חברת הכבלים מתב ממשיכה להשתפר במישור התפעולי. ואולם, הוצאות מימון כבדות ומחיקה גדולה של שווי השקעתה בחברת התקשורת ברק הביאו אותה להפסד רבעוני של 28.2 מיליון שקל.
ברק, בה מחזיקה מתב ב-10%, סובלת מנטל חוב כבד של 120 מיליון דולר בגין האג"ח שלה וכן מהתחרות העזה בשוק השיחות הבינלאומיות, עם כניסתה של אינטרנט זהב לשוק.
ברק הציגה צניחה חדה של 50% ברווחיות התפעולית ברבעון השני ל-16 מיליון שקל ונפילה של 80% ברווח הנקי ל-9 מיליון שקל.
מתב עצמה הגדילה את ההכנסות בכ-2% מול הרבעון הקודם ואלו הסתכמו ב-150.9 מיליון שקל, למרות ירידה של 2,200 במספר המנויים ל-263,200 ברבעון.
תחום האינטרנט בחברה ממשיך לגדול ולחברה כיום כ-80 אלף מנויי אינטרנט מהיר, כ-6,000 מנויים יותר מברבעון הקודם.
מתב שוב רשמה גידול בהוצאות התפעול ואלו עלו ב-7.5% מול רבעון קודם ל-26.9 מיליון שקל. ההסבר שמספקים במתב לגידול בהוצאות קשור בעיקר בעלויות התוכן הכרוכות בהשקת HOT, מותג הכבלים המאוחד של שלוש חברות הכבלים, וכן בגידול ההוצאות בגין השירות שמעניקה החברה ללקוחות לאינטרנט המהיר.
הוצאות אלו הביאו את מתב לרווח תפעולי של 3.3 מיליון שקל, צמיחה של 38% מול הרבעון הראשון של השנה.
הוצאות מימון כבדות של 16.2 מיליון שקל והמחיקה החד פעמית בברק, גם היא באותו סכום, תרמו לשורה התחתונה השלילית. זאת למרות תרומה של 2.6 מיליון שקל מהאחזקה בפרטנר, שגם היא היתה נמוכה יותר מברבעון הקודם.