ההלכה החדשה שנפסקה ב
פס"ד א.ש.ת לפיה לא ניתן להגיש בקשה לתביעה ייצוגית מכוח סעיף 29 לתקנות סדר הדין האזרחי מתחילה לתת את אותותיה.
היום (13.9.05) נמחקה בהסכמה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת סלקום בסכום של 40 מיליון שקל בה טענו העותרים כי סלקום העלתה את דמי המנוי במבצע "סלקום יום הולדת" ב-40% במהלך המבצע.
סלקום, שיוצגה על-ידי עו"ד ברק טל ועו"ד גלית דייגי-מגן ממשרד יגאל ארנון ושות', הראתה כי בהסכם ישנה הוראה מפורשת, לפיה היא זכאית להעלות את דמי המנוי במקרה שאלו יועלו לכלל מנויי סלקום וכי אין מדובר בהטעייה לפי חוק הגנת הצרכן.
בדיון בבקשה שהתקיים היום ולאור הלכת א.ש.ת המליצה השופטת ברון לתובעים למחוק את בקשתם. הם קיבלו את "ההמלצה".
בשבוע שעבר נמחקה בקשה נוספת לתביעה ייצוגית נגד סלקום בסכום של למעלה מ-6 מיליארד שקל, בה ביקש העותר לאשר תביעה ייצוגית נגד סלקום בגין מגוון רחב של נושאים בהם: מחיר שירותי הביטוח והאחריות למכשירי הטלפונים הסלולרים, גביית מס ערך מוסף על פרמיות ביטוח, גביית דמי מנוי חודשיים מבלי לתת לקוח תמורה כלשהי בעבורם, גביית חיובים מראש מבלי לידע את הלקוח, ביטול ההתקשרות הכרוך בתשלום ביטוח ואחריות עבור חודש נוסף, ועוד.
באוקטובר 2000 דחתה השופטת פלפל את בקשתו זו ובדיון שהתקיים השבוע בערעור לבית המשפט העליון הסכים העותר למחוק את ערעורו.