|   15:07:40
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

ממשלת יוון: אירינאוס מסרב לשתף פעולה בפרשת מכירת הקרקע בירושלים

ועדת הבדיקה של ממשלת יוון צפויה למתוח ביקורת קשה על פטריארך ירושלים; ממשלת ירדן הורתה לאירינאוס להגיב בכתב בתוך 72 שעות לפרשה שנחשפה בעיתון מעריב; מלך ירדן סירב לפגוש את הפטריארך; שגריר ישראל באתונה: "אנו תומכים בשמירת דמותה היוונית של הכנסייה בירושלים"
29/03/2005  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

אירינאוס: "תגובה בתוך 72 שעות" [AP]

פטריארך אנטיוכיה: "דורש את פיטורי אירינאוס" [AP]

הארכיבישוף אריסטרוכוס: "דורש את פיטורי איריניאוס" [AP]

השייח' תייסיר תמימי: "דורש את פיטורי אירינאוס" [AP]

ראשי הקהילה היוונית בישראל: "דורשים את פיטורי אירינאוס" [AP]

עומר כרמון
"פטריארך ירושלים הבטיח 400 אלף דולר תמורת בחירתו"

עומר כרמון
שערוריה בכנסיה היוונית: הפטריארך בירושלים יודח

נועם שרביט
רשמית: הפטריארך אירינאוס מונה לראש הכנסייה היוונית-אורתודוקסית

כיצד מצפצץ אירינאוס על ממשלת ישראל
יואב יצחק
חלם בממשלת ישראל. הפטריארך אירינאוס טרם אושר על-ידי הממשלה, אבל הוא כבר עושה בנכסי הכנסיה כבשלו. בשיתוף פעולה עם הרשות הפלשתינית. בית המשפט העליון מתעורר.
לרשימה המלאה

תיק החקירה בפרשת קרקעות הכנסיה היוונית עשוי להיגנז עקב מות הפטריארך דיאודורוס
יואב יצחק
לרשימה המלאה


ממשלת יוון: אירינאוס אינו משתף פעולה

דובר ממשלת יוון מסר (ג', 29.3.05), כי משלחת המומחים שנשלחה בשבוע שעבר לירושלים מטעם משרד החוץ היווני לא זכתה לשיתוף פעולה מצדו של פטריארך ירושלים, אירינאוס הראשון.

"היתה זאת הפתעה לא נעימה. המשלחת נתקלה בבעיות בכל הקשור לשיתוף פעולה מצדה של הפטריארכיה", אמר הדובר שסירב להתייחס לשאלה באם עומדת הממשלה לערוך שינויים בהרכב הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית בירושלים.

"אנו חייבים לשמור על דמותה היוונית של הכנסייה", הוסיף הדובר. בימים הקרובים צפויה ועדת המומחים למסור את ממצאיה שיכללו דברי ביקורת קשים על אירינאוס.

8 מבין 18 הבישופים בכנסייה היוונית-אורתודוכסית, ו-30 כמרים מדרג בינוני כבר הצטרפו לקריאה להתפטרותו של אירינאוס. אמש (ב') כינס הפטריארך של אנטיוכיה, היושב בדמשק, מסיבת עיתונאים מיוחדת בה דרש את פיטורי אירינאוס "המסייע לייהודה של ירושלים. יש לבחור בירושלים פטריארך ערבי", דרש.

ביום ה' בשבוע שעבר כינס בירושלים מזכ"ל הכנסייה היוונית-אורתודוכסית, הארכיבישוף אריסטרכוס, מסיבת עיתונאים בה דרש את פיטוריו של אירינאוס.

פטריארך ירושלים זומן (ב') לפגישה דחופה עם מלך ירדן, עבדאללה השני, אך זה סירב לבסוף לפוגשו. במקום זאת זומן אירינאוס למשרדו של שר הפנים הירדני, שם ניתנו לו 72 שעות להגיש תגובה בכתב לפרשה שנחשפה לפני פחות משבועיים בעיתון מעריב.

כזכור, העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף, כי משקיעים יהודים זרים חכרו ל-99 שנים מהכנסייה היוונית-אורתודוכסית חלקת קרקע יקרה הסמוכה לשער יפו בירושלים. שווי הקרקע נאמד בעשרות מיליוני דולרים ששולמו באמצעות העברות בנקאיות מסובכות.

מדובר בנושא רגיש במיוחד בעל השפעה רבה על מעמדה של ירושלים. הכנסייה היוונית-אורתודוכסית מחזיקה ב-18% מאדמות מערב ירושלים; 17% מאדמות מזרח ירושלים; 3% מאדמות לוד, רמלה, יפו וחיפה. 90% ממאמיני הכנסייה היוונית-אורתודוכסית הינם ערבים, אך הנהגת הכנסייה על טהרת היוונים בלבד.

