מספר בעלי רישיונות הנהיגה בישראל הגיע בסוף שנת 2004 לכ-3.033 מיליון - עלייה של 2.4% לעומת סוף שנת 2003, ובהשוואה לגידול של 1.7% באוכלוסיית ישראל. כך עולה (יום ד', 30.3.05) מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מהנתונים אשר התבססו על-סמך קובץ שהתקבל מהאגף למערכות מידע במשרד התחבורה עולה, כי במהלך עשר השנים האחרונות, מספר הנהגים המורשים לנהוג גדל פי 1.4. כמו-כן, חלקן של הנשים המורשות לנהוג באוכלוסיית הנהגים, גדל באותה תקופה פי 1.6: מ-36% בשנת 1994, ל-40% מכלל הנהגים בשנת 2004.
עוד עולה, כי 14% מכלל הנהגים מורשים לנהוג באופנוע, 14% מכלל הנהגים מורשים לנהוג גם ברכב משא שמשקלו הכולל מעל 4.0 טונות, 6.2% מורשים לנהוג ברכב משא שמשקלו הכולל 15 טונות ומעלה, 3% מורשים לנהוג במונית, 2% באוטובוס וכ-1% בגורר-תומך.
מנתוני הלמ"ס עוד עולה, כי מספר הנהגים הממוצע לרכב מנועי בישראל הגיע ל-1.5. היחס למספר התושבים היה בעל רשיון אחד לכל 2.3 תושבים בכלל האוכלוסייה או בעל רשיון אחד ל-1.5 בני 17+. מכלל הנהגים, 82% מחזיקים ברשיון למעלה מחמש שנים, ו-7% מחזיקים ברשיון נהיגה פחות משנתיים (נהגים חדשים על-פי ההגדרה).
2.6% מהנהגים הינם בני 18 ומטה, ו-6.5% מהנהגים הם בני 65 ומעלה, כאשר כ-1.7% הם בני 75 ומעלה. כ-3/4 מהאוכלוסייה בגילאים 25-54 מחזיקים ברשיון נהיגה, ואילו בקבוצת הגיל 65 ומעלה, פחות מ-30% מחזיקים ברשיון נהיגה.
כמו-כן נמצא, כי ל-37% מכלל הנהגים יש הגבלת נהיגה כלשהי, כאשר ההגבלה העיקרית היא חובת הרכבת משקפיים או עדשות מגע בעת הנהיגה (לרבע מכלל הנהגים).
85% מבעלי רשיונות הנהיגה בישראל הם יהודים ו-13% ערבים. מבין היישובים עם 10,000 תושבים ויותר, חלקם של בעלי רשיונות נהיגה ברכב משא מכלל בעלי רשיונות הנהיגה, גדול ביישובים ערביים יחסית לממוצע הארצי.
חלקם היחסי מגיע ביישוב ערערה-בנגב ל-72% מכלל הנהגים ביישוב, וביישובים רהט, ג'סר א-זרקא ותל שבע מגיע חלקם ל-50%-60%, זאת לעומת 13.7% בממוצע הארצי.
חלקם של בעלי רשיונות נהיגה באופנוע מגיע ביישובים תל אביב-יפו, גבעתיים, אילת, רמת גן, רמת השרון ויהוד ל-20%-23%, לעומת 14% בממוצע ארצי. חלקם של בעלי רשיונות נהיגה במונית מגיע ביישובים כפר קאסם, אילת וטירת הכרמל ל-8%-10%, לעומת 3% בממוצע הארצי.
צפיפות גבוהה בכבישים
בתוך כך, בנק ישראל פרסם היום נתונים, לפיהם הצפיפות בכבישי ישראל היא מן הגבוהות בעולם המערבי. היקף הנסיעות לקילומטר כביש בארץ גבוה פי 2.5 בהשוואה למדינות אירופה. גם מספר הכבישים ביחס לכמות התושבים נמוך משמעותית, כך נמסר.
עוכי המחקר בבנק ישראל מציעים לפתח את תשתיות הרכבת והמסילות כדי להפחית את העומס בכבישים, ובכך גם את הסיכון לתאונות-דרכים, כך פורסם בגלי צה"ל.