חברת נתיבי איילון אישרה את תוכנית העבודה לפיתוח עורקי תחבורה לשנת 2005, מהרצליה בצפון ועד בת ים בדרום ומודיעין במזרח. הפרויקטים המתוכננים לשנה זו הנם בהיקף כספי כולל של 1.25 מיליארד ש"ח.
בתוכנית העבודה שהוגשה לאישור דירקטוריון החברה, בראשות פרופ' איזי בורוביץ, מצויים למעלה מ-75 פרויקטים. התוכנית מבוססת על המשך עבודות שביצוען החל בשנים קודמות, ביצוע פרויקטים חדשים וכן אחזקה שוטפת לאורך האיילון.
מהתוכנית עולה, כי קורות המימון לביצוע פרויקטים אלו יהיו
משרד התחבורה: כ-200 מיליון ש"ח, רשויות מקומיות כ-50 מיליון ש"ח (בהתאם לחלקם היחסי בפרויקט), רכבת ישראל בע"מ כ-350 מיליון ש"ח - עבור עבודות תשתית לרכבת באיילון דרום,
מנהל מקרקעי ישראל (באמצעות משרד התחבורה) כ-150 מיליון ש"ח - עבור עבודות בדרום הקריה. סה"כ התוכנית המאושרת עומד על כ-750 מיליון ש"ח.
הפרויקטים העיקריים בתוכנית העבודה של שנת 2005 הינם:
השלמת עבודות באיילון צפון, הקמת רמפה מכביש 2 לכביש 20 לכיוון מערב (ביטול הרמזור) ורמפה מכביש 2 לכביש 5, השלמת נתיב רביעי מצומת גלילות דרומה, השלמות באיילון דרום ממחלף דב הוז ועד מחלף יוספטל, המשך ביצוע הפרדה מפלסית ברח' משה סנה (הפיל), רח' לה-גרדיה, צומת וולנברג-פנחס רוזן ורח' מבצע קדש, הרחבה, שיפור והסדרה של צירים קיימים וחדשים בתל אביב (רח' שלבים, רח' קיבוץ גלויות, רח' ז'בוטינסקי, רח' קרליבך, רח' לבנון ועוד) בת ים, חולון, רמת גן, מודיעין, ראשון לציון, הרצליה ובני ברק.
עוד בתוכניות החברה לבצע שיפור הסדרי תנועה לתחבורה ציבורית, פינוי תשתיות ונתיבי תחבורה ציבורית לרכבת הקלה ופינוי תשתיות וביצוע רצועת הרכבת בכביש 20 להקמת מסילה על-ידי רכבת ישראל באיילון דרום.
לדברי אריה בר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון: "ההיקף התקציבי של תוכנית העבודה לשנת 2005 מדגיש את הצורך בהגדלת ההשקעות בפיתוח תשתית תחבורתית. חברת "נתיבי איילון" תמשיך, גם השנה להוביל עשרות פרויקטים תחבורתיים ולאפשר למשתמשי הדרך להנות מתשתית תחבורתית מתקדמת ומנסיעה טובה ובטוחה".