שגריר ישראל: "לשמור על הסטטוס-קוו"

שגריר ישראל באתונה, רם אבירם, אמר (ג'), כי ישראל תומכת בהשארת הסטטוס-קוו ובשמירת דמותה היוונית של הפטריארכיה בירושלים. הנציג הפלשתיני באתונה, עסמאת סברי, דרש (ג') את פיטוריו של אירינאוס. "אני חושב שהתעקשותו להישאר בתפקיד פוגעת קשה בסיכוי למצוא פיתרון. מכירת אדמות ליהודים בירושלים מהווה בגידה".

סברי לא הצטרף לדרישה שנשמעה בעשרת הימים האחרונים בכל רחבי העולם הערבי להתנתק מהכנסייה או לשנות את דמותה היוונית. "איננו דורשים את הסרת הדגל היווני", אמר.

בשבוע שעבר זימן אליו סגן שר החוץ היווני את אבירם וסברי, כדי להבהיר להם כי ממשלתו דורשת לשמור על דמותה היוונית של הפטריארכיה בירושלים. זאת לאחר שהפרלמנט הפלשתיני קיבל החלטה הקוראת לחברי הקהילה הנוצרים-אורתודוכסים המתגוררים בשטחי הרשות ובירושלים להתנתק מהפטריארכיה היוונית ולהניף מעל הכנסיות את דגל פלשתין במקום הדגל היווני.

הפרלמנט קרא לרשות הפלשתינית לא להכיר עוד בסמכותה של הפטריארכיה היוונית. חברת הפרלמנט, חנאן עשראווי, אמרה: "חייבים להפריד בין הכנסייה היוונית-אורתודוכסית לבין הכנסייה הפלשתינית-אורתודוכסית. יש להפוך את הכנסייה לכנסייה ערבית".

ממשלת יוון הודיעה כי היא "נחושה להגן על דמותה היוונית של הכנסייה בירושלים. לפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית בירושלים היסטוריה הנמשכת מאות בשנים. אנו מאמינים כי רוב בני הקהילה לא יעזבו אותה".

ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), הודיע לפני כשבוע על הקמתה של ועדת חקירה פלשתינית בנושא, בה יהיו חברים חברי המועצה המחוקקת של הפתח. בוועדה יינתן משקל שווה למקורביו של אבו עלא ולמקורביו של הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן). ממשלת ירדן הודיעה גם היא על הקמתה של ועדת חקירה.

בתחילת השבוע נערכו הפגנות נגד אירינאוס בכנסיות שונות בירושלים ובשטחי הרש"פ. ביום ו' התעמתו כמה עשרות ממאמיני הכנסייה היוונית-אורתודוכסית עם הפטריארך אירינאוס ודרשו את התפטרותו. המפגינים קראו לעבר אירינאוס: "יהודה איש קריות" (ידידו היהודי של ישו, אשר על-פי הברית החדשה הסגיר את ישו לרומאים עבור בצע כסף, ע.כ) עוזריו של הפטריארך הגנו עליו בגופם.

בעמאן, בירת ירדן, השתתפו כאלף ממאמיני הכנסייה היוונית-אורתודוכסית בתפילה ובהפגנה בדרישה לפיטוריו של פטריארך ירושלים, אירינאוס.

המפגינים נשאו את דגלי ירדן ופלשתין, ושלטים: "לא לפגיעה במורשת הערבית-נוצרית שלנו"; "לא לייהוד האדמות הקדושות הנוצריות והמוסלמיות"; "מכירת המולדת - פשע גדול". המפגינים הכריזו על שביתת שבת מחוץ לכנסייה היוונית-אורתודוכסית בעמאן, "שלא תיפסק עד לפיטוריו של איריניאוס".

לפני שבוע דרשו 53 חברי פרלמנט ירדנים את פיטוריו של אירינאוס והעמדתו לדין, באשמה שהפר את החוק הירדני שחוקק בשנת 1958 ואוסר על מכירתם ליהודים של נכסים דתיים בירושלים. חוק זה נועד להפעיל לחץ על הכנסיות שלא למכור לישראל נכסים במערב ירושלים.

אחד מראשי החמאס, מחמוד א-זהאר, תקף גם הוא (א') את הפטריארך אירינאוס ואמר כי "אין לאף אחד זכות למכור נכסים פלשתינים בירושלים".

ראיונות מביכים

ראיונות שהעניקו לתקשורת היוונית ביום א' (27.3.05) שתי דמויות מפתח בפרשה ערערו עוד את מעמדו של אירינאוס.

סוחר הסמים המורשע, אפוסטולוס וויליס, אמר לעיתון פרוטו-ת'ימה (א', 27.3.05), כי בשנת 2001 הבטיח אירינאוס לו ולראש הכנסייה היוונית-אורתודוכסית 400 אלף דולר במידה וייבחר כפטריארך ירושלים.

"בשנת 2001 נשלחתי לירושלים במשימה לאומית להבטיח את בחירתו של אירינאוס. האדם ששלח אותי היה ראש הכנסייה, הארכיבישוף כריסטודולוס. אירינאוס הבטיח לנו כסף אך לא עמד במילתו ולא שילם", סיפר וויליס.

