רבות קראנו ושמענו על רפי איתן. מהשרות החשאי של מדינת ישראל הנקרא גם בשם המוסד, המעשים ההרואיים שנעשו שם מרביתם חסויים עשרות שנים, מקצתם פורסמו בציבור ועל חלקם לבטח לא נדע אף פעם.
אותו רפי איתן, שהיה בין לוכדי איכמן והבאתו למדינת ישראל ועד לפרשיה של יונתן פולרד שנקשרה בשמו והוא לא היה כמעט אשם בה. למעט העובדה כי קיבל את התפקיד זמן מה לפני שנילכד פולרד על-ידי אנשי השרות הנגדי של ארה"ב.
כאדם שהיה מעורב בעשרות פרשיות ריגול. פרשיות שונות שעסקו בבטחון המדינה, אך בארצות נכר ללא זרקורי הפרסום והעיתונות, ביצע מעשים שונים שחיזקו את בטחון המדינה ואיפשרו לה להתקיים עד היום.
פרשיות ומעשים אשר עוד ילמדו ויחקרו ברגע שרק יתאפשר לפרסמם. כחברו הטוב של רפי איתן. כאדם שאוהב אותו כאהבת בן את אביו, עקבתי במשך השנים אחר עבודות הפיסול שלו ואחר דמיונו הפורה אשר יוצא החוצה ביצירותיו.
אני, בשנים האחרונות, רואה אדם מופלא, בן 79 כיום, אשר כבר לא שומע כל כך טוב. וניזקק למכשיר שמיעה. הוא גם לא רואה כל כך טוב בגלל גילו המתקדם. אדם אחר בגילו היה יושב בביתו משחק עם נכדיו ואולי מבלה כל יום כמה שעות מול רופא המשפחה ומספר על כאב פה כאב שם.
ואילו אדם כזה אשר עבר כה הרבה בחייו. יושב ויוצר בידיו פסלי מתכת. פסלי ברונזה ופסלי עץ המשלבים מתכת ועץ גם יחד.זאת לא יצירה קלה ליצור במתכת גם לאנשים צעירים, ועל אחת כמה וכמה לאנשים בגילו. להכות בברזל. לכופף אותו לצורה הנדרשת. לרתך ומה לא ועוד בגילו.
אם אתם חושבים שרק בעשייה הזאת עוסק רפי איתן אתם שוגים, בגילו הוא טס כמעט בכל חודש לחו"ל לאחת מקצוות תבל לרגל עסקיו. מקובה ועד רוסיה. מרוסיה ועד לספרד ולהיכן לא? רפי לא נח לרגע. הוא עובד סביב השעון, עד אשר נופלת עליו תרדמה בשעות הקטנות של הלילה.
רפי לא רק יוצר ועובד הוא לעולם לא שוכח לעזור כאן לחבר במצוקה, שם לעצה קטנה לשר חבר ולעיתונאי זה או אחר, בעצה ואו במתן רמז זה או אחר לכתבה או למאמר. אך ברצוני להתייחס לפסליו של רפי איתן. רפי איתן פתח תערוכת יחיד ראשונה בחייו של כל יצירותיו. התערוכה מוצגת בבית ברן בבית דגן.
אתה עובר נפעם בין תרנגולי הברונזה והברזל. בין הכלבים הרזים אשר ביטנם נדבקת לגב. בין אנשים רזים עד להחריד. בין פסלים קלאסיים ועד לאבסטרקט מוחלט. אתה עובר בין יצירות שנעשו בידיים חזקות ובראש צלול. אתה רואה מכונות עם גלגלי שיניים. חיות ועוד יצירות מעניינות.
היצירה הזאת בת עשרות השנים, לא נעשתה למען מכירה וקיום אלה מתוך האהבה ליצירה ולפיסול. אפשר לראות דרך היצירה הזאת עוד פיסת קרקע קטנה מהפסיפס הגדול, אשר יש בו עם חורים, גדולים החסויים בצווים של סודיות, עוד טפח קטן מאדם גדול זה הנקרא רפי איתן.