|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מתקן העשרת האורניום בנתנז. לא מוגן [צילום: AP] חמנאי. אזהרה חמורה לפני תקיפה [צילום: AP]
נתניהו. אזהרה חמורה [אוהד זוויגנברג/AP] פוטין. S-300 לא מגוננת [צילום: AP]

צילומי לויין מעידים על פגיעה בסוללת S-300 המיועדת להגן על מפעל האורניום בנתנז

כך מדווחת רשת CNN המסתמכת על צילומי לווין של חברה אמריקנית התקיפה שמיוחסת לישראל נועדה להעביר מסר כפול לאירן ולרוסיה: מערכת ההגנה האווירית S-300 מתוצרת רוסיה לא תוכל להגן על מתקני הגרעין של אירן - אם תחליט ישראל לתקוף
20/04/2024  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

צילומי לווין של החברה האמריקנית Umbra Space שבוצעו ביום שישי מעידים על פגיעה בסוללת S-300 המוצבת בנתנז - המוצבת להגנה על המפעל להעשרת אורניום המרכזי של פרויקט הגרעין. כך מדווחת רשת CNN. מכ"ם הסוללה ששודרג למכ"ם של S-400, נפגע ועוור והוצא מכלל שימוש.

עוד עולה מתמונות הלווין שצולמו, כי מטוסי ה-F-14 האירניים שהוצבו בעבר בבסיס האוויר אינם נמצאים. תמונות לווין ארכיוניות נוספות שנבדקו על-ידי CNN מראות שאותם F-14 Tomcats לא היו שם במשך זמן מה. המשמעות: אירן נערכה לתקיפה באזור זה, מחמת חששה מתקיפה מצד ישראל (בעבר יוחסו לישראל פגיעות במתקן הצנטריפוגות בנתנז).

התקיפה שבוצעה בלילה שבין חמישי-שישי מיוחסת לישראל. בישראל שומרים על עמימות ונמנעים מאישור או הכחשה. על-פי דיווחים של רשתות זרות, בתקיפה השתתפו 3 מטוסי קרב חמקנים מסוג F-35 שטסו מכיוון סוריה לצפון עירק, מבלי לחדור למרחב האווירי האירני. המטוסים שיגרו לעבר הסוללה שלושה טילי "אנקור כחול" ופגעו בה.

התקיפה נועדה, כפי הנראה, להעניש את אירן על התקיפה נגד ישראל; ובמקביל להעביר מסר כפול: הן לאירן ובראשה למנהיגה עלי חמנאי; והן לרוסיה ולעומד בראשה ולדימין פוטין שמחמש את אירן: יש לנו יכולת להגיב ולפגוע קשות במתקני הגרעין; מערכת ההגנה האווירית מתוצרת S-300 - המוצגת ככלי הגנה מן המעלה הראשונה - הינה חדירה ולא תוכל לעמוד בפני הטכנולוגיה המתקדמת של ישראל וארה"ב. סוללות מסוג זה לא יוכלו להגן על מתקני הגרעין של אירן - אם תחליט ישראל לתקוף את מתקני הגרעין באירן, בתגובה למתקפות של אירן נגד ישראל.

על-פי הדיווח עולה, כי אומנם לא ניכר נזק נרחב בבסיס של חיל-האוויר האירני. אין מכתשים גדולים באדמה ואין מבנים הרוסים לכאורה. עם זאת, נראה כי אכן - סוללת S-300 מתוצרת רוסיה נפגעה קשות והוצאה מכלל שימוש.

רשת CNN דיווחה, כי יהיה צורך בתמונות לווין חזותיות נוספות כדי לבדוק אם יש נרשמה פגיעה קשה במתחם, דבר שלא ניתן לראות עתה בתמונות SAR. תמונות SAR אינן כמו תמונות לווין רגילות, נאמר. "תמונות ה-SAR נוצרות על-ידי לווין המשדר קרני מכ"ם המסוגלות לעבור דרך עננים, כמו אלו המונעים כיום מלווינים לחדור. קרני הרדאר הללו מקפיצות מעצמים על הקרקע, ומהדהדות בחזרה ללווין.

סוכנות הידיעות האירנית FARS דיווחה מנגד, כי מכ"ם צבאי בבסיס הצבאי של מחוז איספהאן הוא אחד היעדים האפשריים, וכי הנזק היחיד מהתקיפה הוא חלונות שבורים בכמה בנייני משרדים.

