|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כלא עופר. צפוף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שב"ס קורס: תקן הכליאה למחבלים מוצה - הממשלה תידרש לפתרון מיידי

תקן הכליאה עומד על 14,500 כלואים, ובפועל יש יותר מ-21,000 בעקבות התנגדות השרים לקיצוץ רוחבי ותקנים ממשרדיהם לטובת מתקני הכליאה, ישיבת הממשלה הופסקה לטובת המו"מ
07/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

שירות בתי הסוהר מתריע כי בעוד מספר ימים לא יוכל לקלוט אסירים ביטחוניים נוספים. תקן הכליאה עומד על 14,500 כלואים, ובפועל יש יותר מ-21,000, על כן שב"ס יציג לממשלה תוכנית חרום לצורך המשך קליטת אסירים.

בעקבות התנגדות השרים לקיצוץ רוחבי ותקנים ממשרדיהם לטובת מתקני הכליאה, ישיבת הממשלה הופסקה לטובת המו"מ. ראש הממשלה נתניהו הכריע כי ההחלטה תשונה. 50% יגיע ממשרד לביטחון לאומי, 50% מיתר המשרדים. השרים מתעקשים כי הקיצוץ לא יהיה על חשבון תקנים שקוצצו בלאו הכי בעקבות המלחמה. הישיבה ננעלה ללא החלטה שתובא בהמשך כנראה טלפונית.

מפקד כלא גלבוע: "הסיכוי לבריחה היום נמוך מאוד ביחס לעבר"
[צילום: דוברות שב"ס והכנסת]
מ"מ מפקד מחוז צפון בשב"ס, גונדר שמואל לביא: "האתגר הכליאתי הוא לא מהאסירים הביטחוניים אלא דווקא מארגוני הפשיעה הפועלים בתוך המתקנים ומחוץ להם ופוגעים בביטחונם של אזרחי ישראל
▪ ▪ ▪

הוועדה לביטחון לאומי סיירה (יום א', 7.4.24) בבית סוהר 'גלבוע'. את הסיור הוביל מ"מ מפקד מחוז צפון בשב"ס, גונדר שמואל לביא, יחד עם מפקד בית הסוהר גלבוע, גונדר משנה, שגיא ז'ורבסקי, וסגל הפיקוד של המתקן. בסיור השתתפו יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל וחברי הכנסת מירב בן ארי, עמית הלוי, אריאל קלנר, משה סעדה ואושר שקלים. הוועדה סיירה באגפי בית הסוהר הביטחוניים והפליליים, במתקן השליטה (משל"ט) וחבריה שמעו סקירה בין היתר: על היחס בין אסירים לתקופות קצרות וארוכות, שגרת הפעילות והמוכנות במתקן והפקת הלקחים מאירוע הבריחה. הוועדה נפגשה גם עם אסירים פליליים והתרשמה מתנאי המחיה, המורכבויות וההיבטים הביטחוניים. יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי מטרת הסיור ללמוד על שלושה נושאים - מצב החירום הכליאתי והתרשמות מתנאי הכליאה, לקחי הבריחה מהכלא והמוכנות לקליטת מחבלים מהצפון בתרחיש מלחמה.

גונדר לביא, מ"מ מפקד מחוז צפון, שב"ס, סקר בפני הוועדה את פעילות את הארגון ואמר בהתייחס למתקני הכליאה במחוז צפון, כי האתגר הוא המשך יכולת בכל מחיר ובכל עת של קליטת עצורים וכלואים למשטרה ולשב"כ. לדבריו, האיומים שנוספו בגזרה הם כטב"מים בנוסף לפגיעת רקטות במתקנים, חדירת מחבלים עד כדי הגעה למתקנים, קריסת מערכות הקשר, תרחיש 'שומר חומות' גזרה צפונית ועוד. "אנו ערוכים לכל תרחיש למתן תגובה באופן עצמאי. התובנה היום של לוחמי השב"ס היא של הגנה יחד עם התקפה וחתירה למגע בתוך המתקן ומחוץ למתקן". בהתייחס לאתגרי הכליאה, הוסיף כי האתגר הוא לא מהאסירים הביטחוניים אלא מארגוני הפשיעה הפועלים בתוך המתקנים ומחוץ להם ופוגעים בביטחונם של אזרחי ישראל. "אנו פועלים בכל העוצמה מול פעילות ארגונים אלה במתקני הכליאה. גמרנו עם אירועי ההכלה והתערבות גורמים חיצוניים לגבי התנהלות במתקנים. אני שומע את ההמלצות, אבל בסופו של דבר אנחנו פועלים לפי מודיעין אוסף ומסכל על-פי פעילות מבצעית. הכוח של הארגונים הללו הוא של קואליציות ואנחנו חותכים אותם על-ידי אגפים טקטיים והפרדה מוחלטת ורואים את ההשפעה של זה בשטח, בפעילות שלהם".

מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה ז'ורבסקי, התייחס לאירוע הבריחה מהמתקן לפני כשלוש שנים וציין בפני חברי הוועדה את הפעולות הרבות שבוצעו בעקבות לקחי אירוע הבריחה ובחיזוק השמירה ואבטחת המתקן. לדבריו, "הסיכוי לבריחה היום נמוך מאוד ביחס לעבר". גונדר משנה פנינה לב ארי, רמ"ח הדרכה ואימונים, פרשה בפני חברי הוועדה את הפעולות המבוצעות כיישום הלקחים: "אנו מיישמים את לקחי הבריחה וחילקנו לפי תחומי העיסוק, מרמת המודיעין, וההדרכה, הכשירות, התכנון והלוגיסטיקה וחיזוק הקשר הרציף ביניהם". וציינה כי הכשלים המרכזיים היו בתחומי המבנה הארגוני, הטכנולוגיה, הפקודות והנהלים, הפיקוח והבקרה. "את כל אלה שינינו כחלק מהתרבות הארגונית. גובשה תפיסה חדשה בהפעלת המודיעין, הכשרת כוח אדם בנושא אתגרי תת-קרקע, קביעת תו קן כשירות מבצעית ומקצועית, קביעת שגרות מבצעיות כמו: חיפושים איכותיים לפי מדרג של תדירות ואוכלוסייה שונה שבודקת ברמתו ובמקצועיותו. הקמת 'צוות אדום' לתרגול איומי יחוס שונים. לנוכח מלחמת "חרבות ברזל" שונו מיד תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, הוסדרו תהליכי העברת האסירים הביטחוניים והחזקת אסירים בעל סיכון גבוה לבריחה ועוד. כמו-כן מונה צוות בחינה "ליום שאחרי". רב כלאי, עו"ד לילך ולדמן, אחראית כליאה, בהתייחס למצב החירום הכליאתי הסבירה: "אנו עושים הכל כדי לא לעצור את הקליטות. כיום אנו פועלים להצפפה של בתי הכלא הקיימים ופירטה את התוכניות בטווח הקרוב והרחוק של הוספת מתקני הכליאה גם לאגפים הפליליים. לדבריה, גם לאחר הוספת מקומות הכליאה המתוכננים עדיין יהיה חוסר של 1,500 אסירים שיהיו מתחת לתקן של מרחב המחיה של 4.5 מ"ר. לגבי הוספת מקומות הכליאה לאסירים הביטחוניים ציינה כי יש את תוכנית 888 הרחבת מתקני קציעות ועופר ועוד. מ"מ מפקד המחוז, לביא, אמר לסיכום:" הגאווה שלנו היא להיות חלק מהארגונים הנלחמים במחבלים הארורים הללו. מה שראיתם היום זו תמונת המצב הארגונית. הלוחמים שלנו צריכים לעשות שינוי תודעתי בזמן קצר בין העולם הביטחוני לפלילי וזה אתגר לא פשוט והם עומדים בכך בגאווה. האירוע הבא לא יהיה בגלבוע וצריך להפנות את הקשב למקומות אחרים".

מפקד הכלא, ז'ורבסקי: "אנו משרתי מדינה וזה מה שמניע אותנו. אף סוהר ואני מניח שבאף ארגון אחר, לא מגיע בגלל שכר אלא מתוך תחושת שליחות. יש כאן לוחמים נחושים שהוכיחו את היכולות שלהם. המלחמה הציבה בפנינו אתגר משמעותי והוכחנו שגם בפערי כוח אדם ועם המצב הביטחוני עשינו שינוי ואנו ממלאים את המשימה. ניישם כל החלטה ויש לנו את הגיבוי הנדרש לכך מהפיקוד".

חברי הוועדה הביעו את הערכתם לפעילות לוחמי שב"ס הממלאים את משימותיהם המורכבות לאור המציאות הביטחונית והפעילות היום יומית. יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, אמר בסיכום הסיור כי הוא יצא עם תוכנית עבודה כדי לסייע. "ניכרת פעילות במטרה לרווח את הכליאה בעיקר בתחום הבינוי ויש צורך בשינוי מצבת כוח האדם של הסוהרים כדי לשנות את היחס". הוא ציין, כי התרשם שאחד השינויים הגדולים זה המשמעת של האסירים והשגרה המנוהלת על-ידי השירות ולא האסירים. " אתם 'חיים עם האויב' ולכן אתם מכירים את הדברים בצורה הטובה ביותר ועליכם להתריע ולהציף בעיות. שינוי התרבות הארגונית באה לידי ביטוי ורואים זאת. לא הרבה אנשים יודעים כמה אנו חבים לכם על כך ששגרת יומנו שקטה. אתם מהווים את כוח ההרתעה לפשיעה ולטרור".

