בשנת 2005 גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים ב-8.8% במחירים קבועים, לעומת שנת 2004. כך מסרה (א', 29.1.06) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יוזכר, כי בכל שנת 2004 גדל היקף הרכישות ב-11.1%.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הלקוח בבית העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
סדרה זו של מדדים מחושבת החל משנת 2002, ולכן לא ניתן לערוך ניכוי עונתיות בשלב זה (לצורך כך נחוצים נתונים ל-5 שנים לפחות). בלמ"ס מסבירים, כי יש להיזהר בהשוואת נתונים תקופתיים (בעיקר חודשיים) לנתונים שנתיים בשל השפעות עונתיות, ולהתחשב במועדים השונים של החגים.
צמיחה איטית במזון
בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים, נרשמה עלייה של 5.5% בשנת 2005, לעומת שנת 2004. זו העלייה הנמוכה ביותר מבין קבוצות הרכישה.
בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות: 42%, נרשמה עלייה של 6% בשנת 2005. לעלייה זו תרם בעיקר ענף מחשבים ותוכנה, שגדל ב-21.7% בשנת 2005. העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף דלק, חשמל וגז: 3.4%.
התפלגות הרכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים: