|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
קבוצת ירדן
שיטות מודרניות לשיווק דיגיטלי

ח"כ ואטורי התנצל: "איש לא זרוע של חמאס, מבקש סליחה"

18/06/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי התייחס לדברים שאמר הבוקר, כי "המפגינים הם זרוע של חמאס", והתנצל בדיון בוועדת חוץ וביטחון על חוק הגיוס: "אני התכוונתי למשהו אחר ואני מצר על דבריי. איש לא זרוע של חמאס ואיש לא משתווה לחמאס. אני מבקש סליחה".

תאריך:  18/06/2024   |   עודכן:  18/06/2024
מירב ארד
+נתניהו הורה להסיר את חוק הרבנים מסדר היום
01:21 19/06/24  |  עידן יוסף
הודעה לילית מטעם הקואליציה: "בהמשך להתייעצויות שקיימו הערב ראש הממשלה נתניהו ויו״ר הקואליציה אופיר כץ, ראש הממשלה החליט להסיר את הצעת חוק רבני ערים מסדר היום של ועדת החוקה ושל מליאת הכנסת".
+חופש ביטוי או חופש הסתה? הקרב על האוניברסיטאות
23:56 18/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החינוך בכנסת דנה בהשעיית סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בעקבות קריאות בגנות המלחמה והנפת דגלי אש"ף בהפגנה  ▪  היו"ר טייב הדגיש את ההבדל בין חופש ביטוי להסתה, והזהיר כי אם האקדמיה לא תטפל במסיתים, הכנסת תתערב  ▪  נשיא אוניברסיטת בר-אילן טען כי מדובר במקרים בודדים וכי רוב הסטודנטים מתנהגים כשורה  ▪  נציג המל"ג הצהיר כי המל"ג דורשת מהמוסדות לגלות אפס סובלנות כלפי הסתה ותומכת בהרחקת סטודנטים ומורים מסיתים
ח"כ קלנר בוויכוח עם ח"כ טופורובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: החוק למניעת הטרדה מינית יחול גם על עובדי קבלן שירות
23:44 18/06/24  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק למניעת הטרדה מינית (תיקון מס' 16) (הרחבת תחולה לעניין קבלן שירות), התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת מירב מיכאלי, חבר הכנסת ששי גואטה וחברת הכנסת שלי טל מירון. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

מוצע בה להחיל על מזמין שירות המקבל שירות מאדם באמצעות קבלן שירות ועל עובדים שמועסקים דרך קבלן שירות כאמור את תחולת החוק למניעת הטרדה מינית, בו קבועים אמצעים שונים שעל מעסיק לנקוט כדי למנוע ולטפל בהטרדה מינית במסגרת יחסי העבודה. זאת בדומה להרחבה שקיימת כיום בחוק לגבי מי שמעסיק עובד של קבלן כוח אדם. כתיקון משלים לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, מוצע להחיל את ההגנה הניתנת לעובד מפני פגיעה על רקע הטרדה מינית, גם על עובדים המועסקים באמצעות קבלן שירות.

+סטרוק: מערך השירות הלאומי ימנה בקרוב אלפי מתנדבים חרדים
23:32 18/06/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 6), התשפ"ד-2024. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון. מוצע בה להאריך את תוקפו של חוק שירות לאומי-אזרחי, התשע"ד-2014 עד ל-30 ביוני 2025.

שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה בנאום הצגת החוק: "ברשות השירות הלאומי עליה זכיתי להיות אחראית, נעשה כל מאמץ להגדיל ולהרחיב את השירות הלאומי-אזרחי, כך שיוכל, בתוך זמן קצר, לשמש בסיס לשירות פעיל ומועיל של אלפי מתנדבים מהציבור החרדי, כי זה צו השעה וצו המצפון גם יחד".

היא ציינה כי מאז פרצה המלחמה מספר החרדים שהצטרפו לשירות הלאומי בתפקיד ביטחוני הוכפל וכיום משרתים במסגרת השירות הלאומי קרוב ל-1,500 צעירים חרדים. "מתנדבי השירות הלאומי פעלו באירועי שבעה באוקטובר במסגרת מד"א, הצלה, וזק"א, ואני מבקשת להוקיר להם תודה על כך"
+סופית: תורחב רשימת קרובי נפגעי ה-7.10 שיוכלו לקבל מידע על חקירת האירועים
23:25 18/06/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון מס' 18), התשפ"ד-2024 של ח"כ קארין אלהרר וח"כ אליהו רביבו. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

נקבע כי ביחס לבני המשפחה של הנרצחים בפעולות האיבה שהתרחשו מיום ה-7 באוקטובר עד ה-9 באוקטובר 2023, להרחיב ולאפשר גם לסבים, נכדים, דודים ואחיינים, לממש את הזכויות של נפגעי העבירה לקבלת מידע, אם שאר בני המשפחה המנויים בחוק אינם יכולים לממשן. כיום מנויים בחוק בני הזוג, ילדים, הורים ואחים. הצעת החוק תחול גם ביחס לקרובי משפחה של חטופים, שיוכלו לממש את זכויותיהם כנפגעי עבירה.