תאריך:  07/04/2024   |   עודכן:  07/04/2024
עידן יוסף
+'הנחת סלב' לנשיא" | רוטמן דורש הבהרות על הצוות לחקירת ההדלפה מביהמ"ש העליון
19:33 07/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה דנה בחוקיות צוות חקירת ההדלפות בבית המשפט העליון, שהוקם על-ידי מ"מ נשיא בית המשפט  ▪  רוטמן, טוען כי הקמת הצוות נעשתה ללא סמכות חוקית וכי יש חשש לניגוד עניינים מצד שני חברי הצוות, שביקשו באוגוסט להצטרף לעתירת בג"ץ הסבירות  ▪  נציגי בית המשפט טוענים כי הקמת הצוות נעשתה במסגרת הסמכות הטבועה של נשיא בית המשפט וכי חברי הצוות נבחרו בשל ניסיונם וכישוריהם
רוטמן. מערכת שקובעת לעצמה את הסמכויות הטבועות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ישראל ביתנו פועלת לכינוס המליאה לישיבת פגרה
17:50 07/04/24  |  עידן יוסף
הכנסת יוצאת מחר באופן רשמי לפגרה ובאופוזיציה כבר קוראים לדיון דחוף במליאה. יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, החל לאסוף 25 חתימות על מנת לכנס את מליאת הכנסת לדיון דחוף בזמן הפגרה, בנושא המדיניות הביטחונית של ישראל בפני האיומים האירנים (כאן חדשות).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שב"ס קורס: תקן הכליאה למחבלים מוצה - הממשלה תידרש לפתרון מיידי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
חברי הכנסת מהאופוזיציה העומדים מאחורי קמפיין ה"בחירות עכשיו" הם אותם אלה שבנשימה אחת קוראים לביטול פגרת הכנסת. בין שני הקמפיינים, מה לעשות, קיימת סתירה. הליכה לבחירות עכשיו משמעותה אחת: במקום פקרה קצרה של חמישה שבועות, שבמהלכה מתקיימים דיוני ועדות, נקבל פגרה ארוכה שתימשך לפחות חצי שנה, כמעט ללא דיוני ועדות.
05/04/2024  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
לפני שבועיים דחתה הוועדה לביקורת המדינה את הצעת היו"ר ח"כ מיקי לוי, לממש את סמכות המוקנת לה - הוצאת צווי הבאה. לוי ביקש להחיל את הצו על ארבעה בכירים מהמשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל לאחר שלא התייצבו לדיוני הוועדה לבירור טענותיו, לכשלים רבים בהליך רישוי כלי ירייה וזאת בהוראת השר איתמר בן-גביר.
04/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ טלי גוטליב בחרה לעקוץ את מפלגת חד"ש-תע"ל, בדרך מקורית. שיר שחיברה, בלחן "השפן הקטן" וקראה מדוכן המליאה:
03/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
פעילי מחאה וקרובי חטופים הגיעו היום למליאת הכנסת. משפחות חטופים התפרצו ביציע האורחים במליאה עם ידיים צבועות בצהוב, בקריאה לשחרור החטופים ובמחאה על היציאה לפגרה. המוחים צעקו לעבר חברי הכנסת ומרחו על זכוכיות היציע גואש צהוב.
03/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי קיימה (יום ד', 3.4.24) ישיבת מעקב בדיווח השר לביטחון לאומי לפי סעיף 19 כ (ד) לפקודת בתי הסוהר (נוסח חדש), התשל"ב - 1971.
03/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
"חלאס עם המיגונים": ח"כים נגד מיגון קו הרכבת לשדרות  /  עידן יוסף
דיון במתווה הפרטת הדואר הסתיים ללא הצבעה  /  עידן יוסף
סופית: תיקונים בפקודת מס הכנסה לשם עמידה בדרישות בינלאומיות  /  עידן יוסף
הח"כים - והפגרה  /  דן מרגלית
סער וגנץ – גירושים ידועים מראש  /  טובה ספרא
להדיח את ח"כ גוטליב  /  יעקב אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il