בית המשפט לתביעות קטנות חייב סוכנות נסיעות לפצות נופשים משום שההבטחות שניתנו להם בהם שהזמינו את החופשה "נותרו על הנייר".
התובעים שלמה ודגנית טלאל רכשו חבילת נופש לטורקיה שכללה טיסות ושהות במלון. הרכישה בוצעה באמצעות חברת "סטאר טורס", כאשר ספק החבילה היתה חברת "השטיח המעופף". לטענת התובעים הם דרשו מלון ברמה גבוהה וכך הובטח להם על-ידי נציגת סוכנות הנסיעות, שהציעה להם את מלון "יסמין" בבודרום.
כשהגיעו למקום גילו שהמלון נמצא בעיצומן של עבודות בנייה רחבות ומתקנים רבים לא פועלים. כך למשל המיני קלאב שהיה אמור לשמש לילדיהם של התובעים שהצטרפו לנסיעה, היה בתהליך בנייה, כך גם פארק המים והמגלשות שבו, הספא, חדרי ההפעלה לילדים ומגרשי הטניס.
במקום פעלה בריכת מים אחת שלא התאימה לילדים ובשל העבודות היו הפסקות מים וחשמל מרובות, המעלית לא עבדה והתובעים נאלצו לטפס עד לקומה הרביעית. לכתב התביעה צורפו תמונות, כך שקשה היה להתווכח עם הטענות.
התובעים דרשו החזר כספי מלא על החבילה, פיצוי על אובדן ימי חופשה מהעבודה, עוגמת נפש וכו'.
הנתבעות התנערו מאחריותן. "סטאר טורס" הטילה את האחריות לפיתחה של "השטיח המעופף" ולהיפך.
בית המשפט קיבל את טענות התובעים וקבע כי "ספקי שירותי חבילות הנופש והנסיעות לחו"ל מהווים את 'העיניים והאוזניים' של הלקוחות. עליהם לבדוק כי האינפורמציה שנמסרת לתובעים היא נכונה בעיקרה ולא די בהסתמכות על פרוספקטים שמוגשים להם או על דיווחים באינטרנט".
בית המשפט הוסיף כי "בוודאי שהלקוח אינו צריך לסבול מחוסר התיאום בין סוכנות הנסיעות לבין הספק. מבחינתו הכתובת הישירה היא דווקא סוכנות הנסיעות".
"לא היה כל קושי לנתבעות לברר ישירות עם המלון ועם הנציגים המתאימים בטורקיה כי המלון מצוי במצב בנייה וכתוצאה מכך נשללות אפשרויות רבות מהתובעים ליהנות ממתקנים ומנופש מניח את הדעת".
לפיכך פסק לתובעים פיצוי בסך של 5,000 שקל וכן הוצאות משפט בסך 1,000 שקל.
(תק 003403/05)