בנוסף, יתאפשר לנפגע עבירה או לקרוב משפחתו של נרצח להעביר את האפשרות לממש את הזכויות לכל אדם אחר לפי בחירתו. זאת, כדי לתת מענה למקרים בהם אותם נפגעים או בני משפחה אינם יכולים לממש את הזכות בשל מצבם ויוכלו להיעזר באדם אחר לפי בחירתם. כמו-כן, יתאפשר למשפחות החטופים להעביר את האפשרות למימוש הזכות לאדם אחר שיש לו קרבה אישית לחטוף.
+קופות החולים יחויבו להסביר למבוטחים מדוע נדחו
23:04 18/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הבריאות אישרה לקריאה ראשונה תיקון שיחייב סירוב מנומק בכתב לשירות, טיפול או תרופה שביקש מבוטח, ופירוט דרכי הערעור על הסירוב  ▪  יו"ר הוועדה טוען שהדבר יאפשר למבוטחים להבין את ההחלטה ולערער עליה בצורה יעילה יותר  ▪  נציגי קופות החולים טענו שהדבר יגרור עלויות פיתוח מערכות ממוחשבות וגיוס כוח אדם, אך משרד הבריאות טען שהעלויות זניחות
סירוב מנומק
+כל מבוגר חמישי בארץ מעשן, ובציבור החרדי כל מבוגר שני
22:33 18/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתונים קשים על היקף העישון בארץ הוצגו בוועדת הבריאות, כאשר הסיגריה האלקטרונית ממכרת יותר מפי ארבעה  ▪  במגזר הערבי - כמעט 40% מעשנים  ▪  8.1% מבני הנוער מעשנים לפחות פעם בשבוע ו-4.8% לפחות פעם ביום
יותר ממחצית התלמידים בישיבות החרדיות מעשנים
+צעד חריג: הקואליציה הדיחה את סעדה וגוטליב מוועדת החוקה
19:26 18/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מחר צפויה להתקיים הצבעה בוועדת החוקה על חוק הרבנים לאחר שהנהלת הקואליציה הדיחה מן הוועדה את שני חברי הכנסת מהליכוד שהתנגדו לחוק
סעדה וגוטליב. מה יעשו במליאת הכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דיסטל: במערכת החינוך מחביאים את היהדות מאחורי תרבות
17:32 18/06/24  |     |   לרשימה המלאה
שר החינוך קיש מגיב לטענות על העדר זהות יהודית במערכת החינוך הממלכתית: "מוביל מדיניות לשנות ולתקן. לימוד תנ"ך - כחלק מהזהות הבסיסית שלנו ולא כהדתה"  ▪  קודמתו בתפקיד, יפעת שאשא ביטון: "הבעיה היא לא בכמות השעות אלא בשיטת הלימוד"
דיסטל. היוונים לא מחביאים את אפלטון מאחורי גליקריה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אדלשטיין: "אפשרות לחוק חדש שיתן מענה אמיתי לצה"ל"
14:53 18/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ איזנקוט: "אם החוק הזה יעבור והמגמה של השנים האחרונות תימשך אני רואה סיכון גדול ליכולת של צה"ל להמשיך לממש את ייעודו"  ▪  שר החינוך קיש: "הצעת החוק הזו היא הזדמנות עצומה שאסור לנו לפספס אותה"  ▪  לפיד: המצב הוא בלתי אפשרי, לא ברמה הערכית, ולא ברמה המבצעית
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+גוטליב וסעדה הביעו התנגדות; ההצבעה על חוק הרבנים נדחתה
11:46 18/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה של הכנסת לא תצביע היום על חוק הרבנים המבקש לבצר שליטת ש"ס בהליך מינוי רבני ערים  ▪  יו"ר הקואליציה: הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום
ח"כ רוטמן. "בושה וחרפה" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חנן יובל נגד נטפליקס: "לא יכול להיות שאני לא מקבל תמלוגים על השירים שלי"
11:08 18/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים תומך בהצעת חוק לעדכון דיני זכויות המבצעים, בדומה לעדכון שנעשה בזכויות היוצרים, אך מציין שיש צורך למצוא איזון בין האינטרסים של כל הגורמים המעורבים ביצירה  ▪  יניב ביטון: "נטפליקס ודיסני הם לא מספרה, ויש להם הרבה מאוד כסף שצריך להגיע למבצעים"  ▪  נעמי לבוב: "הגופים הגדולים מרוויחים על הגב שלנו מהפרסומות ואותנו לא רואים"  ▪  יונה אליאן קשת: "אמנים מגיעים לפת לחם"  ▪  נציגי הגופים המשדרים טוענים שהמבצעים מקבלים תמלוגים בהתאם להסכמים הקיימים