צילומי לויין מעידים על הפגיעה [צילום: Umbra Space]
תאריך:  20/04/2024   |   עודכן:  20/04/2024
יואב יצחק
+נתניהו: אסור להטיל סנקציות על צה"ל
22:57 20/04/24  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא בחריפות נגד הממשל האמריקני - מחמת כוונתו של הממשל להטיל סנקציות על היחידה נצח יהודה. "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל!", אמר נתניהו בהודעה שמסר לתקשורת. "‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".
נתניהו: נפעל בכל האמצעים [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+אירן עשויה לקבל את מטוסי הקרב סוחוי-35 הראשונים מרוסיה
21:42 20/04/24  |  עידן יוסף
דיווחים בתקשורת האירנית: אירן עשויה לקבל מרוסיה כבר בשבוע הבא את מטוסי הקרב סוחוי-35 הראשונים. בסה"כ רכשה אירן 24 מטוסי קרב כאלה, שנחשבים למתקדמים לעומת צי המטוסים הנוכחי שלה שנחשב למיושן.
+משרד האוצר בוחן אפשרות להעלאת מיסים למימון המלחמה
21:40 20/04/24  |  עידן יוסף
באוצר בוחנים ברצינות העלאת מיסים בחודשים הקרובים כדי לממן את הוצאות המלחמה. על הפרק העלאת מס ההכנסה והמע"מ (שכבר אמור לעלות ל-18% ב-2025). בכירים במשרד אומרים ״אם הוצאות המלחמה יימשכו, בקצב הזה לא תהיה לנו ברירה אלא להעלות מיסים, צעדים קטנים לא יעשו את העבודה" (כאן חדשות).
+ארה"ב צפויה להטיל עיצומים נגד גדוד בצה"ל; נתניהו: "שפל ערכי"
21:27 20/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ האמריקני צפוי להודיע בקרוב על הטלת עיצומים על גדוד "נצח יהודה" בצה"ל, בטענה לאלימות כלפי פלשתינים  ▪  הדיווח מסעיר את המערכת הפוליטית: נתניהו וגנץ הודיעו שישראל תפעל נגד המהלך ורואים בו "תקדים מסוכן" ומסר שגוי לאויבים  ▪  סמוטריץ' טוען שזהו חלק ממהלך אמריקני להקמת מדינה פלשתינית  ▪  ח"כים מהימין גינו את ההחלטה בחריפות ורמזו לאפשרות שישראל תפעל באופן חד-צדדי נגדה
לוחמי גדוד נצח יהודה בלחימה ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+בית הנבחרים אישר ברוב גדול את הסיוע לישראל ולאוקראינה
20:57 20/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
366 צירים תמכו בסיוע לישראל ורק 58 התנגדו, רובם דמוקרטים  ▪  הסיוע לאוקראינה עבר ברוב של 311 מול 112  ▪  הסנאט יתבקש לאשר את החבילה המתוקנת בהמשך השבוע ולאחר מכן היא תישלח לחתימתו של ביידן
ביידן. ישראל זקודה בדחיפות לסיוע [סטפני סקארברו/AP]
ג'ונסון. מאוים בהדחה מצד צירי ימין קיצוני [צילום: דייוויד בקר, AP]
+ארדואן והנייה נועדו באיסטנבול - ובישראל גינו
20:39 20/04/24  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה ארדואן נועד היום באיסטנבול עם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה ודן עימו במאמצים להגיע להפסקת אש בעזה ולהעביר סיוע הומניטרי לרצועה. בירושלים אמרו כי עליו להתבייש. הודעת הגינוי יצאה לפני צאת השבת.
+שיפור קל במצבה של הילדה שנפצעה במתקפת הטילים מאירן
20:35 20/04/24  |  עידן יוסף
שיפור קל במצבה של הילדה בת שבע שנפצעה לפני שבוע קשה במהלך מתקפת הטילים מאירן. הילדה תושבת אזור אל פורעה שבנגב נושמת כעת בכוחות עצמה ומבית החולים סורוקה נמסר שמצבה עדיין מוגדר קשה.
+בלילה שבין 14-13 באפריל התרחש אירוע אסטרטגי גלובלי שהוביל צה"ל ובייחוד חיל-האוויר
18:49 20/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק בהנחייתי, על ירי מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים מתאבדים ששיגרה אירן לישראל. בהשתתפות: סא"ל ד"ר דן שיאון, שפיקד על טייסת במבצע "ערצב 19" במלחמת לבנון הראשונה; ד"ר חיים אסא, שהקים וניהל את המועצה לביטחון לאומי, והמומחה הצבאי אלכס צייטלין
חימוש מטוסי קרב צה"ל חיל-האוויר לתקיפה מאירן [צילום: דובר צה''ל]
+שב"כ ומג"ב פועלים במבצע לסיכול טרור במרחב נור א-שמס במנשה, 10 מחבלים נהרגו
14:36 20/04/24  |  יואב יצחק
דובר צה"ל מסר, כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים למעלה מ-40 שעות במבצע לסיכול טרור במרחב נור א-שמס במנשה; כוחות הביטחון חיסלו עשרה מחבלים, עצרו שמונה מבוקשים, חשפו מטענים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים.

+אחותה של החוקרת הישראלית אליזבט' צ'ורקוב מתחה ביקורת על ראש ממשלת עירק
14:28 20/04/24  |  יואב יצחק
תקרית חריגה הלילה בוושינגטון. כך מדווח העיתונאי רועי קייס (כאן11) ברשת X: "ראש ממשלת עירק א-סודאני התארח במוסד אטלנטיק. אחותה של החוקרת הישראלית אליזבט' צ'ורקוב שהייתה בקהל יצאה נגדו בחריפות: "תתבייש לך. אינך עושה דבר בעניין אחותי". צ'ורקוב כבר למעלה משנה בשבי המיליציה הפרו-אירנית גדודי חיזבאללה אחרי שנחטפה בבגדד".
+מנהיגי חמאס השוהים בקטר שוקלים לעזוב למדינה שיהיו מוגנים מחיסול
09:20 20/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
וול-סטריט ג'ורנל מדווח: עומאן היא אחת המדינות שפנו אליה לקלוט את ההנהגה המדינית של חמאס  ▪  ממשלת ישראל התחייבה להימנע מחיסולם בקטר בתנאי שיביאו לשחרור החטופים  ▪  בעבר שקלו איסמעיל הנייה וגורמים נוספים לעבור לטורקיה, אך ישראל הבהירה כי הם יהיו יעד לחיסול גם בטורקיה
הנייה. שוקל לעזוב את קטר [צילום: AP]
אל-ת'אני. מימון חמאס - בברכת ארה"ב וישראל [AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צילומי לויין מעידים על פגיעה בסוללת S-300 המיועדת להגן על מפעל האורניום בנתנז
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ההנהגה הפוליטית של חמאס המתגוררת בקטר, ובראשה מנהיג החמאס איסמעיל הנייה, שוקלת לעבור מהבסיס הנוכחי שלה בקטר, למדינה אחרת. כך מדווח וול-סטריט ג'ורנל. מו"מ מתקיים בימי אלה, וזאת לאחר שהנהגת חמאס יחד עם ראשי קטר לא מצליחים להביא לסגירת עסקה בין ישראל לחמאס לשחרור החטופים ולהפסקת אש, וזאת בשל דרישותיו של ראש חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שאותן ישראל ממאנת לקבל ובראשן הפסקת המלחמה-תחילה.
20/04/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
האיחוד האירופי מטיל עיצומים על להב"ה, הפועל נגד נישואי תערובת ובעד הפרדת יהודים וערבים, ועל ארבעה מתנחלים "קיצונים" בגין מה שכינה "הפרה חמורה של זכויות אדם של הפלשתינים".
19/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחד מנושאי הוויכוח העיקריים בנרטיבים שונים של מלחמות הוא המספרים. בדיקה של העיתונות בעולמית מגלה, למרבה התדהמה, כי כולם מעתיקים כמעט ללא בדיקה את מספר הנפגעים הפלשתינים המופצים ע"י משרד הבריאות הפלשתיני, הנשלט בידי חמאס. מספר הנפגעים הוא חלק מהתעמולה הפלשתינית, שמטרתה להראות כי מתחוללים, מה שמכונים בערבית "מַגַ'אזִר" (מעשי טבח) ו-"אִבַּאדַה" (השמדה).
19/04/2024  |  ירון פרידמן  |   יומני בלוגרים
גורם ישראלי אומר (19.4.24) לוושינגטון פוסט כי התקיפה באירן הייתה מחושבת היטב ישראל הרשמית ממשיכה לשמור על שתיקה. עד לשעה זו לא ברור איזה נזק, אם בכלל, נגרם לבסיס הצבאי ליד איספהן. הולכים ומתרבים הדיווחים לפיהם התקיפה בוצעה באמצעות רחפנים ששוגרו משטח אירן, כפי שנעשה במתקפות קודמות המיוחסות לישראל.
19/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההתקפה האירנית על ישראל ב-14 באפריל לפנות בוקר מחייבת ומצדיקה תגובה ישראלית. תגובה כזאת יכולה להתבצע בתחום הצבאי ו/או המדיני ו/או הכלכלי, ובכל אחד מהתחומים יש לשלב גם את תחום הסייבר. עם זאת, היא איננה חייבת להיות מידית, במיוחד אם ניתן לשלב בה תועלת מדינית חשובה.
19/04/2024  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il