל"ם (מיל') שמי עטר סיפר באריכות ובדמעות על סיפור מעצרו האלים בביתו בקיסריה, שלדבריו גרם לתסוגה בטיפול שלו כהלום קרב. "אני בן 76 ואני הלום קרב ברמה גבוהה. הגיעו אליי 30 שוטרים והקיפו את ביתי בקיסריה בזמן שיושבים אצלי חברים מימי שירותי בצה"ל. בעקבות המעצר שלי אני סובל מחבלות, לא מצליח לישון ולא מצליח לתפקד. איך קצין כמו פולק שהגיע אליי הביתה ועצר אותי יכול לשרת במשטרת ישראל? הוא איש שאסור לו להישאר דקה נוספת במשטרה. הוא פוגע גם במשטרה ובשוטרים שלו".

לירז רימון, תושב פרדס חנה כרכור, אמר כי בכל פעם שמפקד המחוז דני לוי מגיע להפגנה יש הסלמה מיידית ביחס למפגינים. הוא תיאר מקרה בו מכת"ז התיז זרם בכינון ישיר על מפגינים שעמדו על מדרכה וגרם לפציעתם של עשרה מהם. לדבריו, בתקופה האחרונה שומעים על עוד ועוד מובילי מחאות שמגיעים לשיחות הבהרה בשב"כ.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ניצב משנה גלעד בהט, רמ"ח אח"מ וטכנולוגיה, השיב על הטענות בשם המשטרה: "נשמעו הרבה מאוד דברים, והם גרסה של צד אחד לאירועים. המשטרה אחראית לביטחון הציבור כולו - המוחים, תושבי המקום ונבחרי הציבור. אחד הערכים שחשובים מאוד למשטרה הוא חופש הביטוי, אבל חופש הביטוי נגמר במקום שבו מתחילות עבירות פליליות. אנחנו נעמוד על כך שההפגנות יתקיימו אך עד גבול מסוים שאותו קבע המחוקק, והגבול הזה הוא עבירות פליליות. מרבית המוחים בהפגנות השונות באים להביע את עמדתם והמשטרה תכבד אותם, אך כשיש קבוצות או קומץ שבוחרים לבצע עבירות פליליות כמו תקיפות שוטרים וכמו גרימת נזק, המשטרה תטפל בזה כפי שהחוק מורה לה. אם הוא צריך להיחקר הוא ייחקר וכך אנחנו נוהגים. המשמעות המעשית של הדברים האלה היא שמי שמבצע עבירות פליליות - המשטרה תחקור ותטפל בזה. ככל שיש אירועים שבהם יש חשד שהשוטרים התנהלו שלא כדין יש ערכאות שחוקרות את השוטרים". יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל שאל את נצ"מ בהט האם יש בקשה לבדוק את התלונות נגד משטרת חדרה, ובהט השיב כי אינו יודע לגבי התלונות שמוגשות למח"ש ושיעדכן את הוועדה לגבי הסטטוס של התלונות שהוגשו לקצין תלונות הציבור.

סגן ניצן יניב רונן, קצין אג"ם של מחוז החוף, הוסיף: "אנחנו שומרים על האיזון והמידתיות הנדרשת. אנחנו מתמודדים עם שיימינג מתמשך לגבי קצינים ובני משפחותיהם, אבל איש לא מונע מהמוחים להגיד את האמירות שלהם. יש קו עדין בין מחאה לגיטימית לעבירה פלילית. יש מעצרים ואנחנו מביאים את האנשים לתחנה ולבית המשפט, ולחלק מהדברים יש תימוכין וסרטוני וידאו".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ גלעד קריב (העבודה), מיוזמי הדיון אמר: "שניים מהאנשים שנרשמו לדיון והיו אמורים לדבר, לא נמצאים איתנו - הראשון הוא לירון שנעצר על-ידי המשטרה ופונה בלילה לאיכילוב, וסרטונים מצביעים על אלימות קשה מצד שוטרים נגדו והדוברת השנייה, הד"ר יולנדה יבור, שנמצאת במעצר למרות שההתנהגות שלה בהפגנה הייתה ללא דופי". הוא מחה על היעדר נציגות בכירה של המשטרה בדיון ועל התעלמות הפיקוד הבכיר מפניות של חברי כנסת ואזרחים בנוגע להתנהלות משטרת חדרה בהפגנות בקיסריה. "אנחנו פועלים להגן על זכות המחאה של האזרחים וגם על משטרת ישראל ועל היכולת שלה לפעול רק במסגרת החוק וממניעים ענייניים".