יונה אליאן קשת וחנן יובל. האמנים נגד נטפליקס ודיסני [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניסים ואטורי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ ואטורי התנצל: "איש לא זרוע של חמאס, מבקש סליחה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לא תצביע היום על 'חוק הרבנים' המבקש לאפשר שליטה רבה יותר של ש"ס במינויי רבני ערים, בשל היעדר רוב לקואליציה בוועדה. זאת, בשל התנגדות חברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב, ממפלגת הליכוד, לאישור החוק.
18/06/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (17.6.24) להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ יוסף טייב לתקן את חוק זכויות מבצעים ומשדרים, על-מנת לעדכן את דיני זכויות המבצעים בדומה לעידכון שנעשה בזכויות היוצרים. בפתח הדיון, הבהיר טייב כי הסיבה להגשת הצעת החוק היא לאפשר סימטריה חקיקתית בין זכויות היוצרים לבין זכויות המבצעים. "האומנים הם הסלתה ושמנה, הם גורם להצלחה מסחרית של תעשיית המוזיקה בכלל והגיע הזמן לערוך התאמות מתאימות בין זכויות היוצרים למבצעים. נחשפנו לתרומה האדירה של האומנים בקורונה ובמלחמה, והם חלק בלתי נפרד מחיזוק העורף. החובה שלנו היא לדאוג שהאומנים יוכלו לקבל את מה שמגיע להם בדין ולא בחסד", אמר.
18/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 17.6.24) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ יצחק פינדרוס לתקן את חוק הבנקאות, כך שיאפשר פיקוח פרלמנטרי על סגירת סניפים וצמצום שירותי בנקאות ללקוח. לפי ההצעה שאושרה, במקרה שבו המפקח על הבנקים יחליט לקבל בקשה לסגירת סניף הוא יוכל לקבוע תנאים לסגירה, לרבות דחיית מועד הסגירה. בנוסף, המפקח על הבנקים ידווח לוועדת הכלכלה פעמיים בשנה על החלטותיו.
17/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שרת התחבורה מירי רגב מבקשת משר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקצות 77,930 ש"ח להתמודדות עם משחיתנות (ונדליזם) של פלגים קיצוניים בחברה החרדית, נגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים. בקשה בעניין הוגשה לוועדת הכספים, שצפויה לאשר את הבקשה.
17/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום א', 18.6.24 להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקנים, על-מנת לאמץ את ההוראות המחייבות בדין האירופי. הצעת החוק נועדה להסיר חסמים ולאפשר יבוא חופשי של מוצאים עם תקינה אירופית, מתוך הנחה לפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", כדי להפחית את יוקר המחיה. בדיון היום הזהיר היו"ר דוד ביטן כי אם במקום לעמוד בתקינה ישראלית היבואנים יצטרכו להוכיח שהם עומדים בתקינה אירופית - ההצעה לא תהיה טובה. "זה לא רציני, זה לא מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אמר.
16/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
העיר שהחלה את דרכה כמושבה חקלאית בשנתה המאה היא עיר חרדית כמעט לגמרי עם מיעוט קטן ביותר של תושבים הנמנים עם המגזר הדתי הלאומי
תומר קורנפלד
נאוויטס נסחרת לפי שווי של כ-4.6 מיליארד שקל לאחר זינוק של 40% מתחילת השנה    שוק ההון תגמל את נאוויטס למרות עיכוב (שלא באשמת השותפות) בתחילת ההפקה המתוכננת משננדואה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה על חופש הביטוי הממסד הזה הוא אויב שאי אפשר לנהוג "ניטרליות" לגביו    בשלטון הזה אין שום בלם שיעצור את המפלצת ההרסנית שמנסה להרוס כל מקור של מידע ראוי שחושף את השחיתות השלטוני...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il