המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (יום ג', 7.3.2006) את בקשתו של משרד התשתיות הלאומית לשינוי תוכנית המתאר הארצית לתחנות תידלוק. שינוי זה יאפשר את הקמתן של תחנות דלק זעירות.
במשרד התשתיות הלאומיות מציינים, כי תחנות תדלוק זעירות קיימות במדינות מערביות בהצלחה מרובה. מהמשרד נמסר, כי הקמת תחנות תדלוק זעירות במדינת ישראל תתרום רבות להגברת התחרות במשק הדלק ולפתיחת השוק לחברות נוספות, ותוביל לפריסה רחבה וטובה יותר של תחנות התדלוק לשירות יעיל של ציבור הצרכנים.
תחנות התדלוק הזעירות ישמשו לממכר דלק בלבד, יכללו עד שתי עמדות תידלוק, ויבנו בשטח מינימלי ובעלויות נמוכות יחסית.
כמו כן יזם משרד התשתיות הלאומיות במסגרת התוכנית את שדרוגן של תחנות תדלוק ישנות.
עם אישורה של תוכנית המתאר הארצית לתחנות תידלוק בשנות ה-70, נוצר מצב לפיו תחנות תידלוק קיימות לא עמדו בהוראות תוכנית המתאר הארצית, ולכן לא היה ניתן לשפצן או לבנותן מחדש. מטרת השדרוג היא לאפשר לתחנות הקיימות ממילא להכניס שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור הנושא הבטיחותי והסביבתי, ולאפשר ניצול מקסימלי של שטח התחנה, תוך ארגון מערך יעיל יותר של מרכיבי התחנה ועיצובם, וזאת מבלי להגדילה או להוסיף שימושים חדשים לתחנה.
מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, אלי רונן: "משרד התשתיות הלאומיות יוזם כבר זמן רב את השינוי לתוכנית המתאר הארצית. אישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה לשינוי התוכנית סולל למעשה את הקמתן של תחנות הדלק הזעירות. הקמתן תגביר את התחרות במשק הדלק, ותוביל לירידת מחירי הדלק, הטבה שממנה ייהנו הצרכנים".