ההסתדרות, חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים) ונציגי ועד העובדים בחברה חתמו (יום ב', 25.3.24) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה הממשלתית שאחראית על תכנון והקמת הרכבות הקלות והמטרו במטרופולין תל אביב.
ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל נת"ע
חיים גליק, וסגן בכיר לממונה על השכר אוהד אלקבץ. הוא יחול על מאות עובדי החברה ויהיה בתוקף עד לשנת 2028.
ההסכם בין הצדדים כולל תקציב קידום שכר (שיכלול תוספות אחידות לכלל העובדים ותוספות דיפרנציאליות לשיקול דעת ההנהלה). עוד הוא כולל מענק מצוינות בהיקף של 2% מתקציב השכר של החברה, שינוי מבנה השכר באופן שיאפשר העסקה ושימור עובדים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה באופן מותאם לאתגרי החברה והחלת מנגנון שבוע עבודה מקוצר כנהוג במגזר הציבורי. ההסכם מסדיר גם תנאי העסקה לסטודנטים.
מן ההסתדרות נמסר כי ההסכם משמר את הישגי ההסכם הקיבוצי בחברה משנת 2018, ובהם שי מוגדל לחג, אש"ל יומי, הפרשות מוגדלות לפנסיה והגדלת מכסת ימי החופשה לעובדים לצד התאמת תנאי ההעסקה והשכר לאתגרי החברה ומתן כלים להנהלה באופן ההעסקה, ותגמול עובדים בצורה שתאפשר קידום את הפרויקטים של החברה ועידוד מצוינות.
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, ברך על ההסכם ואמר כי יש לו משמעות גדולה לנת"ע, כחברת התשתיות הגדולה הישראל, ובמיוחד למאות העובדים שייקלטו בקרוב בחברה, במסגרת הקמת רשת קווי המטרו - פרויקט התשתיות הגדול בישראל, העתיד להסיע בגוש-דן וסביבתה כשני מיליון נוסעים ביום.
אוהד אלקבץ, המשמש כסגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, הוסיף כי נת"ע ועובדיה נדרשים לאתגרים המשפיעים על החיים של כולנו. "ההסכם הזה מעניק כלים מתקדמים להנהלה לשימור ולגיוס עובדים, באופן שישפר את התמודדותה עם הפרויקטים המשמעותיים שהיא מקדמת עבור המשק הישראלי. אודה לכל המעורבים בגיבוש ההסכם בתהליך מקצועי שמתבסס על שיטות עבודה מתקדמות", אמר.