בית המשפט הגבוה לצדק דחה (א', 3.04.05) את עתירתו של יושב-ראש הכנסת לשעבר, דן תיכון, שביקש כי יוענקו לו הטבות של שירותי מזכירות.
תיכון, המכהן בתפקיד ראש רשות הנמלים, ביקש לקבל את ההטבות להן הוא זכאי, וזאת מכוח היותו יושב-ראש הכנסת לשעבר לצד ההטבות להן הוא זוכה בתפקידו הנוכחי. בהחלטת בית המשפט נכתב, כי "בתקופת כהונתו כיושב-ראש מועצת רשות הנמלים לא יהא (תיכון) זכאי לקבלת שירותי מזכירות במימון הכנסת, שלקבלתם הוא זכאי מכוח היותו יושב-ראש הכנסת לשעבר".
תיכון, שכיהן כיושב-ראש הכנסת הארבע-עשרה בשנים 1996-1999, התבסס בעתירתו על סעיף החוק הקובע, כי ראש ממשלה או יו"ר כנסת לשעבר שיצא לגמלאות זכאי לקבל מהמדינה שירותי מזכירות. הוראה זו חלה רק על יו"ר כנסת שיצא לגמלאות מלאות (70%).
הכנסת קבעה תיקון האומר, כי ראש ממשלה בגמלאות שנבחר מחדש לתפקיד ציבורי כמו ראש ממשלה, נשיא המדינה או שר או משרה ציבורית דומה, לא יקבל לשכה ושירותי מזכירות מתוקף זכויותיו כגימלאי, כיוון שהוא מקבל בינתיים לשכה מתוקף תפקידו החדש. הרעיון היה למנוע "כפל לשכות".
לדברי תיכון, נראה כי ניסוח ההחלטה היה לקוי וכתוצאה מכך נוצרה כעת פרשנות משפטית מוטעת. הוא מציין, כי מהחלטת ביהמ"ש יוצא שראש ממשלה או יו"ר כנסת שפרשו לגמלאות וזכאים לקבל לשכה, יאבדו זכותם ולא יקבלו לשכה אם יסכימו למלא תפקיד ציבורי כלשהו אחרי פרישתם (גם תפקיד חלקי או תפקיד ללא שכר).
תיכון מדגיש, כי האבסורד שבפרשנות זו בולט, כיוון שראש ממשלה או יו"ר כנסת לשעבר שיעסקו אחרי פרישתם בעסקים פרטיים במטרה לעשות כסף לביתם, ימשיכו ויקבלו מהמדינה לשכה ושירותי מזכירות, אבל ראשי ממשלה ויו"ר כנסת שיצאו לגמלאות ויסכימו להתנדב לתפקידים ציבוריים כלשהם, דווקא הם-הם יאבדו את זכותם לשירותי לשכה. "זוהי תוצאה אבסורדית וחסרת כל הגיון", הוא מציין.
לדברי תיכון, הוא אינו מכהן כיו"ר רשות הנמלים לאחר שזו הופרטה, ולכן להחלטת ביהמ"ש אין כבר משמעות מעשית. הוא מציין, כי ילמד את השלכות פסק הדין וישקול צעדיו העתידיים, כפי שיעשו וודאי גם שאר ראשי ממשלה ויו"ר כנסת שפרשו לגמלאות.