"התעשיה הישראלית יכולה לתת תשובה נאותה לכל צרכי פיתוח הנמלים. יש לחייב את הזוכים במכרזים לפיתוח נמלי ישראל להשתמש, במקרים שניתן, בחברות מבצעות ישראליות ובתשומות כחול-לבן, זאת באמצעות הוספת תנאי בסעיפי המכרז".
כך מבקש עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, משר התחבורה מאיר שטרית ומחברת נמלי ישראל. קריאתו באה על-רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל להכפיל את ההשקעות בנמלים ל- 12.5 מיליארד שקל בתוך עשור.
ליבנה מעריך, כי ניתן יהיה לבצע כ- 50% מעבודות הפיתוח של נמלי ישראל באמצעות התעשיה הישראלית, דבר שיביא לקליטתם של כ- 16 אלף עובדים חדשים במפעלים בעשור הקרוב. מדובר, בין השאר, בעבודות בתחום התשתיות, צנרת, עגורנים, מערכות פיקוח ובקרה, גוררות, בניה ועוד.
יצויין, כי על-פי הפרסומים, תוכנית הפיתוח כוללת, בין השאר, הקמת נמל היובל ב' בנמל אשדוד, השלמת נמל כרמל א' בחיפה והכנסת שינויים להרחבתו בהמשך.