חברת BSH, הנציגה בישראל של מכשירי החשמל מתוצרת בוש, סימנס וקונסטרוקטה, משיקה השבוע את מכונות הכביסה הדיגיטליות החכמות.
בין הפונקציות שיאפשרו המכונות ה"חכמות": תוכניות כיבוס לבגדי מעצבים, לבגדי ספורט ועוד. חידוש נוסף שתציג החברה - מכונת כביסה ענקית בנפח של 10 ק"ג המיועדת למשפחות מרובות ילדים ומרובות כביסות.
החברה תחל בשיווק המכונות לקהלי מטרה מפולחים, וצופה להעמיק את אחיזתה בשוק מכונות הכביסה ולהגדיל את נתחה ל-30% לעומת נתח של 20% כיום.
החברה יוצאת מחר בקמפיין לקראת ההשקה, אשר נחשף היום (ד', 1.12.04) לראשונה במסיבת העיתונאים שקיימה החברה. הקמפיין בכיכובה של השחקנית ודוגמנית מיטל דוהן, המציגה את המוצרים החדשים בצורה סקסית ביותר.
מכונת הכביסה החכמה מדגם IQ עם פתח תחתון מתוצרת סימנס אחת מאלו שמשיקה החברה - דיגיטלית לחלוטין, בעלת עיצוב מרשים ולטענת החברה, גם בעלת נפח תוף ענק וייחודי לסימנס של 53 ליטרים. המכונה בהחלט לא פונה לכל כיס ונמכרת במחיר של 7,990 ש"ח.
שוק מכונות הכביסה בישראל מגלגל במונחי צרכן 600 מיליון ש"ח בשנה, המדובר ב-200 אלף מכונות כביסה הנמכרות בישראל בכל שנה.
השחקנים החזקים בשוק זה הינם: בוש, סימנס, קריסטל, AEG.
מהלך נוסף אותה תבצע BSH בשנת 2005 הינו חדירה לשוק המקררים. המקררים שישווקו בישראל יהיו של המותגים בוש וסימנס בנפח של 500 - 600 ליטרים.
סמנכ"ל השיווק של BSH ישראל, מאיר סהר: "החדירה לשוק המקררים תבוצע במהלך שנת 2005 והיא כחלק מאסטרטגיית BSH לחלוש על כלל שוק מוצרי החשמל החשמליים לבית. אנו מקווים לתפוס נתח שוק של 10% עד סוף שנת 2005".