אלפי מטיילים ונופשים הקדימו את בואם למעבר הגבול בטאבה, בעקבות מחאת תושבי אילת נגד הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ בעיר. תורים ארוכים השתרכו מהבוקר בכניסה למעבר הגבול בטאבה, בעקבות הפגנת המחאה שקיימו שם הבוקר תושבי העיר.
ראש העירייה, מאיר יצחק-הלוי, הודיע מראש, כי 2,000 כלי רכב ו-5,000 תושבים יחסמו את הכביש היחיד המוביל למעבר הגבול בטאבה.
וכך, בבוקר בשעה 09:00, יצאו מאות מכוניות וחסמו את כביש 90 בדרך לסיני כשהם נושאים דגלים שחורים. תורים ארוכים של מכוניות נוצרו בדרך למעבר הגבול טאבה. פקק באורך של כ-2 ק"מ השתרך עד למעבר הגבול. אלפי מטיילים עוכבו בדרכם לסיני.
מטרת ההפגנה היא, להראות כמה נופשים מעדיפים בסוכות את סיני על פני אילת, אשר כבר היום נתפסת כעיר יקרה מאוד, ואם יבוטל הפטור ממע"מ יעזבו הנופשים את אילת לגמרי.
מועד ההפגנה תוכנן לערב החג, על-מנת לשבש את המעבר המתוכנן של הישראלים לסיני. המשטרה פיזרה המפגינים, אך תורים ארוכים כבר השתרכו באזור מעבר הגבול.
בתגובה להפגנה, נמסר באוצר כי "אין הצדקה לתת הטבה של קרוב לכחצי מיליארד ₪ בשנה לעיר עם שיעור אבטלה נמוך, תעסוקה גבוהה ורמה חברתית-כלכלית גבוהה מהממוצע באזורי פריפריה.
במהלך 20 שנות יישומו של חוק אזור סחר חופשי באילת ניתנו לעיר הטבות מצטברות של למעלה מ-10 מיליארד ש"ח. הממשלה החליטה על ביטול הפטור במטרה להרחיב את בסיס המס כדי לצמצם עיוותים ואפליות במערכת המס ולהסיט את המקורות שיתפנו לטובת הורדת מיסים לכלל הציבור.
הטבת המע"מ ניתנה לעיר אילת לפני שנים רבות כאשר מצבה של העיר אילת היה שונה בתכלית. על-פי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצבה החברתי-כלכלי של העיר אילת כיום, טוב לא רק בהשוואה לאזורי פריפריה אלא גם בהשוואה לערים במרכז הארץ. לפיכך, בתקופה כזו, אין סיבה להמשיך במתן הטבות לאילת כאשר ישובים פריפריה אחרים נמצאים במצב קשה בהרבה ונזקקים לסיוע יותר מהעיר אילת.
מעמדה של העיר כמוקד משיכה לתיירות הפנים איתן, ולראיה בשנת 2003 נרשם באילת מספר הלינות של ישראלים הגבוה ביותר מאז ומעולם. לעניין הירידה בתיירות החוץ הרי שאילת אינה שונה בעניין זה מערים אחרות בישראל, שכן התיירים ממילא לא משלמים מע"מ".