לאחרונה אנו עדים למתקפת תוכניות ריאליטי בכל ערוצי הטלוויזיה. לא סוד שהפקתן של תוכניות מסוג זה זולה ומבטיחה רווח נאה. אין צורך בשחקנים – המשתתפים הם אנשי "היישוב", אין צורך בכותבים ויוצרים – הדרמות הקטנות של החיים מהוות נכס צאן-ברזל בתוכניות, ובקלות, אולי בצדק? מצליחות לגעת ולרגש אותנו.
מה נשתנה? - הכמות, הווליום, ההכרחיות, המחזוריות – בז'אנר החדש של תוכניות הריאליטי לא מספיקה עונה בודדת, לא, קורמים בה אישיות, והמשכיות, תכונות המעוררות ציפייה אצל הצופה. כדי לייצר קרבה פסיכולוגית החלו בשימוש מאסיבי ברשת-האינטרנט, להלן מספר דוגמאות:
קטעים ייחודיים רק לאינטרנט מאחורי-הקלעים, דפי מעריצים המכילים מידע רכילותי רב, אולי רב מדי? על אודות המשתתפים, הצבעות המשפיעות על אורך-חיי ה"טרום-נולדו סלבריטאים".
בעידן בו הצופה חכם יותר, חסר-סבלנות יותר, ומשתוקק לבידור זמין יותר – יהפוך כלי-העזר של תוכניות טלוויזיה – האינטרנט, לזירה המרכזית בה נקבל את מבוקשנו – תוכניות מדמות מציאות מהירות יותר, נועזות יותר, בהן ההשפעה שלנו, הגולשים-צופים, רבה יותר ואף זולה יותר.