מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 30.3.05) באופן סופי את הרפורמה במוניות אותה יזם משרד התחבורה.
מדובר על רפורמה כוללת בענף המוניות בכלל ומוניות השירות בפרט. החוק, כך מקווים במשרד התחבורה, יעשה סדר בענף, יחסל את תופעת החאפרים ויחייב את מפעילי קווי השירות לעמוד בתנאים ההכרחיים לשם קבלת רשיון ממשרד התחבורה.
התנאים לקבלת רישיון כוללים הפקדת ערבות בנקאית עצמית, מספר מוניות מינימלי לתאגיד ותנאים בדבר נורמות וסטנדרטים של שירות לרווחת הנוסעים. כמו כן, קובע החוק כי ייקבע ביטוח הולם על בריאותם של הנוסעים וייקבעו סטנדרטים הולמים של בטיחות.
על-פי החוק אשר אושר היום, המפקח על התעבורה במשרד התחבורה לא יעניק רשיון להפעלת קווי שירות בטרם יעמוד המבקש בכל התנאים הללו ובתנאים נוספים ולאחר שיישקלו שיקולים הנוגעים לצורכי הציבור ורווחתו. לאחר מתן הרשיון יפקח המשרד על החברות ועל מסלולי הנסיעה באופן שוטף ובהתאם לצרכים המשתנים.
החוק עבר מסכת ארוכה של דיונים ועיכובים לאורך תקופה ממושכת. כזכור, בחודש שעבר
הגיש ארגון מוניות השרות 'אמנה' עתירה לבג"צ נגד ראש הממשלה בדרישה שיפטר את שר התחבורה, מאיר שטרית. לטענת אמנה, שר התחבורה שיקר לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת במהלך הדיון שהתקיים בוועדה ביום 21.2.2005, כאשר דנה בהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה בנושא רשיונות להפעלת מוניות בקו שירות ולנסיעת שירות. לטענת מספר נהגי מוניות המתנגדים לחוק, בהצעת החוק וב"דברי ההסבר" נאמר בריש גלי שהיא מוגשת בניגוד להוראות חוק חופש העיסוק ואשר מטרתו חיסול ענף מוניות השירות במדינת ישראל והעברת גורלו של ציבור הנוסעים לידי הקואופרטיבים הגדולים.
השר שטרית מנגד מסר כי: "החוק יחסל את האנדרלמוסיה השוררת כיום בענף, בו פועלים באופן לא חוקי חאפרים ללא תנאים בסיסיים של שירות. כעת יוכלו התושבים להנות משירות יעיל, זמין ובטיחותי".