בשבוע שעבר פנו רשויות החוק באתונה לאינטרפול כדי לסייע להם באיתורו של וויליס. לפני כחודש נחשף כי וויליס הגיע לישראל בשנת 2001 כשהוא נושא תעודות מזויפות.

האינטרפול קיבל מידע על מקום הימצאו של וויליס בירושלים. המידע הועבר למשטרת ישראל אך זאת טענה כי מדובר באדם אחר ולא בסוחר הסמים, וויליס. תמונות שהגיעו מביקורו של וויליס בירושלים מצביעות מעל לכל ספק כי האיש שהגיע לירושלים הינו סוחר הסמים הנמלט.

לאפוסטולוס וויליס רקע עשיר של פעילות עסקית. בין השאר שימש כמודיע של משטרת יוון ועסק במכירת שריוניות ישראליות למשטרה היוונית. על-פי דיווחים שונים התחזה וויליס בעבר לסוכן מוסד ואף טען כי בכוונתו להתגייר.

בראיון שני לעיתון היווני אלפת'רוטיפיה, סיפר (א', 27.3.05) ניקולס פפדימס, האדם שניהל את המו"מ להחכרתה ליהודים של קרקע הסמוכה לשער יפו בירושלים, כי חתם על העסקה בהוראתו של הפטריארך היווני-אורתודוכסי של ירושלים, אירינאוס הראשון.

"מילאתי הוראות", טען פפדימס. "לא מכרתי את הקרקע, אלא החכרתי אותה לתקופה ארוכה. איריניאוס ירש תוהו ובוהו כלכלי שיצר קודמו בתפקיד, הפטריארך דיאודורוס".

"היחסים ביני לבין אירינאוס התקררו, כשזה הורה לי להחכיר את הקרקע ששוויה 130 מיליון דולר כדי לשלם הלוואה בסך 50 מיליון דולר שנטלה הפטריארכיה ביוון וכן כדי להציל את הפטריארכיה מחובותיה".

פפדימס הציג מסמך שנחתם ב-6 במאי 2004 ובו מעניק לו אירינאוס הרשאה לניהול מו"מ ולהכיר את קרקעות הכנסייה. על המסמך מופיעה חתימתו של אירינאוס ושל עורך דין ישראלי.

לפני שבועיים קבע בית הדין המחוזי בירושלים כי הפטריארך אירינאוס נבחר שלא כחוק ולכן יש לקיים בחירות חדשות. עורך דינו של אירינאוס, עו"ד גלעד שר, צפוי להגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטה זו.

אירינאוס מכחיש

במקביל למסיבת העיתונאים של אריסטרכוס, כינס אירינאוס מסיבת עיתונאים בירושלים בה הכחיש כל מעורבות בפרשה שנחשפה בעיתון מעריב: "לאדם החשוד במכירה (ניקולס פפדימס, ע.כ) אין סמכות למכור את נכסי הכנסייה אלא להחכירם בלבד", אמר אירינאוס. "ועדת חקירה יוונית הגיעה לירושלים ובודקת את הפרשה, במידה וייתגלה כי בוצעה מכירה, הכנסייה תפעל כדי לבטלה".

תאריך:  29/03/2005   |   עודכן:  30/03/2005
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"התקפות הפלשתינים על מתנחלים מהוות הפרה בוטה של הזכות לחיים ומוגדרות במשפט ההומניטארי פשע מלחמה. לכן, מחובתה של ישראל לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי למנוע את הפגיעה במתנחלים". כך נכתב בדוח של ארגון בצלם והמוקד להגנת הפרט "כלא עזה: חופש התנועה מרצועת עזה ואליה ערב תוכנית ההינתקות" שפורסם הערב (ג', 29.3.05)
29/03/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
בטקס שנוהל בידי רבנים וכמרים, הובא הערב (ג', 29.3.05) לקבורה אפרם של עשרות אלפי בני אדם שנרצחו בידי הנאצים במחנה הריכוז זקסנהאוזן, צפונית לברלין.
29/03/2005  |  עומר כרמון  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי הורה אמש(יום ג, 29.3.05) למחוז הצפוני ולמחוז הדרומי להכנס לכוננות גבוהה לקראת יום האדמה החל היום.
29/03/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
ארגונים קתולים מגנים בחריפות את הזמרת מדונה, ואת בעלה בימאי הסרטים גאי ריצ'י, על כך שלא התחשבו ברגשותיהם של הקתולים בשעה שאפיפיור שוכב על ערש דווי.
29/03/2005  |  עומר כרמון  |   חדשות
משטרת ירושלים הודיעה הערב (יום ג, 29.3.05) בתום דיון בסגל הפיקוד כי פעילי הימין השייכים לארגון "רבבה" לא יוכלו להכנס לאיזור הר הבית.
29/03/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il