בית משפט השלום בחיפה דחה (7.3.06) תביעת פיצויים שהגישה צעירה בעקבות לחיצת יד של מורה אשר גרמה לה, כך לטענתה, שבר ביד ונכות קבועה.
בשנת 1981 למדה כריסטין מעלוף בכיתה ה' בבית הספר היסודי בסחנין. לאחר שפתרה בהצלחה תרגיל בשיעור ערבית, לחץ המורה את ידה בחוזקה לאות הערכה על הפתרון המוצלח, אלא שלטענתה, לחיצת היד גרמה לה לשבר בכף ידה.
לאחר 10 שנים הגישה מעלוף תביעה נזיקית נגד משרד החינוך, במסגרתה טענה, כי אומנם לא הותקפה על-ידי המורה, אלא שמשרד החינוך התרשל ועליו לפצותה.
יש לציין, כי לאחר האירוע דיווחו המורה ובית הספר על המקרה בציינם, כי מעלוף נחבלה ממכה שקיבלה משולחן. עמדה זו נתמכה בטופס הדיווח שהגישה מעלוף לחברת הביטוח עוד בשנת 1998, שם כתבה, כי "יצאה לכתוב איזה משפט על הלוח, בזמן חזרתה פגעה ידה הימנית בשולחן".
עוד עולה, כי לכתב התביעה שהוגש לא צורפו חוות דעת רפואיות בגין הפגיעה וטענותיה לא נתמכו בעדויות של תלמידים נוספים אשר היו באותה העת בכיתה.
"האירוע המתואר ע"י התובעת אינו ארוע שגרתי, לחיצת יד בין מורה לתלמיד במהלך שיעור כחלק מאות הערכה המסתיימת בשבר של עצמות, נשמעת כאירוע חריג המצריך ביסוס בראיות ובעדויות משכנעות", כותב השופט אליקים בפסק הדין.
לדברי השופט אברהם אליקים עדותה של מעלוף לא היתה משכנעת, מלאת סתירות ומבלי שבמסמכים קודמים הוזכר נושא לחיצת היד.
"בסעיף 7 לתביעה טוענת התובעת באופן תמוה, כי אינה יודעת מה הנסיבות שגרמו לתאונה, הכיצד מתיישבת טענה זו עם עדותה של התובעת במשפט?! בסעיף 6 לתביעה, שהוא הסעיף היחידי המתאר את הארוע, מוזכר מצב מוזר בו מחזיק המורה את ידה של התובעת עד כדי שבירתה, אין אזכור לסיבה מדוע בחר המורה לפתע להחזיק בידה ואין אזכור לטענה כי התובעת במודע מסרה בכתב גרסה לפיה התאונה אירעה ממכה שקיבלה משולחן", מציין השופט אליקים, אשר מתאר את תביעתה של מעלוף כחסרת תום לב.
לבסוף מציין השופט, ש"גם אם היתה מתקבלת הגרסה הנדירה של לחיצת יד ידידותית מצידו של המורה שהביאה לשבר ביד, איני רואה בכך מעשה רשלנות של משרד החינוך, ארוע כה נדיר אינו ארוע היכול להחשב כהפרת חובת זהירות מצידה של המעסיקה של אותו מורה".
בית המשפט דוחה את התביעה.