בלו בנד מקבוצת יוניליוור, המרגרינה המובילה בישראל, בשיתוף המרכז הגסטרונומי "על השולחן", יוזמות פרויקט מיוחד של תיעוד האפיה המשפחתית והמסורתית. במסגרת הפרויקט, עורכים בלו בנד ו"על השולחן" תחרות מתכוני אפייה עם בלו בנד.
בלו בנד מקבוצת יוניליוור הינו מותג בשוק המרגרינות בכלל ובשוק המרגרינות לאפיה בפרט. במסגרת ההשקה המחודשת של בלו בנד שנערכה לפני מספר חודשים, שיפרה יוניליוור את הרכב השומנים והוצאו כל חומצות שומן הטרנס מהמרגרינות, תוך שמירה על הטעם המוכר והאהוב ועל איכות הביצועים של מרגרינות בלו בנד. כמו כן, מכילה כעת סדרת בלו בנד גם שמן קנולה, שידוע ביתרונותיו הבריאותיים.
תחרות המתכונים תלווה בקמפיין פרסומי באמצעות משרד מקאן אריקסון. הקמפיין יכלול מודעות בעיתונות, פעילות באינטרנט באתרים ייעודיים (באמצעות חברת RedHead) וכן בפעילות קד"מ ודיול בנקודות המכירה המרכזיות.
מרגרינת בלו בנד הושקה לראשונה בשנת 1938, בימים בהם מרגרינה היתה מצרך יקר. למרגרינה החדשה קראו בלו-בנד (BLUE BAND - סרט כחול), הידע לייצור והסמל המסחרי נרכשו מחברת בת של יוניליוור והחזון הגדול על מרגרינה ישראלית יצא לדרך.
במשך השנים, ביססה בלו בנד את מעמדה, וכיום השם בלו בנד הינו שם נרדף למרגרינה. בלו בנד הינו המותג החזק ביותר שיש כיום בשוק המרגרינות בכלל ובשוק המרגרינות לאפיה בפרט. כיום בלו בנד היא המרגרינה הנמכרת ביותר בישראל, עם נתח שוק של 56% (איי.סי. נילסן, מדד שנתי כספי, ינואר 2006).