עוד טען קריב: "יש במשטרת ישראל מגמה מטרידה מאוד של אי-הקפדה על זכויות אזרח וזכותם של מוחים למחות נגד החלטות הממשלה. חלק גדול מהדברים שאני מדבר עליהם הם דברים שראיתי במו עיני. יש בקיסריה הפרת חוק ברורה וסדרתית מצד גורמים במשטרת ישראל, והפרת החוק הזאת לא זוכה למענה מהדרגים הבכירים במשטרת ישראל. חלק מהתופעות המטרידות מתרחשות גם במקומות אחרים בארץ, אבל המקרה בקיסריה חריג בהיקפיו ובעוצמתו. לצערי, אנחנו יכולים להוכיח שמאחורי הפעולות של המשטרה בקיסריה יש גם תפיסת עולם פוליטית וראינו את זה באמירות פוליטיות מובהקות מצד קצינים בכירים נגד המוחים ונגד ההפגנות בקיסריה. ראיתי במו עיני שימוש בכוח מופרז וניסיונות להטיל מגבלות על זכות המחאה, וכן את הסירוב של קציני משטרה בכירים להסביר את הבסיס החוקי לפעילותם ואת הפגיעה בזכויות עצירים. החמור ביותר הוא ששמענו קצינים שאומרים שקיבלו הנחיות מלמעלה לסיים במעצרים את הלילות של ההפגנות. אנחנו פה נדרשים לפיקוח על משטרת ישראל כי כל הגורמים האחרים נכשלו בכך". קריב ביקש לדעת מדוע המשטרה מחרימה טלפונים של מפגינים שמצלמים את ההפגנות, ומדוע אין מסמכים רשמיים על ההחרמה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה כי היא מכבדת את המשטרה, אך הייתה בהלם כהגדרתה לאחר שראתה סרטונים של שוטרים "נכנסים" במפגינים. ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) הוסיף כי יש אינספור מקרים של אלימות שנתקל בהם על גופו ושטייחו אחר כך. "במקום להגן על משפחות החטופים ולתת להן למחות, תוקפים אותן, ואין לי ספק שרוח הבלהות היא למעלה. מיישרים קו עם השר העבריין המורשע, חלק כדי להתקדם וחלק כדי למצוא חן. לא מדובר בכל המשטרה, אלא בשוטרים מעטים במחוזות שונים שמתנהגים כמיליציה פרטית של השר העבריין וזה עלול להגיע גם לכדי רצח.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה פוגל סיכם את הדיון ואמר: "שמעתי את העדויות וגם לי ירדו דמעות, כי לא כיף לשמוע את זה. אני מצפה מהמשתתפים להקשיב בדיון, ואני אומר לכם - יש לנו משטרה נהדרת ומפקדים נהדרים. תעזרו לי לשים את האצבע ולתקן במקום שצריך לתקן. נקיים דיון המשך בהשתתפות נציגות בכירה של המשטרה - המפכ"ל, מח"ש ומפקד המרחב - ונקבל תשובות על השאלות ששאלנו כאן. הזכות להפגנה היא המשך טבעי של מה שאנחנו מכירים כחופש ביטוי בשילוב עם חופש ההתארגנות, וכל אחד מאיתנו רוצה לכבד את זה ולשמור על זה. הפגנה היא הדרך הכמעט הכי טובה שיש לציבור לבטא את עצמו באופן פומבי, אך עם זאת, יש לנו את אותה חובה לשמור על הסדר הציבורי והאינטרס הציבורי".

תאריך:  07/05/2024   |   עודכן:  07/05/2024
עידן יוסף
+גפני: "הדואר נכשל, אין ברירה אחרת אלא להפריט"
17:14 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצווים וההצעות שאישרה ועדת הכספים מעגנים את מתווה ההפרטה, המרת הלוואות המדינה להון בעלים וצווי אינטרסים חיוניים של המדינה בחברת דואר ישראל ובנק הדואר  ▪  במהלך הדיונים הוצג כי הצפי הוא שעד סוף הרבעון השני ב-2024 יועבר תשלום התמורה ויועברו מניות המדינה לרוכש
מישאל וקנין [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ גפני: הממשלה כשלה בעניין העלאת המחירים כישלון מוחלט
13:24 07/05/24  |  מירב ארד
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תוקף את הממשלה בה הוא חבר: "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא של העלאת המחירים, לא משרד הכלכלה - הממשלה כשלה בעניין הזה כישלון מוחלט". גפני הוסיף: "אם הייתי באופוזיציה - לא הייתה מתנהלת פה ישיבה"
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש הביטוי   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יניב רונן /  Ronen Yaniv"   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שוטרים הטיחו אותי ליד הזינזנה, עשיתי פיפי במכנסיים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב ל
7/05/24 15:36
2
ענת
14/05/24 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בהתאם להחלטת ועידת מפלגת העבודה, נסגרה (5.5.24) רשימת המועמדים בבחירות לתפקיד יושב-ראש מפלגת העבודה. אפרת רייטן מרום החליטה כי לא תתמודד, וכך גם נעמה לזימי, ורק גברים הגישו את מועמדותם.
06/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשות החברות הממשלתיות, משרד התקשורת והנהלת חברת הדואר, מובילים מזה תקופה ארוכה את תהליך הפרטת חברת דואר ישראל, כאשר הכוונה הייתה להשלים בימים אלה את תהליך ההפרטה. הבעיה היא שלאורך ההליך לא נעשתה פנייה לקבלת אישור ועדת הכספים להפרטה כנדרש, ונראה כי ההתייחסות לוועדה הייתה כ"חותמת גומי" בלבד.
04/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת בחרה (יום ד', 1.5.24) ובתום דיון סוער את חמשת נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים ואת חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, לפי חוק הרבנות הראשית לישראל:
01/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה (יום ג', 30.4.24) הארכה שישית של ההכרזה על הגבלה ביטחונית, לפיה דיוני בית המשפט בהשתתפות עצורים או אסירים החשודים או מואשמים בעבירות טרור, יתקיימו בוועידת וידאו (VC) בשל סכנת חיים או סיכון ביטחוני מוגבר בהבאתם לבית המשפט בעת המלחמה. הארכת ההכרזה היא לתקופה של 28 יום, עד ל-28.5.24.
30/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון סוער שהתקיים לאחרונה בוועדת הכספים בנושא הפרטת חברת הדואר, דרשו חברי הכנסת הסברים על הפגיעה בשירות לציבור ועל עליית תעריפי השירותים. בנוסף, מחו חברי הכנסת על כך שלא שותפו במהלך קידום ההפרטה ועל כך שהם נדרשים לנושא רק כעת "כשהמעשה עשוי". נראה כי העיכוב באישור מתווה ההפרטה יעכב את תוכנית רשות החברות להשלים את ההפרטה במהלך החודש הקרוב.
21/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il